huhtikuu 07, 2025, 05:19:46 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Chilifoorumi.fi

Aloittaja Janne, helmikuu 02, 2009, 14:54:39 ip

« edellinen - seuraava »

Feint

heinäkuu 23, 2013, 10:34:05 ap #300 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 23, 2013, 10:38:17 ap käyttäjältä Feint
Lainaus käyttäjältä: Whili - heinäkuu 23, 2013, 10:20:38 ap
Lainaus käyttäjältä: Feint - heinäkuu 23, 2013, 10:11:21 ap
Löytyiskö tänne foorumille sellasta systeemiä, joka yhdistäis automaattisesti peräkkäiset postit samalta käyttäjältä? Ei ton 'muokkaa' ominaisuuden käyttö oo ihan auennu uusille käyttäjille. Mulla on tapana notkua foorumilla 24/7 ja kirjottaa paljon turhaa, mutta välillä melkeen tuntuu omien postauksienkin taso olevan kohtuullinen näihin nollaposteihin verrattuna.

Profiilista löytyy kohta "näytä kirjoitukset"

Öö...joko en tajua tai sitten ilmaisin asiani huonosti. Siis sellanen asetus foorumiin, että kun vaikka käyttäjä chili_kalle_666 postaa ensin johonkin ketjuun viestin, ja sekuntia myöhemmin päättääkin korjata kirjoitusvirheen tai lisätä jotain uuteen viestiin. Tällöin viestit yhdistyisivät automaattisesti toisiinsa, eivätkä tupla/triplapostaukset olisi enää mahdollisia. Toki päiväkirjoissa saattaa tulla useampi postaus peräjälkeen, jos kukaan ei kommentoi mitään, mutta joku 5-10min raja tuohon autoedittiin pitäisi estää tuon ongelman.

Kuten esim täällä http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=13970.20

Whili

Joo, ymmärsin väärin  8)  Ihan hyvä idea tuo esittämäsi, kannatetaan.
Mutta eipä tuo tupla/triplapostaus kyllä mikään hirveä synti ole ja eiköhän he joskus opi käyttämään "muokkaa" ominaisuutta  :D

Ryhis

Jo on aikoihin eletty kun meitä kristittyjä vainotaan uskomme vuoksi.

Chilien kylmänkestävyyttä käsittelevään ketjuun olen jo useasti joutunut uudelleenlähettämään viestin, jossa lukee "Raamatusta olen lukenut, että flexu kestää KAIKEN!". Ilmeisesti joku rasistinen moderaattori poistaa näitä kristillisyyteen viittaavia viestejäni. Uskontoni peruskiviin kuuluu kuitenkin, että mukaan mikä raamatussa sanotaan on totta. Onko tämmöinen toiminta edes laillista? Käsittääkseni Suomessa on uskonnon- ja sananvapaus edelleen voimassa ihan lakipykälissä?
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 25, 2013, 23:44:52 ip
Jo on aikoihin eletty kun meitä kristittyjä vainotaan uskomme vuoksi.

Chilien kylmänkestävyyttä käsittelevään ketjuun olen jo useasti joutunut uudelleenlähettämään viestin, jossa lukee "Raamatusta olen lukenut, että flexu kestää KAIKEN!". Ilmeisesti joku rasistinen moderaattori poistaa näitä kristillisyyteen viittaavia viestejäni. Uskontoni peruskiviin kuuluu kuitenkin, että mukaan mikä raamatussa sanotaan on totta. Onko tämmöinen toiminta edes laillista? Käsittääkseni Suomessa on uskonnon- ja sananvapaus edelleen voimassa ihan lakipykälissä?

Valitat itse jatkuvasti muiden höpöhöpöviesteistä. Jos tuo ei ollut sellainen, niin mikä on? Kylmänkestävyyttä käsittelevässä ketjussa toivotaan käsiteltävän kylmänkestävyyttä, ei 100% tarpeettomia ironisia heittoja. Se pätee edelleenkin, että mikäli jokin viesti ei anna mitään lisäarvoa ketjuunsa, pahantahtoiset ja rasistiset lahkolaismodet saattavat (huomatessaan) heittää sen persepuupin valtakuntaan...

Ryhis

No jos joku talidomiini saa pokkana kertoa, että flexu kestää kolmenkympin pakkasta, niin kyllä minulla on yhtälainen oikeus kertoa, että hammaskeiju ja joulupukki ovat todellisia ja asuvat Muumilaaksossa joka sijaitsee Vantaan ja Espoon välissä. Vaikka sitten raamatun avulla.
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset

lumppujussi

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 26, 2013, 10:29:50 ap
No jos joku talidomiini saa pokkana kertoa, että flexu kestää kolmenkympin pakkasta, niin kyllä minulla on yhtälainen oikeus kertoa, että hammaskeiju ja joulupukki ovat todellisia ja asuvat Muumilaaksossa joka sijaitsee Vantaan ja Espoon välissä. Vaikka sitten raamatun avulla.
yrität tässä siis kertoa että olet samalla tasolla sen talidomiinin kanssa? Pakko myöntää, että on suht helppo uskoa.

Wolfman

Ymmärtämättömyydestä ja tiedonpuutteesta johtuva "hölmöily" on eriasia kuin tahallinen ja tietoinen sonnan suoltaminen. Vaikka yleensä luen viestejäsi mielenkiinnolla niin muutamat viimeaikaiset purkaukset ovat olleet sitä tasoa että tulet kohta olemaan toinen käyttäjä estolistallani, valitettavasti.

Ryhis

Mie-len-kiin-toi-si-a näkökantoja. Eli ei siis haittaa jos levittää joka toiseen ketjuun luulosanakirjasta tarkistettuja itsekeksittyjä faktoja? Noh, tämähän on ollut foorumilla mo suorastaan traditio, kun Vuoden Vihannes* on suoltanut välillä ties mihinkin ketjuun näitä erikoisia totuuksia jotka eivät ainakaan minun havainnointini mukaan pidä alkuunkaan paikkaansa.

Myönnettäköön, että kiukuttelu on lapsellista ja typerää, mutta mikäli vanhemmat ovat epäonnistuneet herranterttunsa kasvattamisessa ja valistamisessa ja vielä kaiken kukkuraksi päästäneet debiilin jälkikasvunsa interfacen ihmemaailmaan telmimään, lienee vastuu ns. kantisfoorumilaisten miellyttämisessä moderaattoreiden hartioilla. Toisin sanoen, keltaista korttia nollapostaajille ja ohjeistamista lukemaan foorumin säännöt. Mikäli sisälukutaito ei ole edellytettävällä tasolla, käyttäjälle bananaramaa. Analfabeetit välimerkkianarkistit ja idiootit keskustelkoon chilin kasvatuksesta vaikka Suomi24n puutarhapalstalla muiden luiskaotsaisten törppöjen kanssa.

"En osnnu käytää hakua.!"-tyyppiset aloitukset saavat minut voimakkaasti puoltamaan aborttilakia, joka mahdollistaa elämän keskeyttämisen vuosikymmeniä syntymän jälkeen.

*viittaan käyttäjään jonka nimi on liki anteeksipyyntö kansanomaisittain.

Wolfman

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 26, 2013, 20:16:01 ip
Mie-len-kiin-toi-si-a näkökantoja. Eli ei siis haittaa jos levittää joka toiseen ketjuun luulosanakirjasta tarkistettuja itsekeksittyjä faktoja? Noh, tämähän on ollut foorumilla mo suorastaan traditio, kun Vuoden Vihannes* on suoltanut välillä ties mihinkin ketjuun näitä erikoisia totuuksia jotka eivät ainakaan minun havainnointini mukaan pidä alkuunkaan paikkaansa.

Niihin voi antaa edes jokseenkin rakentavaa palautetta ilman lapsellista kiukuttelua.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 26, 2013, 20:16:01 ip
Myönnettäköön, että kiukuttelu on lapsellista ja typerää, mutta mikäli vanhemmat ovat epäonnistuneet herranterttunsa kasvattamisessa ja valistamisessa ja vielä kaiken kukkuraksi päästäneet debiilin jälkikasvunsa interfacen ihmemaailmaan telmimään, lienee vastuu ns. kantisfoorumilaisten miellyttämisessä moderaattoreiden hartioilla.

Edelleen, palautetta ja opastusta voi antaa edes jokseenkin rakentavasti. Muutkin kuin moderaattorit. Kaikkein huonoin tapa on alentua itse samalle tasolle.

Lillen

heinäkuu 26, 2013, 22:12:01 ip #309 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 26, 2013, 23:24:33 ip käyttäjältä Lillen
Foorumin sisäinen sota sen kuin kiristyy...en tiedä kiinnostaako ketään oma näkökulmani, mutta kuten oma periaatteeni on, en välitä paskaakaan mitä muut minusta ajattelevat, teen miltä tuntuu.

Olen ollut mukana usealla foorumilla ja olen ollut modena muutamissa. Moden hommat ovat surkeita ja kaikki loka kohdistuu aina heihin. Itse kunnioitan modeja koska tiedän miten v*ttumaista heidän työnsä on ja välillä on erittäin vaikeaa tietää missä vetää raja.

Joka tapauksessa,viime päivien puheenaiheet ovat olleet mielestäni aloitteliat ja käyttäjien maineet tjsp... Mitä olen itse kokenut niin foorumi toimii kuin mikä tahansa yhteiskunta. Kun olet nuori (foorumilla uusi) haluat kokea uutta ja tehdä uusia asioita (=nollapostaukset), kun olet teini (ei aivan uusi käyttäjä) luulet tietäväsi kaiken ja osaavasi kaiken. Lopuksi kun olet varttunut tiedät oikeasti asioista ja osaat oikeasti asioita (kokeneemmat käyttäjät).

Uusia käyttäjiä ei vain voi kohdella samalla tavalla kuin pitkäaikaisia käyttäjiä, tuskin kukaan kohtelisi teinejä samalla tavalla kuin keski-ikäisiä tai vanhuksia? Chilin kasvatus Suomessa on sen verran tuore homma että monet alan uraanuurtajat pyörivät edelleen foorumilla, olisi hemmetinmoinen häpäisy jos heidät bannattaisiin jonkin pienen lapsellisen teon takia, uusien käyttäjien kannalta on vaikea tietää mitä trolleja on kirjoittelemassa niin toki linja on tiukempi heille. Kokeneemmat käyttäjät tietävät jo toisensa ja heidän juttunsa. Tiedämme että eräät vetävät kilareita foorumilla, purnaavat, juhlivat jne jne... ja niin kauan kun se ei ketään loukkaa niin ei se ole vaarallista. Tiedämme myös etteivät kaikki tarkoita pahaa vaikka v*ttuilisivat.
Asia on niin että foorumin tavoille on opittava. Kaikkilla foorumeilla joissa olen enemmän tai vähemmän aikaani viettänyt on ns. kirjoittamattomia sääntöjä ja niiden mukaan mennään. Ei ole tarkoitus jyrätä kaikkien uusien käyttäjien yli , mutta mikäli ei foorumin ilmapiiristä pidä niin ketäänhän ei pakoteta tulemaan tänne? Yhtä hyvin voi vain lukea haluamansa aiheet/päiväkirjat ja sitten elää onnellisena ilman että osallistuu keskusteluihin.

Muistan kun meikäläinen rekkasi tänne joskus vuonna yks ja kaks... olikohan se vuonna 2011 ( ??? ) no ei sillä niin väliä, aivan samat tuulet puhalsivat silloinkin. Otin muutaman kerran yhteen eräiden käyttäjien kanssa, sanaharkkaa oli, sain kuulla turhista postauksistani, mutta tässä minä edelleen kirjoittelen ja saarnaan. Edelleenkin, näin iso foorumi ei pysty tanssia jokaisen uuden käyttäjän mukaan vaan heidän on opittava tavoilleen ja jos se ei onnistu hyvällä niin sitten pahalla. Se että jotkut pitkäaikaiset jäsenet postailevat jotain outouksia tuonne "muu elämä"-osiolle niin onhan kokeneemmilla käyttäjillä oltava joitakin erikoisoikeuksia ::)...kunhan ne eivät ketään loukkaa.

Kaikesta ei pida vetää hernettä nenään...
...tässä taisikin olla tämän illan avautumiseni :D.

//: muutama kirrrrjoitusvirhe poistettu ja kiitos tso :)

tso

Lillenille: olipahan perhanan hyvä postaus! Muistan hyvin kun teikäläine tuli tänne mukaan :)

Näinhän se menee. Monet vakkarit täällä on vuosien varrelta naamatuttuja ja hieman
rankempi herja sopivassa tilanteessa menee läpi.

Koitetaan pysyä asialinjalla, niin kyllä tästä hyvä tulee.

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: Wolfman - heinäkuu 26, 2013, 21:54:13 ip
Kaikkein huonoin tapa on alentua itse samalle tasolle.

Minä voin ainakin lohduttautua sillä, että joudun alentumaan itseäni heikompien yksilöiden tasolle useita kertoja päivässä ja ihan oikeissa jutuissa. Jos joku keskenkasvuinen Näkkäläjärveltä joutuu sulkemaan nettiselaimen itku kurkussa, kun olen käskenyt kokeilemaan miten chilit selviävät vasaroinnista tai pakastamisesta, niin yks hailee. Maailma on paska paikka ja harrastamani hyväntekeväisyys ei tarkoita imbesilliyden suosimista netin keskustelufoorumilta.

Lillen kiteytti aika hyvin, itse voisin vielä kiristää "vittupääruuvia" pari pykälää kaakkoon ja kertoa suoraan, että tyyli on vapaa mutta raskaampi poikkeaminen vaatii paksua nahkaa. Jos et kestä lämpöä, painu helvettiin byssasta.

Masa.T

Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 26, 2013, 23:54:52 ip

Minä voin ainakin lohduttautua sillä, että joudun alentumaan itseäni heikompien yksilöiden tasolle useita kertoja päivässä ja ihan oikeissa jutuissa. Jos joku keskenkasvuinen Näkkäläjärveltä joutuu sulkemaan nettiselaimen itku kurkussa, kun olen käskenyt kokeilemaan miten chilit selviävät vasaroinnista tai pakastamisesta, niin yks hailee. Maailma on paska paikka ja harrastamani hyväntekeväisyys ei tarkoita imbesilliyden suosimista netin keskustelufoorumilta.

Lillen kiteytti aika hyvin, itse voisin vielä kiristää "vittupääruuvia" pari pykälää kaakkoon ja kertoa suoraan, että tyyli on vapaa mutta raskaampi poikkeaminen vaatii paksua nahkaa. Jos et kestä lämpöä, painu helvettiin byssasta.

Siis oikeesti, mitä täällä foorumilla tapahtuu!?

Jani M

Lainaus käyttäjältä: Masa.T - heinäkuu 27, 2013, 00:29:45 ap
Lainaus käyttäjältä: Räyhis - heinäkuu 26, 2013, 23:54:52 ip

Siis oikeesti, mitä täällä foorumilla tapahtuu!?

Ihan normaaleita asioita, kun uutta porukkaa pukkaa yhteisöön. Uudet ei osaa vielä käyttäytyä ja vanhat urpot on edelleen vanhoja urpoja. Jos liki kaikki, mitä päivän aikana foorumille on kirjoitettu, on enemmän tai vähemmän paskaa, niin kyllä siinä helposti vähän hermoja kiristää. Osa meistä kiroilee itsekseen, osa kertoo muillekin, miltä tuntuu.

Aji Inferno

Noh, tämä talidomiini on itse vuosia sitten todistanut omin silmin kahden flexuosumin kestäneen viikon ajan keskimäärin -25 C pakkasta ilman minkäänlaisia vaikeuksia tai vaurioita... Nuo vieläpä kukkivat (kasvit kahta eri kantaa) iloisesti kokemuksensa jälkeen. Mitä hyvänsä tuo merkitseekin, havainto oli sekä pirun yllättävä, että mahdollisesti merkittäväkin. Tarvitsee lisätutkimusta, ei niinkään hammaskeijuvertauksia.

Ryhis

Noh, elämässä yleensä valoitetaan asioiden taustaa tai perustellaan, eikä vain heitellä asioita ilmaan. Jos ulosanti on kuusivuotiaan tasolla, saa syyttää itseään mikäli ei oteta vakavasti.

Bruce Willis

Täytyy kehua kyllä itsekkin tuota Lillenin postausta!

sorrii

Terkkuja Tukholmasta  ;D

Näyttää olleen helteitä täälläkin päin ...

LainausMinä voin ainakin lohduttautua sillä, että joudun alentumaan itseäni heikompien yksilöiden tasolle useita kertoja päivässä ja ihan oikeissa jutuissa

Eräs lienee lomaillut samaan aikaan Turussa!?! [Tampereella tuo ei ainakaan olisi kertakaikkiaan mahdollista]
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`

Feint

Voisko "Kysy Kärsältä"-ketju muuttaa nimensä esim. "Aloittelijoiden peruskysymykset" tai "Kysymyksiä chileistä" tms, tahtoo uusilta käyttäjiltä pysyä hyvin piilossa tuo. Jonkun aikaa joutuu lueskelemaan ja selailemaan, että osuu silmään, eikä jokaisella riitä aika ja kärsivällisyys ihan niin pitkälle.

Vaihtoehtoisesti uudet "turhat" ketjut vois vaan heittää sinne ja ilmoittaa käyttäjälle tapahtuneesta. Lienee kuitenkin enemmän vaivaa ja aiheuttaa suuremman määrän "mix mun viestit katoo??"-kysymyksiä.

sorrii

Aika harvoin ehtii itse Kärsä vastaamaankaan, kun joku valopää [minä mukaanluettuna] kiirehtii viisastelemaan...

Turhaa vaan olisi montaa aloittelijoiden kyselyketjua olla. Kärsällä on vaan nyt paljon innokkaita apulaisia  ;D ;D ;D
ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`Fuck Google!`°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤øø¤º°`Ask Me!°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°``°º¤ø,¸¸,ø¤º°`