tammikuu 10, 2025, 18:46:40 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Ebbi ja harsosääsket

Aloittaja Rach, marraskuu 06, 2008, 13:44:32 ip

« edellinen - seuraava »

Rach

Moi!

Onkohan mahdollista, et harsosääsket pystyy lisääntymään myös ebbissä jotenki? Tällä hetkellä keittiössä pörrää noita harsosääskiä enkä ihan tiedä mistä niitä oikein tulee. Ikkunanlaudalla kasvaa boliviaani tollasessa pienessä 3+8 litran ebb&floodissa. Onkohan olemassa jotain kikkaa, millä noita voisi vähentää?

Rach

Edelleen jos joku tietää lisääntyykö harsosääsket ebbissä, niin saa vastata jotain..Pörrää sääskiä jonkin verran enkä oikein tiiä mistä tulee, ku multaakaan ei oo koko kämpässä.

Mistä muuten johtuu et toi näyttää et "noitia" vaikka oon kirjottanut "n o i t a"? Katoin jo et miten mä tollee oon muka kahdesti kirjoittanut väärin, mut editissä kyllä näky ihan oikein. Jännä juttu.

Ps. näkyy tekevän tuota edelleen...

cola

Ei kai tossa nyt ole mitään ihmettelemistä.
Jos sinulla ei multaa kotona ole niin ei ole kauheesti vaihtoehtoja mistä ne harsot tulevat.

NaokiSoma

Lainaus käyttäjältä: "Rach"Mistä muuten johtuu et toi näyttää et "noitia" vaikka oon kirjottanut "n o i t a"? Katoin jo et miten mä tollee oon muka kahdesti kirjoittanut väärin, mut editissä kyllä näky ihan oikein. Jännä juttu.

Moderaattoreiden sairasta huumoria se vain on. :wink: Menee samaan kategoriaan podin ja ipodin kanssa...

Riiviö

Meillä tulee jostai ulkoa niitä ällöjä harsosääskiä syksyllä vielä suht myöhään, ilmeisesti änkevät sisälle talvehtimaan tai jotain, niitä on tuplaikkunoiden välissä kuolleena yms. Hyi hitto kun ne on yököttäviä. Kärpäset ja hämähäkit on ihan kivoja mutta nuo vihreät on ihan ällöjä... :x
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...

Rach

Vaihdoin tänään veden isompaan ebbiin, sielähän lillukin joku 10 harsosääskeä. Eli kaippa niitä tuolta sitte tulee, en kyl keksi mistä muualtakaan. Voikohan niitä jotenki tappaa? Mullassahan jollain 3% mäntysuopaliuoksella lähtee kun pari kertaa kastelee, eikä chilit oo moksiskaan. Mut ebbiin ei taida viitsiä mäntysuopaa lorautella?

Kärsä Babar

Kärpäspaperia tarpeeksi niin loppuu surraaminen.
Tutustukaa kasvatustarvikekauppaani:
www.chilitarvike.fi
Tampereella ja Helsingissä myymälät!
Chilitarvike myös Facebookissa:
http://www.facebook.com/pages/Chilitarvike/182891188480903

Riiviö

Puutarhoilla käytetään sellaista kärpäspaperia, ns. kelta-ansa, jonka keltainen väri houkuttelee ötököitä mutta en tiedä houkuttaako just harsosääskiä. Sitä käytetään puutarhoilla lähinnä ötökkätorjunnan tarpeen testaamiseen. Kärpäspaperilla on myös ikäviä sivuvaikutuksia; äidilläni lensi undulaatti sellaiseen ja siivistä ja pyrstöstä lähti sulat irroitusvaiheessa! :roll:
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...