tammikuu 09, 2025, 12:34:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Siemenketjukirje

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 05, 2008, 17:56:17 ip

« edellinen - seuraava »

Eric Sour

helmikuu 11, 2011, 18:55:04 ip #780 Viimeisin muokkaus: helmikuu 11, 2011, 18:59:47 ip käyttäjältä Eric Sour
Lainaus käyttäjältä: Eric Sour - helmikuu 11, 2011, 13:59:13 ip
Kirje saapui, ja pusseja on hierottu.. Paria chinenseä otin, ja joitain myös laitoin.
Kanki voi kovana odotella maanantaina lähetystä.

Siis perkele.. Nyt meni siemenketjukirjeet sekaisin, kun molemmissa olin seuraavana. Tämä meni siis nimimerkille Kanki.
Pistin jewen osoitteen eteenpäin Kankille, joten viivästystä tulee päivä pari.

Espa

tämä on hiivatin hieno juttu tämä ketjukirje! pitänee liittyä jonon jatloksi ensi syksynä kun on antaa itsekkin täydennystä.

Kanki

Kanki saa nyt siementä oikein urakalla. Kovana odotellaan. Tämän päivän postissa ei vielä tullut.
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia käsiään.

Kanki

Tulipas sittenkin, koitan saada huomenna eteenpäin jewelle
Hyvä hyvä, huusivat lapset ja taputtivat suuria karvaisia käsiään.

Rundari

Onko sellainen mahdollista kun tuossa vähän ennen minua on jahman joka asuu samassa kaupungissa niin kirje tulisi häneltä minulle? Tietenkin niin että viivästystä ei tulisi yhtään ylimääräistä päivää. Katsooko joku tän etuiluksi vai miten, niin ja tietenkin jos jahmanille itselle sopii.

sorrii

:)
Eiköhän tää kirje oo risteillyt Suomen ympäri ja ristiin sekä rastiin jo moneen kertaan. Eipä noilla kaupungeilla niin merkitystä; posti viipyy sen saman päivän matkalla. Toki jos tuon Jahven -tai-mikä-se-ny-oli- kanssa saat kimppaa sovittua ilman, että tulee viivytyksiä, niin eihän sitä tarvitse kysyäkään. Ilmoittelet vaan jääväsi rundista sitten väliin!? ..eikös se niin mene, ettei tarvitisisi kenkään edes tietää ...  ;)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Rundari

no juu, ja ei sillä periaatteesa kyllä kiirettä ole kun kalenteria kattoo. Tän kauden idätykset on suoritettu :)

sorrii

Vai ei kiire ...  :o
Mä meinaan idätellä omat parin viikon kuluttua, jolloin -toivottavasti- tulee tää ketjukirjekin!
Viime keväänä kävi niin, että jouduin leikkelemään niitä kirahvin-sukuisia baccatumejani melkos
kovalla kädellä ennenkuin tuli riittävän lämpimät kelit, että sain kasvit ulos (=parvekkeelle)

Tammikuussa kun idättelin, sain kyllä muutaman podinkin huhti-toukokuussa, mutta olivat kasvit tosiaan
niin laihoja että jouduin leikkelemään niitä. Niinhän sitten kävi, että parhailla keleillä kaikki kasvit kasvatteli
varsia eikä juuri satoa näkynyt, ennenkuin taas syyskuussa: natikka surisi parvekkeella lokakuun loppuun.

Nyt mä uskon tuohon viralliseen ohjeeseen, että satoa alkaa tulla 3kk'n kuluttua idätyksestä, joka siis
osuu sitten kesäkuulle. Juhannuksena pannaan suu happamaksi!

Vaikka siis polttelen sähkö chileille 40€'llä per kuukausi, ei sisäkasvatus oikein lyö leivän päälle.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Eric Sour

Taitaapi sulla mennä idätyksiin vielä kuukausi, jos tätä kirjettä meinaat odotella. 12 postitusta joista suurin osa ei kuitenkaan saa saman päivän postiin menemään...

Pannaan villi veikkaus, saat kirjeen 22.3.

sorrii

Kyä se mun laskujen mukaan on 11/3 ...  ::) .. jos kaikki on ahkeria ja tunnollisia. Toki joillakin työssäkäyvillä yksilöillä saattaa mennä yks päivä postituksissa hukkaan, kun saavat lähetyksensä vasta illalla, eivätkä asu pääpostin vieressä.

Ehkä mä pärjään ihan kohtuullisesti nykyisilläkin, kun on ihan elätettäviä kasveja muutama ja omia siemeniä ~30 lajia + pari uutta jotka oon tilannut ja saanut, vaan en idättänyt:
Tilasin Fish Pepper -nimisen erikoisuuden, jolta odottasin paljon. Saas nähä...
http://www.motherearthnews.com/Organic-Gardening/Grow-Cook-Fish-Peppers.aspx

chilihardhead.fi

Kova on luotto Itellaan, toivottavasti saat sen maaliskuun puolella, tai yleensäkin tulee perille. Taas tuli itselle lajittelukoneen tuhoama kirje.
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

sorrii

En mä itsellaan kovin luota, mutta juopontuuriin ...

Viimeksi kun mulla käväisi tää samainen kiertolainen, se oli aika paksu paketti, joka varmaan menee käsin lajitteluun, toivottavasti!

Varmaanhan asia on niinettä jokainen odottaa oma vuoroaan innolla ja toivoo, että edelliset lähettää kirjeen samantien eteenpäin samana päivänä kun sen saa. Sitten kun tulee itselle, löytyy toki aikaa yksi yö niitä tutkia ja jos oikein onnekas on niin saa paketin viikonlopuksi ja postittaa vasta maanantain iltapostissa ...

Välillä tuntuu, että olisi hyvä jos kaikki siemenet viipyis yhden kevään ohi kokonaan  ::)
Säästyisi kyllä rahaa, aikaa ja vähän vielä järkeäkin, ehkä ...

Rundari

Joo antaa kirjeen mennä vaan miten menee, ei kiirettä ole kyllä saada. ja ehtii sitten rauhassa itekkin tutkimaan sisältöä kun aika koittaa.

sorrii

Missähän nyt mennään, kun se paketti tais tehdä ylimääräisenkin rundin??

jewe

Eilen tuli kirje tänne ja annuumit olen vasta ehtinyt käydä läpi. Viikonloppuna sitten loput ja maanantai aamuna lähtee eteenpäin. Aika massiivinen paketti ja pubeja ainakin saan lisäiltyä ihan mukavasti kirjeeseen.

sorrii

Onko tässä kirjeessä mukana listaa mitä sisältää??
Huomasin, että siinä "toisessa kiertokirjeessä" oli ihan foorumissa jonkunlainen ...

Mä itse tein ekalla kierroksella listan niistä mitä oli silloin ... en muista olisinko laittanut jollain levykkeellä mukaan. Itseltä hukkunut se tiedosto.

Olis kyllä kätevää kun siellä olisi vaikka joku paperinen lista, vihko tms. tai sitten pieni usb-muisti ...

Ei menis aikaa niin siinä postittelussa, jos voisi vähän etukäteen suunnitella; sitten vaan äkkiä ottaa, jättää ja postittaa etiäppäin ...

PSPS. Itseasiassa fiksuintahan olisi kun joku uljas näppäräsormi kirjoittaisi listan tänne foorumiin. Sitähän voi sitten aina joku innokas päivittää; ei kaikkien olisi pakko.
(saas nähä ehtiikö joku ennen mua ;)

Nizo

Ellei joku ennen minua moista listaa rustaa, niin voin sen verran turhan päiväistä aikaani siihen tuhlata.

Neofelis

Minähän tein aikanaan listan siemenketjukirjeen sisällöstä nettiin kaikkien muokattavaksi, mutta se ei näyttänyt ottavan tuulta alleen. Siellä se vielä on olemassa lajikkeiltaan hieman vanhentuneena, jos sitä haluaa päivittää tai vaikka käyttää pohjana uudelle listaukselle. Helposti muistettava osoite on tinyurl.com/chilikirje. Ensimmäisessä taulukossa on ohjeita, muissa on annuumit, baccatumit, chinenset, frutescensit ja pubescensit sekä muut/tuntemattomat.

Tietoja saa lisäillä tai muokkailla vapaasti, tosin kuvauksien sijaan oleellisinta voisi jo olla wikilinkki, jos sellainen löytyy, ja mahdollisesti tulisuus, koska sen avulla niitä voi järjestää helposti makunsa mukaan taulukossa.

sorrii

Toi listahan on hyvä. Vähän yksinkertaisempaa mä ajattelin, toki: Tämmöisen editoimiseen voi olla vähän isompi kynnys, kuin että olisi vain luettelo tekstinä, kuten "toisessa siemenketjukirjeessä"

Mä käytän koneellani Chrome-selainta ja oon kokoajan kirjautuneena Googleen, joten aukeaa toi suoraan G-docs'iin. Ihmettelen tässä mites sitten, jos ei oo G -tiliä eikä Chromea??
**Kokeilin kirjautua ulos, ja avasin linkin Firefoxilla, ja aukesihan se edelleen selaimessa ... kummallista. Mä luulin että se Google docs toimii vaan jos on kirjoilla***

Täytyis kai toi linkki sitten kirjoittaa ketjukirjeeseen mukaan, että sen osaa osallistujat etsiäkin. Varmaan sitä aina joku päivittääkin, jos ehtii  :-\ ...
Toivottavasti ei hidastu postitukset, jos porukat rupee kovin tunnollisesti tätä päivitteleen!

Neofelis

Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 19, 2011, 03:35:17 ap**Kokeilin kirjautua ulos, ja avasin linkin Firefoxilla, ja aukesihan se edelleen selaimessa ... kummallista. Mä luulin että se Google docs toimii vaan jos on kirjoilla***

Juu, säädin sen kaikkien (osoitteen tietävien) vapaasti muokattavaksi, niin ei ole pakko tiliä luoda. Omistajana voin myös palauttaa sen koska tahansa johonkin aiempaan muokkauskohtaan, joten ilkivallankaan ei pitäisi suuri ongelma olla, vaikken oleta sellaista tapahtuvankaan. (Operalla Google docs muuten näytti vähän bugaavan, mutta ihan käytettävissä se kuitenkin oli.)

LainausTäytyis kai toi linkki sitten kirjoittaa ketjukirjeeseen mukaan, että sen osaa osallistujat etsiäkin. Varmaan sitä aina joku päivittääkin, jos ehtii  :-\ ...
Toivottavasti ei hidastu postitukset, jos porukat rupee kovin tunnollisesti tätä päivitteleen!

Jos sinne saisi kertaalleen (taas) täytettyä kaikki mukana kulkevat lajikkeet, ajan tasalla pitäminen olisi varsin helppoa ja nopeaa. Jokaisen tarvitsisi vain lisäämiensä chilien nimet laittaa, koska muut kentät eivät ole niin oleellisia, plus sitten tarvittaessa merkitä loppuneet chilit. Tietysti jos pari tyyppiä unohtaa muokata sitä niin korjaajalla on vähän enemmän hommia, mutta ei kai mitään ylitsepääsemätöntä jos sitä lähinnä nimilistana ajattelee eikä jumiudu murehtimaan muista tiedoista. Ja muita tietoja voi toki lisätä ja tarkentaa senkin jälkeen, kun on jo lähettänyt kirjeen (tai vaikka juuri nyt!).