tammikuu 10, 2025, 07:05:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

A P U A

Aloittaja beever, joulukuu 02, 2007, 21:48:41 ip

« edellinen - seuraava »

Herra 47

Vai olisko ollu kenialainen.... ;)
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Timba

Kyllä se poijaat on niin että viina vie poltteen. Oli meinaan jossain tv. tiede jutussa ja testasivat kanssa. Toimii  :wink:
"Elämä, oli se hauska juttu joka sattui matkalla kalmistoon" elokuvasta RAID.

saulir

Lainaus käyttäjältä: "Timba"Kyllä se poijaat on niin että viina vie poltteen. Oli meinaan jossain tv. tiede jutussa ja testasivat kanssa. Toimii  :wink:

Kokeile  :wink:

Chili ja alkoholi sopii tunnetusti hemmetin hyvin yhteen :D

Herra 47

joo habaviuna on hyvää ja poltelee mukavasti  :wink:  jäi parilta kaverilta paukut juomatta tänä viikonloppuna kun kyseistä tavaraa tarjoilin...  :twisted:

mutta tuo alkoholi auttaa tai ei niin ei kyllä joka paikkaan sovi avun tuojaksi... kun alkoholin vaikutuksen alaisena on muutama asia kielletty... joten paras vaihtoehto on tosiaan jugurtit ym. tuotteet (sori laktoosi intolerantikot  :cry:  teille se ei oikein vai sovi)

mutta eräs toinen saattaa aopia kunhan empiiriset ym akateemiset tutkimukset ja kokeilut ovat ohi voidaan varmaan kaikille tuoda eräs sekoitus joka auttaa... ehkä
kat ko kat kara puuhu

beever

Sitä itänaapurin chilivodkaako tarkoitat, jossa on palkoja pohjalla?
On mielestäni todella pahaa.

Itse todellakin kokeilin poltteeseen kaikkea mahdollista. Kuola valui suusta jatkuvana norona ja helvetti oli irti. Purskuttelin suuta kossulla, eikä se ainakaan pahentanut tilannetta, joskin helpotustakaan se ei tarjonnut.

Niin, olin kyllä täysin selvinpäin.

Kerron kyllä lajikkeen, kun saan sen tietää. Tuntomerkkinä voi todeta, että paprikan näköinen, punainen ja kooltaan n. 6x3,5cm. Olin maistellut vähän kärkeä ja todennut, että hiton tulista on. Sitten vahvimmat palat kertapuraisulla ja jauhantaa niin kauan, että on pakko nielasta.

Soppamies

Lainaus käyttäjältä: "beever"Itse todellakin kokeilin poltteeseen kaikkea mahdollista. Kuola valui suusta jatkuvana norona ja helvetti oli irti. Purskuttelin suuta kossulla, eikä se ainakaan pahentanut tilannetta, joskin helpotustakaan se ei tarjonnut.

Tässähän on saattanut tapahtua selkeä käyttövirhe. Nimittäin sanonta "nyrkillinen voita kattilaan ja kossu pakkaseen" tulee todelliseen tarpeeseen jos krooninen chilinarkomania on tautilistojen kärjessä. Oikeestaan sen voinkin voi unohtaa, kunhan sen kossun vaan muistaa pakastaa.

Ennakoitavissaolevaan isoon hätään suosittelen 4 senttiä pakkaskylmää finlandia vodkaa höystettynä jääpalalla. Vodka purskutellaan ja niellään ja lopuksi pehmennetään tuntemuksia jääpalalla.
I'm bigger than you and higher up the food chain. Get in my belly!

a.k.a. dazler@ircnet

Volitans

Alkoholi voi auttaa lievässä poltteessa, sillä kapsaisiinit liukenevat siihen hyvin ja leviävät sitten ympäri suuta. Jos kapsaisiineja on tarpeeksi vähän, niin polte pienenee.

Mutta, jos on tullut nautittua enemmänkin kapsaisiineja, niin viinalla läträyksen kanssa käy vaan niin, että on koko suu tulessa. Sitten vielä kurkku, huulet ja korvissa asti särkee - sinänsä inhimillistä, sillä sitten ei kuule omia tuskanhuutojaan, jotka voisivat muuten dramatisoida tilannetta pahemmaksi, kuin se oikastaan onkaan.

Ainakin rocotot toimivat hyvin viskin kanssa - mukavasti leviää polte ympäriinsä ja huuletkin puutuvat.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

e-Boy

Joskus kun suun kipuhermot ei vielä ollu oikeen tottunu kapsaisiiniin, koitin lievitellä jalapenojen poltetta viinaksella (40%). Eipä tehonnut ei, päinvastoin pahenisi samalla tavalla kuin vesi.

Lainaus käyttäjältä: "beever"Sitä itänaapurin chilivodkaako tarkoitat, jossa on palkoja pohjalla?

Tuskin, kunnon tuliliemet valmistetaan itse. ;) (Ei viinaa tietenkään, mutta chilillä höystäminen)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Herra 47

aivan oikein maustaminen tehdään itse  :wink:  silloin tulee parasta  :D
kat ko kat kara puuhu

saulir

Lainaus käyttäjältä: "beever"Sitä itänaapurin chilivodkaako tarkoitat, jossa on palkoja pohjalla?

Itse todellakin kokeilin poltteeseen kaikkea mahdollista. Kuola valui suusta jatkuvana norona ja helvetti oli irti. Purskuttelin suuta kossulla, eikä se ainakaan pahentanut tilannetta, joskin helpotustakaan se ei tarjonnut.

Niin, olin kyllä täysin selvinpäin.

Kerron kyllä lajikkeen, kun saan sen tietää. Tuntomerkkinä voi todeta, että paprikan näköinen, punainen ja kooltaan n. 6x3,5cm. Olin maistellut vähän kärkeä ja todennut, että hiton tulista on. Sitten vahvimmat palat kertapuraisulla ja jauhantaa niin kauan, että on pakko nielasta.

Tuntomerkki sopisi rocotoon tai sitten johonkin habaneroon...

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "beever"Kerron kyllä lajikkeen, kun saan sen tietää. Tuntomerkkinä voi todeta, että paprikan näköinen, punainen ja kooltaan n. 6x3,5cm. Olin maistellut vähän kärkeä ja todennut, että hiton tulista on. Sitten vahvimmat palat kertapuraisulla ja jauhantaa niin kauan, että on pakko nielasta.

Odottelinkohan sitten viime talvena liian kauan, kun omat oranssit Habanerot menivät kokonaan valkoisiksi :shock: (n.3kk huoneenlämmössä). Itse vodka oli kyllä mukavan oranssia 8).
Lainaus käyttäjältä: "herra 47"aivan oikein maustaminen tehdään itse  :wink:  silloin tulee parasta  :D

Voisi oikeastaan laittaa tänään Nagoista tulemaan lämmikettä talven kylmimpiin hetkiin :wink:. Juuri ehtisi juoma maustua sen pari kuukautta.

e-Boy

Huh huh.... pilkoin justiinsa CityMarketista ostetun paketillisen Habaneroja, tein etikkasäilykkeen niistä.  En tietenkään jaksanut käyttää suojahanskoja.  :shock: Nyt polttaa sormia aika peijjoonisti.  :evil: Auttaiskohan tiskiaineella pesu.  :lol:
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

snu

Hiero niihin ensin jotain rasvaista, esim. ruokaöljyä. Sitten tiskiainetta päälle.
Eksyminen on suotavaa.