tammikuu 10, 2025, 15:04:37 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chilitietokanta

Aloittaja Toni, maaliskuu 18, 2007, 18:25:44 ip

« edellinen - seuraava »

Toni

Niin, elikkä chilitietokanta olis kyllä kätevä. :) Siihen kuuluis tietty hyvä hakutoiminto, jossa voisi valita erilaisista vaihtoehdoista (Kuten esim. tulisuus, helppohoitoisuus), millaisia chilejä haluaa, ja lopuksi saa eteensä listan chileistä, jotka täyttävät ehdot. :) Aloittelijana haluaisin kyllä tämmöisen johonkin, olisi helppo etsiä itselle sopivat lajikkeet. :)

Mitä mieltä muut ovat asiasta?

Ite voin kyllä auttaa tekemisessä. :) Voisin vaikka tehdä haku-skriptin, jota varten asiantuntijat antaisivat tarvittavat tiedot eri chililajikkeista. :)

Jomppe

Kokeilepas Infernochili.tk :)

Sieltä löytyy suurin osa chileistä, ja niiden voimmakkuuksista, kasvatuksista jne jne..
Itse olen löytänyt melkeen kaikki omista chililajeista..
Ei ole mitään tietokantaa vastaan, ajattelin vain että onko järkeä tehdä uutta,
kun infernochili kattaa melkein koko chililajitelman :)

Semmosta.. :P

Toni

Joo, mutta kyllähän se olis helpompi hakua käyttää, kuin lukea sivut kokonaan läpi ;)

Ajattelinkin, että haku tulisi infernochiliin. :)

Jomppe

Aivan..
Eipäs tullut tuota ajateltua ;)
Ei muuta kuin porukat hei, mielipiteitä :D

:P

Nike

Mummoni viljelyohje:"Juuret tulevat multaan."

tknummelin

Yhdyn Niken mielipiteeseen.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Tontttu"Niin, elikkä chilitietokanta olis kyllä kätevä. :) Siihen kuuluis tietty hyvä hakutoiminto, jossa voisi valita erilaisista vaihtoehdoista (Kuten esim. tulisuus, helppohoitoisuus), millaisia chilejä haluaa, ja lopuksi saa eteensä listan chileistä, jotka täyttävät ehdot. :) Aloittelijana haluaisin kyllä tämmöisen johonkin, olisi helppo etsiä itselle sopivat lajikkeet. :)

Mitä mieltä muut ovat asiasta?

Ite voin kyllä auttaa tekemisessä. :) Voisin vaikka tehdä haku-skriptin, jota varten asiantuntijat antaisivat tarvittavat tiedot eri chililajikkeista. :)

Infernoon tuollaista hakua ei luultavasti saada, koska sivusto ei ole chilitietokanta, eikä pyrikään kattamaan mahdollisimman monia lajikkeita. Siihen on tosiaan aivan omia sivustojaan... Infernon idea on vähän toinen - se on tarkoitettukin luettavaksi sivustoksi, jossa voi viettää aikaa ja löytää kaikenlaista ja parhaita esimerkkejä kaikista chilin tyypeistä.

Ei sen läpi lukeminenkaan lopulta vie tolkutonta aikaa verrattuna itse kasvatukseen, vai mitä - käsi sydämelle? Ei kai se niin tylsää luettavaa ole asiasta kiinnostuneille..?? :)

Vaikka ymmärränkin tietokanta/hakutoimintojen toiveet hyvin, käytäntö on osoittanut, että jo kasvuolosuhteiden vaihtelun takia on äärettömän vaikeaa luoda esim. edes jotakuinkin yleispätevää luokittelua maun, tulisuuden yms. suhteen. Olen itse kasvattanut helvetillisen tulisen Poblanon, jonka tulisuuden pitäisi olla 1..3. Ja vastaavia kokemuksia on vaikka miten. ;)  

Hakukoneilla syntyy tällaisissa jutuissa tavallaan keinotekoista jaottelua, ja siten helposti myös pettymyksiä. Siksi en ole Infernonkaan lajikekuvauksissa halunnut käyttää liian tarkkoja kuvauksia koosta, satoisuudesta, tulisuudesta, yms. Ne kun ovat aina vaihtuvia, subjektiivisia juttuja... :-)

ilmari

Ei todellakaan ole tylsää luettavaa! Päin vastoin... tuli kyllä ahkerasti luettua sitä kun lajikkeita valikoi... ja kaikki muukin aiheeseen liittyvä.

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "ilmari"Ei todellakaan ole tylsää luettavaa! Päin vastoin... tuli kyllä ahkerasti luettua sitä kun lajikkeita valikoi... ja kaikki muukin aiheeseen liittyvä.

Aivan näin.

Ilman Aji Infernon motivoivia kirjoituksia olisi moni varmaan jäänyt harrastus ellei kokonaan pois niin ainakin paljon pienimuotoisemmaksi(including minä).

Foorumin ohella taitaakin olla ainoa paikka, josta saa suomen kielellä chili-infoa. Fasselta tietenkin edistyneemmät englanniksi.
Joo.