tammikuu 10, 2025, 12:17:01 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Mitä chilien sisään?

Aloittaja Rach, heinäkuu 04, 2007, 13:42:11 ip

« edellinen - seuraava »

Rach

Eli mitäs suositte täytteeksi chilien sisään esim. grillattaessa? Toimiiko esim. pelkkä Cheddarin nokare, vai pitäiskö tehdä jonkinlainen mössö, jota sit tunkis niihin?

Onko väliä mitä juustoa käyttää?

Menee vielä ehkä pari viikkoa ennenku pääsee itse asiaan (eli Aji Cristaleita ja Inca berryjä alkaa kypsyä), mut pitäähän sitä ajoissa suunnitella tulevaa grilliherkkua.   8)

Lare78

Mulla tulee ekana mieleen joku jauheliha-riisi-mössö jonka lisäksi voisi laittaa reilusti koskenlaskijaa, auraa tai esim. mustapekkaa...
Ainakin uunissa toimii ja on vissiin aika tavanomainenkin.
Mielenkiintoinen maku syntyy vaikka emmentalraasteella ja ananaspaloilla...
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä!

Baabloo

Mozzarellaa ja grillaamisen jälkeen basilikaa päälle. Osta pala fetaa ja kääri sitä pekoniin sitten tunget chilin sisään(olettaen, että chilit ovat kohtuu isoja). Mieleen tulee myös kana + salsa jostain syystä, mutta voisi tuokin olla ihan hyvää.

Volitans

Tätä ideaa olen itsekin miettinyt. Taskurapu + cheddar voisi toimia aika hyvin - mukaan vielä millin kuutioina chiliä, jos itse kuorena oleva chili on liian mieto.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Espelt

Kutsu Herra47 kylään niin saat valmistaa Fatalii-täytteisiä Nagoja  :shock:
-Vaikeaa olla uskottava jos kaikki muut ovat väärässä-

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "Espelt"Kutsu Herra47 kylään niin saat valmistaa Fatalii-täytteisiä Nagoja  :shock:

Luulen, että kutsun itseni Herra47:lle valmistamaan Fatalii-täytteisiä Nagoja. Joku källi sillekin on joskus vielä tehtävä - jos pilkkoisi useammasta fataliista ja nagoista sisälle pelkät siementen kiinnitysseinämät. Ja päälle hämäykseksi juustoa ja ravunpyrstö ;)

Eihän tuo voi vastustaa ajatusta, jossa kaksi herkkuchiliä yhdistetään juustoon ja mereneläviin.

Kiitokset muuten kyydityksestä siellä Treella!
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Herra 47

Toihan kuulostaa herkulliselta... ja magnum 357:aa päälle taytyy ruualla kastikettakin olla  :wink:
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "herra 47"Toihan kuulostaa herkulliselta... ja magnum 357:aa päälle taytyy ruualla kastikettakin olla  :wink:

Vai kastiketta? Saattaa olla, että kokkaan semmoiset soossit, että 357:kaa voi käyttää sitten lantraukseen - siis, jos tuntuu liian tuliselta. Täytyy sitä ennen kyllä selvittää tuo kapsaisiinin ekstraktointi... Kenties joku hedelmäinen pohja, laitetaanko vaikka mangoa?
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Herra 47

:shock:  :shock:  :wink:  vai niin hanki sit source pullo ennen... taitaa olla helpompaa ja halvempaa... ja taitaapa menna multakin sisu kaulaan...
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

No koskas niitä fasse täytteisiä nagoja pääsee maistelemaan.... Olis taas pikkusen kapsaisiinin puutetta ;) niitä odotellessa pakko tyytyä omaan satoon.... ;)
kat ko kat kara puuhu

Herra 47

No niin... Pitihän se arvata.... Kävin eilen volitanin luona mutta eipä näkynyt fatalii täytteisiä nagoja ei.... ;) pitää odottaa kai omia fasseja ja bih jolokioita.... ;)

mutta oli mun antama lemon drop ihan hyvän voivan näköinen...  Ja lisää on tulossa kun kausi alkaa olla lopuillaan.....
kat ko kat kara puuhu