tammikuu 09, 2025, 12:34:03 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

mitä muuta harrastelet?

Aloittaja Pertsa, huhtikuu 03, 2006, 18:32:56 ip

« edellinen - seuraava »

Pertsa

itellä on toi erähenkisyys aika vahvasti mukana, mettällä ja kalalla tulee käytyä aika reippaasti ja muutenkin tulee liikuttua luonnossa. seinäkiipeilyn alotin viime marraskuussa enkä oo katunu. nyt vaan odotellaan kesää että pääsee ulos boulderoimaan, vaasassa muuten on yhet suomen parhaista boulder kivistä ja siirtolohkareista. aseiden kanssa tulee kans räpläiltyä jonku verran, ku vaan ehtis ampumaanki :(
Meillä määrää Nainen!

tknummelin

Saab on se toinen rakkaus  :)

Puu- ja metallitöitä, kaikenlaista pikkuinsinöröintiä...Juuri sain itselleni valmiiksi tietokonepöydän, johon mahtuu kaksi datoria vastakkain (mitat 140 x 100 x 74).

Pajasuo

Eräiltyä tulee kanssa 24/7 mutta uudempana innostuksena on kuviohin tullut telemark... Ja kuntoiltua tulee aina kun jaksaa, koiruuden kanssa sekin on tosin vähän välttämättömyys. Kesäisin jää nuo suksihommat jostain syystä vähemmälle niin puutarhaan kerkiää kuokkimaan sitten. Aika oman onnensa nojassa ovat välillä taimet olleet näin keväällä, nytkin huomasin että Rocopicassa oli kukka auennut enkä ollut edes huomannut mitään nuppua... :oops:

Edit. tossa kuva siitä rocopicasta
Suora ryhti suomen metsän, selkäranka talouden

Nike

Tarantulia on kaapissa 9kpl, makuuhuoneessa Amazonin puuboa ja laatikossa Luolatorakka yhdyskunta :)
Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

Smaug

En ole ihan noin eläinrakas kuin Nike.... Mutta, mulla on rotta, joka taitaa kuitenkin viedä suuremman huomion kuin kasvit. Hyvänä kakkosena tulee tämä kasviharrastus, vihannesten lisäksi mulla on kokoelma huonekasveja ja hedelmien siemenistä kasvatettuja kasveja. Erityisesti kärsin kroonisesta orkideakuumeesta. Jonkin verran tulee pelattua lauta- ja roolipelejä. Kesäisin retkeilen luonnossa, talviretkeilyt ovat jääneet Helsinkiin muuton jälkeen.

Nuo rotat ja kasvit on välillä vähän arka yhdistelmä. Kertaakaan ei ole rotta sairastunut kasvista, mutta aika monta kertaa on kasveille käynyt huonosti.

kyris

Lähinnä tulee harrastettua valokuvausta ja lähiökuppilassa istumista :-)

Tulevalla kaudella on tarkoitus yhdistää valokuvaus ja chilit tiukemmin, eli harrastaa ns. lähiluontokuvausta. Aion siis istua kesän keittiössä ja kuvata kasveja :-)

Sauli Särkkä

Radio-ohjatut lennokit on pääharrastuksena ympäri vuoden, chilit aina kun ehtii/on puitteita. Nyt on :)

-Sale
Sauli Särkkä

Makee

Itsellä myös polttomoottorilennokit harrastuksena :) Siihen lisätään musiikin kuuntelu ja yleinen säätäminen niin siinähän ne on

Janne

Harrastuksista ruoka ja juoma on aina in, kuten pienimuotoinen keittokirjojen keräilykin.

Liikuntapuolelta vuoden verran thainyrkkeilyä ja nyt olen brassijutsu/lukkopainiperuskurssin myötä vaihtamassa vapaaotteluun, siinä kun pääsee lyömisen ja potkimisen lisäksi painimaankin :)
Ihan harrastuspohjalta toki, ei päälle 3-kymppisen parane enää mistään kilpailuista pahemmin haaveilla.

Kirjallisuudesta fantasia & scifi iskee, lukeminen on ikävä kyllä vuosien varrella ollut jatkuvasti vähenemään päin.

Niin ja viime syksynä tuli hankittua -69 chevy, saas nähdä millaista harrastusta sen kanssa tulee eteen kunhan ajokausi alkaa...
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Rolle R

En tiedä että mistä se johtuu mutta lennokki harrastajia tuntuu chilien kasvatus kiinnostavan enemmän kuin tilastollisesti olisi todennäköistä  :wink: .
Samaa tavaraa siis täälläkin, lennokkien kanssa tulee aikaa vietettyä.

Jos tarkkoja ollaan niin oma chili-innostukseni syttyi eksyttyäni lennokkifoorumin kautta nimimerkki "SarkkaS":n lennokki ja chili aiheisille kotisivuille :wink: .

Arcane

Musiikki on kova sana. Soitan kitaraa bändissä, kuuntelen musiikkia miltei jatkuvasti ja rustailen omia biisintekeleitä.

Matematiikka on kanssa yksi hieno harrastus. Lukiossa matikka toi mukanaan haastetta, ja siitä sitten oppi tykkäämään.

Monen mainitsema eräily on myös mulla harrastuksena, tosin ei metsästys, vaan lähinnä kalastus ja vaeltaminen.

Salilla tulee käytyä ja lenkillä kanssa, että ei ala ihan rantapalloa ulkonäöltään muistuttaa.

Jossain määrin aikaa kuluu myös koneen ääressä.

Jore

Chilien lisäksi kerran viikossa lentopalloa ja aika useasti löytää itsensä pelaamasta Call Of Dutyä verkossa...

Nikkarointi ja pikkuaskartelu kuuluu myös "vakiovarusteisiin" eli kaikki minkä voi tehdä itse kohtuullisella vaivalla...

Syssyllä pulu ja sorsamehtuuseen, joskus kalalle. Tuulastustakin on tullut kokeiltua.
Jalapeno = Pelaan jo

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "Jore"
Nikkarointi ja pikkuaskartelu kuuluu myös "vakiovarusteisiin" eli kaikki minkä voi tehdä itse kohtuullisella vaivalla...

Mun kohdalla se kuuluu "kaikki minkä voi itse tehdä (myös) kohtuuttumalla vaivalla..."  :lol:

Unohtui äsken mainita tuo kitaransoitto, onhan tuota tullut eräskin rääkättyä  8)

Matti The Wiherpeukalo

Mun mielestä musiikki on kivaa. <:
Eli soittelen kitaraa ja vähän kaikkia soittimia mitä vaan pääsee soittamaan.
Pyöräilykin on kivaa, etenkin kesällä.

tellie

Muita(kin) kasveja tulee hoivailtua, orkideat erityisesti vähän polttelisivat ja pari perhoskämmekkäristeymää kituuttaakin tässä asunnossa kroonisesta valonpuutteesta kärsien. Kunhan noille chileille tulee pistettyä kasvivaloa niin josko nuokin saisivat vähän lisäpontta elontielleen. Tilanpuutteen vuoksi jätin äidin helmoihin sekalaisen kasvan viherkasveja joiden edistymistä seuraan suurella ylpeydellä, ja kesällä sitten tulee puuhattua kesäkukkien ja vihannesta (lähinnä tomaatti ja peruspaprika) parissa.

Kasvien lisäksi olen suhteellisen innokas roolipelaaja. Kerran viikossa tulee pelattua yleensä näitä aikoja. Lisäksi roikun netissaä Neopetsien parissa (kyllä, tämä on harrastus), osoite on www.neopets.com .Tanssimattoa tulee kulutettua aina välistä, ja jossain vaiheessa, ja uidakin yritän ettei ihan kokonaan pääsisi kunto rapistumaan.

Samppa

Erämies täältäkin löytyy. Pääasiassa metsästys ja siihen liittyvä riistanhoito ja seuran talkoot. Aseilla ampuminen radalla on kivaa.

Talvisin lumilautailen ja laskettelen. Olen aloittamassa uutta talvilajia, kiteboarding http://www.karri3nen.com/k3web/laji-info.htm. Kävin juuri peruskurssilla ja ensi syksynä olisi tarkoitus ostaa oma leija.

Lopun ajan käytän kirjojen ja elokuvien parissa.

Ja johonkin väliin yritän mahduttaa chilitkin.

jemmari

metsästys ja kalastus ja niihin liittyvä oheis toiminta.

JyriT

Kaikenmoista erästelyä kalastuksen & metästyksen parissa. Rata-ammunta haulikolla täyttää viikonloput aika järjestäen.
Nyt tekis vähän merikajakkia mieli..
Nyt mä syön noi kaikki värilliset nakit pois, enkä huuda yhtään..
** AnonyymitChilinHydroKasvattajat **

svalli

Nykyisin en ole ehtinyt paljon muuta harrasteleen kuin lapsenkasvatusta, leikkimistä ja puutarhanhoitoa. Ennen muinoin harrastin öljyvärimaalausta, "arts & crafts" projekteja, vaatteiden ompelua, gourmee kokkailua,  metsästystä ja pistooliammuntaa.

Legoilla ja kaikilla muilla rakennussarjoilla leikkiminen on kyllä vaihteeksi ihan kivaa. Itselläni ei tainnut pienenä olla tarpeeksi leluja, kun nyt olen lellinyt ainokaisen lapseni ostamalla aivan liikaa tavaraa. Meillä on Brion, Knexin, Erectorin ja Rokenbokin sarjoja, mutta vanha kunnon Lego on silti paras. Legon uusin Mindstormssarja tulee kauppoihin syksyllä ja olen päättänyt ostaa sen itselleni lahjaksi. http://mindstorms.lego.com
Ei reisuus rikastu, mutta viisastuu...

Wiski

Lasten kanssa puuhailu vie nykyään munkin ajan, mutta siinä ohessa tulee pelailtua tennistä ja sulkapalloa, kokkailua (chilien ohella innostunut), jonkin verran verkkopelejä, audio/video/IT puuhastelua ja tietty oluet, viinit ja viskit :)