tammikuu 09, 2025, 12:18:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Michilinin eka oikea kausi 2017

Aloittaja Michilin, elokuu 09, 2016, 20:00:26 ip

« edellinen - seuraava »

Michilin

Mie aloittelen henkisesti jo seuraavaa vuotta. Tulee kasvari jonka mitat 3,7m x 7m ja korkeutta vaatimattomat 3 metriä  >:D Ja toinen minikasvari seinän viereen jonka mitoiksi aatten 1,3m x 1,1m x 5m ja tähän tämän hetkinen henkinen kyssäri tulee; mitä ihmettä mä tonne minikasvariin laitan? Ehdottakaa kaikkea maan ja taivaan väliltä vesiviljelyn kanssa tai ilman! Isonkin kasvarin ensivuoden sato on hieman auki lajikkeiden suhteen mutta sinne tulee aika lailla vesiviljelyä.
Kokemusta ei ole mutta visioita riittää!

Michilin

Nonni. Siemenet on tilattu, harmi että sain aikaiseksi näin myöhän että rocotot olis tuskin enää ehtiny mutta oon kallellaan baccoihin enemmän muutenki.

Michilin

Eilen pääsi multiin seuraavat
Baccatum
Aji Cristal
Starfish
Aji Fantasy
Naranga
Pequante
Aji Norteno
Piriz

Chinense

Datil Yellow
Rocato
Habanero Red Mayan
Trinidad Perfume

Annuum

Hot Tomato
Goat´s Weed

Bacca-puoleisestihan nuo on mutta mä oon vielä maun enkä niinkään supertulisten perään.
Kuukauden päästä laitan osaa vesiviljelyyn ku saan vermeitä kasaan.

Michilin

Ekat itää! Tomaattiset goatse fantasyt ja datil alkoi pukkaamaan häntää pihalle ^^

Michilin

Kaikilla muilla itämisen merkkejä paitsi cristalilla, mikä harmittaa/huolestuttaa koska sitä kohtaan mulla oli kovat odotukset :/

Michilin

Kas paskaa... Löyty vahingossa siemeniä toissavuodelta... Ei muuta ku itämään ja katotaan nouseeko  >:D

Michilin

Nonnii... Jatkuvasta "muka hyvästä tarkkailusta" huolimatta sain näköjään pequantet kuivatettua hengiltä :o Olen tapauksesta syvästi järkyttynyt ja saatan tarvita kriisiapua...

Tämän vuoden bonchikokeiluun osallistuvat Habanero Red Mayan, Piriz, Naranga ja Trinidad Terfume. Soveltuvuudesta voitte mainita jotaki jos joku erehtyy tämän lukemaan  ::)

Michilin

No perkule. Pequante jäi ihmeen kaupalla vielä eloon vaikka oli ihan kuiva korppu! Niitä tulee näköjään vain yksi ku muut ei näköjään saanu kasvatettua juuriaan kunnolla mutta katotaan mitä nuo vielä tekee ku kuolleita eivät vielä ole.

Michilin

Siemenketjukirje käväisi ja voi ristus sitä siementen määrää  :'( Kyllähän noita tarttui niin paljon mukaan että lajikemäärä tuplaantui mutta päivitän valikoimaa lisää ku muistan ja jaksan. Sen verran että muutama pubeki tarttu ja päätyy vesiviljelyyn hetimiten ku saan systeemit pelittään...

Michilin

Jaaha... Siinä missä kukaan ei itäny idätyslautalla (joku meni pahasti perseelleen) ja homehtuivat niin mullassa tapahtuu semmonen kuhina että tukka pölisee. Baccat itää ja niitä tulee kymmeniä ku vitutti ja laitoin all init... Chinenset ootattaa itteään vielä mutta uskoa on vielä. Ny pääsee vesiviljely touhuihin  >:D

Michilin

JEEEEEEEES! Alkohan tapahtua chinenselinjallaki jotaki. Tobago sweet alko itää mullassa ja pubeista Montufar! Pubet on kyllä auttamattomasti myöhässä ku ei lautalla itäny mutta katotaan ehtiskö hydrossa, nft:ssä tai bubblerissa tehä jotakin  ::) Ja selvis miksei itäny lautalla, haisi niin hemmetin mädältä ku meni sekoittamaan että. Vi**iksi meni se kokeilu...

Michilin

Ny alko orange habanero ja rocoto giant pukkaamaan häntää. Villi veikkaus ettei rocoto millään taikuudella ehi satoa tälle vuotta tehä vesiviljelyssäkään mutta saahan tota kokeilla... Pitää talven hengissä jos ei muuten.

PP

Lainaus käyttäjältä: Michilin - helmikuu 09, 2017, 17:18:21 ip
Ny alko orange habanero ja rocoto giant pukkaamaan häntää. Villi veikkaus ettei rocoto millään taikuudella ehi satoa tälle vuotta tehä vesiviljelyssäkään mutta saahan tota kokeilla... Pitää talven hengissä jos ei muuten.

Ehtii ja helposti. Ao. viestistä näet pienen Peru Cuscon maaliskuun loppupuolella. Se tuotti lopulta yli 6 kg.

http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=16941.msg327071#msg327071

Mulla on tämän vuoden rocotot ja ehkä kaikki chilit saanti/ostotaimien varassa. Joulukuun taimet ei kasva ja kuolee yksitellen johon varsimätään ja luulen, että sirkoilla oleville varataimille käy samoin.

Michilin

Ny järjestelin chinenset vähän lämpimämpään ja valoisampaan paikkaan ku molempien puutteesta ilmeisesti kärsivät. Jännä miten pari astetta lämpötilaeroissa vaikuttaa kasvuun, ulkona plussalla ja sisällä pari astetta lämpimämpää niin jopas kasvoivat parina päivänä  ^-^

Michilin

Alkohan chinensetki viihtymään ku paikkoja järjesteli mutta pikaisella laskulla mulla on ny noin 100 tainta joista voin pitää vajaa puolet  :'( Rocotot kyllä paikkansa löytää mutta monia rupeaa ahdistamaan. Parikymmentä saan katoamaan tutuille...

Michilin

Ny tuli tilaa ku sai ulkoistettua muutaman kymmenen tainta mummolle kasvatettavaksi kroonisen tilanpuutteen takia... Ny pitää vaan toivoa aurinkoisia kelejä etteivät kuole sinne...

Michilin

Välikatsaus. Mummolle viedyt chilit kaksinkertaisti pituutensa viikossa kiitos aurinkoisen ikkunan (miksei mulla oo yhtään) ja uhkaavat kukkia. Kunnon auringonvaloa ei näköjään korvaa isokaan määrä lamppuja... Vesiviljely vie vielä enemmän tilaa ku aattelin liiallisesta taimimäärästä johtuen joten kärsivät valonpuutteesta ja myöhemmin tilanpuutteesta. Houkuttais nakata roskiin ja myöhemmin kokeilla vesiviljellä kurkkuja ja tomaatteja jotka kasvaa paljon nopeammin... Pienempiä taimia oon saanu nakatattua kaikille maailman tutuille mutta vieläki muutama kymmenen saa painua helvettiin ku en oo kehannu tappaa niitä. Vähän arvelen ettei vintillä olevat vesiviljellyt taimet mukaanlukien ehi tehä kunnon satoa tänä vuonna ellei investoi runsaasti lisävaloihin  :'(

Michilin

Jos jotain positiivista pitää ettiä niin chinenset voi ihan jees vaikka yläkerrassa ovatkin parhaalla paikalla... Ei kovin pitkiä mutta on kuitenki tumman vihreitä eikä ihan hailakoita niinku pienet syrjemmässä olevat baccat...

Michilin

Voi helevettiläinen ku tila yksinkertaisesti loppuu kesken... Ja sitte pitäs muka tomaatit ja kurkutki esikasvattaa jossaki. Ei hyvä... VEsiviljelytaimiaki liikaan ja esikasvatusastia vie kaiken tilan pöydältä ja neki alkaa olla niin pitkiä ettei myöhäisemmät multakasvatit saa melkein yhtään valoa  :'(