tammikuu 10, 2025, 20:16:48 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lisää eloa taimille?

Aloittaja chitchatboy, elokuu 29, 2007, 08:58:06 ap

« edellinen - seuraava »

chitchatboy

No niin, taimet kasvaneet jo 5-10cm ja sellaisiin pituuteen ovat jämähtäneet jonkun aikaata. Onkohan se normaalia, että taimenien kasvu pysähtyy vähäksi aikaa?

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "chitchatboy"No niin, taimet kasvaneet jo 5-10cm ja sellaisiin pituuteen ovat jämähtäneet jonkun aikaata. Onkohan se normaalia, että taimenien kasvu pysähtyy vähäksi aikaa?

Kannattaa tarkistaa, ovatko juuret jo vallanneet kokonaan niille annetun tilan.

terawatti

mulla sama homma, johtuu varmasti ruukkujen koosta ainakin itsellä  :roll:  
pitäs vaihtaa täl viikolla  :?
Shiny Frog-device

AvaruusKatti

Mihinkäs kokoon chili kasvaa maitopurkissa? Ja mikä olisi hyvä seuraava ruukkukoko.

Nyt varret lajista riippuen 10-17cm. Noin suunnilleen.

Ja kannattaako nyt talveksi edes vaihtaa? Tarkoitus ei ole mitään muuta kun yrittää säilyttää hengissä talven yli ja keväällä sitten taas kasvattaa enempi tosissaan.

Toki saa kertoa jos on hyviä ilmaisia ruukkuja kuten maitopurkit on nyt  :)

Sorry että tungin kyssärit tänne... Ei tohtinu uutta aloittaa kun niin vierestä mennään aiheilla  :roll:
Amatööri

terawatti

itse laitan ainakin isompiin ruukkuihin talveksi, kerään  kaikki talon ESLit ja teen überviritelmän  :wink:   en tiedä miten koko suhteutuu kasvin pärjäämiseen, oma järki sanoo että isompi kasvi selviäisi paremmin  :roll:  joku neuvoo kuka tietää  :?:  

Ei se oo niin justiinsa, aihe on kuitenkin lähes sama  :D
Shiny Frog-device

snu

Kelvollisia ruukkuja saa ilmaiseksi hautausmailta, ihmiset kasaavat niitä roskisten viereen. Tosin varmaan nyt ei ihmiset enää käy kovin paljoa istuttelemassa kasveja, kun on näin kylmäkin, mutta eiköhän sieltä jotain vieläkin löydy. Ainakin keväämmällä ruukkuja löytyy 19cm halkaisijaan asti, vähänkin suuremmalta hautausmaalta pitää oikein miettiä mitä viitsii mukanaan raahata.
Eksyminen on suotavaa.

chitchatboy

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Lainaus käyttäjältä: "chitchatboy"No niin, taimet kasvaneet jo 5-10cm ja sellaisiin pituuteen ovat jämähtäneet jonkun aikaata. Onkohan se normaalia, että taimenien kasvu pysähtyy vähäksi aikaa?

Kannattaa tarkistaa, ovatko juuret jo vallanneet kokonaan niille annetun tilan.

Itse asiassa se ei voi olla mahdollista koska ruukut ovat 10cm-16cm. Eli isoimmille ruukuille olen istuttanut kaksi tainta ja oletan, että tilaa riittäisi.

snu

Chilit eivät tykkää olla samassa purkissa... Kannattaa erotella ne samoissa purkeissa olevat vielä, kun se on mahdollista. Sain itse huomata sen ns. kantapään kautta.

Missä tavarassa sä niitä chilejä kasvattelet?
Eksyminen on suotavaa.