tammikuu 09, 2025, 22:36:07 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mistä kivivillaa?

Aloittaja Tupakka, kesäkuu 01, 2006, 20:06:47 ip

« edellinen - seuraava »

TheBigX

Sen kivivillakuution voi myös halkaista, laittaa kasvin juurineen siihen väliin ja sitten kuminauha ympäri. Kyllä ne juuret sitten hiljalleen kasvaa myös villan sisään.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"Se kivivilla ei missään nimessä ole absoluuttisen pakko olla. Itsellä tällä hetkellä kahdessa purkissa villaa, muut suoraan sorassa. Eiku siivoat sen risun juuret kunnolla ja törkkäät purkkiin siten, että juuret tulevat ainakin muutaman sentin verran purkista ulos. Soraa purkki täyteen ja valmista tuli! :)

Ai niin, lasivilla on eri asia kuin kivivilla.

-Sale

Joo niin minä ajattelinkin. Huomenna olis tarkotus käydä porvoonkadulla(viherpeukussa) ja ostaa se 30c verkkoruukku ja ehkä sitä kivivillaa. Soraa on kyllä omasta takaa, mutta katsoo nyt jaksaako pestä jne.
Joo.

Espelt

Itse kävin ostamassa Pispalan Palmusta kivivillakuutioita 7,5cmX7,5cm kokoa, hinnaltaan 60snt kappale ja halkaisin ne neljään osaan.  Hintaa jäi 15snt  palalle. Vaimon sukkapuikolla tein reiät keskelle.
Oikeasti noiden kivivillojen osuus kokonaiskustannuksista on niin mitätön, että ei kannata kitistä niiden hinnasta. Jostain sen kaupan on kuitenkin katteensa otettava jotta toiminta voi jatkua. Mielelläni tuen noissa hinnoissa kauppaa, ettei tarvitse ulkomailta tilata ravinteita ym. vaikkakaan en välitä tukea mitään Ganja kulttuuria.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Sauli Särkkä

Lainaus käyttäjältä: "Espelt"...vaikkakaan en välitä tukea mitään Ganja kulttuuria.

Onko se niin selkeästi esillä ko. liikkeen toiminnassa? Minkälaista on henkilökunta? Kun VP oli aikoinaan (wanhoina hyvinä aikoina) Oulussa, oli tilat siistit, myyjä asiallinen ja homma toimi, vaikkakin kortilla ei voinutkaan juuri sillä hetkellä maksaa. Minkälainen se tilanne on etelässä?

-Sale
Sauli Särkkä

Jassu

Lainaus käyttäjältä: "SarkkaS"
Lainaus käyttäjältä: "Espelt"...vaikkakaan en välitä tukea mitään Ganja kulttuuria.

Onko se niin selkeästi esillä ko. liikkeen toiminnassa? Minkälaista on henkilökunta? Kun VP oli aikoinaan (wanhoina hyvinä aikoina) Oulussa, oli tilat siistit, myyjä asiallinen ja homma toimi, vaikkakin kortilla ei voinutkaan juuri sillä hetkellä maksaa. Minkälainen se tilanne on etelässä?
-Sale

En ole pispalan palmussa käynyt, mutta ainakin stadin viherpeukussa on simmut olleet välillä mielenkiintoisen näköisiä henkilökunnal :>
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Espelt

Turun Pispala kyseessä:
Kyllä oli mielenkiintoinen käynti. Paikka missä myymälä sijaitsee on hyvinkin tuttu, mutta kartasta katsottuna ei tullut mitään mieleen, missä voisi olla?. Soitto kaverille jolla on firma siinä vieressä. Tiesi heti mistä n kyse.
Kävelin katua ja myymälää ei missään. Oli pakko soittaa kaverille, että missä V*****a se lafka on.  Kaveri tuli alas ja näytti, että tuo tuossa.  Olen kävellyt miljoona kertaa paikasta ohi mutta eipä ole jäänyt mieleen.
Näyteikkunassa on regggaehemmon pahvikuva ja jotain hamppukrääsää ja ovessa hempsterin juliste. Sisällä huomio kiinnittyy joka puolella oleviin vesipiippuihin ja muuhun "alan" krääsään. Tiski on lasia ja näitä piippujan siellä makailee :P  :P
Pankkikortti ei käy ja kun pyysin pakkaamaan kamat sillä aikaa käydessäni automaatilla, niin ne oli pakattu jätesäkkiin ja teipattu jollain teipillä kiinni  :wink:  Olisi ihan pieni muovipussi riittänyt.
 Minulla ei ole mitään antipatioita hampun käyttäjiä vastaan vaan lähinnä päättäjiä kohtaan. Tilanne on tällä hetkellä se, että asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä vaan nuo kaupat myyvät "puutarhatuotteita". Sellainen olo tulee, että saa pilviveikon leiman kun astuu ovesta sisään.
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Boltsi

Kivivillasta tuli mieleen, että kyllä sitä myydään rautakaupoissa ihan paketti kerrallaan.

rakentari oy:llä

Kotimaiset Paroc-vuorivillat
   50 mm          34,50€ / 8,95 m2 paketti
       70 mm         28,00€ / 5,97 m2 paketti

samoilla hinnoilla varmaan muissa rautakaupoissa.

Ps. jos on vaikeuksia erottaa kivivilla lasivillasta tässä jotakin asioita jotka helpottaa erottamista.

-kivivilla on vihertävänharmaata valmistaja PAROC
-lasivilla on keltaista tai kellertävää valmistaja ISOver
-lasivilla haisee kuselta jos se pääsee kastumaan. johtuu siitä että sideaineena käytetään muistaakseni ureaa tai ammoniakkia.

-manageri

Lainaus käyttäjältä: Gekko - kesäkuu 01, 2006, 20:44:53 ip
Kuutiot ovat ihan todellakin aivan sitä samaa villaa kuin mitä rakennuksiin käytetään. Olin 90-luvun alun lama-aikoihin valmistamassa noita kuutioita jonkin aikaa jopa työkseni kolmessa vuorossa Parocilla. Eli rautakaupasta säkki villaa, sahataan halutun kokoisiksi palasiksi ja tökätään reikä keskelle. Kuution koon voi määrittää käyttötarkoituksen mukaan.

Ja taas säästyy pitkä penni...

Tuossahan tämäkin kysymys käy ilmi...  ;D
-nami-

Chilicutter

Joo tämäkin selvis kysymättä....hienoa :D
Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

nikke

Mistäs noita pienempiä kivivillakuutioita nykyään saisi kun tuo VP ei enää ole toiminnassa?

Puutarhurinverstaasta löytyy vain noita isompia?

Kärsä Babar

Minulla olisi. Paljonko olisit tarvinnut?
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

jewe

Lainaus käyttäjältä: nikke - tammikuu 22, 2010, 18:51:18 ip
Mistäs noita pienempiä kivivillakuutioita nykyään saisi kun tuo VP ei enää ole toiminnassa?

Puutarhurinverstaasta löytyy vain noita isompia?

Samaa olen itse pähkäillyt, tosin tälle kaudelle en enää taida villaa tarvita.
Mitä noi Kärsän uudessa kaupassa maksaa ?

nikke

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - tammikuu 22, 2010, 19:19:30 ip
Minulla olisi. Paljonko olisit tarvinnut?

Mitäs maksaa?  :D

En nyt mitään suuria määriä, ehkä joku 10-15 kpl.

Kärsä Babar

Puhutaan nyt varmaan niistä 4cm x 4cm kuutioista? Voin 15cent myydä kappaleen+postikulut.
Sitten kun avataan putiikki niin pitää tarkastaa hinta uudestaan.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

nikke

Lainaus käyttäjältä: Kärsä Babar - tammikuu 23, 2010, 16:31:22 ip
Puhutaan nyt varmaan niistä 4cm x 4cm kuutioista? Voin 15cent myydä kappaleen+postikulut.
Sitten kun avataan putiikki niin pitää tarkastaa hinta uudestaan.

Nakkasin sulle YV:n.

Perhonen_Kärpänen

Mistä täältä Oulusta sais kivivillakuutioita?

waikku

Hegu

Lainaus käyttäjältä: Perhonen_Kärpänen - tammikuu 20, 2011, 13:30:34 ip
Mistä täältä Oulusta sais kivivillakuutioita?

rakennustarvikkeita myyviltä liikkeiltä kannattaa käydä kysymässä. Aina joku kivivilla paketti on rikki ja siitä saa tai voi ostaa tarvittavan määrän

Massemies

Muutaman kokeilun perusteella noi rakennuskivivillat ei ole täysin samaa kamaa kuin mitä puutarhatarvikkeet. Syy tähän löyty kun vähän hain nettiä; villoja käsitellään vettä hylkiviksi talojen kosteus- ja homevaurioiden ehkäisemiseksi. Ihmettelinkin miksei niitä saa imemään sitä vettä ollenkaan kun PAROCcia käytin. On se niin pieni satsaus koko harrastusta aatellen, että itse ostan mieluummin vaikka Kärsän chilitarvikkeesta.

chilihardhead.fi

helmikuu 15, 2011, 19:07:55 ip #39 Viimeisin muokkaus: helmikuu 15, 2011, 19:12:38 ip käyttäjältä chilihardhead.fi
Vaikka tuolta eriävä tieto:
http://chiliwiki.fi/index.php?title=Kivivilla

Kyllä se alkaa imemään vettä, kun puristat sen veden alla kasaan ja annat imaista märäksi
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin