Puolinaisesti aloin mutta ...

Aloittaja nightMare, elokuu 05, 2007, 17:53:28 ip

« edellinen - seuraava »

nightMare

Mulla on ikkunalla kahdessa isossa ruukussa habaneroja kasvamassa, yhdessä punaista ja toisessa keltaista, kummassakin ruukussa on 4 kasvia koska en hennonnut heittää niistä laittaessani isompaan ruukkuun... Kylvin ne joskus maaliskuussa. Noh, ajattelin että katotaan mitä niistä tulee.
Mitään ravinteita en ole antanut, ne on kaktusmullassa reijällisissä ruukuissa joissa alla lautanen.
Ne keltaset teki hiukan kukkia ja yhdessä on nyt 2 palkoa ja toisessa 1 jotka jo alkaa hiukan kellertää. Punaisissa ei ole mitään, pari kukkaa tuli mutta putosi pois.
Nyt mä katselin niitä ja tuli vähän sääli kun ne näytti olevan aika ahtaasti. Menin sinne saksien kanssa ja katkasin niistä kummastakin lajista neljännen pois. Yksi punaisen haban varsi oli puolet toisia korkeampi joten katkaisin sen.
Eli aika amatööri touhua. Annanko niitten olla ja katson mitä tulee, vai laittasinko ne omiin ruukkuihinsa? Vai onko se niin että on jo game over?Niistä vois ehkä saadakin jotain jos alkaisin niitä oikeasti hoitamaan? Ne saa siinä ikkunalla rutkasti valoa.
Mitäs suosittelette?
Beam me up, scotty

asking

Kuinka suuria ne sun ruukut on ?

nightMare

24 cm korkeita 19 cm halkaisija.
Beam me up, scotty

snu

Mä olen ihan aloittelija, mutta mulla oli vastaavanlainen ongelma: Mulla oli kuusi erilaista chiliä metrin leveässä parvekelaatikossa, eivätkä ne kasvaneet kunnolla. Siirsin ne omiin purkkeihinsa, niin heti alkoi tapahtumaan. Tuo purkki voi ehkä olla sopiva yhdelle habanerolle, riippuen tietenkin sen koosta.

Veikkaisin myös, että tässä vaiheessa alkaa ravinteetkin olemaan jo aika vähissä ruukuista, joten jotain suhteellisen vähätyppistä lannoitetta voisi pistää myös ihan laimeana seoksena.
Eksyminen on suotavaa.

terawatti

chilit ei käsittääkseni kasva hyvin samassa ruukussa. kannattaisi varmaan laittaa omiin purkkeihin kun vielä voi -> juuret eivät ole liian solmussa keskenään
Shiny Frog-device