lokakuu 06, 2024, 07:33:08 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


poliisit ja uteliiaat naapurit??

Aloittaja Torakka, syyskuu 16, 2008, 23:15:09 ip

« edellinen - seuraava »

Awttu

Lainaus käyttäjältä: linker - toukokuu 13, 2010, 13:12:33 ip

Toinen hurahdus tapahtui pari vuotta sitten metallinetsintään metallinilmaisimella
www.aarremaanalla.com   ..mutta se on toinen tarina  :)


Tätä Haluisin itekkin kokeilla.

Taitaa mennä vähän offiksi tää keskustelu ?  :D

Warcock

Jaa-a...saas nähä kuinka uteliasta porukkaa asustelee Kauhavalla....
Eilen virittelin natikan rintamiestalon sivukkaan kattoon, onhan sieltä yksi ikkuna josta ihan kivasti kellertävä valo loistaa tuohon vilkkaasti liikennöidylle tielle.
Poliisitkin ajoittain tuossa pyörii, ihan muuten vain....saas ny nähä että tulevatko käymään joku päivä....  ;D

Voi toki käydä niinki että kuulen kohta kylältä että kasvatan sativaa...
Tomppa


Macex

Lainaus käyttäjältä: Warcock - helmikuu 27, 2011, 09:59:15 ap
Jaa-a...saas nähä kuinka uteliasta porukkaa asustelee Kauhavalla....
Eilen virittelin natikan rintamiestalon sivukkaan kattoon, onhan sieltä yksi ikkuna josta ihan kivasti kellertävä valo loistaa tuohon vilkkaasti liikennöidylle tielle.
Poliisitkin ajoittain tuossa pyörii, ihan muuten vain....saas ny nähä että tulevatko käymään joku päivä....  ;D

Voi toki käydä niinki että kuulen kohta kylältä että kasvatan sativaa...
Tulisivatpa vaan käymään, niin tiedät, millaiselta se tuntuu :D *kerran "ratsattu"*

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

jla1710

Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 27, 2011, 12:28:57 ip
Tulisivatpa vaan käymään, niin tiedät, millaiselta se tuntuu :D *kerran "ratsattu"*


No miltä se sitten tuntui? Tapaamani poliisit ovat olleet hyvin yhteistyöhaluisia ja -kykyisiä jotka tekevät työtään. Siitäkin huolimatta, että olen viimeisen reilun puolen vuoden aikana ottanut kolmet sakot Suomessa ja parit Saksassa autolla :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.

Macex

Lainaus käyttäjältä: jla1710 - helmikuu 27, 2011, 19:22:27 ip
Lainaus käyttäjältä: Macex - helmikuu 27, 2011, 12:28:57 ip
Tulisivatpa vaan käymään, niin tiedät, millaiselta se tuntuu :D *kerran "ratsattu"*


No miltä se sitten tuntui? Tapaamani poliisit ovat olleet hyvin yhteistyöhaluisia ja -kykyisiä jotka tekevät työtään. Siitäkin huolimatta, että olen viimeisen reilun puolen vuoden aikana ottanut kolmet sakot Suomessa ja parit Saksassa autolla :)
Eipä tuo varmaan muuten poikkea normaalista poliisin kohtaamisesta omalla kohdalla muutoin, kuin että hakkasivat ovikelloa 5min kun pistin vähän vaatetta päälle ja menin ovelle. Ja kellohan oli 7.30 torstaina ja iltavuoroviikko töissä. :) Eivät ottaneet kahvetta eikä Cayennea, vaikka tarjosin.

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Mourning_Wolf

maaliskuu 08, 2011, 22:12:21 ip #185 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 08, 2011, 22:19:39 ip käyttäjältä Mourning_Wolf
tänään kävivät poliisit minunkin luona katelemassa että kylläpä chilit kasvavat hyvin ;)  eivät tosin voineet jäädä kahville vaikka tarjosin...  on nykyään niin tarkat lait tuon virkavallan lahjonnan suhteen...että ei ole tosi.. poliitikkoja kyllä saa ihan lain puitteissa lahjoa mutta poliisille ei voi tarjota edes kahvia... lol...

ja täällä ei ollut kuin 204 wattia loisteputkissa ja esl:sä.. saapi nähdä miten kiinnostuneita ovat ens syksyllä kun tarkoitus on hankkia vähintään natikka tai jos talous antaa periksi niin rikkiplasma ;)  saavat siinä vaiheessa laittaa pois päältä noi katulamput tuolta alhaalta...  (itse asun siis 8 kerroksessa hesassa..)

edit:pari kirjoitusvirhettä korjattu mitkä osu jopa minunkin silmään ;)

TunturiTiger

Johan oli alotusviesti! Heti poliisien kanssa tekemisissä. Tervetuloa foorumille kuitenkin. ;D

Jan

maaliskuu 09, 2011, 23:09:54 ip #187 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 09, 2011, 23:12:32 ip käyttäjältä Jan
Rikkiplasmahan siellä sun luona valaisis sen koko alla olevan pitkän tien. Muista laskuttaa kaupunkia sitten säästyneestä katuvalaistuksesta (sielläpäin kaupunkia ne on kuitenkin rikottu ne lamput, niin oikeastaan voit hakea jotain kolehtia varmaan vaikka ympäristöministeriöstä ;) )

Edit: pistähän vaikka tonne päiväkirjapuolen ylkeiseen fotoalbumiin kuvaa niistä sun chileistä, niin nää jotka kehuvat mun chilejä, näkevät miksi vähättelen omiani :D

kieblack

Nyt hoksasin tuota yhtä viestiä lukiessani (ensin kävi huoltomies, sitten poliisit), että saa nähdä, koska meille tuppaa poliisit.
Meillä kävi tällä viikolla tv-lupatarkastaja ja koska en periaatteen vuoksi päästä tuntemattomia sisälle tupaan, kieltäydyin päästämästä miestä tupaan. Siinä hetken sitten juteltiin käytännöistä ja mitä ilmeisemmin tv-lupaherrat päättää itse, onko meillä tvn katselumahdollisuutta vai ei jos tarkastajaa ei päästetä sisälle. Tuumasin sitten, että ei meillä ole salattavaakaan, senkus tuut sitten sisälle. Olohuoneessa on tv ja samaten noi viljelmät hyllyn molemmilla tasoilla lamppuineen kaikkineen.
Tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että mitäköhän se on tosiaan niistä kasveista ajatellut. "Joo, et pääse sisään kun ei nyt oikein sovi - no tuu nyt sitten kattomaan se tv" ja olohuoneessa kasvaa lamppujen alla ties mitä kasveja  8)

Eric Sour

Tänään koiria ulkoiluttaessani huomasin ikkunan alla poliisisetiä kaksin kappalein kummastelemassa tuota loistetta.
Eivät uskaltaneet raukat kuitenkaan sisään asti tulla, vaan tyytyivät ihmettelemään kerrosta alempaa pihalta.
Visiittiä varmaankin luvassa lähipäivinä...

Ryhis

Ei se huoltomiehen käynti automaattisesti tarkoita kyttien saapumista. Itsekin olen viimeisen kahden viikon aikana käynyt parissakin eri kohteessa jossa on lattiat pullollaan verisiä neuloja ja kaikensorttisia pillereitä ja jauheita pöydillä.

En ole koskaan soittanut poliiseja paikalle tai ilmoittanut eteenpäin.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

chilihardhead.fi

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - maaliskuu 25, 2011, 11:48:22 ap
Ei se huoltomiehen käynti automaattisesti tarkoita kyttien saapumista.

Ei aina, mutta siitäkin ammattikunnasta löytyy  sen verran uteliaita ja virkaintoisia ihmisiä, jotka käy jopa uteliaisuuttaan tutkimassa toisten kämppiä vaikkei lupaa olisikaan.

Kokemusta on niin talkkareista kuin isännöitsijöistäkin ???

Onneksi sentään ei kaikki ole samanlaisia, enkä itsekkään ole ilmoitellut epämääräisistä kasveista tai tavaroista joutuessani toisten reviirille töihin.
Joskus tuli kyllä nähtyä vaivaantuneita ihmisiä, kun todellista lupaa asuntoon menoon ei ollutkaan, vaan mentiin talkkarin tai isännöitsijän luvilla. Joskus jo oven ulkopuolella haiskahti sen verran, että naapurit kyseli tultiinko homemittailua tekemään...
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Espa

Aikoinaan kunnan vuokratalossa kun asuttiin kävi talkkari miten tykkäsi kämpässä ja mitä lie piru siellä ravannut kun oli siellä jatkuvasti.
Otettiin sit päiväksi seehverin ja tanskan dogin sekotus partioimaan eteiseen kun oltiin ite töissä niin ei menny ku 2 päivää niin talkkari soittaa että ei päästänyt koira sisään ja meinasi syödä sen  :D
Sanoin että niin oli tarkotuskin, että vittuako siellä ramppaa meidän poissa ollessa. Ei käynyt sen jälkeen itekseen eikä meidän paikalla ollessa.
Ei tainnut olla oikeaa syytä edes käydä siellä.
Normaalisti tuo sesse oli takapihalla kiinni, mutta tuon jälkeen aina sisällä.
Testasin varsin yks kerta kotiin mennessä ja kävelin hieman eri rytmillä ovea kohti ja kamala mekkalahan sieltä nousi. Piti ihan rauhoitella kaveria ennen ku aukas oven  ;D
Nyt on itälaika vahtina, tosin ulkona. Sisävahtia ei niinkään omassa talossa tarvi..

Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa


Ryhis

https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Espa

Meillä emäntä meinas että pitäs laittaa joku 'täällä vartioin minä' kyltti laittaa, mutta oon sitä mieltä että jokainen tulee toisen maille siis koti pihalle ja taloon ihan omalla vastuulla  ::) no warning shots from here  ;D

chilihardhead.fi

maaliskuu 26, 2011, 06:08:11 ap #197 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 26, 2011, 06:14:06 ap käyttäjältä chilihardhead.fi
Lainaus käyttäjältä: Espa - maaliskuu 25, 2011, 18:17:03 ip
Meillä emäntä meinas että pitäs laittaa joku 'täällä vartioin minä' kyltti laittaa, mutta oon sitä mieltä että jokainen tulee toisen maille siis koti pihalle ja taloon ihan omalla vastuulla  ::) no warning shots from here  ;D

Suomessa kun ollaan, niin ei se kylttikään vastuuta poista ???
Kyltti meilläkin on sen takia, että koirilta ei henki lähde ja isäntä ei saa korvaus/sakkomaksuja, jos tunkeilija vaikka osaakin lukea ja lähtee karkuun
Älä tee niin kuin minä teen, vaan miten sanon/kirjoitan. Vastuu on silti kuuntelijan/lukijan, vaikka Hämeestä olenkin

Macex

Lainaus käyttäjältä: chilihardhead.fi - maaliskuu 26, 2011, 06:08:11 ap
Lainaus käyttäjältä: Espa - maaliskuu 25, 2011, 18:17:03 ip
Meillä emäntä meinas että pitäs laittaa joku 'täällä vartioin minä' kyltti laittaa, mutta oon sitä mieltä että jokainen tulee toisen maille siis koti pihalle ja taloon ihan omalla vastuulla  ::) no warning shots from here  ;D

Suomessa kun ollaan, niin ei se kylttikään vastuuta poista ???
Kyltti meilläkin on sen takia, että koirilta ei henki lähde ja isäntä ei saa korvaus/sakkomaksuja, jos tunkeilija vaikka osaakin lukea ja lähtee karkuun
Näinhän se menee, että jos puolustaaksesi vaikka lyöt pullolla, niin oot välittömästi pahoinpidellyt varkaan. Jos koira puree, niin oot edesvastuuttomasti pitänyt koiraas. Mutta kun ei koiraa viitsi köyttää sisällä, niin mitäs sitten voit, jos konstaa tai varasta puree?

Hallituksen jäsen 2011-2012, 2012-2013
Tampereen alajaoston puuhamies -2011-2012-2013-
2013
Kuiva ja Naseva.

Espa

Totta joka sana. Jokainen kantaa vastuunsa tapahtuipa mitä vain.
On myös se yksityisyys mitä ei pitäs mennä loukkamaan. Jossain päin se saattaa kostautua.
Jos meidän tessu syö varkaan tai muun luvattoman tunkeutujan niin hymy korvissa makselen korvauksia siinä tapauksessa  ;D