tammikuu 10, 2025, 15:11:28 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Tietokoneista

Aloittaja Aji Inferno, heinäkuu 19, 2008, 00:21:20 ap

« edellinen - seuraava »

Huru-ukko

lokakuu 30, 2015, 10:29:26 ap #1900 Viimeisin muokkaus: lokakuu 30, 2015, 10:44:16 ap käyttäjältä Huru-ukko
Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - lokakuu 30, 2015, 10:09:17 ap
Lainaus käyttäjältä: Huru-ukko - lokakuu 29, 2015, 19:36:16 ip
Heh...Jimm's nopea toimitus.....
Samsungin SSD tuli 2,5 tuumaisena kuten tilasinkin....... Aiemmassa Intellin ssd asemassa oli mukana raudat ja ruuvit koteloon asentamista varten. Tässä ei......
Lisäksi tarvitaan adapteri USB:stä siihen SSD levyn päähän sopivalla osalla, jossa on ilmeisesti piuhat virralle ja tiedonsiirto, eli normaali mikä tulee tietokoneeseenkin kiinni.....Sillä ajetaan ajurit  yms sisälle, sillä PC ei tunnista asemaa.
Eipä satu sellaista olemaan.
Eikä rautojakaan kotelolle.

Asennusohjeessa on kuvassa mukana kaikki tarvittava, mutta pakkauksesta ne on jätetty pois.
Vasta kun CD:stä avaa oppaan asennusta varten, siellä mainitaan että tuote ei sisällä kaikkia tarvittavia osia.

Oikein kunnon kusetusta mielestäni, rautojen puuttumisen vielä ymmärtäisi, mutta usb/Sata adapteri pakko osto on liikaa. Palautukseen menee. 14 vrk palautusoikeus jos ei ole tuotteeseen tyytyväinen......

Siis.. Millainen levy tuo oikein on jos pitää USB:lla pistää kiinni?  :o :o
Itse olen aina  asentanut kotelon mukana tulleilla ruuveilla, ja suoraan kovoräkkeihin kiinni, koska niissä on myös 2,5" reijät. Yhdessäkään SSD levyssäni ei ole tullut 3,5" adapteria mukana  :o

Ulkoisesti samanlainen kuin aiempi Intell. Mutta Intellin SSD asema lähti pelittämään kun sen pisti kiinni virta- ja Satakaapeliin ja asennus cd sisään. Tuote 

Mutta siihen ajetaan Data Migration (liekkö ajurit tms) sen USB -> Sata adapterin avulla, ja sitten vasta se liitetään tietokoneeseen.
En lähtenyt sitä palauttamaan, vaan ostin Ebaysta USB Sata adapterin 4 eurolla ja ilmainen merenkäynti ;).
Tuo USB Sata liitäntähän on sama kuin kannettavassa käytetään ulkoiselle asemalle.

Tulee sitten kun tulee, yleensä ne on tullut parissa viikossa.

Minulla on koneessa 3,5 tuuman kotelo kovalevyille, ja siksi siihen tarvittaisiin erillinen adapteri.
Sen teen itse vaikka jostain pellistä, tai Murotabsin suositusten mukaan ilmastointiteipillä kiinni. Tai jätän kotelon pohjalle.
Onhan se kannettavassakin pöydällä.

akselsson1

No jopas on vaikea levy kun sellaisen vaatii  :o
Mulla on samankaltainen Ebay kikkare, ikäänkuin kannettava kovokotelo, ihan kätevä 8)
SATA-eSATA- johto löytyy myös  :) Haluutko lainata?  ;D  ;D
Joo ja siis mulla on koneessa 3,5" kovon paikkoja mutta niissä on vaan enempi reikiä niin menee 2,5" levyt myös suoraan :)
Chilihulluutta jo vuodesta 2011

Huru-ukko

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - lokakuu 30, 2015, 11:21:09 ap
No jopas on vaikea levy kun sellaisen vaatii  :o
Mulla on samankaltainen Ebay kikkare, ikäänkuin kannettava kovokotelo, ihan kätevä 8)
SATA-eSATA- johto löytyy myös  :) Haluutko lainata?  ;D  ;D
Joo ja siis mulla on koneessa 3,5" kovon paikkoja mutta niissä on vaan enempi reikiä niin menee 2,5" levyt myös suoraan :)

mulla on kiskot joho laitetaan erilliset luistit joiden väliin kovot tulee......
Lainausta voisi harkita jos ei sitä kiinan postia tule ennen 10 marraskuuta  ;).....

Ezmo

Kyllä ihmetyttää millainen ssd on kyseessä, jos se USB väylästä pitää kytkeä, en ole koskaan kuullutkaan sellaisesta. Mullakin on tuollanen ulkoisenkovon kotelo, johon saa ssd:n laitettua. Tuli ensimmäisen ssd:n mukana, kun ostin kloonauspaketin kannettavaa varten.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - lokakuu 30, 2015, 11:21:09 ap

Noita kovon paikkoja eri "versiota", joissain on kiinnitysmahdollisuus vain levyn reunoista pystyssä oleviin peltilipareisiin tai vastaaviin ja pohja lähes kokonaan auki ja niihin tarvitaan välipala jotta saa pienemmän levyn kiinni. Useissa on mahdollisuus kiinnittää asema myös pohjasta jolloin niihin käy yleensä suoraan erikokoiset asemat, uudemmissa taitaa olla yleistynyt tuo pohjasta kiinnitys. Myös nuo erilaiset kiskosysteemit tarvitsevat usein (yleensä) omat palikat erikokoisille levyille. Kiskosysteemiin voi taivutella väliin pellin johon aseman ruuvaa pohjasta kiinni, kannattaa ehkä tehdä peltiin reilut aukot ilmankierrolle vaikka nykyiset levyt eivät paljoa yleensä lämpenekään.

DP

"Nopee laitan ton uuden kovalevyn tonne..." Tartennu ku koko kone purkaa sen takia.. ;D

Näyttis piti irrottaa, et kovalevyn mahtu tökkäämään kelkkaan. No, että näyttiksen sais irti, piti irrottaa emolevy. Tai oikeestaan ottaa kokonaan poikkeen, ei muuten saanu.. Ja että emolevyn sai ulos kopasta piti poweri irrottaa... ;D Kuka hitto tollasen kopan on lie suunnitellu..? ::)

Jame

Lainaus käyttäjältä: DP - marraskuu 04, 2015, 22:00:21 ip
Kuka hitto tollasen kopan on lie suunnitellu..? ::)

Mitenkäs se menikään? Kun ite tekee, saa sellaista kun sattuu tulemaan. Tai jotain sinnepäin  :D
Failure is simply the opportunity to begin again - this time more intelligently.

DP

Jotenkii noinhan se vissiin menee.. ;D

akselsson1

Meni kans melkein koko koneen puruksi kun jonkin aikaa sitten piti vaihtaa SSD omaan koneeseen  ::)
En enää laittanut sitä sinne takapuolella olevaan SSD paikkaan jonka ruuvit on emolevyn alla ::)
Fractal R4->R5 on ilmeisesti siihenkin vaihdettu joku kätevä kelkka  ;D

Ezmo

Minun koneissa ei oo tuota ongelmaa.

Pöytäkone Fractallin XL kotelossa.

HTPC Silverstonen kotelossa.

DP

Joku ku ois älynny laittaa kovon kelkat 90 asteen kulmaan nykyseen nähen, ni ei ois ollu mitään ongelmaa... ::)

akselsson1

Lainaus käyttäjältä: DP - marraskuu 05, 2015, 23:22:49 ip
Joku ku ois älynny laittaa kovon kelkat 90 asteen kulmaan nykyseen nähen, ni ei ois ollu mitään ongelmaa... ::)

Se joku on kyllä hankala ihminen välillä ::)

NPhoBiaz

marraskuu 11, 2015, 19:42:55 ip #1912 Viimeisin muokkaus: marraskuu 11, 2015, 20:05:39 ip käyttäjältä NPhoBiaz
Löydettiin kaverin kanssa ebaystä 512GB muistitikku hintaan 8,46€ ilmaisella toimituksella... Vähän skeptisesti suhtauduttiin, mutta tilattiin sillä periaatteella ettei korkealta putoa jos kokeilee. Kuukausi siinä meni ja tänään tuli paketti perille. Ja katos vaan perhana, kyllä siellä se puoli teraa on. :o

EDIT: Kirjoitustesti paljasti tikun feikiksi, kuten odottaa saattoi. :D En onneksi kerinnyt vahvistamaan omaa tilaustani.

chipe

Lainaus käyttäjältä: NPhoBiaz - marraskuu 11, 2015, 19:42:55 ip
Löydettiin kaverin kanssa ebaystä 512GB muistitikku hintaan 8,46€ ilmaisella toimituksella... Vähän skeptisesti suhtauduttiin, mutta tilattiin sillä periaatteella ettei korkealta putoa jos kokeilee. Kuukausi siinä meni ja tänään tuli paketti perille. Ja katos vaan perhana, kyllä siellä se puoli teraa on. :o

EDIT: Kirjoitustesti paljasti tikun feikiksi, kuten odottaa saattoi. :D En onneksi kerinnyt vahvistamaan omaa tilaustani.

Muistitikuissa on sitten myös se toinen ongelma eli liian hyvä tarjous saattaa olla troijan hevonen. Sehän on kuulemma ihan toimiva tapa välittää joku pöpö haluttuun firmaan kun jakelee sopivia muistitikkuja lähiympäristöön...

Aji Inferno

Näyttää siltä, että mulla on nyt näytönohjainongelma. Sapphiren Radeon HD 7870 Gigahertz edition ei, syystä tai toisesta, suostu toimimaan koneessani kahdella näytöllä. Harmittavaa, sillä se on itsessään todella hyvä, tehokas ja hiljainen näyttis. Tämän päivän mittareilla täysin kykenevä 1080P eli Full-HD peleihin parhailla asetuksilla. Epäilen jonkinlaista valmistusvikaa (Sapphirella oli noihin aikoihin vaikeuksia asiassa). Mutta yhdellä näytöllä tuo on mitä mainioin näytönohjain aika raskaaseenkin pelaamiseen.

Itse tarvitsen työmielessäkin näyttiksen, joka toimii kahdella näytöllä. Sikäli, vaikka pankkitili huutaa tuskaa, on kai pakko miettiä päivitystä. Nyt käytän väliaikaisesti vanhaa Radeon 5890:tä, joka kyllä hoitaa työ- ym. hommat hienosti, mutta jolla tuskin saisi pelattua esim. Fallout 4:ää järkevillä asetuksilla... :(  Päivityksen vaihtoehdoista fiksuimmalta tuntuisi tässä hetkessä Radeon R9 380. MSI:n versio 2 gigan muistilla. Onko kellään näistä kokemuksia?

Ja mitä tulee tuohon 7870-näyttikseeni, en viitsisi sitä roskiinkaan heittää, sillä se on edelleen toimiva, tehokas ja hyvin hiljainen. Eli voisi ehkä olla mainio päivitys jonkun täällä pelikoneeseen. Jos kiinnostaa, pistäkääpä privaviestiä...

akselsson1

Mikset laita suoraan kahta näyttistä  8) Joista toinen pyörittäisi työkäytössä sitä kakkosnäyttöä  ::)

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: akselsson1 - marraskuu 12, 2015, 20:13:14 ip
Mikset laita suoraan kahta näyttistä  8) Joista toinen pyörittäisi työkäytössä sitä kakkosnäyttöä  ::)

Tuota kyllä ajattelin. Sitten katsoin koneen sisälle ja huomasin, että musantekoon tällä hetkellä välttämätön M-Audion äänikorttini on PCI-väylässä, estäen toisen näytönohjaimen asennuksen tähän emolevyyn (Asus Crosshair IV Formula). En ole myöskään koskaan kokeillut kahden näyttiksen kokoonpanoa ja sen mahdollisia ongelmia.

Everkistus

Jos lähtisin ostaan tuon hintaluokan näyttistä nyt, valinta olisi luultavasti tämä: http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/114185/turbo-gtx960-oc-2gd5-mr/asus-gtx-960-turbo-oc-2gb-gddr5-murotarjous

Hieman tehottomampi tuo 960 kuin 380, mutta onhan tuo tarjouksessa melkein satasen halvempi.

sorrii

Mulla olis vapaana vähän käytetty HD7950 TwinFrozr OC Boost Edition. ~100€

Eiköhän tehot aika lähelle kuin R380'een. Se kortti kaipaa pikku fiksauksen, jota en oo viitsinyt tehdä: tunnin homma ... (pitkä juttu) ..

Oli käytössä 1/2 vuotta. Takuu olisi voimassa vielä yli vuoden .. Voi kysellä yv..
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

akselsson1

gtx960 on kyllä aika kova hintaisekseen. Ja viileä kortti. Olisi varmaan oma valintani jos nyt rakentaisin tyhjästä konetta. gtx760:tta ei kuitenkaan kannata vaihtaa siihen :)