tammikuu 10, 2025, 11:59:15 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Joku roti avatarien maksimikoolle

Aloittaja Poppamies Tuliliemi, toukokuu 02, 2007, 19:52:51 ip

« edellinen - seuraava »

Poppamies Tuliliemi

Voisi kenties laittaa jonkun automaattisen rajoituksen, että esim avatarien maksimikoko olisi vaikkapa 100x150, tai tietty määrä kilobittejä. Tuntuu löytyvän välillä sellasia hehtaariavatareja, että venyttää boordin ikävän vaikeasti luettavaan muotoon. Tuo automaattisysteemi estäisi myös ns. vahinkolaukaukset, jossa liittää väärän kuvan avatarikseen tai muuta sellasta.
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Poppamies Tuliliemi"Voisi kenties laittaa jonkun automaattisen rajoituksen, että esim avatarien maksimikoko olisi vaikkapa 100x150, tai tietty määrä kilobittejä.

Sellainen on käytössä mutta ilmeisesti ei toimi oikein... Pitääpä joskus ihmetellä lisää
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Toni

Jos ottaa avatarin jostain muualta netistä, eikä lataa sitä tälle palvelimelle, ei ne rajoitukset toimi...

Jassu

Joku 80x80 px ja 10KB on ihan jees koko.
Jassu @ chilit.net
Suomen Chiliyhdistys ry:n jäsen #028

Tupakka

Aiheeseen liittyen...

Olenko ainoa, joka näkee käyttäjällä Toivo tälläisen valtavan avatarin?
Joo.

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "Tupakka"Aiheeseen liittyen...

Olenko ainoa, joka näkee käyttäjällä Toivo tälläisen valtavan avatarin?

Selvästikin olet.

Poppamies Tuliliemi

Ei, kyllä minustakin toivolla on semmonen hehtaariavatar.

Jos laittaisi ainoaksi mahdollisuudeksi käyttää avataria tuon foorumille uppimisen, niin eikös sillä vältyttäisi moisilta ongelmilta?

Toni

Hmmh... Äsken kävin kattomassa, minkälainen avatar Toivolla on, ei mulla ainakaan näkyny mitään :D

Lainaus käyttäjältä: "Poppamies Tuliliemi"
Jos laittaisi ainoaksi mahdollisuudeksi käyttää avataria tuon foorumille uppimisen, niin eikös sillä vältyttäisi moisilta ongelmilta?

Sillähän se onnistuisikin :)

Janne

Lainaus käyttäjältä: "Tontttu"Mikä resoluutio on niillä, ketkä näkevät Toivon avatarin liian isona?

Minen nää Toivolla mitään avataria.

Toni

Lainaus käyttäjältä: "Janne"
Lainaus käyttäjältä: "Tontttu"Mikä resoluutio on niillä, ketkä näkevät Toivon avatarin liian isona?

Minen nää Toivolla mitään avataria.

Enkä minä, muokkasinkin sen just omaan viestiin. :)

Tupakka

Sitäpä juuri ihmettelenkin miksi minä olen ainoa.
Joo.

Poppamies Tuliliemi

http://img440.imageshack.us/img440/5388/hehtaariavatarnx3.jpg

Räppäsinpä kuvan tuosta, kyllä tuo hitusen sivun luettavuutta haittaa...

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Poppamies Tuliliemi"http://img440.imageshack.us/img440/5388/hehtaariavatarnx3.jpg

Räppäsinpä kuvan tuosta, kyllä tuo hitusen sivun luettavuutta haittaa...

Kiitos!

Itselläni on TASAN sama ongelma eli toivon avatari on näkyypi hieman suurena.
Joo.

Janne

Jotain on vinossa kun ei Toivolla ole admintyökaluillakaan katsottuna lainkaan Avataria asetettuna...

Poppamies Tuliliemi

No jopas, tässähän piilee jotain varsin mystistä...

Mutta eipä siinä, pitänee pistää vaikka adblockiin tuo kuva niin ei tuota enää onkelmia, mulle ainakaan.

E: Eipäs se blokkaaminen mitään jeesannutkaan, nyt siinä ei vaan näy kuvaa mutta levittää boordin silti  :?

Tupakka

Voisi auttaa jos Toivo(tai adminit) asettaisi(vat) ensin jonkun pienemmän avatarin tohon, ja sitten se pois(jos haluaa pois).
Joo.

Ona P

Joo kyl toi koko homma on ratkastava jotenkin. Chiliparkillakin koko kroppa Avatarissa ja mul vaan kasvot.
Poppamiehellä, Jannella ja nummeliinillakin tulisi olla vain kuva kasvoista....

(miksiköhän nummelin tuli kirjoitettua pienellä?)
pera la cosa que me gusta mas es panochita....

Tuakko

Mun mielestä tuota sivulle ladattavan avatarin kokoa vois nostaa jonkun verran. En saa fotarilla millään ilveellä pakattua 80 x 80 px kuvaa kuuteen kiloon. En kertakaikkiaan millään. Ei kai kellään ole niin tahmeaa yhteyttä että muutama 20 kb avatari maailman kaataisi.
Hauskaa pitää olla ja paukkuakin saa.
                       - Katto-Kassinen, aikamme anarkisti

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Tuakko"Mun mielestä tuota sivulle ladattavan avatarin kokoa vois nostaa jonkun verran. En saa fotarilla millään ilveellä pakattua 80 x 80 px kuvaa kuuteen kiloon. En kertakaikkiaan millään. Ei kai kellään ole niin tahmeaa yhteyttä että muutama 20 kb avatari maailman kaataisi.

Ihan uteliaisuudesta: miten kummassa saat 80x80 kuvalle kokoa yli 6 kT..? Pitäisi helposti mennä alle kiloonkin niin GIF kuin JPEG-pakattunakin...

Tupakka

Lainaus käyttäjältä: "Aji Inferno"
Lainaus käyttäjältä: "Tuakko"Mun mielestä tuota sivulle ladattavan avatarin kokoa vois nostaa jonkun verran. En saa fotarilla millään ilveellä pakattua 80 x 80 px kuvaa kuuteen kiloon. En kertakaikkiaan millään. Ei kai kellään ole niin tahmeaa yhteyttä että muutama 20 kb avatari maailman kaataisi.

Ihan uteliaisuudesta: miten kummassa saat 80x80 kuvalle kokoa yli 6 kT..? Pitäisi helposti mennä alle kiloonkin niin GIF kuin JPEG-pakattunakin...

Osittain samaa mieltä Tuakon kanssa. Kyllä sen kuvan giffinä saa alle ton rajan, mutta silloinkin kuvanlaatu kärsii. Itse en ole ainakaan onnistunut vielä mitään saamaan JPEG:nä, muistaakseni.

Mutta, että alle kiloon? Ei ikinä.

Testailin hieman. Pelkkä valkoinen 80x80 kuvakin vie jo 727 tavua. Sitä suttailin vähän niillä väreillä mitkä löytyy 16-värisestä bittikartasta(ne värit pitäisi olla ainakin, että saa mitään järkevää kuvaa aikaseks) ja tallensin JPEG:ksi. Heti pomppas 4,75 kilotavuun. Eli täällä putoaa leuka jos joku onnistuu jotain järkevää kuvaa alle kilon laittamaan.

Kokeilin sitten GIFfilläkin. Puhtaan valkoinen giffi vei 933 tavua, joka itsessäänkin lähentelee jo rajaa. Ja kun toistin saman kuin JPEG:llekin niin pompahti 2,37 kilotavuun. Eli ei onnistu tälläkään.

Loppuun täytyy mainita, että kun kokeilin vielä PNG:llä, joka kaiken lisäksi on häviötön tallennusmuoto, pääsin parhaaseen tulokseen.

Päätin kyllä sittenkin vielä kokeilla valokuvan koon muuttamista ja testasin samalla kuvalla kaikkia kolmea muotoa. Parhaaseen tulokseen pääsin Giffillä, mutta senkin vain juuri ja juuri alle rajan, 5,61 kt. Ja kun chilifoorumilla ollaan, niin eikös asiaan kuulu, että valokuvia usein avatarissa on.

Oli kyllä vähän turhan pitkä selostus, mutta so what.
Joo.