tammikuu 10, 2025, 07:30:45 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

TURUN SEUDUN CHILIPÄÄT !

Aloittaja hessi, joulukuu 06, 2008, 14:39:44 ip

« edellinen - seuraava »

Mursu

kiitush juu. harmi kun vaan ei "ehtiny" turisemaan ihan kaikkien kanssa. eikös siinä drinsussa ollu koshuakin?

MasaT

Kiitos vaan kaikille!
Etenkin infernolle kastikkeesta, että sain vähän tulisuuttakin ruokaan ja penalle chili-jauheista.(Eipähän voisi habanerojauhe enempää habanerolle maistua!) :)

Herra 47

tammikuu 10, 2009, 15:20:53 ip #62 Viimeisin muokkaus: tammikuu 10, 2009, 17:42:08 ip käyttäjältä herra 47
Samaten kiitokset kaikille mukana olleille :) hauskaa oli ja todellakin... tuttuun tyyliin, vaikka ns. chiliravintola olikin, niin omat mausteet piti olla :)
ainakin paikan chipottle kastike oli tuunaamisen tarpeessa :)

Ja oli mukavaa huomata että omassa siemenpankissa on yllättäviäkin lajikkeita :)
Joten joutuu laitamaan lisää itämään

edit... typot
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

Mursu

ja 47, ens miitissä kyl lupaan haukkaa nagaa, tai mitä hirveintä nyt onkaan saatavilla :P nytki ois tehny miel, mut emmie kehannu alkaa kuolaamaan keskel ravintolaa (D

Herra 47

Taitaas mennä hetken aikaa enen kuin on taas tuoretta nagaa tarjolla  ;D
kat ko kat kara puuhu

hessi

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

Herra 47

joo mullaki pakkases... mutta sanoinkin tuoreita ;)
kat ko kat kara puuhu

Mursu

pakaste.. tuore.. mieluiten se.... ihania ihmisiä chilistä huolimatta 8)

hessi

tammikuu 10, 2009, 23:53:14 ip #68 Viimeisin muokkaus: tammikuu 15, 2009, 21:37:56 ip käyttäjältä hessi
ja nyt toistamiseen yritän ladata kuvat meetistä tänne !

herra 47 Heinän Pena ja hänen poikansa

Rva Habanero ja hera Habanero ja Viimatar

Aij Inferno hänen ystävänä Ismo? ja Pak

Masa T ja Hyeena

Elina ja Hessi

Mursu ja Markus

rva Habanero ja herra habanero :)

Pena ja hänen poikansa

MasaT

On hessi hienot kuvat. Vaikken niin filmaattinen olekaan. Kiitos.
Mukavaa katsella näitä jälkeenpäin. :)

Aji Inferno

Kiitos vielä itse kullekin, Hessille järjestämisestä ja kaikille mukanaolosta! Kuten chilipuuhissa perinteistä, hieno porukka ja tunnelma! Ja olen aivan erityisen iloinen siitä, että Turun seutu näytti nyt käytännössä kyntensä! Koko suomen chiliharrastushan lähti pitkälti juuri täältä 90-luvun loppupuoliskolla, joten ei ole paha asia, jos nyt 12+ vuotta myöhemmin palasimme itse asiaan!! =)

hessi

hei missäs muiden ottamat kuvat?
anna hyvän kiertää ja laita tänne :)

viimatar

Pääsin vihdoin nettiin, kone saatiin toimimaan.

Kiitos kaikille mukanaolleille seurasta, siemenistä, maistiaisista ja muusta...

Erityisesti Penalle jauheista (missähän seuraavan kerran niitä olisi tarjolla, me jäätiin tähän koukkuun pahasti... ensimmäinen annos maistiaisiksi ja seuraavien hinta nousee, vai mitä?  ;D).

Sekä jostain syystä minulle nimeltään hämäräksi jääneelle chililäiselle, jolta sain Bolivian Rainbow'n pistokkaan.

Herra 47:lle kiitokset siemenistä. Muistatko sen haukiohjeen, josta oli puhe miitissä? Laitatko sen tänne, unohdin oleelliset ainesosat luumuja lukuunottamatta? Siemenet ovat itämässä, katsotaan, saanko ne elämään taimiksi asti.  ;)

Mitä se maistatettu kastike mahtoi olla ja mistä sitä saa? ;D

Ystäväni muuten tiedusteli erilaisten siementen perään... kaivelen jostain vinkkejä/linkkejä, mutta ilmeisesti thaichileistä oli kyse. En oikeasti tiedä edes, mitä lajikkeita siellä käytetään...?
Vähän tulisuutta, enemmän sitä ihanaa aromia...

habanero

Hieno miitti, kiitokset mukana olleille. Ruoka oli hyvää, erityisesti talon habanerokastike oli maukasta ja suomalaisessa ravintolassa tarjoilluksi yllättävän tulista.
Chiliyhdistys #011

Herra 47

joo tässähän tää olis... Siittä on jo melkein 30 vuotta kun viimeks tätä oon tekemäs ollu hillokses mutta...

Otetaan 1 kpl hauki (enemmänkin jos tarvetta)
Perataan se (mikäli ei ole kaupasta ostettu... Parhaalta tää maistuu kun on itse sen kalastanut ;) )
Sitten sisään laitetaan
Suolaa
Kuivattuja luumuja
Sitruunan viipaleita
Tilliä
Sitruunapippuria
(nykyään lisäisin myös chiliä... Esim lemondrop... Tai muu baccatum olis hyvä... Myös rocotot käy hyvin)
Kääritään folioon tiukaksi kääröksi
Ja hiilloksen sisään kypsymään
Kun on valmis niin herkuttelemaan....
Mikäli on itse kalastettu niin samalla pure kypsentäisin myös maksan ja mahdollisen mätipussin... Lisää vain suola ja folion sisään...
En laittanut mitään määriä aineosiin kun makuja on monia ja kannattaa kokeilla itse sopivat määrät :)
kat ko kat kara puuhu

hessi

Lainaus käyttäjältä: viimatar - tammikuu 13, 2009, 20:47:27 ip

Ystäväni muuten tiedusteli erilaisten siementen perään... kaivelen jostain vinkkejä/linkkejä, mutta ilmeisesti thaichileistä oli kyse. En oikeasti tiedä edes, mitä lajikkeita siellä käytetään...?

ja minulta löytyy simeniä ja myös tuota Thai chiliä, on kyllä UK.sta ostetut siemenet , että pienellä varauksella!
ja chipotle jauheita saat vaikka minun kauttani, niitä Heinän Penan ja lisää on tulossa sitä mukaan mitä Pena jauhaa :)
ja Turussahan käyn töissä joten eiköhän ole ihan helppo tavata jossain ! ja tuleehan tässä uusi meettii keväällä ;)
näin ainakin olen suunnitellut.
ja taimen sait joko PAKK tai Aij Infernolta ? en muista itsekkään varmasti kummalta :)
Ja voin lisätä nimet vielä kuviin niin sitten tunnistatte toisenne :)
mukaavaa kevät talvea,
Me eräät pääsemme kohta sinne Brasilian lämpöön ja sitten onkin jo taimi vaavit isoja ;)

hessi

ja laittakaapa nyt muutkin kuvia tänne !!!

pak

Lainaus käyttäjältä: hessi
ja taimen sait joko PAKK tai Aij Infernolta ? en muista itsekkään varmasti kummalta :)

Jos en ihan väärin muista nimeä, nii kaveri jolla oli taimia repussa esitteli itsensä Ismona.

hessi

Mursu

koskas seuraava miitti? haluu jo 8)