tammikuu 10, 2025, 06:31:44 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Aloittaja Sauli Särkkä, elokuu 28, 2008, 22:28:05 ip

« edellinen - seuraava »

Sauli Särkkä

Foorumilla tuntuu olevan melko monenlaista avatar-kuvaa itse kullakin. Joistakin voi tunnistaa henkilön suhteellisen helposti, joillakin muilla on persoonaa kuvaava kuva ja joillakin avatar puuttuu kokonaan.

Olisiko ihan mahdoton ajatus laittaa avatariksi oma kuva jossain muodossa? Miitissä taas näki paljon tuttuja ja vähemmän tuttuja, mutta oli mahtava tutustua uusiin chilituttavuuksiin joka tapauksessa. Nyt olisi edelleen mukava pystyä yhdistämään nimimerkki naamavärkkiin/olemukseen.

Mitenkäs onnistuisi, jos napattaisiin crop-kuvat esim. miittikuvien seasta niiden osalta, jotka miiteissä olivat, omiksi avatareiksemme? Jos ei sattunut miitissä käväisemään, voisi avatarin tuottaa muutenkin. Tarkoitus on kuitenkin selvä: oma kuva on usein IMHO parempi. Eikä tämä intternetti oo niinkään pelottava asia ku jotkut ihmiset luulevat tai antavat ymmärtää. Omalla nimellä kestää kirjoitella, omalla naamalla kestää esiintyä. Kai..

Asiallista keskustelua aiheesta, kiitos :D

-Sale
Sauli Särkkä

Mursu

Ihan asiallista mietiskelyä. Itellä vaan jääny toi "nettianonyymiteetti" pahasti päälle ja tavaksi. varsinkin nyt kun hyvällä asialla ollaan, ni vois kuvitella olevan iha järkevää omalla nimellä tai kutsumanimellä edes olla liikkeellä. ei mua "onneks" kukaan muu mursuksi sao ku parempi puolisko 8D tuosta omalla naamalla esiintymisestä.. noh... ei o kenenkään näyttö kuulemma hajonnut että... mie en itse kyl sitäkään pahana pidä, jos joku haluu piilotella sitä todellista (i'm batman) identiteettiään, joskus se o netissä hyvinkin järkevää.

dh

.. Sanoo mies, jota en avatar-kuvasta ihan heti samaksi henkilöksi tunnistanu miitissä  :wink:

Ei vaan jotain samanlaista olen tässä itekin miettinyt, kun nyt jälkeenpäin yrittänyt vähän salapoliiseillakin, että mikä oli kenenkin IRL:issä nähdyn tyypin nettipersoona.

Mutta  naaman laittamiseen julkiselle foorumille voi olla kieltämättä aika iso kynnys... Ehkä joku kuvapankki chiliyhdistyksen sivuille, johon pääsisi vaan jäsentunnuksilla?

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "dh".. Mutta  naaman laittamiseen julkiselle foorumille voi olla kieltämättä aika iso kynnys... Ehkä joku kuvapankki chiliyhdistyksen sivuille, johon pääsisi vaan jäsentunnuksilla?

Tästähän Volitans jo heitti ehdotuksen ilmaan silloin lauantaina. Mielestäni hyvä idea on laittaa tosiaan yhdistyksen tietokantaan paikka kuvalle.

Noli Me Tangere

Jos ois kamera, niin laittaisin naamani kaikkien näkyville foorumien käyttäjien iloksi (tai kauhuksi?) mutta khyllä tuo yhdistysjuttukin toimis.

nikke

Lainaus käyttäjältä: "dh"
Mutta  naaman laittamiseen julkiselle foorumille voi olla kieltämättä aika iso kynnys... Ehkä joku kuvapankki chiliyhdistyksen sivuille, johon pääsisi vaan jäsentunnuksilla?

Tämä tuli myös itselleni mieleen heti ensimmäisenä.

Miksi ihmeessä laittaisin oman naamavärkkini kaikkien nähtäväksi? Enhän itsekään näe kaikkien foorumin lukijoiden naamaa. En kyllä pahemmin pelkää, että Reiska 57 w. tulee ja etsii minut kuvani perusteella tms. Mutta ihan tasapuolisuuden nimissä olisi mukavaa laittaa kuva näkyville vain niille, joilla itselläänkin on kuva näkyvillä....

Ehkä onnistuisi myös ihan infernoon laittaa jonkinlainen "suljettu" osasto, johon pääsisi vaikka pelkästään yhdistyksen jäsenet?

Noli Me Tangere

Lainaus käyttäjältä: "nikke"
Ehkä onnistuisi myös ihan infernoon laittaa jonkinlainen "suljettu" osasto, johon pääsisi vaikka pelkästään yhdistyksen jäsenet?

Hmm... Mutta mitä tarkoitusta sellainen palvelisi?

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Noli Me Tangere"
Lainaus käyttäjältä: "nikke"

Hmm... Mutta mitä tarkoitusta sellainen palvelisi?

Tämä foorumi kuitenkin on avoin ja yhdistyksestä riippumaton (eli yhdistys ei käsittääkseni maksa tästä ylläpitäjälle penniäkään), joten en näe mitään syytä miksi ylläpito haluaisi tehdä tänne suljetun osaston yhdistystä varten.

Tähän tarkoitukseen Volitans on koodannut hienon tietokannan yhdistyksen sivuille, jossa on nyt jo salasanasuojaus jäsenille. Se siis on juuri oikea paikka yhdistyksen jäsenten kuvillekin, mikäli ne halutaan salasanan takana pitää.

nikke

Lainaus käyttäjältä: "NaokiSoma"
Tämä foorumi kuitenkin on avoin ja yhdistyksestä riippumaton (eli yhdistys ei käsittääkseni maksa tästä ylläpitäjälle penniäkään), joten en näe mitään syytä miksi ylläpito haluaisi tehdä tänne suljetun osaston yhdistystä varten.

Ymmärrän täysin mitä haet takaa, mutta voisihan tuon asian toteuttaa myös ilman "yhdistyksen läsnäoloa". Eli vaikka pelkästään oman kuvan laittaneet pääsisivät näkemään muiden kuvia... Njoo... Menee ehkä hieman monimutkaiseksi.... Ei kait tästä nyt mitään ihqugaltsua ruveta kehittämään... Luultavasti ihan hyvin toimisi tuolta yhdistyksen sivujen kautta.

Mutta mutta, pystyykös tuolla yhdistyksen sivujen tietokannassa sitten keskustelemaan kuvista tjsp? Syökö se taas keskustelua infernosta?

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "nikke"...Mutta mutta, pystyykös tuolla yhdistyksen sivujen tietokannassa sitten keskustelemaan kuvista tjsp? Syökö se taas keskustelua infernosta?

Siellä ei ole keskutelumahdollisuutta, eikä se ole tarpeenkaan; onhan meillä tämä foorumi. En näe mitään syytä siirtää keskustelua täältä mihinkään muualle. Mitä keskustelemista niistä kuvista muutenkaan olisi, kysehän on pelkästään omasta pärstäkuvasta. Uskon, ettei ainakaan minun pärstäni hirveän paljoa keskustelua herätä...

EDIT: tai saattaahan se herättääkin, mistäs minä kaikkien muiden perversioita voisin tietää :wink:

Janne

Minäkin toivon kovasti etenkin miittikuviin jonkinlaisia kuvatekstejä joissa vaikkapa vain lueteltaisiin kuvissa näkyvien henkilöidän foorumi/irc -nickejä, olisi mukava yhdistää naamat henkilöihin. Ja täälläkin olisi kiva jos mahdollisimman moni laittaisi oman kuvansa avatariksi. Ymmärrän kyllä täysin niitäkin jotka haluavat säilyttää anonymiteettinsä. Eikä sitä tarvitse minusta kenenkään edes perustella.

Minulta on anonymiteetti mennyt jo aikaa sitten niin nimen kuin kuvankin puolesta, mutta vielä eivät ole ahdistelijat lähetelleet rivoja viestejä tai ehdotuksia :)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Noli Me Tangere

Tässä juuri koneelta selailen, löytyiskö yhtään kuvaa, mikä ois otettu 3kk sisällä ja missä oisin selvinpäin... Hankalaa

e-Boy

Tuo mun avatar on muokattu kyllä mun ihan oikeasta naamasta!  :lol:
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

arse

Epäilempä että naamavärkin esillelaitto vähentää ahdistelua kun ei yhtään yv:tä ole tullut avatarin laiton jälkeen! Taitaa olla niin komea pärstä että ihmiset pelkäävät lähestyä tällaista yli-ihmistä  :lol:
Elämässä on tärkeintä puutarhanhoito, eikä sekään ole niin tärkeää.

Hombre

Onkos tämä nyt sitten hyvä? häh?
Vanha hippi ja juniori hippi?
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

saulir

En näytä koskaan tältä :D tuo hattu joka mulla on päässä, on isosiskon luota :)

Hombre

Minä taas pukeudun ja näytän suurinpiirtein aina tuolta...Ainoa vaan että, yleensä minulla on musta tai ruskea huopahattu päässä
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

MasaT

Kannatan yhdistyksen sivustolle laitettua galleriaa jäsenistä. Ei noissa miiteissä jää kaikkien nimimerkit mieleen vaikka olis nimilaput. Itsellä tuli jo sekaannuksia siellä kun päättelin omiani. Salasanan taa vaan yhdistyksen sivuille niin säilyy tuo intimiteetti.

Sauli Särkkä

Ohhoh, jopas tuli vastauksia ja ideoita, hienoa! :)

Tuo yhdistyksen sivuston salasanan takana majaileva jäsengalleria (vaikkapa naamavärkki, alla jäsennumero ja etunimi riittänee) voisi olla ihan mukava lisä kokonaisuuteen. Janne on joka tapauksessa tehnyt paljon töitä jäsenjärjestelmän koodaamisen osalta, eli en ihan päällimmäiseksi laittaisi tätä uudistusta, mutta kyllä tämä vaikuttaa erittäin kannatettavalta.

Netti tuntuu avautuvan kovasti koko ajan ja toiminta porukalla muuttuu entistä enemmän läpinäkyväksi. Samalla ihmiset pääsevät jotenkin lähemmäksi toisiaan, mikä on ihan mahtava homma. Itsekin olen omalla nimelläni esiintynyt netissä jo vuosikausia, eikä minkäänlaisia negatiivisia juttuja ole tapahtunut. Googleen voi laittaa "Sauli Särkkä" ja sieltäkin napsahtaa heti yli 7000 tulosta. Notta hui. Pitää vain huolen, ettei ihan höpöhöpöä kirjoita (ainakaan kovin paljon/usein) ja homma on ok.

-Sale
Sauli Särkkä

Kartsu

Sopivasti löytyi tuolta Ulvilan miitin kuvista yksi onnistunut otos itsestäkin... meinas tosin hermo mennä muokkaamisen kanssa, mutta kaipa tuo sitten toimii tässä käytössä...
Väksää, eikö totta...