tammikuu 08, 2025, 22:05:14 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

mitä haluatte yhdistykseltä?

Aloittaja Pertsa, maaliskuu 29, 2007, 00:23:11 ap

« edellinen - seuraava »

Macex

Lainaus käyttäjältä: Larski - elokuu 15, 2012, 08:47:22 ap
Itsekin voisin olla kiinnostunut auttelemaan joskus vähintään tapahtumien järjestämisessä. Helsingin suunnalla ei vaan tunnu yhdistyksenkään nimissä tapahtuvan yhtään mitään.
Tampereen alajaosto aloitti oman toimintansa alle 10-hengen porukalla pistämällä päänsä yhteen ja oikeasti päätti järjestää Tammelantorille chilikojun. Ei ollut yhdistys mitenkään jelppaamassa, vaan ihan hyvällä yhteishengellä saatiin järkättyä tälläinen.

Miksei Stadilaiset ole itse lähteneet hommaa hoitamaan samalla kaavalla? Teitähän on asukasluvultaan enemmälti siellä ja varmasti on harrastajiakin.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Janne

Tässä tulikin esiin koko yhdistyksen historian ajan suurimpia ongelmia. Mä olen monta kertaa puhunutkin tästä, eli: yhdistys on yhtä kuin jäsenensä.

Yhdistys ei ole mikään keskusjohtoinen yritys joka jäsenmaksua vastaan jakelee etuuksia, järjestää tapahtumia ja muita mukavia juttuja. Ja päinvastoin, yhdistys on tasan yhtä aktiivinen kuin jäsenensä eli jokaisella jäsenellä on oma vastuunsa toiminnasta. (Toki vastuuta ei ole pakko ottaa mutta silloin ei voi toiminnan puutteesta valittaakaan). Tämä siis koskee mielestäni kaikkia yhdistyksiä, ei vain chiliyhdistystä. Jossain vaiheessa yhdistyksen historiaa tämä oli minusta suurikin ongelma mutta nyt on suunta ollut parempi eikä kaikkea aluejaostotoimintaa ym. todellakaan tarvitse hyväksyttää keskuskomitealla vaan yksilöiden oma aktiivisuus on tärkeintä.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Aji Inferno

Janne(kin) puhuu asiaa. Jos mennään (taas vaihteeksi, wanha parta turisee... ;) ) suomen chiliharrastamisen alkuajoille, silloin ei ollut unelmaakaan yhdistyksestä. Oli vain joukko yhdessä viihtyviä, mielellään yhdessä kaikkea chiliin liittyvää puuhastelevia erilaisia ihmisiä. Janne oli jo tuolloin ehdottomasti koko homman peruskalliota, inspiroiden meitä muitakin tekemisen ja kohtaamisten meininkiin. Myös foorumilla keskusteltiin aivan kaikesta - riitelystä ei ollut tietoakaan.

Sitten tehtiin yhdistys, ja chiliä kohtasikin yhä jatkuva valtava suosiobuumi. Moni asia muuttui, ja kasvukipuja on ollut.

Ehkä chiliyhdistys on ollut vähän epäonninenkin, en tiedä. Sen vaatima tietty byrokratia, jäsenmaksut, organisaatio jne. osoittautuivat heti alkuun vähän hankaliksi sovittaa yhteen esim. tämän foorumin ja ylipäätään chiliharrastuksen muiden osasten kanssa. Eri puolilla kyllä yritettiin kovaa, mutta yhteen hiileen puhaltaminen oli usein hankalaa. Näkisin tämän jälkimmäisen asian parantuneen viime aikoina huimasti, ehkä jopa ratkaisevasti. Ottamatta kunniaa aiemmilta yhdistysaktiiveilta, lukisin Kärsälle kumppaneineen ison plussan kaikenlaisten yhdistykseen liittyneiden jännitteiden ja erillisyyden tunteen vähenemisestä, ellei jopa katoamisesta. Olemme taas käytännössä melkolailla yhtä perhettä - vain paljon isompaa kuin harrastuksemme alkuaikoina. :)

Nyt on sikäli hyvä tilaisuus laittaa monia asioita hyvässä hengessä taas oikeasti eteenpäin!

Koko homma alkoi spontaanisti, ja on siirtynyt jännällä tavalla painopisteessä ympäri suomea vuosien mittaan. Turku oli tässä(kin) homman alkukoti. :)  Tampereelta sitten alkoi varsinainen aktiviteetti, kiitos juuri Jannen ja jengin. Sitten käytiin Vaasan kautta, ja vähän joka puolilla maatamme nousi paikallista kiinnostusta. Helsingissäkin. Se, ettei hesassa ole tapahtunut ihan sellaista ruohonjuuritason tekemisen meininkiä kuin monessa muussa kaupungissa, lienee tavallaan totta, ja siihen lienee myös monia syitä. Helsinki on, kuten usein todetaan, monissa asioissa erilainen kuin mikään muu Suomen alue. Lieneekö "not invented here" -ilmiöllä osuutta pieneen chilityhjiöön, en tiedä. Tuskin tätä harrastusta nyt junttimaiseksikaan Kehä III:n sisäpuolella mielletään..? ;)

Mutta niin tai näin, parhaiten asiat etenevät toimimalla kuten koko harrastus alkoi: vaikka pienillä nyyttikesteillä kaverien kesken teemana chili - ja käyttämällä siinä yhdistyksen tiedotuskanavia ja mahd. yhteistyökumppaneita apuna. Helsingin alueella on kaiken aikaa tapahtumia, joihin chilimielet voisivat ihan privaatistikin mennä tekemään hyviä juttuja. Yhdistys auttaa monella tapaa varmasti, sillä yleisen chilitietoisuuden edistäminen on kaikkien etu. Myös kaupallisten toimijoiden. Mitä joustavampi ja vähemmän byrokraattisempi yhteisömme on, sitä mieluummin monet ihmiset siinä toimivat.

Musassa tunnetaan bändejä fanien puolesta tukevat "street teamit". Siinä voisi olla esimerkkiä meillekin: "take chili to the streets!" -meiningillä myös stadiin (hesa meille muille ;) ) - ja kyllä tulosta syntyy! Epäilevä voi katsoa vaikka pressanvaaleja: oli ehdokkaasta sitten mitä mieltä hyvänsä, Haavisto-ilmiön toteutus juuri pääkaupunkiseudulla oli huikea suoritus!

Paukku

Jaolsten, minun mielestä neljä tidotusta enemmän ei ole vielä mikään ratkaiseva parannus :) Mutta se mitä tällä tiedottamisella tarkoitan ja luulen pj:kin tarkoittavan on se että jäsenille kerrottaisiin enemmän missä mennään. Esimerkiksi moni jäsen on ihmetellet kanssani jäsenmaksujen puutetta, mutta kun niiden kanssa on edellisinä vuosina ollut niin paljon hämminkiä, eipä ole jaksettu enää perään kysellä. Mutta olisin toivonut tästä jäsenrekisterin uusimisesta jonkinlaisia välitiedotteita.
Tietenkin arvostan hyvin paljon messujen ja muiden kissan ristiäisten eteen tehtyä työtä. Ymmärrän toki, ettei se ole helppoa hommaa saada porukkaa liikkeelle tälläisiin tilaisuuksiin ja siinä on tietenkin oma hommansa. Mutta muistaakseni chiliyhdistyksen ja foorumin yhdistämisestä on ollut jotain puhetta, ja haluaisinkin tietää missä siinä mennään, TSO:n tehtäväksi ilmeisestikin on tuollanen annettu, haluasinkin tietää kuinka siinä on edistytty. Pj on varmaan perillä homman etenemisestä.

Pj:llä oli hyviä mietteitä nettifoorumin suhteen. Minun mielesä ainakin kannatasi kysellä chiliwikin ja chiliyhdistyksen yhteistyöstä. Omasta mielestänikin yhdistyksen sivut on erittäin vanhanaikaiset ja jäykät. Jäsenistöllä, edellinen pj mukaan lukien on varmasti tuhansia kiloja chilikuvia, joita yhdistyksen sivuilla ei näy, ainoastaa kokkipoika pilkkomassa paprikaa :o . Yhdistyksen sivuilla mielestäni kuuluisi olla upeita herkullisen näköisiä kuvia ja paljon. Näkisin yhdistyksen omat sivut mielellään sellaisina, joilla olisi perusfaktaa chileistä, kuvia, perus kasvatus opas, ei mitään nippelitietoa, sitä varten voisi olla linkkia tänne foorumille.

Ymmärrän toki että pj:n päivässä on paljon yhdistykseen liittyvää toimintaa, varsinkin näin chilifestin alla, ja ennen vuoskokousta, mutta se täytyy muistaa, että se on itse valittu harrastus, eikä kukaan ole sinua siihen pakottanut. Elikkä jos tuntuu liian raskaalta, harrastuksen voi aina lopettaa ;) toisaalta chilit kyllä koukuttaa niin pahasti, ettei niitä niin vaan jätetä.

Chiliyhdistyksen facebookki tuntuu toimivan omia aikojaan, aktiivisten käyttäjien toimista. Voisihan siellä tietenkin joku aina lisäillä linkkejä tapahtumiin, lun ne ovat ajankohtaisia, vaikka tuntuu tuo chiliyhteisö aikahyvin niitä sinne itsekin lisäävän.

Mutta täytyy nyt kiitellä, että tämä on sellaista keskustelua jota olen kaivannut, nyt vaan lisää keskustelijoita mukaan, niin saadaan ideoita kehiin :)

biblo

Mistäs muuten noita yhdistyksen flaikkuja voisi saada jakamista varten?
"Grow food, not lawns"

kalat69

käyppä vaikka meiltä hakemassa :)

2010- 2013 hallituksen jäsen

biblo

Silmäsilmä sir. Soittelen jokupäivä.
"Grow food, not lawns"

Kärsä Babar

Ollaan pyritty kertomaan kun on jotain kerrottavaa. Nyt on valitettavasti moni homma vaiheessa.
Laskutusohjelman käyttöön otto on hieman viivästynyt. Meillä on laskutettavien tiedot syötetty uuteen järjestelmään. Avoimet laskut tarvitsee vielä syöttää sinne. Sitä varten tarvisee jotain rajapinta hommia selvittää että saa kaikki laksut sinne kerralla. Muuten siinä menee vielä vuosi lisää jos yli 1300 jäsenelle ruvetaan kaikki laskut käsipelillä tekemään. Uusi järjestelmä luo laskut sen jälkeen tulevaisuudessa automaattisesti kun se saadaan vaan käyntiin. Meitä on ainakin neljä ollut puuhastelemassa tuon homman parissa. Jokaisella on ollut oma vuoronsa ja hommansa. Yhdistyksessä on monta hommaa meneillä koko ajan ja silloin saattaa joku homma välillä jäädä odottamaan vuoroaan.
Hommia ei ole kumminkaan unohdettu ja ne tehdään tietyssä järjestyksessä. Yhdistyksellä on vielä tilillä rahaa. Joten laskutuksella ei mikään mahdoton kiire.
Laskut yritetään saada jäsenille tämän kauden aikana ettei jää seuraavan hallituksen kiusaksi.
Jäsenrekisteriähän ei varsinaisesti ole uusittu.

Foorumien yhdistämisen selvitystyö muistaakseni piti esitellä vuosikokouksessa. Siitäkin saa vielä esittää mielipiteitä koska kokoukseen on vielä aikaa. Ja kyllä olen asiasta jossain määrin perillä senkin homman etenemistä. Olen itsekkin osallistunut aiheeseen verran, että olen tapahtumissa jutellut ihmisten kanssa ja kerännyt mielipiteitä. Itselläkin on asiasta voimakas mielipide, mutta se ei ole ratkaisevassa asemassa tätä selvitystä.
Chiliwikin yhteistyöstä on laitettu tänään viestiä Zabille. Olisin ottanut jo aikaisemmin yhteyttä, mutta hieman jälkijunassa huomasin foorumilla keskustelun jossa yhdistykselle tarjottiin mahdollisuutta ylläpitää kyseistä wikiä.
Mielestäni yhdistyksellä olevat kasvatustiedot ym. voisi siirtää wikiin.

Itse valittu harrastus ja ei tosiaan kukaan ole pakottanut. Eikä tarkoitukseni ollut valittaa että tämä ihan perseestä olisi. Ihan mukavaa hommaa missä on paljon työtä.
Tarkoitusena oli yrittää ilmaista että kyllä teen kokoajan yhdistyksen eteen, ja että kaivattaisiin vielä lisää porukakkaa talkoisiin.
Ja jos hieman paremmin osaisin ilmaista omasta roolista, voisi löytyä enemmän tulevia pj ehdokkaita kun kaikki tietäsi mitä homma pitää sisällään.
Ei tämä mitään erityisen vaikeaa ole mutta vaatii erittäin paljon aikaa ja sitoutumista, eikä haitaksi ole jos chiliestäkin jotain tietää. Tärkeää on myös että yrittää ymmärtää muita ja tulla toimeen kaikkien kanssa.

Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

jaolsten

elokuu 16, 2012, 21:46:32 ip #228 Viimeisin muokkaus: elokuu 16, 2012, 22:43:43 ip käyttäjältä jaolsten
No mutta Paukku onhan tässä vielä lähes puoli vuotta jäljellä ja esim. Chilifestit vielä edessä  ;) Eli tiedotusta kyllä tulee tänä vuonna vielä valtavasti lisää.

Itse olen siis, kuten useasti todettua, pelkkä yhdistyksen jäsen. Pyysin vaan päästä auttamaan, kun PJ ja Sihteeri asustelevat tässä nurkilla ja Pirkanmaan toiminta on muutenkin hyvin aktiivista.

Jos minä olisin TSO, niin Chiliyhdistys pyytäisi mitä nöyrimmin Chilifoorumilta lupaa liittyä samaan yhteyteen. Uskoisin Jannen ja Infernon auttavan ainakin henkisesti hanketta alkuun. Sen jälkeen kysyisin Zabilta, haluaisiko hän liittää perustamansa Chiliwikin samanarvoiseksi chilifoorumin ja yhdistyksen kotisivujen yhteyteen. Tämän jälkeen wikin moderaattoreiksi voisi ruveta pari tyyppiä chiliyhdistykseltä, jotka liittäisivät yhdistyksen kuvia Wikiin. Samalla tehtäisiin yhdistyksen sivuista Pipsan mainitsema herkullisten kuvien ympäröimä jäsenistön "kotipesä", johon on helppo ohjata uusia chilistä kiinnostuneita ihmisiä. Kaikki tämä olisi yhden navigointipalkin alla. Samoin Suomen chilitoimijat saisivat oman sivunsa tiedotteille, uusille tuotteille, tarjouksilla yms. Pena ja Fsse voisivat tiedottaa eri chilien kypsymisestä, Kärsä uuden isomman NFT:n saapumisesta varastoon, Poppis ja Chilikauppa uusien herkullisten chilimakeisten ja kastikkeiden lisäämisestä valikoimaan, Tammisilta taimimyymälän valikoimasta ja liikkeistä Suomen eri tapahtumista yms-yms. Siis paljon enemmä, kuin pelkkä banneri chiliyhdistyksen sivuilla ja teksti-ilmoitus chilifoorumilla.

Itse nostan käteni pystyyn talkoohalukkuuden merkiksi. Muita? '

P.S. Kärsä ehtikin ja vastata pariin asiaan.
-Hirttotuomion saanut halusi viimeiseksi toiveekseen sätkiä-
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: jaolsten - elokuu 16, 2012, 21:46:32 ip
Itse nostan käteni pystyyn talkoohalukkuuden merkiksi. Muita? '

Nostan, jos löytyy jotain, mitä mä voin tehdä. Koodaaminen ei ole sitä.

Todettakoon täälläkin, että kuulin, millainen sekasorto se entinen "laskutusjärjestelmä" oli, enkä siksi ihmettele, ettei laskutus toimi vieläkään. Jokaisen jäsenen tiedot oli kuulemma parissakymmenessä eri paikassa, joista ne on käsipelillä täytynyt kopioida yhteen. Jäseniä on kuitenkin paljon ja vain muutamat ihmiset tekevät tätä palkkatyönsä ohessa. Niin ja toi laskutushan ei ole toiminut koko sinä aikana, jolloin minä olen kuulunut yhdistykseen.

kalat69

kalat69:n sihteeri alias pipsa yhdistyksen sivuilla kuvittelee jaolstenin viittaavan jatkuvasti minuun, enkä muuten nää nimeäni täällä mainittavan missään kohdassa, joten voit varmasti käyttää viittaamasi henkilön nikkiä. kiitos!

2010- 2013 hallituksen jäsen

jaolsten

Jes korjattu, pahoittelut! On tosiaan muidenkin helpompi seurata keskusteluita kun käytetään oikeita nickejä  :)
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Kärsä Babar

Tossa on hyvä esimerkki hyvästä ja selkeästä sivusta
http://infernochili.net/
Mielestäni yhdistyksellekikin sopisi hieman saman suuntainen. Matkia ei ole toki tarkoitus.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Nipsu

Otetaan kantaa näin nuorena jäsenenä.

Tuosta yhdistyksen sivusta puhuttu paljon ja se on todellinen seka sotku eikä sieltä löydy oikein mitään, tai en itse ainakaan löydä. 1300 jäsenen joukossa on varmasti joku "koodari" jolle näyttävän sivun pystyttäminen on vkl homma. Innokkaitakin varmasti löytyy kun joku palkkio henkilölle löytyy.

Tuo yhteistyön yhdistykseltä joka suuntaan, olisi kova juttu. Pysyisi kokoajan kartalla missä mennään, tarjouksista, uutuuksista ja muusta yleisestä. Itse ainakin mielummin syydän rahani tätä harrastusta pystyssä pitäville, kun ostaisin sen ämpärin 5 senttiä halvemmalla lähi superista tai prismasta. Ilman heitä ei tätä olisi, ISO kiitos heille siitä.

Olisi myös hienoa saada mahdollisimman paljon tietoa lajikeista yhdeltä sivulta, nyt niitä löytyy foorumilta infernosta, chiliwikistä, yhdistyksen sivuilta yms.. Itse ainakin  tykkään lueskella chilitietoa, osa syynä varmaan parveke kasvattajana tila pula, joutuu miettimään  mitä ja miksi. Nyt tieto on "hankalaa" hakea tai ainakin työlästä, etsiä sitä useilta eri sivuilta.

Voin myös nostaa käteni pystyyn apujoukkoihin, sama ongelma koodariksi minusta ei ole.

Xbow

syyskuu 13, 2012, 10:24:02 ap #234 Viimeisin muokkaus: syyskuu 13, 2012, 10:32:26 ap käyttäjältä Xbow
Nyt tein chiliyhdistyksen sivustoon, pyynnöstä, pikavirityksen. Eli keskustelu ohjautuu tänne chilifoorumiin. Voisi sitä integrointia ehkä eteenkinpäin viedä, mutta minulla ei niin aikaa ole ja tänne chilifoorumiinkin pitäisi kenties sitten saada jotain pientä muutosta esim. freimiin sopiva teema?

Pikkasen tönkkö se on, mutta ajanee asian nyt toistaiseksi.

Edit: Niin ja viitenumerot yms pitäisi myös näkyä, että saa maksaa jäsenmaksuja halutessaan. Ei pidä hätääntyä, suoritustiedot tuskin ovat ajantasalla. Laskutus on edistynyt jonkin verran, esimerkiksi uusia suorituksia ilmeisesti tulee jo automaattisesti laskutusjärjestelmään, mutta siinä on vielä kohtuu rupeama tiedossa että ne saa kätevästi chiliyhdistyksen tietojärjestelmään.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Paukku

Heräs tässä kysymys, nyt kun chilit on valittu vuoden vihannekseksi, niin onkos yhdistyksen tarkoituksena joten hyödyntää tuota julkisuutta? Onkos kauppapuutarhaliittoon oltu yhteydessä? Eikös tuota nyt kannattaisi hyödyntää. Tässähän kannattais heittää niille esim hevi flyeriä, tai jotain chilijulistetta tai jotain. Sieltäpäin vois vaikka vahingossa saada vaikka rahotuksen tynkää.... yrittänyttä ei laiteta. Aattelin vaan kysellä että onkos uudella hallituksella jotain metkuja tän asian tiimoilta mielessä?

jaolsten

tammikuu 03, 2013, 00:10:59 ap #236 Viimeisin muokkaus: tammikuu 03, 2013, 00:13:08 ap käyttäjältä jaolsten
Olen ollut yhteydessä kauppapuutarhaliittoon ja kertonut tarkemmin suomalaisen chilinkasvatuksen historiasta ja tämänhetken räjähtävästä harrastajamäärästä. Varmasti tullaan vielä olemaan monessa mukana, kun nyt on keskustelukanavat avattu.

Uskoisin tämän näkyvän etenkin kiinnostuksena pyytää Chiliyhdistykseltä konsultaatiota artikkeileihin ja alan tapahtumiin. Mutta jos ei ala sieltä suunnasta tulemaan aloitetta, niin eiköhän me itsekin rohjeta vähän kysellä kuulumisia  ;)

Kärsä tai Kari tai miksei Fassekin voisivat tosiaan lähettää noille materiaalia chileihin liittyen, hyvä idea!

Tässä muuten yhdistyksen tiedotusvastaava esittelee Pekingissä suomalaista chilinkasvatusta paikallisille, "Kuinka kasvatat chiliä"-oppaan avustuksella tietty  8)

YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

Aji Inferno

110% erinomaista - suomichilimeininkiä Pekingissäkin!! Oikeasti loistava homma! :)

Joitakin juttuja mitä ehkä voisi pohtia:

- Yhteistyö muiden maiden chiliyhdistysten tms. kanssa? Esim. maamme sci-fi-piireillä on jo vankat, hyvät yhteydet maailmalle.

- Laajempi yhteistyö kotimaisten valmistajien kanssa. Tämä, yhdessä yhteyksissä tiedotusvälineisiin, voisi olla rock.

- Yhteistyö laadukkaiden ravintoloiden kanssa. Tämä on jo liikkeellä, kiitos mm. Poppamiehen, mutta uskoisin tilaa olevan enemmällekin.

- Chilin tuominen osaksi kansallista kokkausta on ehkä päätavoitteemme. Siinä olemme onnistuneet toistaiseksi kohtalaisesti.

On tietyllä tapaa saavutus, että esim. Habanero-Tabasco on nyt saatavilla lähes kaikkialla maassamme. Niin ei ollut oman chiliharrastukseni alussa. Muistan vielä vastauksen kyselyyni soosin maahantuojalta vuosia sitten. "Ei ollut tarpeeksi kysyntää". Löytynee tältä foorumiltakin. Mutta: asiat ovat muuttuneet.

Tietyllä tapaa olemme onnistuneet. Chili on nyt osa suomalaista ruokakulttuuria. Ei valtaenemmistön juttu, eikä vielä mitään sellaista mitä esim. HK. Hesburger, Atria, tai vastaavat tahot uskaltaisivat ottaa tosissaan valikoimiinsa. Toisin sanoen: näiden yritysten keskivertoasiakas on yhä taipuvainen valittamaan chilituotteista, ja siten laskemaan liikevaihtoa. Tauno ja Tyyne Tampio eivät pidä chilistä - ja heillä on siihen oikeus.

Meillä muilla on puolestaan oikeutemme rakastaa mausteista, jopa tulista ruokaa!

Ehkä eräs 2013 tavoitteemme onkin erottaa laadukkaat chilituotteet ns. tavallisen kansan maustamattomista tuotteista niin, että kauppojen pakkauksissa esiintyvä sana "hot" todella alkaisi tarkoittaa hottia - eikä näennäistulista.

Ehdottaisinkin tässä chiliyhdistykselle omaa "Approved by Chiliyhdistys" -logoa, joka takaisi tietyn laadun. Ja ehkä myös saisi Tauno ja Tyyne Tampion valitsemaan mieleisensä lauantaimakkaran nagatuotteen sijaan... 

En usko kaikkien valmistajien pitävän ajatuksesta. Mutta jotkut saattavat.

Mitäs tuumitte?

jaolsten

tammikuu 04, 2013, 20:09:50 ip #238 Viimeisin muokkaus: tammikuu 04, 2013, 21:04:15 ip käyttäjältä jaolsten
Jaoin tuosta Aji Infernon viimeisestä kommentista ja siitä virinneestä keskustelusta oman topicin. Täällä voitte edelleen esittää mitä villeimpiäkin haluja yhdistykseen tai sen sihteeriin liittyen.
YLÖJÄRVEN POLTE 2014
YLÖJÄRVEN POLTE 2013

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Paukku - tammikuu 02, 2013, 23:58:03 ip
Heräs tässä kysymys, nyt kun chilit on valittu vuoden vihannekseksi, niin onkos yhdistyksen tarkoituksena joten hyödyntää tuota julkisuutta? Onkos kauppapuutarhaliittoon oltu yhteydessä? Eikös tuota nyt kannattaisi hyödyntää. Tässähän kannattais heittää niille esim hevi flyeriä, tai jotain chilijulistetta tai jotain. Sieltäpäin vois vaikka vahingossa saada vaikka rahotuksen tynkää.... yrittänyttä ei laiteta. Aattelin vaan kysellä että onkos uudella hallituksella jotain metkuja tän asian tiimoilta mielessä?

Mielessä on.