tammikuu 09, 2025, 22:49:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mistä kivivillaa?

Aloittaja Tupakka, kesäkuu 01, 2006, 20:06:47 ip

« edellinen - seuraava »

Janne

Paroc ei tosiaan ime helposti vettä mutta kun sen saa veden alla kasteltua puristelemalla, pitää se vettä kyllä oikein hyvin.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

pete79

Millä ihmeellä te muka saatte tuon parocin toimimaan?
Itse olen koittanut idättää parocciin tökättyjä siemeniä muutaman kerran, mutta joka kerta kaikki siemenet kuolevat
Itävyys ollut tasan 0%. Voisiko vaikuttaa kun tökkään siemenen aina millin kaksi villan sisään? näin ainakin toimii hyvin noissa kaupallisissa kuutioissa.

Jompru

Lainaus käyttäjältä: pete79 - helmikuu 04, 2012, 11:50:58 ap
Millä ihmeellä te muka saatte tuon parocin toimimaan?
Itse olen koittanut idättää parocciin tökättyjä siemeniä muutaman kerran, mutta joka kerta kaikki siemenet kuolevat
Itävyys ollut tasan 0%. Voisiko vaikuttaa kun tökkään siemenen aina millin kaksi villan sisään? näin ainakin toimii hyvin noissa kaupallisissa kuutioissa.

Mä olen jaksanut kärsiä sen 10...15senttiä villatollosta kappale (vaikka Kärsältä), enkä ole lähtenyt edes testaamaan rakennusvillalla.

Multaan tökätessä olen kyllä sitä 4cm x4cm villapaakkua sitten vähän "raiskannut", eli repinyt ylimääräisiä villoja irti. Joskus meinasi käydä niin, että kokonainen villapaakku tuppasi kuivumaan mulla/turpeen seassa, vaikka turve itsessään olikin vielä märkää. Varsinkin kun juurista vaan harvat hapsut ehtivät koko paakun läpi kurkottamaan. Eivät ole tuosta repimisestä vielä koskaan ihmeemmin kärsineet, vaan elossa on kaikki - tai jos ovat kuolleet, ovat kuolleen muista syistä.

pete79

Kysehän ei olekaan tuon villan hinnasta, vaan siitä että ainakin täällä missä minä asun sitä ei ole, ja ei jaksaisi aina tilata pelkästään kuutioita..  Toiseksikin satuin joskus näkemään videon jossa eräs arvostettu naurunortin kasvattava opasti kasvattamaan pelkästään villassa.. kaverilla oli dripfeed ja  30l käymissaavi täynnä villaa ja siinä kasvoi yli 2 metrinen puu.. Ikää oli alle 2kk.  Tuota haluaisin koittaa chileille, joten siksi olen koittanut rakennusvillan toimivuutta asiaan, mutta ei toimi. Mikäli joku tietää jossain paikan josta saa ostaa tuota kasvatukseen tarkoitettua villaa säkeittäin tms.. niin ilmoitelkaahan.

Kärsä Babar

Laita sähköpostiin minulle pyyntöä niin voidaan luultavasti hankkia. On vaan semmoista tavaraa ettei sitä saa välttämättä juuri heti vaan voi mennä kuukausikin helposti.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Huru-ukko

Rautakaupat myy kivivillaa levyinä. Luulisin olevan samaa tavaraa kuin noissa kivivillakuutiossakin, ainakin näyttää. Leikkautuu puukolla hyvin.
Pakettitavaraa se siellä on, mutta ainakin jotkut kaupat (jokaisesta josta olen ostanet (2)) ovat myös levyn kerrallaankin myyneet...

On muuten hyvä eriste rosvopaistikuopan päälle  ;)...

ChIlIDoG

Itse olen käyttänyt menestyksellä parocin normaalia lämpövillaa 50mm. tein ensin viillot villaveitsellä jotta sain noin 5cm x 5cm ruutuja. Seuraavaksi käsittely kiehuvalla vedellä, siitä kylmään veteen ja puristellaan ylimääräinen vesi pois. itävyys jotain 70% luokkaa, eihän kaikki siemenet muutenkaan idä. Nyt noi villaan idätetyt istuu putkihydrossa. (päiväkirjassa kuvia)

pete79

omat paroc kokeilut mennyt aina poskelleen riippumatta kuinka on huuhdellut jne.... taidanpas laittaa tarpeen tullen kärsälle tilausta kärsälle jos saa hommattua..

sammal

Tosiaan jos on tarvetta suurelle määrälle kuutioita niin helpommaksi tulee tilata suoraan ihan kunnon kuutioita. Jos menee vaikka yli 100 kasvia idätykseen niin siinä on kyllä sellanen villan kostutus helvetti että huhu! Noi kasvatus kuutiot kun kastuu heti. Ja kun tilaa kerralla parin vuoden tarpeet niin se 8e postimaksukaan ei kaiverra sydäntä  ::)