tammikuu 10, 2025, 11:58:16 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Kompostimulta

Aloittaja rasse, elokuu 21, 2008, 13:01:36 ip

« edellinen - seuraava »

rasse

Olisikohan chileille liian voimakasta sellainen lämpökompostorissa tehty multa, joka valmistumisen jälkeen annetaan vielä olla talven pakkasissa "kypsymässä"?

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "rasse"Olisikohan chileille liian voimakasta sellainen lämpökompostorissa tehty multa, joka valmistumisen jälkeen annetaan vielä olla talven pakkasissa "kypsymässä"?

Veikkaan, että on. Heittelin sitä tänä keväänä syreeniaidan juurelle ja kasvu on ollut paljon nopeampaa kuin edellsinä kesinä, jolloin olen käyttänyt reilulla kädellä Kemiran yleislannoitetta. Kannattaa ainakin sekoittaa yli puolet "koyhää" multaa siihen sekaan.

Ja itse olen kyllä keväisin herätellyt kompostia lisäämällä sinne kanankakkaa, joten todennäköisesti oma kompostini on ollut *tosi* vahvaa tavaraa. Ainahan voit idättää verrokkikasvin ja seurata kumpi tuottaa paremman sadon; kompostimullallinen vai ilman sitä kasvatettu yksilö.

rasse

Jep. Lähinnä ajattelin että jos ripottelisi sitä mullan pintaan lannoitteeksi.

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "rasse"Jep. Lähinnä ajattelin että jos ripottelisi sitä mullan pintaan lannoitteeksi.

Kannattaa laittaa mielummin purkin pohjalle tai muun mullan sekaan, niin se houkuttelee juuria kasvamaan alaspäin. Pinnalle ripottelu vain kannustaa kasvia kasvattamaan pintajuuria, jolloin kasvu ei ole sellaista kuin sen pitäisi olla.

rasse

Hyvä idea! Sitäpä kokeilemaan seuraavien istutusten aikana.