Valoa chileille

Aloittaja Harzzu, lokakuu 02, 2006, 17:14:45 ip

« edellinen - seuraava »

Valoa chileille? Käyttämäni tapa etenkin talvella on:

LED-valaisimet
110 (31.1%)
Natriumlamput eli "natikat"
50 (14.1%)
Halogeenivalot
4 (1.1%)
Loisteputket mallia kaikenlaiset
226 (63.8%)
Hehkulamput
6 (1.7%)
Auringonvalo ikkunalaudalla
94 (26.6%)
Paskat ne mitään valoa tarvii!!
14 (4%)
Jotain ihan muuta.
18 (5.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 354

masaiman

Kun sen pitäis olla kertaakaan sytyttämätön. Kai se sit on caccana...

masaiman

Voinko testata toimintaa 400w polttimolla ilman että rikon mitään. Eihän se syty mutta jos sais siihen edes jotain eloa että vois todeta lampun olevan syypää.

Kärsä Babar

Kyllä se 400w polttimon pitäisi pienemmälläkin virtalähteellä hetken palaa ennen kuin sammuu.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

masaiman

400 ei edes hehku.

surina käy hetken, sitten vaikenee. kaikki piuhat mitattu ja katottu...

shp

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 05, 2012, 18:53:54 ip
Osaakos joku sanoa mikä vaivaa 250w natikkaa ulkoisella muuntajalla. Kun sen iskee seinään se surisee pari-kolme sekuntia muttei sitten teekään mitään muuta. Kytkennät on tarkistettu ammattilaisella.

Oiskohan konkka kusahtanu? Mitään ulkoisia vaurioita muuntajan sisällä ei näy.

Miten pitkä johto muuntajan ja lampun välillä on, entä miten paksua?
:) ;) :D ;D :o 8) ::) :P :-* >:D ^-^
Lisää lärviöitä tekstin perään, ettei mene liian vakavaksi
Failure is always an option, success rarely.

masaiman

HA!

Keksin, yks johto meni väärään paikkaan (vaikka kytkiksen mukaan sen olis kyllä pitänyt toimia sieltäkin.)

Nyt toimii.

Ristus tuo on kirkas!

masaiman

Nonniin, nyt on eslihirvitykset riivitty eilen illalla vekka puskien keskeltä ja tuo kakspuokki natikka laitettu riippumaan niiden yläpuolelle. Sopivaa etäisyyttä kasveista vaan tuossa pohdiskelin enkä haulla oikein saanut mitään käyttökelpoista dataa kaivettua esille...

Kärsä Babar

Vähintään 25cm. Alkuun saa olla vaikka puolet enemmänkin etäisyyttä.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

masaiman

Joo, aattelinkin et varmaan säikähtävät hiukan uutta paljon tehokkaampaa valoa niin oisko niillä joku puolisen metriä eroa nyt. Perkasin puolisen litraa mansikan kokosia pompuloita jalluista perjantaina kun eivät osoittaneet merkkejä aikomuksista enää kasvaa niin alkoivat puskat heti perään kukkia melkoisesti joten toiveita olis saada vielä jotain satoakin talvella. Muistaisin jostain joskus lukeneeni että W=minimietäisyys senteissä.

FFOGGYL

Lainaus käyttäjältä: wound - marraskuu 08, 2012, 20:57:41 ip
Voiko tuollasia 90cm pitkiä, 30w ja 2400lm valkosia lamppuja käyttää chilien kanssa yhtään?
Oli meinaa Citymarketissa poistossa 50snt kpl, nii ostin muutaman. Oikea hinta 7.95e :O
Tuo teho vaan epäilyttää :D

masaiman

Oliko mikä sittari kyseessä? Mulla on ysikymppiset putket tallissa ja joutunu vaihtaan valaisimia sitä mukaan kun putket paukkuu kun en ole löytänyt mistään uusia. Vissiin kohtuu harvinainen pituus. Voihan niitä käyttää jos sulla on sopiva valaisin tai sit teet/modaat ite.

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 09, 2012, 06:14:12 ap
Oliko mikä sittari kyseessä? Mulla on ysikymppiset putket tallissa ja joutunu vaihtaan valaisimia sitä mukaan kun putket paukkuu kun en ole löytänyt mistään uusia. Vissiin kohtuu harvinainen pituus. Voihan niitä käyttää jos sulla on sopiva valaisin tai sit teet/modaat ite.


Missäpäin asut? Jos lähellä Oulua asut niin hammarin sähköstä löytyy saletisti. Ja kannattaa kauempaakin soittaa ja kysyä josko vaikka postittavat

masaiman

Sysmä city 80km lahdesta. Oon kyl varmaan käymässä lähiaikoina rovaniemellä ja ajattelin alastullessa.käydä kattomassa vieläkö synnyintalo on haukiputtaalla pystyssä niin miksei sitten tekis koukkaa sähköliikkeen kautta. Tosin mulla kyllä nojaa tallin nurkkaan keko 150cm putkirunkoja heijastimineen et tiiä sitten jos vaihtelis niitä sinne sitämukaa kun putkia menew,kaks oon jo vaihtanukkin.

FFOGGYL

^Äänekosken Citymarket. Ja jäikin ylimääräiseksi nyt 4kpl noita lamppuja. Ostakoot joku minulta jos haluaa  ;D ;D
Ja Vp-Lux sijaitsee kotini lähellä, niin haempa sieltä 300w eslin punasella spektrillä ensiviikolla. 129e heijastimen kanssa, onko liian paha hinta mielestänne / liian tehokas 10 chilintaimelle? :S

unenkuva

Lainaus käyttäjältä: Mattson - marraskuu 09, 2012, 14:45:08 ip
Sysmä city 80km lahdesta. Oon kyl varmaan käymässä lähiaikoina rovaniemellä ja ajattelin alastullessa.käydä kattomassa vieläkö synnyintalo on haukiputtaalla pystyssä niin miksei sitten tekis koukkaa sähköliikkeen kautta. Tosin mulla kyllä nojaa tallin nurkkaan keko 150cm putkirunkoja heijastimineen et tiiä sitten jos vaihtelis niitä sinne sitämukaa kun putkia menew,kaks oon jo vaihtanukkin.


Hammarin sähköllä kaksi liikettä Oulussa. Limingantullin ( Ilmarinkatu 7) lähellä olevassa (paikannimestään huolimatta keskustassa eikä Limingassa :) ) liikkeessä laajempi valikoima. Olen kyllä yllättynyt jos ei löydy. Kannattaa soittaa kuitenkin ensin, ettei turhaa reissua tee.


masaiman

Ihan mielenkiinnosta: miksei samantien Spna/Mh?

sorrii

Niin.. Kyllä 250 watinkin natikka käsittääkseni on parempi hyötysuhteeltaan kuin tuollainen esl. Väri vaan on aika ikävä.
Monimetallilla taas olisi parempi väri, mutta hyötysuhde jo vähän heikompi ...

Valintoja on pakko tehdä, ja aina joutuu tinkimään jostain.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Jani M

Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 09, 2012, 23:57:44 ip
Niin.. Kyllä 250 watinkin natikka käsittääkseni on parempi hyötysuhteeltaan kuin tuollainen esl. Väri vaan on aika ikävä.
Monimetallilla taas olisi parempi väri, mutta hyötysuhde jo vähän heikompi ...

Valintoja on pakko tehdä, ja aina joutuu tinkimään jostain.


Kylmemmän värisävyn (kyllä, kylmemmän. 2700K on kylmempi kuin 6400K) esli on kyllä aivan hirveä katsella kans. Semmosta kynttilänkeltaista valoa ei jaksa. Mielummin ehkä just joku 6400K värilämpötilalla loimottava esl.

FFOGGYL

Lainaus käyttäjältä: Jarok - marraskuu 10, 2012, 00:38:55 ap
Lainaus käyttäjältä: sorrii - marraskuu 09, 2012, 23:57:44 ip
Niin.. Kyllä 250 watinkin natikka käsittääkseni on parempi hyötysuhteeltaan kuin tuollainen esl. Väri vaan on aika ikävä.
Monimetallilla taas olisi parempi väri, mutta hyötysuhde jo vähän heikompi ...

Valintoja on pakko tehdä, ja aina joutuu tinkimään jostain.


Kylmemmän värisävyn (kyllä, kylmemmän. 2700K on kylmempi kuin 6400K) esli on kyllä aivan hirveä katsella kans. Semmosta kynttilänkeltaista valoa ei jaksa. Mielummin ehkä just joku 6400K värilämpötilalla loimottava esl.


Se olisi oleva pun. 6400K.
Siis punaisella spektrillä, valo itsessään ei ole punainen. Kyllä työ tiijätte ;)
Mutta kai tuolla nyt saa ihan näppärästi kasvamaan?