tammikuu 08, 2025, 22:30:26 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Hesburgerin "tulinen" hampurilainen

Aloittaja Volitans, syyskuu 02, 2008, 15:37:31 ip

« edellinen - seuraava »

Poppamies Tuliliemi

Oli jo poistunu paikallisen Hesburgerin valikoimista tuo kun viime perjantaina kävin kyselemässä :|
"In sudore vultus tui vesceris pane"

Sauli Särkkä

Joo, näin kävi. Tänään menin tiskille ja ihmettelin, kun mainoskuvia ei näkynyt missään. Chilimajoneesin kuva vielä oli, mutta tämänhetkinen kampanja onkin jo Kummelin uusimman leffan, Alivuokralaisen, mukainen. Näyttä ihan normaalilta hampurilaisaterialta.

-Sale
Sauli Särkkä

e-Boy

Lainaus käyttäjältä: "Malla007"Tämäpäs menee ihan hampurilaisen vierestä, mutta:
Hesellä mun suosikki on kanawrap. Siis kylmä tortilla jonka sisällä on pääasiassa kylmää kanaa :D ensinnäkin on positiivista, että tähän wrappiin laitetaan aina jalapenoa, joskin aika eri pitoisuuksia eri heseissä. Mutta jos haluaa tulista, niin senkun tilatessa vain sanoo, että laittakaahan sinne vähintään kolminkertainen annos jalapenoa.. kyllä ne laittaa aina, eikä siitä ylimääräistä maksua oo vielä tähän päivään mennes tullut :) Tästä päätellen myös siihen hampurilaiseen josta puhuitte, saisi varmastikin suunsa avauksella hieman enemmänkin poltetta ;) noh, sen verran kun nyt jalapenossa yleensäkään on ;)

Noh, jos jalapeno-hampurilainen kerran poistui valikoimista, niin pitää sitten seuraavaksi koittaa tuota Mallan kehumaa wrappia. :)
"Habanero ja sitä tulisempi on siitä hyvää, että sitä voi syödä vaikka pilaantuneena: Maha menee sekaisin joka tapauksessa."
Meikän aloittelijan päiväkirja.

Malla007

LainausSauli Särkkä: Jahas, Mallaakin näkee taas pitkästä aikaa

Jeps, täällä mä taas ;) Oon mä aina välillä seuraillu foorumia, mutta vähän kiirettä pitänyt :D Ja yks syy poissaololle myös se, että mun chilit on voinu ihan hyvin! Ei oo ollu valittamista ja kyselemistä :P

pexi -the king-

No sitten vaihtelee aivan varmasti. Tuossa Lahden Prisman hesestä ostamassani ei tosiaankaan ollut mitään havaittavaa tulisuutta. Ja se pekonikin oli eltaantunutta. En mene toiste.[/quote]

näin kävi mullekkin tosin helsingissä. ei oikeesti olis ees tienny että on joku hilihamppari. luulin että sain jonku peruspurkerin mutta kai se oli sitten se "tulinen". pekonia löyty poltetta ei. siitä plussaa. olisi nyt kuitenki ollu kiva jos sieltä pikkupikku hilin purasu ois löytyny. mutku ei.

Insinööri

Huomenta

Olen ihan uusi täällä enkä edes yritä kasvattaa mitään sisällä. Muksut tai eläimet tuhoaa kaiken. Ulkona voisi jotain yrittääkin.

Hesessä on uusi tuliseksi mainostettu dippikastike. Se ei kyllä maistunut yhtään miltään. Muksut (5 v kaksoset) dippasivat ranskalaiset siihen ketsupin asemasta, joten ostos ei mennyt hukkaan...
Laitoin kyselyn hesen sivuille n.  kuukausi sitten mutta vastausta ei ole kuulunut...

Itse käytin mukanani ollutta tabasco-pulloa niinkuin normaalisti.

Xbow

helmikuu 23, 2009, 10:26:39 ap #46 Viimeisin muokkaus: helmikuu 23, 2009, 18:01:14 ip käyttäjältä Xbow
Aikas raflaava mainos uudesta 'habanero' ateriasta näyttääpi olevan, ihan K-15 merkillä ja kaikki :p

Täytyypi kokeilla, sisältääkö oikeasti aistittavan määrän habeneroa ( kuten muutamassa paikassa sentään on ), vai onko kyseessä habanero kabanossi hampurilaisen muodossa. Hupaisa mainos, kun kokiksen tilalla juomana oli maito.

Sopiva määrä habaneroa kyllä on oman makuni mukaan hyväksi burgerissa. Ei liikaa ( ettei se haban hedelmäinen aromi tuu voimakkaasti läpi ), mutta sopivasti tyyliin kenties 0.5-2 habaa / burgeri ( koosta sekä haboista riippuen ) antaa hyvän säväyksen. Siten, että kosteutta tulee vähän silmiin ja pieni haban aromi on jälkimaussa.

Edit: Just ja just olin havaitsevani ( vai oliko kuvitelmia ) jotain habaneromaista aromia ensipurasulla. Muuten pikemminkin mausteinen kuin tulinen. Esimerkiksi jalapenoviipaleilla saapi selkiästi enempi potkua. 2.5 euroo on mielestäni liian korkea hinta siitä säälittävän kokosesta läpyskästä. Esimerkiksi mega hampparista saanee kohtuu mojovan version, kun vaikkapa laittaa sämpylään ohuelti ( maun mukaan ) Pepper Kingin Hot Jolokia 'ketsuppia'.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

MikkoM

Pitihän tuo hapsurilainen testata.
Tuohan on pikkupurilainen, semmonen juustohampparin kokoinen, pekonia ja pari epämääräistä pepperonisiivua välissä.
Maku on ihan ok, mutta ainakaan meikäläisen suuvärkki ei aistinut mitään poltetta, eikäpä juurikaan habaneromaista makuakaan. Joten eipä menetä mitään vaikka tän hampparin missais.

jarzzo85

wille

helmikuu 23, 2009, 20:25:28 ip #49 Viimeisin muokkaus: helmikuu 23, 2009, 20:30:13 ip käyttäjältä wille
Eipä tule noita burgeri-paikkoja liian usein ratsattua. Ei siis tämän habapurilaisenkaan takia. Ihan kiva idea ja mukavaa huomata että tässäkin maassa ruvetaan kaupallisesti tiedostamaan "punaisen chilin" ja "Jalopenan" lisäksi muita chilejä.

Mutta kerrottakoon mikä itselle tökkäisi tuossa tämänkertaisessa Hesen mainoksessa. Hapsuhampparin alimmassa kerroksessa näkyy jotain chiliä muistuttavaa. Etikkasäilöttyä sellaista. Pepperonin tai Jalapeñon näköistä. Sen lisäksi mainoskuvaan on onnistuttu ahtaamaan vielä toisenkin näköinen chili. Tuoreen näköinen punainen cayenne-tyyppinen pötkö. Tämä ei allekirjoittanutta vakuuta ainakaan siitä että itse tuotteessa olisi habsua käytettyä... ja jos olisi, miksei sitä olisi mainoskuvassakin käytetty...
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

hyeena

Puolisko kantoi tammoisen mulle tanaan, alamittainen..
Majoneesissa on vissiin kanssa chilia, podin palasia loytyy sielta pihvin alta.
Olen syony tulisempaa jalopenoakin.
Tulta oli kuitenkin sen verran etten olis penskalle tarjonnut, eli ei taysin onneton. (penska on tosin tullut yliherkaksi, viime viikolla se sano saarioisten maksalaatikosta etta "polttaa, liikaa chilia!" ;) )

Mainoskuvaa en ole nahnyt, mutta eikohan siina ole menty siita missa rima on matalin ja tarjotte pertti perustallaajalle sita mika hanen mielestaan on chili..

Vivo

Omakin mielenkiinto heräsi kun näin mainoksen. Piti ottaa siitä print screen kun hesen sivut ei näytä toimivan...
Ei toi chili ainakaan mun silmään habanerolta näytä, voin olla väärässäkin, jos vaikka kyseessä on joku hesen oma jalostus  :D

Kuten jo tulleista kommenteista voi päätellä, tulisuus on samaa luokkaa kuin aiemmassakin "tulisessa" hampurilaisessa. Nimeksi on vaan annettu Habanero hampurilainen, koska se kuulostaa hyvältä kampanjan suunnittelijoiden mielestä. Lista käytetyistä ainesosista olisi mielenkiintoista nähdä.

Mutta kyllä toi silti varmaan pitää kokeilla jossain vaiheessa. Jos ei huomaa pienintäkään poltetta, niin pitää ottaa omat ketsupit pöytään varmuuden vuoksi ;)

Vivo

Dodih, Hesen nettisivutkin näyttää toimivan niin pääsee tarkastelemaan tuotetietoja.

Habanero-hampurilainen:
Sämpylän välissä mehevä pihvi, pekonia, tulista Chipotlekastiketta, jalapenoa, cheddarjuustoa ja polttavaa habaneromajoneesia, K15.

Oleelliset asiat tuoteselosteesta:
Jalopeno: jalapeno, vesi, etikka, porkkana, valkosipuli, sipuli, oregano, soijaöljy, kurkuma, stabiliointiaine E509, säilöntäaineet E211, E222-228.
Habaneromajo 700g: kasviöljy, kurkku kananmuna, sokeri vesi, etikka ananastuoremehu, curry sipuli, sinapinsiemen paprika sakeuttamisaineet E405, E412, E415, E1404suola, mausteet säilöntäaineet E211, E202.
Chipotle kastike plo: Tomaatti, öljy, sokeri, sambalOelekkastike (ainekset: chilipippuri (59)%), vesi, suola, täaineet E210, E200), siirappi, etikka, aromat, jalapeno, viispippurirouhe, sipuli, valkosipuli, sakeuttamisaineet E440, E410.

Habaneromajoneesin chilin sukuinen ainesosa näyttää olevan paprika. Chipotle kastikkeessa näyttäisi olevan jotain chiliä 0,59 chiliä/pullo. On se kummallista, jos tuotteen nimi on habanero-hampurilainen, niin miksi tuoteselosteesta ei suoraan lue habaneroa. >:(

Aji Inferno

Vähän nyt pelkään, että chilistä mitään tietämättömät tahot ovat tekemässä habanero-nimestä jälleen yhden virheellisen yleisnimikkeen chilille. Voisiko olla jopa niin, ettei Hesen tuotekehitys edes tiedä mitä Habanerochili on? Mahdollista toki on sekin, että tietävät, mutteivat välitä... Toivon ettei näin ole.

Janne

Minä olin kyllä erottavinani tuosta purilaisesta habaneron chinensemäisen aromin. Ja jäi siitä pieni lämmön tunnekin suuhun.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

massmur

Kävin juuri pari syömässä ja täytyy todeta, että ihan hyviä nuo hababurgerit olivat.

Kuten kuvasta näkyy niin sämpylän välistä löytyi reilusti chilimajoneesia, joka ei maistunut
juuri miltään, muutama jalapenon siivu ja jonkinmoista chilipyrettä pohjalla.

Poltetta oli juuri sen verran kuin odotinkin. Ehkä hieman enemmän kuin tuossa aikaisemmassa
hesen chilihampparissa. Vähän lämmittää suussa, mutta liikutaan kaiken kaikkiaan selkeästi
turvallisella alueella. Kuitenkin mukava lisä peruspekonihampurilaiseen.

Pieni koko on mielestäni vain plussaa. Pysyypä kerrankin pikaruokahampurilainen kunnolla
kasassa. Ja jos ei mäkin euron juustohampurilaisiin vertaa, niin hintakin ihan kohdallaan.
Pari senttiä kerrosateriaa kalliimmalla saa haba-aterian kahdella hampurilaisella.

Hyvin maustettuna pekonihampurilaisena jos tuota lähtee syömään voi yllättyä positiivisesti.
Jos sen sijaan habanerosiivuja odottaa välistä, niin tuottaa takuulla pettymyksen.

Kärsä Babar

Olin ihan yllättynyt kun söin hababurgerin, yritystä oli ainakin kovasti. Paljon tulisempi kuin se edellinen "tulinen hamppari". Heseruuaksi ehkäpä ihan tarpeeksi tulinen. Habaneron makua en kyllä aistinut tosta ollenkaan.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Avon Barksdale

Lainaus käyttäjältä: Janne - helmikuu 24, 2009, 12:34:40 ip
Minä olin kyllä erottavinani tuosta purilaisesta habaneron chinensemäisen aromin. Ja jäi siitä pieni lämmön tunnekin suuhun.

Erittäinkin sama. Tollaisena pikaruokalan hampurilaisena ei mikään huono. Riippuu varmaan tekijästä kuinka paljon tulisuutta tulee hampurilaiseen. Positiivinen yllätys, yritystä oli ainakin kehissä.

MikkoM

Jahans, epäilen että mun hapsurilaisesta on sitten jäänyt ainakin habamajoneesit pois, se mun versio oli ihan kuiva käntty jossa ehkä teelusikallinen kastiketta yhessä nurkassa.

dh

Oma arvio: Aika tulinen perushampurilaispaikan ruoaksi. Chinesen ominaismakua en huomannut. Ei tullut hiki pintaan, joten jos tulista haluaa niin pitaa lisätä jotain itse. Hyvänmakuinen tämä kuitenkin oli verrattuna normihesemättöön. Pienikokoinen tosin, eli jos haluaa mahan täyteen niin pitää ottaa 2-3 riippuen ottaako ranskalaisia.