heinäkuu 04, 2025, 12:49:44 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mikko eli Jeejeejeejeechilipäivitys esittäytyy

Aloittaja Jeejeejeejeechilipäivitys, kesäkuu 08, 2025, 21:56:53 ip

« edellinen - seuraava »

Jeejeejeejeechilipäivitys

Olen chiliharrastaja Kirkkonummen Veikkolasta. Chilejä olen kasvatellut noin vuodesta 2014 saakka, eikä harrastus ota laantuakseen. Pari vuotta sitten intouduin rakentelemaan ikkunoista noin 8 neliön kasvihuoneen pienelle pihallemme. Kaivoin maan alle pariin kerrokseen ilmaputkistot, joissa kiertävä ilma hiukan lämmittää kylmällä ja viilentää kuumalla kasvihuoneen ilmaa. Tai ainakin niin olisi tarkoitus.

Kasvatan muitakin hyötykasveja kesäisin, mutta päähuomion vievät kuitenkin nämä tuliset kaverit.

Tänä kautena 2025 on ensimmäistä kertaa Capsicum flexuosum kasvatuksessa. Hiukan mopo karkasi käsistä ja tilasin siemeniä useammasta eri paikasta. Muutama puska näitä uusia tuttavuuksia on hitaasti kasvamassa.

Tänä talvena ja keväänä oli riesana ja hidasteena ripsiäiset. Tilasin petopunkkeja ja olen suihkutellut pyretriiniä niiden niskaan, antanut mäntysuopakylpyjä, siuhkutellut vedellä ym. Hiukan ovat puskat kituliaampia kasvamaan kuin edellisinä vuosina. Ötökät tulivat luultavasti puskista, joita talvetin. Katsotaan, mikä on lopputulema.

Olen usein vuosien varrella lukenut tätä mainiota foorumia. Viimein kirjauduin itsekin. 😊

akselsson1

Tervetuloa foorumille, sinähän oletkin myöskin ihan konkari :) Onkos lemppari chiliä?
Chilihulluutta jo vuodesta 2011