tammikuu 09, 2025, 22:50:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Tupakan Chilit 2006

Aloittaja Tupakka, maaliskuu 01, 2006, 17:39:59 ip

« edellinen - seuraava »

Mapa

Pitäisikö laittaa sitten itsekkin itämään pari siliä? :?
Ratkaisua ilman ongelmaa ei ole, toisin kuin ongelma ilman ratkaisua on mahdollinen

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Os2"Noin puolet tuntuu nostavan siemenen mukanaan ylös, omasta mielestäni mukavampaa jos siemen jää sinne multaan. En olisi tuosta rocotonalusta huolissani, jos on pikkusen heikompi yksilö niin oikeitten lehtien teko voi kestä kauemmin. Olet sen verran ajoissa että kyllä ne hitaammatkin ehtii.  :)

Niin tarkoitatko, että puolet rocotoista nostaa siemenen, vai, että puolet kaikista capsicumeista? Katsos siksi ihmettelin kun itselläni habaneroja ja linnunsilmiä idätellessäni silloin aikoja sitten niin suurin osa elleivät lähes kaikki nostivat siemenet mukanaan.

Eli ovatko neek.. mustat siemenet sitten niin paljon erilaisia?
Joo.

Tupakka

Ohop.. on näköjään kymppitonnikerhoon päästy täälläkin.

Huomasin muuten tänään, että ne sirkkalehdet ovat vähän pieniä ja rupusia, mutta kyllä niillä vihreää pinta-alaa on. Kun vaan kunnolla aukeavat niin eiköhän pääse jo yhteytyshommiinkin.

Jos vaari jaksaa tänään niin jatketaan varmaan rakennushommia. Pitää käydä vaan ostamassa nopeasti yks semmonen laatikko kun edellinenhän meni paskaksi.
Joo.

Os2

Itsellä tuntunut kaikista tasapuolisesti noin 50% jättävän siemenen alustaan, eli kyseessä ei ole neek.. mustien siemenien erikoisuus  :)
Ei setä ole paha, setä on vaan ruma

Doe_J

Lainaus käyttäjältä: "Toivo"Samoja mitä itse ostin hydroihini ensi vuodeks. Joutuukohan tohon ''rinkulan''   alle laittamaan vähän silikonia että pitäis paremmin?

Biltemassa olis ollut 2.5 euron tiivisterengassetti josta yks koko menee suoraan läpivientiin...laitoin yhden tiivisteen laatikon ulkopuolelle niin sisäpuolella toi muoviosa istui sitten suoraan pohjaa vasten eikä jäänyt koholle.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Doe_J"
Lainaus käyttäjältä: "Toivo"Samoja mitä itse ostin hydroihini ensi vuodeks. Joutuukohan tohon ''rinkulan''   alle laittamaan vähän silikonia että pitäis paremmin?

Biltemassa olis ollut 2.5 euron tiivisterengassetti josta yks koko menee suoraan läpivientiin...laitoin yhden tiivisteen laatikon ulkopuolelle niin sisäpuolella toi muoviosa istui sitten suoraan pohjaa vasten eikä jäänyt koholle.

Pah.. mitä nyt tuommoista kallista ostamaan kun pyörän sisäkumista sai itse leikkaamalla Täydelliset.

Joo nyt on ebbi valmis. Koeponnistus onnistui ja molemmat laatikot täyttyivät oikein. Ulosvientikin toimi. Kaikissa rei'issä on hyttysverkot. Aika paljon tuli varmistettua vielä kun laitettiin putkenkiristäjäklemmarit niihin läpivienteihin.

Pistin systeemin kokoon nurkkaan odottamaan tammi-helmikuuta, jolloin siihen saadaan kasvit.
Joo.

Tupakka

Joo nyt on taas sivustolle lisätty kuvia(jo itseasiassa kyllä vähän aikaa sitten). Näkyvät viimeisimpänä edelleen kun menette chilikuvat-osioon
TÄÄLLÄ

Myös päivitysboksissa kerrotaan jostakin päiväkirjasta, joo olen aloitellut tommosta päiväkirjaa kirjoittamaan täällä, mutta linkkiä ei vielä siihen ole. Jos onnistutte sen löytämään arvailemalla osoitetta(on netissä kyllä) niin huomaatte, että olen siihen aloittanut kirjoittamaan pientä tiivistelmää kaudesta 2006(aloitussepustus on vähän pidempi). Sen jälkeen kun vain jaksan kirjoittaa, niin aloitan 2007 kaudesta kertomaan.

Joo ja sitten on myös muita uutisia. Alkuun paskauutisia. Pärseen pärse. Grif9345 oli katkennut tyvestään(oli siis noin 2cm korkea taimi), eikä uudelleen istutuksen/pystytyksen jälkeen ole näyttänyt elonmerkkejä, mutta ei kyllä ole täysin kuollutkaan. Jonkunlaisessa transsissa ilmeisesti.. en tiedä kasvattaako sitten juuriaan vai mitä.

Canariot on sen sijaan kasvaneet. Kaksi ihan napakkaa taimea on jo, jotka rupeavat tulemaan piakkoin jukurttipurkin reunasta yli.. toivottavasti eivät nyt venähdä kun ei ole muuta kuin yksi loisteputki(, josta kyllä etäisyyttä taimiin muutama senttimetri).

Kertokaapas nyt, että olisinko hyvä kirjoittaja johonkin yhdistyksen lehteen? Meinaan kun lähellä olevat ihmiset on joskus muutaman kerran kehunut kirjoitustaitoja. Itse en oikein tiedä.. kaipa mää aika hyvä sitten oon. Olinhan minä pari vuotta sitten ala-asteen koululehden päätoimittajanakin!
Joo.