Saako netistä ostettua kasviloisteputkia?

Aloittaja chilimiäs, joulukuu 17, 2007, 10:56:37 ap

« edellinen - seuraava »

chilimiäs

Minulla on käytössä kolme loisteputkea kasveille ja nyt niihin pitäisi saada ostettua chileille mahdollisimman hyvin sopivat lamput.

Kasviloisteputket olisivat varmaan paras ratkaisu, mutta missä niitä myydään ja saako tilattua jostain netistä?

Vai riittäisikö ihan normi loisteputket, mitkä sävyt?

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "chilimiäs"Minulla on käytössä kolme loisteputkea kasveille ja nyt niihin pitäisi saada ostettua chileille mahdollisimman hyvin sopivat lamput.

Kasviloisteputket olisivat varmaan paras ratkaisu, mutta missä niitä myydään ja saako tilattua jostain netistä?

Vai riittäisikö ihan normi loisteputket, mitkä sävyt?

Jos tavallisia loisteputkia valitsee, niin kylmän sininen värilämpö on paras kasvuun ja lämmin (esim.päivänvalo) putki sitten kukitukseen ja sadotukseen. Tämä siis jos haluaa optimoida, mutta mikä tahansa valo on hyvää chileille. Kasvisloisteputkissa usein joutuu maksamaan aivan liikaa ylimääräistä normaaleihin putkiin verrattuna ilman vastaavanlaista hyötyä.

Volitans

Hankki tehosarjan päivänvaloputkia. Niissä on valotehoa eniten suhteessa sähkönkulutukseen.

Mulla oli joskus akvaariossa tuollaisia kasviloisteputkia. Kun vaihdoin ne tehosarjan päivänvaloputkiin, niin kasvien kasvu kiihtyi silmin nähden. Viikossa täytyi niittää ämpärillinen kasveja pois!

Tuolta ainakin löytyy

www.finnpartia.fi

Minimitilaussumma taisi olla vaan 50 EUR... Tilaa samalla elektroniset sytyttimet - putket kestävät kauemmin, eivätkä välky sytytettäessä.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry