Veden pH:n yllättävä muuttuminen

Aloittaja unska, heinäkuu 27, 2008, 06:03:48 ap

« edellinen - seuraava »

unska

Onko normaalia, että noin 48 tunnin aikana ämpärissä olleen veden pH arvo oli noussut 6 --> 7.5-8? Vai mikä voi olla syynä?

Herra 47

tuolla soralla on taipumus alkuvaiheessa ainakin nostaa ph:ta... Vaikka kuinka hyvin sen olisi pessyt...
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

unska

Siis ihan siellä ämpärissä oleva veden pH on noussut, siihen ei ole sekotettu mitään.

Ihmettelin vaan kun kasvi alkoi nuutumaan ja mittasin ämpäristä pH niin se oli 7.5-8.

Xbow

Juu, kraanavedessä sekä ravinteissa on hitaammin reagoivia puskuroivia ainesosia, jotka aiheuttavat PH arvon nousemista. Itse laitan veden jonkin verran happamemmaksi, johonkin PH 4.5 tietämiin, vuorokaden päästä saattaa PH asettua kohdilleen, uusi mittaus tarvitaan ja tarvittaessa uutta säätöä. Tavoite PH arvo minulla on alueella 5.5-6.

Kevytsoran kanssa vaaditaan vielä pitkäjänteisempää työtä, ajan kanssa PH:n saa sitten asettumaan.

Mikäli chilit nuupahtelevat pahasti, syynä on vedenpuute. Eli lehtiin ei tule riittävästi vettä. Useimmiten siihen taas on syynä se, että juurien tasalla ei ole riittävästi kosteutta, mutta muitakin syitä on, mm. rajusti liian väkevä (eli suolainen) liuos voi jopa tappaa chilin. Eli varovaisesti niiden ravinteiden kanssa.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

unska

Kiitos tästä tiedosta, tuli nimittäin aika yllättäen toi nousu.