tammikuu 11, 2025, 01:07:27 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Idätys ja kasvatus

Aloittaja Chilinuori, toukokuu 08, 2020, 22:16:46 ip

« edellinen - seuraava »

Chilinuori

Terve, nyt on ensimmäiset siemenet tilattu ja ois tarkoituksena yrittää saada niistä chilejä kasvatettua. Voisiko kokeneemmat antaa vinkkejä idätykseen ja kasvatukseen? Eli mikä olisi paras alusta idättää siemeniä? Olen ajatellut kivivillakuutioita mutta en ole varma löytyykö niitä perus puutarhoista. Myöskin kasteluun kaipaisin ohjeita, kuinka paljon idätys- ja myöhemmässä vaiheessa niitä täytyy kastella? Ja jos saan kivivillaa hankittua, niin montako siementä yhteen kuutioon? Kiitos.

Chilivaari

Lainaus käyttäjältä: Chilinuori - toukokuu 08, 2020, 22:16:46 ipEli mikä olisi paras alusta idättää siemeniä? 
Jokaisella on oma tapansa, minulla se on ollut jo 12 vuotta idätyslautta:
https://chilivaari.blogspot.com/2015/01/idatyslautta-paivitysta-2015.html

Chilinuori

Kiitos, tuo meneekin nyt kokeiluun.

Chilinuori

Ilmeisesti siemenet saa tarvitsemansa veden sen paperin kautta, eli ei tarvitse itse kastella? @chilivaari

Chilivaari

Kyllä se niin käy. Paperi imee vettä ja huokoinen talouspaperi tai kahvisuodatin pystyy nostamaan vettä ainakin kymmenen senttiä.

Rince

Minä olen tehnyt ihan vanhanaikaisesti, eli tyrkään vaan siemenet multaan  ;D

Tosin nyt kokeilen myös idättämistä suodatinpussin välissä, siinä on ainakin se hyvä puoli että se vie vähemmän tilaa kuin multaan kylväminen, varsinkin jos iso osa siemenistä jää itämättä. Itämisen jälkeen laitan idut multaan.

ChiliPark 2020

toukokuu 13, 2020, 11:55:17 ap #6 Viimeisin muokkaus: toukokuu 13, 2020, 18:57:54 ip käyttäjältä ChiliPark 2020 Syy: Kuvien muokkaus
Minä olen Chilivaarin kanssa samalla Chilivaarin lauttalinjalla.

Laitoin siemenet itämään kannelliseen purkkiin (muutama ilmareikä kannessa) ja lähdimme kahden viikon matkalle.
Takaisin tullessa purkissa oli terhakkaat taimenalut.

On tietysti makuasia, miten haluaa idättää.

ChiliPark