WHIPPET`S TAIL CHALLENGE 2006 -Päiväkirja ja kannustusthread

Aloittaja Nike, huhtikuu 12, 2006, 11:25:32 ap

« edellinen - seuraava »

Jonni

Lainaus käyttäjältä: "Makee"Jonni: onko sulla tuletusta tolla kaverilla ollenkaan kun näyttää niin heiveröiseltä? :P

tuuletus alko vasta kun se pääsi hydroon, kyllä ne siitä tukevoituu :)

T: Jonni

Nike

Heitin tänään ChiliParkille eli Joukolle tuohon naapuriin viimeisen taimen, joten nyt meitä on viisi mukana kilpailussa! Aika hyvin yhdestä siemenpussista  :D
Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

JaGho

Aika hitaasti tuo Whippet's tail kasvaa.
Oletteko aatellu laittaa ulos kasvamaan vai sisälle?
Mulla on menossa ulos kohta, kasvihuoneeseen.
Chill maan!

TheBigX

Ei se mielestäni mitenkään erityisen hidas ole... Joku yksi lehtipari/viikko tai sinnepäin. Kyllä se vielä ehtii pitkät sadot tuottaa.  :D Minä ajattelin kyllä ihan sisätiloissa kasvatella.

JaGho

Chill maan!

Nike

Mietin että kokeilen toisella kasvilla seuraavaa taktiikkaa; kun hedelmät ovat pieniä raakileita niin nypin kaikki muut paitsi pari pois. Josko se sitten ohjaisi enemmän voimaa noihin muutamaan. Tai sitten se vaan tekee lisää kukkia....

Makee

Sopikaa ny vähän taktiikkojen jakoja, että kaikki tulee testattua. Voitto suomeen prkle  :lol:

Nike

Tai sitten jos antaisi sen kukkia samantien,niin se ei tekisi kuin muutaman hedelmän...hmm...

Makee

toisaalta jos pienenä heti kukittaa niin se ei niin tehokkaasti saa siirrettyjä aineita sen marjan tekemiseen :P Varmaan isompi mahdollisuus saada iso marja on luottaa määrään

JaGho

Mitenkäs kasvatukset edistyy muilla?
Oma kasvini kasvaa melko hitaasti ja ensimmäinen lehtipari vasta tullut.  :?

Sitten kun joskus alkaa kukkimaan niin kannattaako ne ekat kukat nyppiä pois vai pölyttää vaan heti?
Chill maan!

TheBigX

On ne taas ihan hyvin kasvaneet. Voisin vaikka huomenna taas laittaa kuvaa.

Nike

TheBigX

JaGho

Voi pe*kele.
Nyt ei ole kyllä oo mun kasvi ihan kunnossa. Tossa muutama päivä sitten kasvin ruukku kaatui niin että toinen sirkkalehdistä halkesi keskeltä ja nyt kummatkin sirkkalehdet ja varsi on aivan tumman punertava. Ja todella hitaasti kasvaa nytten.  :?  Tuosta taitaa olla hieman haittaa kun on ihan tumman punertava vai kuinka?
Chill maan!

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "JaGho"Voi pe*kele.
Nyt ei ole kyllä oo mun kasvi ihan kunnossa. Tossa muutama päivä sitten kasvin ruukku kaatui niin että toinen sirkkalehdistä halkesi keskeltä ja nyt kummatkin sirkkalehdet ja varsi on aivan tumman punertava. Ja todella hitaasti kasvaa nytten.  :?  Tuosta taitaa olla hieman haittaa kun on ihan tumman punertava vai kuinka?

Ovat vissii viherhiukkaset joko kuolleet ja muuttaneet väriä lehdissä tai sitten poistuneet kokonaan. Kumpikin merkitsee yhteyttämisen loppua.

En usko, että chili erittäisi sellaista tumman punertavaa väriainetta kuin muutama muu kasvi.
Joo.

bassino

Lainaus käyttäjältä: "tupakka"
En usko, että chili erittäisi sellaista tumman punertavaa väriainetta kuin muutama muu kasvi.

En tiedä minkälaista "tumman punertavaa väriainetta" tarkalleen ottaen tarkoitat, mutta antosyaanit ovat ainakin tuttuja väriaineita myös chileissä. Samoja punaisia, sinisiä ja violetteja väriaineita löytyy mm. mustikoista ja lukuisista muista kasveista.
"As long as there are Peppers, there is Hope"
(a new Finnish proverb)

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "bassino"
Lainaus käyttäjältä: "tupakka"

En tiedä minkälaista "tumman punertavaa väriainetta" tarkalleen ottaen tarkoitat, mutta antosyaanit ovat ainakin tuttuja väriaineita myös chileissä. Samoja punaisia, sinisiä ja violetteja väriaineita löytyy mm. mustikoista ja lukuisista muista kasveista.

Jaa niinkö. No kai se sitten sitä väriainetta on...
Joo.

TheBigX

Kuulostaa kovasti antosyaanilta, mutta tietääkseni Whippet's Tail ei kylläkään sitä tuota lehdissä. Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista väriä tullut vaikka ovatkin olleet suorassa auringossa jo useamman viikon (yleensä antosyaania tulee juuri parhaiten auringossa, kuten Bolivian Rainbowlla).

JaGho

Onko kasvi siis menetetty?  :?

Mitä valojaksoa muuten käytätte? Ei pelkästään tässä projektissa vaan yleensäkin.
Ottaako chilit nokkiinsa jos laitan valot päälle aamulla kun herään ja sammutan kun menen nukkumaan?
Chill maan!

TheBigX

Kyllä se vielä saattaa siitä toipua. Minulla ei ole mitään varsinaisia valojaksoja. Valot päälle kun ei auringon teho riitä ja pois kun menee nukkumaan.