Mikä ötökkä tekee tällaista jälkeä? [kuva]

Aloittaja thp, maaliskuu 01, 2007, 09:30:16 ap

« edellinen - seuraava »

thp

Mikäs se tämä? Ketään ei näy, mutta lehtiä mutustellaan sieltä täältä pikkuhiljaa. Ensin alkaa hävitä pala reunasta, lehti alkaa mennä mutkalle...alkaa ilmestyä ruskeaa... Syöminen onnistuu nähtävästi myös keskeltä aloittaen, kerroksittain.

Mäntysuopaa, baygonia, Neem-öljyä, suihkuun...ydinkärki?

Onhan näistä ketjuja, mutta jospa jollekin muullekin olisi informaativinen ja helpompi löytää myöhemmin näin.
Capsicum misinformation on message boards since 2006

tknummelin

Rips raps ripsiäinen?

Kasvarissa ainakin oli tuonnäköistä jälkeä, kun tomaatteihin iski.

thp

Ei ripsiäisiä. Saattaapa olla, ettei ole ötökkä ensinkään, vaan holtittoman käsittelyn aiheuttamaa, kuten irkissä arveltiin. No, hieno kuva kuitenkin.  :D

Doe_J

Tollaisia THP:n linkkaaman kuvan kaltaisia lehtiä löytyy omista taimista, ja todistetusti ainakin muutama ripsiäinen on karkotettu. Hälyttävää on että ripsiäisiä ei ole näkynyt enää viikkokausiin, mutta kasvukärjen uusissakin lehdissä näkyy silti hieman tuollaista ilmiötä. Ne lehdet joita ripsiäiset pienenä varmuudella järsivät ovat kuin edamjuustoa ja parhaista puuttuu toinen puolikas kokonaan :)

Holtitonta käsittelyä...hmm. En tunnusta, mutta voihan se olla. Pikkulehteä ei tarvitse paljon teloa tai lampulla käräyttää kun lehden kasvaessa pikkuvauriot kasvavat samassa suhteessa.

Jarmo

Nike

Thp; oletko suihkutellut jollain vettä vahvemmalla? Mulla tuli kerran tuollaista jälkeä kun yritin suihkulannoitusta liian stydillä suhteella. Ja auringonpolttamat näyttää kanssa joskus tuolta.

Jarmo; sanoisin että nuo hydrossa olevat chinenset kärsivät turhan vahvoista lannoitemääristä.Onko mahdollista?
Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

Jarmo

Tuota tuota,
onhan sekin tietysti mahdollista.
Täytyy kokeilla heittää laimeammat liemet
ämpäriin kun seuraavan kerran vaihdan.

Jomppe

Mikä ph? Itse en sulkisi pois väärää ph arvoa.. :)

Jarmo

Nike

Eiköhän tuo ole ihan ok arvo, itse pyrin kyllä aina pitämään sen keltaisena eli ~6. Mutta ei ole niin kaukana optimista että aiheuttaisi mun mielestä tuollaista kasvua.

Jarmo

Oon käyttänyt 15ml mato, 28ml micro, 15l vettä.

Nike

Itselläni ei ole kokemusta OnePartista,mutta Floraa olen yleensä,varsinkin alkuvaiheessa,käyttänyt vain n. neljännes purkissa suositelluista määristä. Ne ilmoitetut määrät kun ovat yleensä voimakaskasvuisille, kuten HAMPULLE.

thp

Pilkkua nysvätäkseni eihän Jarmokaan OnePartia käytä, vaan Micro/Mato -yhdistelmää. Itse käytän vegevaiheessa taimille ~10/10ml/10l ja aikuisemmalle ~20/15ml/10l - joten ainakin mulle kuulostaa kovalta tuo micron määrä, voisi hyvinkin olla ylilannoitus kyseessä Jarmolla - tai mulla vajarit.

Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, tuholaiset paljastuivat mitä todennäköisimmin punkeiksi ja mäntysuopakylvyn jälkeen tilanne näyttää stabilisoituneen. Puolustussotaa jatketaan, ei näytä hälyttävältä.

murmeliini

Jarmo: sun noi vedes kasvavat näyttää samanlaisilta ruttulehdiltä kun mun.. mun puska on tosin altakasteluruukus ikkunalla mut on ollu aina kurttulehtinen..  :?  mikä lajike se on?? mul ei meinaan ole hajuakaan omastani... viime kesänä ei tehnyt hedelmää mutta nyt tunkee kovasti kukkaa.
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "murmeliini"Jarmo: sun noi vedes kasvavat näyttää samanlaisilta ruttulehdiltä kun mun.. mun puska on tosin altakasteluruukus ikkunalla mut on ollu aina kurttulehtinen..  :?  mikä lajike se on?? mul ei meinaan ole hajuakaan omastani... viime kesänä ei tehnyt hedelmää mutta nyt tunkee kovasti kukkaa.

Ooppa huolehtimatta.

Chinenseille (joka on siis laji, ei lajike) on varsin normaalia tehdä melkoista ruttua matkallaan.

Jarmo

Kaleidoskop ja aji cristal ämpäreissä asustelee
ja ryppyilyä riittää...

murmeliini

Lainaus käyttäjältä: "tknummelin"
Chinenseille (joka on siis laji, ei lajike) on varsin normaalia tehdä melkoista ruttua matkallaan.

kiitos... tiedänpä sen nyt ainakin olevan chinense  :D nyt näkyy jo ekat hetelmät...viime kesänä ei tehny yhtään. jee!!

http://farm1.static.flickr.com/210/441758788_98b943b56c.jpg?v=0
'...Tänään meidän täytyy tehdä jotain aivan erikoista, sillä nyt tulee kaunis päivä.' (Nuuskamuikkunen)

Torakka

itellä on habaneron lehdet ja kukat tippuillu? missä vikaa??

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: "Torakka"itellä on habaneron lehdet ja kukat tippuillu? missä vikaa??

muistaakseni sulla oli kukkiva hapsu litran ruukussa...siinä vika :)
Meillä määrää Nainen!

Torakka

ei oo ollu enää ne on nyt jossain obout 5l ruukuis