lokakuu 06, 2024, 12:22:06 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Siemenketjukirje

Aloittaja Kärsä Babar, maaliskuu 05, 2008, 17:56:17 ip

« edellinen - seuraava »

sorrii

 ;) Jeps- katsellaan.
Arvaan kyllä, ettei kaikki chilifoorumilaiset oo nörttejä jotka jaksaa räpeltää tietokoneella yhtään enempää kuin on pakko ...
Mun tulee laiminlyötyä kasvejani -ja kaikkea muutakin- kun istun -koneen ääressä 16t/vrk

Jos -toivottavasti kun- joku tätä listaa päivittää, niin raportti tänne ketjuun ...
Mä alan jo suunnitella istutuksiani ton vanhan pohjalta.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Zabi

Olipas hyvä päivä lähteä töistä klo 13:00, postilaatikossa odotti siemenketjukirje! :)

Tein kirjeen sisällöstä listan chiliwikin puolelle, sinne on helppo päivittää listaa ja sen avulla näkee helpommin millainen mikäkin lajike on.
http://chiliwiki.fi/index.php?title=Siemenketjukirje

Otin muutamaa lajiketta ja lisäsin Malawi Bird's Eye:n siemeniä reilusti ja Cap 1941 siemeniä joita sain Bluesmanilta.
Tänään lähti kirje Hegu:lle.
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

sorrii

Lainaus käyttäjältä: Zabi - helmikuu 22, 2011, 16:51:57 ip

Tein kirjeen sisällöstä listan chiliwikin puolelle, sinne on helppo päivittää listaa ja sen avulla näkee helpommin millainen mikäkin lajike on.
http://chiliwiki.fi/index.php?title=Siemenketjukirje



Hieno homma, sinänsä:
Menee vaan viikko noiden selaamisessa, kun jokainen laji on linkkinä, eikä taida olla mikään tehopalvelin siellä toisessa päässä!

Mä toivoisin käytettävän sitä yksinkertaisempaa listaa [ https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Ak3KVISpCT1XdG1RbkIyak9YRzB0Y1RVcDNSVE1YdkE&hl=en&authkey=CKeR1u8I#gid=0 )
Siitä noi lajit saa selattua kohtuuajassa, tarvitsematta odottaa minuuttia linkin aukeamista joka lajin kohdalla, josta kiinnostuu.
Mä selasin sitä äsken kaksi tuntia, enkä päässyt kuin 1/4 listasta (sitten lensi hiiri seinään ... ) [eikä mun 4M yhteys oo niin hidas]

Itse ehkä päivitän tuota. Chilivikissä en edes osaa .... (toisekseen vitu-vitu-ttaa noi iänikuiset kirjautumiset ja rekisteröitymispakot)
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

chilihardhead.fi

Mun mielestä ihan yliveto tuo wikilista, aukeaakin takkuilematta, ainakin mulla
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Chilivaari

Kyllä se oli aivan toivottoman hidas minullakin klo 14. Jotain tarttis tehrä, että tuosta tulisi sujuvasti selattava.

chilihardhead.fi

Taitaa olla alueellisia häröjä, toimii vieläkin ihan hyvin
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Zabi

helmikuu 23, 2011, 16:05:16 ip #806 Viimeisin muokkaus: helmikuu 23, 2011, 16:07:07 ip käyttäjältä Zabi
Suncometilla on ollut liikaa ongelmia palvelimen toiminnassa, olenkin alkanut etsiskelemään uutta palveluntarjoajaa.
Eli jos jollain on vinkata edullinen ja hyvä palveluntarjoaja, otetaan ehdotuksia vastaan.

Vastaukset tänne kiitos!
<br />Päiväkirjani 2011<br /><br />Iskä ei IHAN AINA ole väärässä. - Alisa 3v

Hegu

Kirje tuli ja perjantaina laitoin eteen päin seuraavalle :) todella paljon ja mielenkiintoisija lajikkeita.

chili123

Kirje tuli tänään ja laitoin eteenpäin seuraavalle.

miikkaj

Huomenissa pitäisi lähteä eteenpäin tulemaan. Pitää vaan ostaa uusi kirje kun tapani mukaan repäisin kirjeen keskeltä auki ja tajusin vasta sitten että olikin tämä ketjukirje  ;D

Upcider

Missä mahtaa kirje luurata?

Nizo

Lainaus käyttäjältä: Upcider - maaliskuu 08, 2011, 14:49:09 ip
Missä mahtaa kirje luurata?


Täällä!

Sain kirjeen haltuuni vasta maanantai iltana niin myöhään, että selailu meni tälle päivälle. Huomenna lähtee työmatkalla eteen päin. Pahoittelut viivästyksestä.

Lisäsin kirjeeseen mm. Peruvian Chinenseä, jota oli enää yksi siemen jäljellä. Yhtään uutta lajiketta ei ollut lisättäväksi.

Eric Sour

Lainaus käyttäjältä: Eric Sour - helmikuu 16, 2011, 14:13:08 ip
Taitaapi sulla mennä idätyksiin vielä kuukausi, jos tätä kirjettä meinaat odotella. 12 postitusta joista suurin osa ei kuitenkaan saa saman päivän postiin menemään...

Pannaan villi veikkaus, saat kirjeen 22.3.


Lainaus käyttäjältä: sorrii - helmikuu 16, 2011, 16:04:46 ip
Kyä se mun laskujen mukaan on 11/3 ...  ::)


Taitaa sun laskut mennä hieman metsään.. Ja munkin arvaus on vissiin vähän optimistinen.

sorrii

 :scyth: Enpä taida sitten mäkään pitää mitään kiirettä lähettämisen kanssa kun sen saan   8) ...prrrkl$£@"¤&!!
Näyttää tossa matkan varrella jokainen erikseen ajattelevan, että voi ottaa yhden extrapäivän, että "ehtii tutkimään sisältöä"
Ja täähän ei ole piikki kenellekään henkilökohtaisesti!
Laskeskelin vaan teoriassa, että lähes jokainen lähettää paketin eteenpäin samana, tai viimeistään seuraavana päivänä; ja että itella iteloi sen perille seuraavaksi päiväksi. Nythän näyttää olevan poikkeus, jos joku lähettää paketin edes seuraavana päivänä, eikä taida itellakaan niin nopea olla. Onkohan ne keksinyt sen nimen jotenkin italialaisesta ...

Ja mulla kun ei oo vielä itämässä kuin pari- kolmekymmentä kasvia, eikä viime- toissavuotisistakaan hengissä kuin joku 40kpl. Kaksioni vaikuttaa autiolta.
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Bubblejet

Onneks on tuo etukäteislista mitä aion tutkia hyvin huolella... Onneks ei paineita - ensi vuodelle saa tästä hyvät setit :)

Nizo

Pahoitteluni nyt vielä kerran viivästymisestä. En nyt yritä mitenkään itseäni puolustella, mutta tässä nyt on ollut kaikennäköistä menoa ja kiirettä tuon asuntomme homeongelman takia... Kirje on nyt kuitenkin liikkeellä, ja Upciderilla todennäköisesti huomenna.

miikkaj

Eipä se kirjeen eteenpäin laittaminen samana päivänä ole kaikille mahdollista. Itse esim. olin iltavuorossa kun kirje kohdalle osui. Ja kun posti tulee n. 12-13.00, niin milläpäs siinä pieraset kirjeen vielä samana päivänä liikkelle jos tulet kotiin seiskalta?

Koululaisilla ja työttömillä ja normaalia päivätyötätekevillä asia voi olla eri. Tuskin kukaan viljelyksiään kuitenkaan tämän ketjukirjeen varaan laskee - tai ei ainakaan kannattaisi.

Eric Sour

Hyvin harvalla on mahdollisuus samana päivänä lähettää kirjettä eteenpäin.
Jos suurinosa muistaa laittaa eteenpäin seuraavana päivänä, eikä itella juurikaan töppää normaalia enempää, voi odottaa kirjeen kiertävän 2 ihmistä viikossa.
Realistisempi taitaa kuitenkin olla 3 ihmistä kahdessa viikossa..
Aina kun ei muista, pysty tjms. ja toi kirottu logistiikkafirmakin munii vähintään jokatoisen lähetyksen kanssa ylimääräisen päivän.

Kärsä Babar

Ei tästä kannata hirveetä stressiä ottaa. Aloitus viestissä lukee että 3 päivän sisään pitäis saada liikkeelle.
Jos on hirveä kiire saada siemeniä niin kannattaa tilata vaikka Fataliilta.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

sorrii

Omaa optimismiäni mä manasin ...  :-X

Paras sato mulla tuli viimevuonnakin vähän ennen joulua! Kasvit kasvoi hirrrveenä viidakkona kesän keittiössä ja parvekkeella kilpaillen valosta. Syksyllä kun oli aikaa olla kotonakin, tuli niitä harvenneltua, kytkettyä natikka, ja lopulta nostettua parvekekasvit olohuoneeseen natikan valoon. Oli aika hauska kasvinurkkaus parvekkeen edessä, kun isossa ebbissä lemondrop, aji cristal ja pi441551 teki kilpaa hedelmiä ja peitti koko seinän. Sähkööhän se söi, mut niin aina ....

Tänä vuonna jätin tarkoituksella idätykset aika myöhään siksikin, kun viime keväänä ehti kasvit sisällä niin isoiksi (ja honteloiksi) että jouduin kaikki kuitenkin leikkaan pätkiksi ennen parvekkeelle siirtoa. Pari kitukasvuista (Omnicolor ja Inca Red Drop) eleli maitopurkeissa juhannukseen asti, kunnes siirsin ne wanhusten mökille kasvimaahan. Niistä tuli silti kesän paras sato, vaikkakaan ei monikaan podi ehtinyt kypsyä. Pistolapiolla vaan juuret poikki ja tavallisissa ämpäreissä kotiin kypsymään ...

Ei tää viljely ihan järkisysteemeillä oo tarkoituskaan mennä. Odottaminen on aina tylsää, vaikka olisi lokakuu ...
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`