Oikea lajike ja kasvualusta.

Aloittaja Taiminen, tammikuu 02, 2008, 16:06:29 ip

« edellinen - seuraava »

Herra 47

Lainaus käyttäjältä: "Volitans"
Lainaus käyttäjältä: "Chilivaari"
Ensinnäkin vihreä chili on raaka, eikä idä.


Näinhän se yleisesti ottaen on, mutta kyllä joskus voi vihreästäkin chilistä otettu siemen itää - Herra 47 ainakin on saanut vihreästä Nagasta otetun siemenen itämään - saa nähdä, mitä siitä tulee...


Siemenen :?:

mulla on 65 nagan siementä ollut itämässä joista 45 vähintään vihreistä... ja 56 on itänyt (38 sirkkalehdillä tällä hetkellä) ja itämättömistä 4 on oranssin värisestä nagasta (9 siementä oli tässä kaikkiaan) joten itämisprosentti mulla on vihreissä parempi  :wink:
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen



ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "Taiminen"Kiittooooosss. Kohta alan laittamaan niitä Chilejä multaan itämään "mini kasvihuoneeseen". :D Te kun nämä hommat tiedääte, niin kuinka kauan mahtaa kestää aloituspaketin tulemisessa?


Tarkoitatko itämistä, vai aikaa satoon, vai?
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Taiminen

Aloituspaketti - jonka voi valita jos haluaa, kun liittyy jäseneksi. ;)
Chililehdestä: Lehti oli miltei valmis, mutta painamisen kanssa tuli ongelmia. En siis ole varma saanko sitä ikinä mihinkään , mutta katsotaan. Pahoitteluni!:(

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "Taiminen"Aloituspaketti - jonka voi valita jos haluaa, kun liittyy jäseneksi. ;)


Eiköhän se aika nopeasti tule. Tällä palstalla on hyvä antaa "sapiskaa" näille lähetyksiä hoitaville, jos pakettia ei ala kuulumaan.

Viikko+postin kulkuaika lupaan. En kuulu yhdistyksen hallitukseen, mutta lupaan silti.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

AirMan

Lainaus käyttäjältä: "Volitans"
Lainaus käyttäjältä: "Taiminen"Aloituspaketti - jonka voi valita jos haluaa, kun liittyy jäseneksi. ;)


Eiköhän se aika nopeasti tule. Tällä palstalla on hyvä antaa "sapiskaa" näille lähetyksiä hoitaville, jos pakettia ei ala kuulumaan.

Viikko+postin kulkuaika lupaan. En kuulu yhdistyksen hallitukseen, mutta lupaan silti.

Minäpä annan sapiskaa. Kolme kuukautta liittymisestä, eikä ole pakettia näkynyt. :?
Varmaa tietoa ei ole, mutta tämäkään ei ole varma tieto, koska varmaa tietoa ei ole.

tknummelin

Lainaus käyttäjältä: "AirMan"
Lainaus käyttäjältä: "Volitans"
Lainaus käyttäjältä: "Taiminen"Aloituspaketti - jonka voi valita jos haluaa, kun liittyy jäseneksi. ;)


Eiköhän se aika nopeasti tule. Tällä palstalla on hyvä antaa "sapiskaa" näille lähetyksiä hoitaville, jos pakettia ei ala kuulumaan.

Viikko+postin kulkuaika lupaan. En kuulu yhdistyksen hallitukseen, mutta lupaan silti.

Minäpä annan sapiskaa. Kolme kuukautta liittymisestä, eikä ole pakettia näkynyt. :?


No se on sitten jäänyt jo jotenkin huomaamatta, anteeksi  :oops:

Olen kyllä hoitanut niitä lähetyksiä todella kehnosti, myönnetään.

Huomenna taas läjä postiin.

Taiminen

Pakko turvautua uuteen kysymykseen etten vain tee jotakin väärin.. no onhan tästä jo aikaa 4 pv kun uudet chilit ( chilipaketti ) , ja pitäisi laittaa tuonne toiseen aiheseen siitä mutta kuvat puuttuu - eli: Olen vaihtamassa ensimmäisenä itänyttä Hollantilaista uuteen ruukkuun, hontelo varsi ja lehdet pienet, vaikka se on jo hyvinkin korkea! Mitä  ihmettä pitäisi tehdä. Löysin äsken juttua, että multaan ensimmäiset lehdet vain jättäisin pinnalle ja tulletin päälle, mutta samaa ei enää löytynyt kun yritin etsiä. Mikä siis neuvoksi? :/

EDIT: Oukei kiitoksia. : )
Chililehdestä: Lehti oli miltei valmis, mutta painamisen kanssa tuli ongelmia. En siis ole varma saanko sitä ikinä mihinkään , mutta katsotaan. Pahoitteluni!:(

snu

Lainaus käyttäjältä: "Taiminen"Löysin äsken juttua, että multaan ensimmäiset lehdet vain jättäisin pinnalle ja tulletin päälle, mutta samaa ei enää löytynyt kun yritin etsiä. Mikä siis neuvoksi? :/


Tuo on ihan hyvä neuvo. Tosin ihan vielä ei ole pakko tullettaa.
#419
Eksyminen on suotavaa.

Taiminen

Uusi kysymykseni koskee noita uusia Chilejä, joita olen laittamassa multaan. Voiko siemenille tehdä kesto-kaktusmulta sekoituksen? Muuta ei meilläpäin näy oleman myynnissä kukkamullan lisäksi. Toivottavasti vastaatte pian. :)

EDIT: Kiitoos kiitooss. : )))
Chililehdestä: Lehti oli miltei valmis, mutta painamisen kanssa tuli ongelmia. En siis ole varma saanko sitä ikinä mihinkään , mutta katsotaan. Pahoitteluni!:(

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Taiminen"Uusi kysymykseni koskee noita uusia Chilejä, joita olen laittamassa multaan. Voiko siemenille tehdä kesto-kaktusmulta sekoituksen? Muuta ei meilläpäin näy oleman myynnissä kukkamullan lisäksi. Toivottavasti vastaatte pian. :)

Kelpaa kyllä. Pääasia on, että kasvualusta on ilmava eikä liikaa lannoitettu.