tammikuu 10, 2025, 13:44:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Idätyslaatikot

Aloittaja Naxatax, joulukuu 13, 2005, 08:14:03 ap

« edellinen - seuraava »

Naxatax

Olen katsellut netistä ja muutamasta kaupasta idätyslaatikoita mutten ole löytänyt  :(

Pitääkö sellainen rakentaa itse vai tietääkö joku mistä sellaisen voisi ostaa?

Jassu

Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Vilho

Aika monessakin paikassa niitä on näkynyt. Kodin ykkösessä niitä ainakin oli keväällä/kesällä, kuin myös rautakaupoissa, joissa on puutarhatuotteita myynnissä (bauhaus, K-rauta jne.) . Samoin hong kongin ja prisman puutarhamyymälöissä.

Tietenkin ajankohta on nyt hieman epäotollinen, mutta ainakin noista rautakaupoista kannattaa kysellä. Hyllyssä kun niitä ei näin keskellä talvea varmaankaan ole, mutta varastosta voi hyvinkin löytyä.

Muistelisin, että itse olen ostellut pieniä idätyslaatikkoja (~20 mukana tullutta purkkia) noin 6 euron hintaan. Ainakaan yli kymppiä niistä ei ole varmaankaan tarvinnut köyhtyä. Tietenkin tuon hintaluokan boksit ovat sellaisia ohuita rimpuloita, mutta kyllä nekin asiansa ajavat vallan mainiosti ja kestävät monta kautta.

Naxatax

Mjaah... näyttää siltä, että bongasin jo mitä tarvitsen :D prismasta ja ikeasta saa about 2 - 10 eurolla Minikasvihuoneen ^^ Semmonen olisi ihanteellinen idättämiseen. Kiitos kuitenkin neuvoista :D

Jokipoika

Minikasvihuone/idätyslaatikko on ihan kätevä systeemi, mutta niissä tulee niin helposti pidettyä taimia turhan pitkään.  Elikkäs:

-Kun ovat vähänkin terhakoituneet, niin isompiin kuppeihin.

-Muista merkitä nimet, niin ei mene arpomiseksi ja on helpompi kysellä sitten vinkkejä. Pikkuisissa "idätyslaatikon" kupeissa tuo onnistuu kait helpoiten ihan permanentti-tussilla (lähtee alkoholilla) kylkeen suttaamalla ja kun ensimmäinen ruukku tulee kyseeseen, niin muoviset merkintätikut rokkaa. :wink: