tammikuu 09, 2025, 20:21:01 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Löytyykö herppiharrastajia?

Aloittaja Sauli Särkkä, lokakuu 02, 2006, 14:08:10 ip

« edellinen - seuraava »

snu

Lainaus käyttäjältä: Sauli Särkkä - marraskuu 20, 2007, 06:32:36 ap
Päivitetäänpäs tännekin. Tänään saapui 7 kappaletta tämmöisiä kääpiögekkoja Matkahuollon kautta.

-Sale
Lainaus käyttäjältä: wille - heinäkuu 11, 2009, 17:45:24 ip
Nyt on itseasiassa kiinnostus iskenyt meikäläiseenkin. Gekot nyt ensisijaisesti. Tällä hetkellä. Karkaakohan käsistä niinkuin chilienkin kanssa...?

Voisi kuvitella, että karkaa...
Eksyminen on suotavaa.

Paprikaana

hmm.. en ikinä ole tykännyt käärmeistä, liskoista ym, mutta jestas että sale tuo sinun gekko on söötti  :-*  ;D tosi lutunen
Il Mondo Cambia, Io No!

ottulo

heinäkuu 16, 2009, 20:11:14 ip #42 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 28, 2009, 16:23:28 ip käyttäjältä Noseless
Enpä ole tällaistakaan ennen huomannut. Gekko kyllä olis kiva, puolisokin tykkäisi. Viihtyykö nuo yksikseen vai vaatiiko seuraksi kaverin tai pari?
Muitakin kysymyksiä kyllä on, mutta tietty niitä voisi itsekin onkia tietoon jostain... Onko gekkojen hoito kallista? Kuvittelisin, että alkujutut vie eniten, terraario, lamppu(?), sisustus, itse otus. Mutta sitten muuten.

Edit: Otinpa selvää asioista itse, netti on ystävämme. Ei kovin vaikealta näytä tuo aloitus, ainakin Matelijat.info:n hoito-ohjeet ovat mielestäni kovin selkeät. Varmaankaan ei kannata ottaa gekkoa kesken talvehtimiskauden uuteen kotiin? Vai onko peräti juuri päin vastoin?

Mape

Mä olen halunnut käärmettä jo 5 vuotta mutta nyt olen miettinyt että olisikohan gekot kuitenkin "seurallisempia" eläimiä?

Olen miettinyt viljakäärmettä tai viuhkavarvasgekkoa.

onko kellään kokemuksia tuosta kyseisestä gekosta
---

Linda

Mä oon aina tykänny liskoista ja meinasinkin jo yhessä vaiheessa adoptoida kaverin iguaanin, mutta mies taas on sitä mieltä, ettei voida ottaa liskoa joka pieksee kaikki kissat ;D Tavoitteena olis silti vielä jonain päivänä hankkia edes pari pikkuliskoa, ehkä mä ujutan ne tänne samoin kun noi kaks uusinta kissaakin ;D
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Mape

Pompautetaas Ylös!

Tuo kuume on pääsyt taas nousemaan :)
Jos vaikka pääsis Porukoiden nurkista muuttamaan pois Ni voisi harkita tuollaista Lieroa tai Litskoa.

Tänäänkin tuli taas luettua useammasta lähteestä tietoja käärmeksistä
---

popcornmaker

Lainaus käyttäjältä: Janne - lokakuu 03, 2006, 14:57:54 ip
Täällä asuu nelivarvasuros, haettiin 6-7 vuotta sitten Vantaalta jossa oli tallustellut jonkun takapihalla. Pitäis sille kyhätä isompi terra ja ensi kesäksi kunnon piha-aitaus, nykyinen on turhan pieni. Mieluiten useamman (esim. 10) neliön aitaus, kunhan keksisi kätevän systeemin. Kanaverkkokatto ja suht syvään kaivetut seinät pitää ainakin olla, sen verran tehokas kaivuri on kyseessä. Eipä kai se muusta ole kiinni kuin viitsimisestä.

Chili muuten maistuu tuolle ajoittain oikeinkin hyvin, matelijoidenhan ei pitäisi kapsaisiinia edes tuntea. Aika omissa oloissaan tuo on saanut elellä, välillä oikein huono omatunto meinaa pakata päälle kunnes taas muistaa että erakoita nuo luonnossakin on :)

Kasvissyöjämatelijat on talvella vähän hankalia kun pitää huolehtia ruokavalion monipuolisuudesta ja fosfori/kalsiumsuhteista, uv-valosta ym. Kilpparille nyt kerää syksyllä talven varalle vihreät pihalta mutta iguaani varmaa syö jonkun verran enemmän... Hibernointihan nelivarpaallekin pitäisi järjestää mutten ole ainakaan vielä uskaltanut.

Hieman nyt vanhaan viestii tulee kommentti, mutta täällä kanssa nelivarvas, mutta chiliä en oo uskaltanut antaa (vaimo kieltänyt). Ilmeisesti voi kuitenkin antaa? Entäs kasvien lehdet?

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Mape - elokuu 31, 2011, 12:44:23 ip
Pompautetaas Ylös!

Tuo kuume on pääsyt taas nousemaan :)
Jos vaikka pääsis Porukoiden nurkista muuttamaan pois Ni voisi harkita tuollaista Lieroa tai Litskoa.

Tänäänkin tuli taas luettua useammasta lähteestä tietoja käärmeksistä

Samoin täällä kuumeilu nousee. Liskoja ollaan katteltu ja tavallaan päätettykin jo hankkia leopardigekko tai oikeestaan pari.

TunturiTiger

Ja ensimmäinen onkin sitten jo varattu. Perjantaina tulee perheenlisäystä yhden leogekon verran.

Elokuun vauvoja, haudottu naaraaksi ja väriltään Super Snow Hypo Enigma.

InkRose

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - marraskuu 27, 2011, 22:00:16 ip
... väriltään Super Snow Hypo Enigma.

Ei mulla sinänsä mitään lemmikkien rodunjalostusta vastaan ole, mutta toi nimi on jotain aivan hirvittävää... Veikeän näköinen kaveri kyllä.