tammikuu 10, 2025, 12:44:08 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Suomalainen chilikastikekauppa

Aloittaja Janne, tammikuu 10, 2008, 13:47:36 ip

« edellinen - seuraava »

Janne

Siemeniä, jauheita ja tuoreitakin chilejähän jo saa hyvin maastamme hankittua mutta kaupallisia kastikkeita on vain muutamia satunnaisia tarjolla. Tilausta kuitenkin jonkin verran olisi, mitä olen eri keskustelufoorumeja seuraillut.

Jos nyt toistaiseksi vielä täysin hypoteettisesti ajatellaan että joku perustaisi Suomeen chilikastikkeita myyvän (netti)kaupan niin millaista valikoimaa chiliyhteisö kaipaisi? Supertulisia vai hyvänmakuisia, vai molempia? Pitäisikö hinnan olla halvempi kuin suoraan vaikkapa Saksasta tilaamalla vai kelpaisiko saman hintainen? Pienemmät postikulut toki järkeistäisivät pientenkin tilausten tekemistä.

Kokeneemmilta chilikastikeveteraaneilta olisi kiva kuulla myös suosikkikastikkeita.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

e-Boy

Ilmanmuuta!!!  :D
Lainaus käyttäjältä: "Janne"Supertulisia vai hyvänmakuisia, vai molempia? Pitäisikö hinnan olla halvempi kuin suoraan vaikkapa Saksasta tilaamalla vai kelpaisiko saman hintainen? Pienemmät postikulut toki järkeistäisivät pientenkin tilausten tekemistä.

Molempia tietenkin, jos mahdollista. Tällä hetkellä ongelmana Suomen tarjonnassa on se, että supertulisia ei ole ollenkaan tarjolla! ...joten ilman muuta niitä ainakin.

Sama hintataso kuin pepper-kingissä kelpaa toki, kun postikuluissa voi säästää, ja maksutapoina kotimaisia vaihtoehtoja. Toki halvemmat hinnat kelpaisivat, mutta vielä tärkeämpää on että kauppa kannattaa ja kotimainen kauppa pysyisi myös pystyssä. Ei kuitenkaan paljon kalliimpaa kuin esim. Pepper-kingissä, jos vain mahdollista.  :?

Esim. Blairsseja ja Dave's sooseja olis kiva saada. :D
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Volitans

Kivahan se olisi Suomesta ostaa. Valikoiman tulisi kuitenkin olla aika kattava, kun ei nuo postikulut vältäämättä ole täällä Suomessa sen edullisempia, kuin Saksasta tilattunakaan - ainakin itse olen onnistunut Saksasta tilaamaan tavaraa ällistyttävän pienillä postikuluilla, kun paketille tulee hieman enemmän painoa.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

saulir

Ei muuten paha idea. Liiketilojakaan ei välttämättä tarvis, kun perustaa nettikaupan. Kannatetaan, ja sit olis vielä hieno saada niitä habanerosipsejäkin Suomesta, mitä saa pepperkingiltä.

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "saulir"Liiketilojakaan ei välttämättä tarvis, kun perustaa nettikaupan.

Varastotilaa kuitenkin. Tosin senkin voi vaikka ostaa palveluna postilta.

Hieman on Suomi pieni markkina-alue, pitäisi saada enemmän volyymiä. Kansainväliseen kauppaan taas pitäisi olla jotain, jolla erottautuu muista.
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Janne

Hieman ennakkohypetystä foorumilaisille. Kauppa on muuttumassa häilyvästä ideasta todeksi ja auennee maaliskuun ensi päivinä.

www.chilikauppa.fi

Sivustolla on nyt vasta muutama esimerkkikastike hintoineen, jotka näillä näkymin jäävät voimaan myös kaupan auetessa. Lisää tuotteita tulee näkyvillä tämän viikon aikana ja vielä ehtii myös vaikuttamaan valikoimaan, toiveita kuunnellaan mahdollisuuksien rajoissa. Kuten noista ensimmäisten soosien hinnoista näkyy, tulee hintataso olemaan samaa luokkaa kilpailevien EU:n sisällä toimivien firmojen kanssa. Alustavia keskusteluja on käyty "erään" yhdistyksen jäsenille tarjottavista jäsenalennuksista.

Tarjolle tulee chilikastikkeiden lisäksi ainakin salsoja, BBQ -kastikkeita, Blairin sipsejä ja chilisäilykkeitä. Alkuun valikoima jäänee n. 30 tuotteeseen ja jatkon määrää kysyntä 8). Realiteetti kuitenkin on ettei valikoiman laajuudella ole mahdollista kilpailla isompien kanssa.

Volitans

Kannattaa laittaa kaikki saman tien lain edellyttämään kuntoon.

Ainakin hinnat pitää ilmoittaa myös yksikköhintoina (esim. EUR/kg), sekä myyntihintana.

Henkilörekisterilaki taas edellyttää rekisteriselostetta.

Varmaan on paljon muutakin, kannattaa ottaa selvää.

Valmiiden elintarvikkeiden käsittely ei edellytä mitään erikoista - jos kaupan olisi itse pakattavia tuotteita tai tuoretuotteita, niin sitten menee hankalammaksi - lainsäädäntö on aika tiukkaa.

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/verkkokauppa/

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/hinta/

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6P13

Siitä vaan kauppa pystyyn, että pysytään sooseissa ;)
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Tapolan Tulikeppi

Loistavaa! Sipsit ja soosit Suomen sisältä, kelpaa. Ehdottaisin Dave's Insanity Microwave Popcorn:ia kauppaan myös.. Vai onko tuo semmoinen herkku että paatunut chililärvi valmistaa tuon itse haluamallaan reseptillä? -Itse ainakin pidän tuon tuotteen vaivattomasta valmistamisesta..
# 1022

BuRaX

Loisto juttu, Propsit teille.
Pelkällä postimyynnilläkö mennään?
#400.

Kärsä Babar

Toivottavasti habasipsit tulle valikoimaan. Tampereen miitissä niitä joku tarjosi, rakastuin ensi puraisulla.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

ZAZ

Shit happens when you party naked.

AirMan

Hyvältä kuulostaa. Tuossa liekkikuvan keskellä oleva chili muuten muistuttaa erehdyttävästi sorsaa.  :)
Varmaa tietoa ei ole, mutta tämäkään ei ole varma tieto, koska varmaa tietoa ei ole.

Volitans

Lainaus käyttäjältä: "AirMan"Hyvältä kuulostaa. Tuossa liekkikuvan keskellä oleva chili muuten muistuttaa erehdyttävästi sorsaa.  :)

Enemmänkin joutsenta takaa yläviistosta katsottuna. Naga se varmaan on. Omana mielipiteenäni tuota voisi kyllä tavanomaistaa - harvat tietävät miltä naga näyttää.

Punainen väri olisi myös myyvempi - näitä on ihan tieteellisesti tutkittukin. Esim. tämmöinen väripaletti voisi toimia aika hyvin:

Värit eivät netissä maksa mitään :)

Neuvoja saa käyttää, mutta saa jättää käyttämätikin :)
jäsen
Suomen Chiliyhdistys ry

Tapolan Tulikeppi

LainausPunainen väri olisi myös myyvempi - näitä on ihan tieteellisesti tutkittukin.

Muistelen oppineeni että oranssi väri olisi ollut ostamiseen innostava väri. Toki chilin moni mieltää punaiseksi pitkulaiseksi vihannekseksi. Väripaletista olen samaa mieltä, kelta-oranssi-punainen yhdistelmä jossain muodossa antaa ainakin minulle mielleyhtymän tulisesta. Liekköhän jotenkin liekki ajatusyhtälön takana.

Henk. koht. pääasia on se että noita kastikkeita saa kohta tilattua koto Suomesta.
# 1022

hejkki

Minä tilasin tuossa 14 pussia Blair's Jalapeno Cheddar Chips 142g sipsejä ja aion tilata jatkossakin niitä paljon.
Habanerosipsit ovat varmasti kuumaa kamaa harrastajien kesken, mutta enpä ole saanut omia pussejani myytyä kenellekään, ja varastossa on tälläkin hetkellä kymmenisen pussia jotka odottavat syömistä tai ostajaa...
Mutta nuo cheddar-sipsit menivät kaupaksi HETI, ja niitä on kyselty lisää!

Kastikepuolelta haluaisin nähdä Toad Sweat Lemon Vanilla Sauce isomman pullon. Chipotle-sooseja tottakai mutta niitähän varmasti onkin jo tulossa ;)
Itse olen maistanut Bufalo Chipotle Hot Saucea
Vilkaise blogiani: https://chili.moikka.fi/

Kärsä Babar

Ootko yrittänyt kaupata niitä sipsejä jossain?
Mitä maksaa ja missä on?
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

hejkki

Lainaus käyttäjältä: "Kärsä Babar"Ootko yrittänyt kaupata niitä sipsejä jossain?
Mitä maksaa ja missä on?

Ai minä? No siis, pepperkingistä olen tilannut ja myynyt eteenpäin pienellä voitolla. Kannattaa ehkä odottaa että chilikauppa.fi aukeaa, niin saat sieltä halvemmalla ;)
Vilkaise blogiani: https://chili.moikka.fi/

Janne

Kiitoksia palautteesta, hyviä vinkkejä tullut. Kauppa rakentuu tässä parin viikon aikana lopulliseen muotoonsa.

Popkorneja ja sipsejä en pysty lupaamaan vielä tähän hätään mutta otan selvää, mukava olisi niitäkin saada tarjolle. Chipotleja tulee useampia, sekä tuota nestemäistä savuaromia.

Postimyynti tulee olemaan pääasiallinen myyntitapa mutta myös nouto Lempäälästä onnistunee kun erikseen sovitaan, tapauskohtaisesti.

Ulkoasua viilataan myös, "sorsalta" lähti jo nokka :)

Wiski

Chiliyhdistyksen jäsenille voisi tietty hommata jotain alennuksia :)

Jotain omia suosikkisaucejani

Pain 100%
Scorned Woman
Melinda's eri saucet

yybertulisia en enää tilaile, kun ne tuppaavat jäämään jääkaappiin.

ZAZ

Myöskin olisi oikein mukavaa tietää minkä kokoisia pullot tuolla on.  :wink:
Shit happens when you party naked.