tammikuu 09, 2025, 21:32:00 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Yleinen fotoalbumi

Aloittaja chilimieli, heinäkuu 15, 2007, 03:18:11 ap

« edellinen - seuraava »

emppu

Taimikaappi. Valoina bilteman 4000K 45W*2 + 30W
On kasvanu noilla valoilla tosi tuuheaksi ja leveäksi muttei kovin nopeasti kuitenkaan.
Ja varmaan multakin oli "vääränlaista" kukkamultaa jossa liian vähän typpeä suhteessa.  ensimmäiset viikot idätin ja kasvatin monimetallin alla ennen kuin sain tuon kaapin viriteltyä.

emppu

Pakko jakaa vielä tää mun Boliwian rainbow "jättibonzai" yhden kesän vanha ja kuvassa toinen sato menossa. Leikkelystä 3kk aikaa

Ja kuva on otettu tammikuun lopussa

Babu

Mahtavan näköinen Bolle!!  :o
Päiväkirjani:
http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=11329.0

Peace&Love

aropupu

Sängynaluslaatikosta kyhätty 12 kasvin taimibubbleri tuottaa ihan terveen oloisia taimia. Eilen siirtelin noita omiin ämpäreihinsä kun kasvoivat jo niin tiheänä että alkoi mennä sea of green-meiningiksi. Kissaa kiinnosti kasvin juuret kuvaustilanteessa vähän liikaakin, josta syystä tämä nyt onkin tällainen hätäinen kohdesalamaräpsy.

Kyseinen kasvi on (ainakin olevinaan) oma risteytys Peito de Moca x Limo F1

perminna

Tuuhea Rawit noin 14cm ruukussa.

wille

Hieno kuva hienosta chilistä!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

perminna

chilifani

Ompa komea rawit! Oma rawittini ei ole läheskään noin tuuhea:( Voit käydä katsoon päiväkirjastani, se on 90cm pitkä eikä ole vielä koskaan ollut tuuhea. Aina ollut samanlainen luippu..

perminna

Lainaus käyttäjältä: chilifani - huhtikuu 10, 2012, 12:28:26 ip
Ompa komea rawit! Oma rawittini ei ole läheskään noin tuuhea:(

Mulla on samoista siemenistä yhtä aikaa idätetty toinen Rawit, joka on ihan eri mallinen kuin tämä tuuhea yksilö. Tuuhean latvoin aika pienenä, toista en ole latvonut. Pitkänmallinen on nyt alkanut pikkuhiljaa tuuheutumaan ja tämä tuuhea hiljakseen kasvamaan korkeutta.

chilifani

No siinäpä syy miksi se onkin niin tuuhea:) Mutta komea on tuo toinenkin :D

boozeman

Joskus vaan joku onnistuu ihan itsekseen..

Kyseessä on vielä tuntematon Fataliin yllärichili joka on haarautunut täysin symmetrisesti 1-2-4-8-16 -tavalla. En ole ennen moista nähnyt muilla kun C. pubescens lajin chileillä. Saas nähdä mikä K-marketin annuum tämä lopulta on :)
https://viinanen.org - Ei se siitä... - #1213

chilifani

Todella komian näköinen puska!

Babu

Lainaus käyttäjältä: boozeman - huhtikuu 14, 2012, 23:17:14 ip
Saas nähdä mikä K-marketin annuum tämä lopulta on :)

Joku chinense tuo näyttäisi olevan. Itsekin olen ihaillut tuota symmetristä haarautumista.. komea on planttu! :)
Päiväkirjani:

Peace&Love

emppu

Mulla on Caribbean red habanero ja Jalapeno Herkules tehny 3 haaraa ekassa haarautumiskohdassa ja siitä eteenpäin 2.
Onko normaalia vai kasvoiko mulle poikkeavia yksilöitä? :D
Tosin kolmas haara haballa on jäänyt selvästi pienemmäksi kahden muun varjoon.

Ja nyt pikkutaimena olevat petenerot(c. chinense) jotka viimekesän sadosta korjattu, haarautuvat heti sirkkalehtien jälkeen kahteen päähaaraan. Siis kaksi kappaletta kasvaa ja molemmat haarautuu.
Onko muille tuttu ilmiö?

Babu

Lainaus käyttäjältä: emppu - huhtikuu 15, 2012, 11:23:09 ap
Mulla on Caribbean red habanero ja Jalapeno Herkules tehny 3 haaraa ekassa haarautumiskohdassa ja siitä eteenpäin 2.

Ja nyt pikkutaimena olevat petenerot(c. chinense) jotka viimekesän sadosta korjattu, haarautuvat heti sirkkalehtien jälkeen kahteen päähaaraan. Siis kaksi kappaletta kasvaa ja molemmat haarautuu.
Onko muille tuttu ilmiö?

Ootko latvonut caribbean habaneron ja jalapenon vai onko ne luonnostaan haarautuneet?
Itselläni ei ole yksikään chili haarautunut heti sirkkojen jälkeen, mutta olen nähnyt moista ennenkin.. :P
Päiväkirjani:

Peace&Love

emppu

Lainaus käyttäjältä: Babu - huhtikuu 15, 2012, 11:27:42 ap
Lainaus käyttäjältä: emppu - huhtikuu 15, 2012, 11:23:09 ap

Onko muille tuttu ilmiö?

Ootko latvonut caribbean habaneron ja jalapenon vai onko ne luonnostaan haarautuneet?
Itselläni ei ole yksikään chili haarautunut heti sirkkojen jälkeen, mutta olen nähnyt moista ennenkin.. :P

En yhtäkään noista latvonut. Eli ihan oman mielensä mukaan haarautuivat.

Viime keväänä latvoin ainoastaan yhden kasvin jonka nimeä en muista ja sille kasville latvominen ei todellakaan sopinut tai tein sen väärin(yritin fim-latvontaa) kasvi otti pahasti nokkiinsa ja kasvoi todella hitaasti ja epämääräisesti ja teki vain muutamia podeja koko kesän aikana kun muut samaa lajiketta kasvoivat nopeasti ja tekivät satoa..

Babu

huhtikuu 15, 2012, 12:59:27 ip #316 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 15, 2012, 20:24:33 ip käyttäjältä Kärsä Babar
Jaahas jaahas.. itsekin tuota fim-latvomista kokeillut erittäin huonoin tuloksin. Chilit tuntuvat menevän jotenkin shokkiin moisesta kiusimisesta.. :P
Päiväkirjani:

Peace&Love

emppu

huhtikuu 15, 2012, 13:20:30 ip #317 Viimeisin muokkaus: huhtikuu 15, 2012, 20:25:41 ip käyttäjältä Kärsä Babar
Chilit taitaa ainakin suurimmalta osin aina haarautua jossain vaiheessa ja jatkaa symmetrisesti haarautumista sen jälkeen ainakin johonki saakka.

perminna

ingeniero

Aji Cristal, toinen kesä alkamassa:

Short Yellow Tabasco, kolmas kesä alkamassa:

Kasvini ovat kerrostalossa ikkunalla ilman lisävalaistusta. Tabasco pysyi tuollaisena läpi talven, tosin satoa ei tietenkään yrittänyt tehdä ennen maaliskuuta.