lokakuu 06, 2024, 14:22:33 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Zengrow

Aloittaja Maveric, helmikuu 16, 2009, 15:35:32 ip

« edellinen - seuraava »

cola

 ;D :D ;) :) Joo no ehkä mä kuittailin pikkasen liikaa. (ja on ollut pikkasen muita huolia niin purin kiukkuani ehkä väärään paikkaan ;))

Zengrow: Olen samaa mieltä Telluksen kanssa että olihan tämä jo lähes ennustettavissa.

Eniten mua ärsytti se kun aluksi väitit hinnan olevan halpa verrattuna diy laitteisiin. Sit väitit että zengrowissa kasvaisi kasvit nopeammin kuin muissa vehkeissä niin pakkohan meidän oli jotain sanottava takaisin ;)

Edelleenkin olen sitä mieltä että laite on aloittelijoille liian kallis ja sit kun oikeen innostuu niin se jää liian pieneksi. Mut siis se on vain minun mielipide ja olen aikaisemminkin ollut väärässä  ;D jos saisit hintaa pudotettua reippaasti niin olis paremmat mahdollisuudet.

LemieuX

maaliskuu 03, 2009, 09:41:19 ap #61 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 03, 2009, 09:43:38 ap käyttäjältä LemieuX
Olen aivan samaa mieltä. Ei laitteessa varmaan mitään muuta vikaa ole kuin toi tosi suolainen hinta ja se että toi ei oikein sovi chileille. Ja jos hinta pitää olla korkealla, niin sitten jotain mullistavaa, kuten aero ja ledejä yms..

Kaikki käyttäköön rahansa miten haluaa!

No hard feelings, Zengrow!


raggars_81

Toisaalta kyl sen hinnankin ymmärtää, tarviihan siit jotain rakentajlle ja myyjällekkin jäädä.

Xbow

maaliskuu 03, 2009, 12:22:58 ip #63 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 03, 2009, 12:59:08 ip käyttäjältä Xbow
Niin, tässähän on kyseessä eräänlainen valmissetti, ns. avaimet käteen systeemi. Voisi melkein ajatella "lisää vain vesi" konseptina, muutamilla mielenkiintoisilla innovaatioilla höystettynä. Verrattuna markkinoilla oleviin edes suunnilleen vastaaviin tuotteisiin, hinta on kilpailukykyinen. Chilit tuppaavat olemaan tyypillisesti turhan isoja juuri tähän zydeemiin, mutta bonsai chilistelyyn tai taimikasvatukseen tuo sopinee erinomaisesti.

Juu, halvempia ( ilmaisesta lähtien ) ja kalliimpia vaihtehtoja suunnilleen saman asian tekemiseen löytyy. Itse kukin taaplatkoon tyylillään.

Edit: Ei muuta kun zemppiä Zengrowille!
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

ZENGROW

Tiedoksenne tuoreita uutisia vesiviljelyharrastuksen laajentamisesta.

Viherasema Oy ja Plantagen ovat sopineet Zengrow -pöytäpuutarhan jakelusta.

Tiedote täällä: http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20090301/12360672502040


MikkoM

No perkules, pitääpä käydä sitten Plantagenissa zoomailemassa noita, epäilen että joutuu yhden kasvatuslaatikon ostamaan, valot ja ravinteet on omasta takaa.
Toivottavasti tää on onnistunut päänavaus vesiviljelyn yleistymiselle, niin että ne zengrowin hinnasta mököttävät DIY ihmisetkin alkavat saada normikaupoista vaikkapa laadukkaita vesiviljelyravinteita.

csg

Onnea ZenGrow:lle hyvästä diilistä (itsekin olen siis yrittäjä). Kohtuullisen loistavaa :)

En itse vieläkään pidä ZenGrow:n hintaa kalliina, kun sitä tarkemmin ajattelee. Jos ei ota esim. valaisimia, niin itse laite maksaa satasen verran ja se on täysin valmis, vedet ja litkut sekaan vaan. Jos haluaa erittäin kätevän (se oikeasti on) valaisimen, niin toinen mokoma perään. Itse tykkään todella paljon valaisimesta, joka sisältää siis kaksi valoa ja joita voi säätää lähes mihin tahansa korkeudeltaan tai asennoltaan muutenkin. Tehoahan siinä ei superkasvatukseen ole, mutta yrttitarhaksihan se on tarkoitettu. Sehän on selvää, että isot chilit eivät ZenGrow:n mahdu.

Scoville

Aika vahvoja tunteita on pömpeli herättänyt. Jännää. No joku tunnusti vaan pahaa mieltään purkaneensa, hyi hyi...

Jotenkin homma on pyörinyt tuon hinnan ympärillä. Eli liian kallis eli ei käy, ei kertakaikkiaan millään.No onhan kaks hunttii rahaa ja itse virittämällä saa jonkinlaista systeemiä aikaan halvemmalla, mutta kaikki on suhteellista.

Itse kun olin opiskelija, aikaa oli mutta ei rahaa. Olis silloin ehtinyt vaikka mitä virittelemään ja juoksemaan viiden euron pumpun perässä ympäri kaupunkia. Nyt on töissä, tilanne on taas toisinpäin. Toki harrastuksille on aikaa!  :) Joku viitsii ja osaa vääntää enemmän itse kuin joku toinen. Eli jos tuo tuntuu kalliilta, niin ei sitä tarvitse ostaa. DIY vaan (niin itsekin teen, se todettakoon). Eihän tätä mihinkään chilifriikin käyttöön ole tarkoitettukaan.

Jos joku nyt innostuu vääntämään verrokkisysteemiä, diy-hinnan pitäisi sitten kai olla luokkaa 100eeroa tai jotain:
-laitetaan 100€:n tarvikkeiden päälle edes jotain työpalkkaa ym kasausta, sitten edes 30% katetta jolla yritys elää ja maksaa palkkoja, sotuja ja veroja/markkinoi tuotteita/ym., sitten näihin alvi 22% niin alkaa se kakshunttii häämöttämään. (ja tällä laskelmalla ei sitten vielä ihan taida yritys pyöriä yli kuukautta, mutta antaa edes jotain suuntaa, tää ei ollut business plan  ;D )

Jos nyt vaikka voisi positiivisen kautta lähestyä tätä asiaa:
-eikös olisi ihan mahdollista, että joku innostuu hydrotouhuista->kysyntä lisääntyy->tarjonta lisääntyy->hinnat Suomessakin laskevat jne.
-ei kai se diy-mieheltä tai naiselta pois ole jos joku tällaisen ostaa? omia rahoja joku siinä sitten polttaa (kaikki menee mikä tulee, kyse kai on siitä, mihin ne senttisensä käyttää)

Kommenttina vielä todettakoon, että ei tällä vehkeellä ole mitään patenttisuojaa tällä hetkellä tai toistaiseksi, tältä osin Zengrow antoi virheellistä tietoa aiemmissa postauksissa. Pakko oli tsekata kun mainittiin että "... ja tekniikka on myös patentoitu." Ainoa suojaus on Zengrow-nimen ja -logon rekisteröinti. Täältä tuota patenttitietoa irtoaa http://patent.prh.fi/patinfo/ , kenttään "Hakijan / haltijan nimi" kirjoitat Viherasema niin selviää tämä patentointitilanne. TOKI on täysin mahdollista, että sisällä oleva hakemus ja sen esittämät asiat jotain suojaa toisi, mutta pari kesken jätettyä hakemusprosessia ei ihan kauhean hyvää lupaa. Tämähän on aika hyvin patentoitua aluetta jo. Onnea toki matkaan!

Hei tämähän on nyt ihan kiva vehje! Ei hardcore-friikeille eikä kaiken itsetekeville, mutta rentoutukaa nyt hyvät sisaret ja veljet! Eiks se ole kiva että joku suomalainen yrittää markkinoille?



Scoville

Ai niin joo... Mavericin alkuperäinen kysymys oli: "Joko jollain on kokemuksia kyseisestä vehkeestä?"

csg varmaan pitää meitä sitten ajantasalla, toivottavasti.  Ja hei Mavericin hermot petti, sinnehän laskeutui kanssa laite!

Pitäkääs meidät loopissa! Kohtahan teillä siellä hulmuaa uljas viitakko!  ;)

Eli ensi kokemukset vaikka kahden kuukauden käytön jälkeen, ja sitten vaikka reilun vuoden päästä vielä fiilikset.

ZENGROW

Tarkennuksena patentti on pending tilassa ja Suomi hakemuksesta on siirrytty EU hakemukseen. Tekniikka on siis patentoitu ja odottaa päätöstä.


Lainaus käyttäjältä: Scoville - maaliskuu 03, 2009, 20:59:02 ip

Kommenttina vielä todettakoon, että ei tällä vehkeellä ole mitään patenttisuojaa tällä hetkellä tai toistaiseksi, tältä osin Zengrow antoi virheellistä tietoa aiemmissa postauksissa. Pakko oli tsekata kun mainittiin että "... ja tekniikka on myös patentoitu." Ainoa suojaus on Zengrow-nimen ja -logon rekisteröinti. Täältä tuota patenttitietoa irtoaa http://patent.prh.fi/patinfo/ , kenttään "Hakijan / haltijan nimi" kirjoitat Viherasema niin selviää tämä patentointitilanne. TOKI on täysin mahdollista, että sisällä oleva hakemus ja sen esittämät asiat jotain suojaa toisi, mutta pari kesken jätettyä hakemusprosessia ei ihan kauhean hyvää lupaa. Tämähän on aika hyvin patentoitua aluetta jo. Onnea toki matkaan!

Hei tämähän on nyt ihan kiva vehje! Ei hardcore-friikeille eikä kaiken itsetekeville, mutta rentoutukaa nyt hyvät sisaret ja veljet! Eiks se ole kiva että joku suomalainen yrittää markkinoille?




Maveric

No en nyt sanoisi, että hermot petti. Ei tuo pari sataa nyt niin iso summa ole ettei sitä voisi käyttää tälläisen laitteen kokeiluun. Csg kertoi olevansa yrittäjä, niin olin itsekkin vielä pari vuotta sitten. Katetta on pakko jostain saada se on selvä. Varmasti nyt, kun Zengrow on jälleenmyynnissä Plantagenissa menekki kasvaa ja hinta sen myötä laskee. Zengrow:lla on lukemani perusteella aikomus tuoda myös muita tuotteita merkkinoille. Helkkarin hieno juttu ja toivotaan, että homma lähtee kunnolla käyntiin ja on se varmasti jo lähtenytkin...

Mitä tulee itse laitteeseen niin voin sanoa näin viikon kokemuksen jälkeen seuraavaa:
- kivivillakuutiossa kasvaneet fataliin chilit ovat suorastaan räjähtäneet kasvuun sen jälkeen, kun laitoin kuutiot Zeniin. Esim. jalapenon ja stripen sirkkalehdet ovat tummuneet todella paljon ja eilisestä lähtien varsinaiset lehdet ovat puskeneet todella voimakkaasti. Verrokkina mullassa kasvava stripe, joka on istutettu kuukautta ennen näitä kivivillakuutiossa olevia kavereita, ovat siis samassa kasvuvaiheessa. Tietysti eri lajit kasvavat eri tahtia.
- Valot ovat mielestäni riittävän tehokkaat. Kuten mainitsin lehdet tummuu eli valoa on varmasti tarpeeksi.
- Uppopumppu pitää omaa hurinaansa, mutta ääni ei mielestäni ole häiritsevän kova. Tosin Zengrow:n sivuilla mainitaan, että ääni on lähinnä jääkaapin hurinan tasoa. Tämä ei kyllä päde nykyisiin jääkaappeihin eli Zengrow on kyllä äänekkäämpi, mutta laitoin kasvatusalustan alle muutaman palan pc:n emolevyn paketissa ollutta vaahtomuovia tai mitä nyt onkaan ja näin pumpun aiheuttama resonointi hyllyyn väheni merkittävästi joka vähensi ääntä ylipäätänsä merkittävästi.

Aikaisemmin mainitsin, että ostin tuotteen lähinnä yrttejä varten. Tämä pitää edelleen kutinsa, mutta oli nuo chilit juuri näyttäneet sirkkansa joten en voinut välttää kiusausta :)
Katsotaan nyt miten käy. Osan pojista siirrän myöhemmin ruukkuun tai siihen publeriin jota niin tekee mieli rakentaa kuhan mökille taas pääsee ;) Mutta ajattelin jättää Zeniin myös vähintään yhden chilin ja katsoa saako sillä satoa. Toisaalta juurille on kyllä tilaa joten miksi ei.

Hyvää vapaa päivää mulle, kippis ja kulaus ;)

ZENGROW

Mukava kuulla kokemuksia ja kehitysehdotuksiakin otetaan vastaan, kun niitä tulee mieleen :)

Kannattaa katsoa pumppua että ei ota kiinni jalan seinämiin. Suurempaa resonointia ei pitäisi syntyä ellei ole jokin osa vinossa ym. Se on voinut kuljetuksen aikana liikkua.


Lainaus käyttäjältä: Maveric - maaliskuu 03, 2009, 22:17:15 ip
- Uppopumppu pitää omaa hurinaansa, mutta ääni ei mielestäni ole häiritsevän kova. Tosin Zengrow:n sivuilla mainitaan, että ääni on lähinnä jääkaapin hurinan tasoa. Tämä ei kyllä päde nykyisiin jääkaappeihin eli Zengrow on kyllä äänekkäämpi, mutta laitoin kasvatusalustan alle muutaman palan pc:n emolevyn paketissa ollutta vaahtomuovia tai mitä nyt onkaan ja näin pumpun aiheuttama resonointi hyllyyn väheni merkittävästi joka vähensi ääntä ylipäätänsä merkittävästi.


Maveric

No olihan tuo heti tarkistettava. Virrat pois ja koko hoito ylös ja nätisti alas. Kyllä se ihan kohdallaan on. Resonoi "lamppupohjaan" ja sitä kautta hyllyyn, muta eipä tuo nyt mitenkään häiritsevää ole.
Vertauksena voisin mainita vanhan pakastimeni, joka aijoittain pitää melkoista meteliä. Ei Zeni nyt siihen kuitenkaan yllä.

Scoville

maaliskuu 04, 2009, 07:56:40 ap #73 Viimeisin muokkaus: maaliskuu 04, 2009, 08:16:20 ap käyttäjältä Scoville
Kiitos Maveric tiedoista (kiitos kun sinun "hermot petti"  :D ja hankit laitteen ja viitsit jakaa kokemuksia). Ihan asialliselta siis vaikuttaa, ja miksei vaikuttaisi? Eihän tämä monimutkainen juttu ole, ravinteita ym. ja valoa. Toki ravinteita joutuu hiukan säätämään: sama lannoitus ei ole paras mahdollinen esim. salaatille ja chilille. Mutta eiköhän täällä hiihtelevät kuitenkin laita omat litkut sisään!

Zengrow: hop hop seis. Tekniikkaa ei ole patentoitu, piste. Tekniikalle on haettu patenttia (patent pending), teillä on hakemus sisässä, vielä ei ole patenttia myönnetty. Olette jättäneet hakemuksen Suomeen ja vastanneet muutamaan välipäätökseen ja ilmeisesti olette aloittaneet hakemusprosessia myös Euroopan alueelle. Tätä ei vielä EPO:n sivuilla näy: http://fi.espacenet.com/search97cgi/s97_cgi.exe?sf=a&FIRST=1&CY=fi&LG=fi&DB=fi.espacenet.com&allText=&PN=&AP=20075598&PR=&PD=&PA=&IN=&IC=&Action=FilterSearch&Filter=fi%2Ffi%2Fespacefilt.hts&ResultTemplate=fi%2Ffi%2Fresults.hts&ResultErrorTemplate=fi%2Ffi%2Fincerror.hts&ResultCount=10

Merriam-Webster-sanakirja netistä kertoo sanalle pending:
"Synonyms: open, undecided, undetermined, unresolved, unsettled
Related Words: hanging; arguable, debatable, disputable, moot, uncertain, unsure"

Minä voin sanoa että lotto pending: olen jättänyt lottokupongin, ja sillähän voi voittaa ens lauantaina rahaa. En kuitenkaan vielä sano: "olen voittanut lotossa." Ja jätä kertomatta, että odottelen vielä noita arvontanumeroita.. ;D

Patentoitu on -väite on kauniisti sanottuna aika hassu. Keskustelupalstalla saat toki heittää mitä tykkää, mutta jos markkinoinnissa julkisesti väität patentoineesi sen, voisin kyllä nostaa asiasta haloota niin halutessani. No en minä halua missään tapauksessa, minulle on ihan sama ja minä tiedän miten asia menee. Aiheesta on sekä kuluttajansuojalaissa (yksityishenkilöille) että laissa sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa (yrityksenä voisin ottaa yhteyttä Markkinaoikeuteen). No tämä menee varmasti ajatusvirheen nimiin teidän tapauksessa. Kannattaa kuitenkin korjata tämä väite ainakin verkkosivuilta. Muotoilkaa vaikka muotoon: tekniikalle on haettu patenttia. Englanniksi marketing bullshit olis: This unique technology (pat.pend.) offers...bla bla bla. Ei keskivertodallaaja eroa miellä, mutta te ette tee virhettä. SITTEN kun se patentti myönnetään, tilanne tietty muuttuu. Ei arvailla vielä.  :)

HUOM: tämä oli ilmaista konsultointia, ei hyökkäys teitä vastaan. Yritin olla neutraali, mutta eihän tuo tekstissä oikein sävy välity. Teillä näkyy olevan Papula asiamiehenä. Jos et minua usko, kysy niiltä. Olette te jo sevverta rahaa kaataneet siihen suuntaan, että puhelimella saat Papulan asiamieheltä tämän tsekattua ilman lisälaskua.  ;) Tai kysy PRH:sta. Kandee miettiä tää juttu ja riskit kyllä ajatuksella.

Tää muuten englanniksi sanotaan yleensä ja usein mainoksessa tai tuotteessa: "Pat.pend." Ja moni luulee että tämä on patentoitu ooh hienoa (jos nyt edes noteeraa asiaa, ei tää nyt niin iso juttu kuitenkaan ole)! Niin minäkin joskus luulin, tai ehkä oikeammin ihmettelin että mitä pat pend oikein tarkoittaa.


(EDIT: pari pianovihrettä)

ZENGROW

Kiitos neuvoistasi.

Sivuillamme lukee footterissa "patent pending" ja yritys osiossa englanniksi:"All Viherasema Oy innovations are covered by patents pending". Lisäksi tuotteemme pohjassa on teksti "pat. pend."

Kyllä minä ainakin käytän normaalisti tässä tilanteessa asiasta puhuessani että: "olemme patentoineet tekniikkaamme" vaikka se on vielä pending tilassa.

Mielestäni tämä kuvaa eksaktisti tilannetta; patentin hakemiseen tehty työ on tehty ja päivämäärähän astuu voimaan takautuvasti.

En ole missään tuonut esille että patentti olisi jo myönnetty.

Äkkiseltään läpi käytynä sulla on kyllä aika heikko syyte kasassa vaikka en lakimies olekaan ;)

P.S. lisäsin yhden kerran pending sanan sivuille lisää että ei jää epäselväksi



Lainaus käyttäjältä: Scoville - maaliskuu 04, 2009, 07:56:40 ap

Zengrow: hop hop seis. Tekniikkaa ei ole patentoitu, piste. Tekniikalle on haettu patenttia (patent pending), teillä on hakemus sisässä, vielä ei ole patenttia myönnetty. Olette jättäneet hakemuksen Suomeen ja vastanneet muutamaan välipäätökseen ja ilmeisesti olette aloittaneet hakemusprosessia myös Euroopan alueelle. Tätä ei vielä EPO:n sivuilla näy: http://fi.espacenet.com/search97cgi/s97_cgi.exe?sf=a&FIRST=1&CY=fi&LG=fi&DB=fi.espacenet.com&allText=&PN=&AP=20075598&PR=&PD=&PA=&IN=&IC=&Action=FilterSearch&Filter=fi%2Ffi%2Fespacefilt.hts&ResultTemplate=fi%2Ffi%2Fresults.hts&ResultErrorTemplate=fi%2Ffi%2Fincerror.hts&ResultCount=10

Merriam-Webster-sanakirja netistä kertoo sanalle pending:
"Synonyms: open, undecided, undetermined, unresolved, unsettled
Related Words: hanging; arguable, debatable, disputable, moot, uncertain, unsure"

Minä voin sanoa että lotto pending: olen jättänyt lottokupongin, ja sillähän voi voittaa ens lauantaina rahaa. En kuitenkaan vielä sano: "olen voittanut lotossa." Ja jätä kertomatta, että odottelen vielä noita arvontanumeroita.. ;D

Patentoitu on -väite on kauniisti sanottuna aika hassu. Keskustelupalstalla saat toki heittää mitä tykkää, mutta jos markkinoinnissa julkisesti väität patentoineesi sen, voisin kyllä nostaa asiasta haloota niin halutessani. No en minä halua missään tapauksessa, minulle on ihan sama ja minä tiedän miten asia menee. Aiheesta on sekä kuluttajansuojalaissa (yksityishenkilöille) että laissa sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa (yrityksenä voisin ottaa yhteyttä Markkinaoikeuteen). No tämä menee varmasti ajatusvirheen nimiin teidän tapauksessa. Kannattaa kuitenkin korjata tämä väite ainakin verkkosivuilta. Muotoilkaa vaikka muotoon: tekniikalle on haettu patenttia. Englanniksi marketing bullshit olis: This unique technology (pat.pend.) offers...bla bla bla. Ei keskivertodallaaja eroa miellä, mutta te ette tee virhettä. SITTEN kun se patentti myönnetään, tilanne tietty muuttuu. Ei arvailla vielä.  :)

HUOM: tämä oli ilmaista konsultointia, ei hyökkäys teitä vastaan. Yritin olla neutraali, mutta eihän tuo tekstissä oikein sävy välity. Teillä näkyy olevan Papula asiamiehenä. Jos et minua usko, kysy niiltä. Olette te jo sevverta rahaa kaataneet siihen suuntaan, että puhelimella saat Papulan asiamieheltä tämän tsekattua ilman lisälaskua.  ;) Tai kysy PRH:sta. Kandee miettiä tää juttu ja riskit kyllä ajatuksella.

Tää muuten englanniksi sanotaan yleensä ja usein mainoksessa tai tuotteessa: "Pat.pend." Ja moni luulee että tämä on patentoitu ooh hienoa (jos nyt edes noteeraa asiaa, ei tää nyt niin iso juttu kuitenkaan ole)! Niin minäkin joskus luulin, tai ehkä oikeammin ihmettelin että mitä pat pend oikein tarkoittaa.


(EDIT: pari pianovihrettä)

Rince

Olenko ymmärtänyt tämän tuotteen oikein; kyseessä on siis 'dripper' -tyyppinen sovellus eli vettä suihkutetaan suoraan kasvin juurille? Onko pumppu käynnissä koko ajan (vuorokauden ympäri)? Onko teillä tietoa kauanko tuo pumppu kestää tuollaisessa käytössä?

On siinä designilla hintaa, mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää... ostettiinhan niitä leipäkoneitakin aikoinaan pää märkänä.  ;D

Itse kyllä tyydyn kotitekoiseeen 10 euron ratkaisuun (tai 20 euron, jos käytän design-tuotetta).

Scoville

Täs ny mitään syytettä, veli hyvä ;D Jeesiä enämpi.  Ja syytteen nostaa viranomainen harkintansa jälkeen jos rikosasia kyseessä. Ja tässä tapauksessa ei kyse rikosasiasta, asia tulisi vireille kirjallisella hakemuksella. Saisitte vain käskyn luopua käyttämästä ilmaisua harhaanjohtavana vauhditettuna uhkasakkouhalla viranomaisen harkinnan jälkeen (markkinaoikeus antaa päätöksen asiassa). On näitä keissejä Suomessa ollut. Miettikää nyt tiettyjä arvoja esiintuovana yrityksenä (ympäristöystävällisyys, lähiruoka, itsetuotettu, ym) tää juttu. Tsekkaa nyt ihmeessä joltain juristilta tämä homma, ei minua kannata uskoa.

Älä nyt kuitenkaan käytä "normaalisti tässä tilanteessa" patentoitu-muotoa.  Se on "tasan eksaktisti" virhe jos sanotte sen julkisesti markkinoinnissa (oli ainakin eilen vielä suomenkielisillä sivuilla). Patent pending-lisäily ei poista ongelmaa. Eihän se kerro yhtään mitään ja sen voi heittää ihan mihin vaan jos siltä tuntuu. Mistä patent pending? Joo kaikesta joo... Lampun nostomekanismista? ESL-lampun kiinnitysmekanismista? (no se oli se kannen rakenne, sehän tuli jo hiukan esiin sivulauseessa). Jos jätät sen yhden pienen sanan "patentoitu" pois, ongelma poistuu. Eli kauhean pieni asia ja helppo korjata ja mitään ette häviä. Ihmeellistä mutta totta! Patentin hakemiseen tehty työ ei todellakaan ole vielä tehty, hakemus on vasta jätetty hakemusprosessiin (vrt. lottokupongin palautus ja lottovoitto). Nyt alkaa se vääntövaihe, supistetaaan/tarkennetaan patenttivaatimuksia, jne. Ja muuten rahaa tulee menemään vielä ihan kivasti.

Mitään takeitahan ei ole, että saatte patentin Suomessa tai Euproopassa. Sanalla "hydroponic" haettaessa löytyy 1709 patenttia maailmasta, että sillee.  http://v3.espacenet.com/searchResults?locale=en_EP&AB=hydroponic&ST=quick&compact=false&DB=EPODOC Eli on tätä jo hiukan patentoitu, ai kauheeta. Eihän maailma valmis vielä ole, mutta kattavan (=eli jolla oikeasti merkitystä) patentin saaminen on kyllä haasteellista. Ei tietenkään mahdotonta, varmasti on analyysi (kustannukset, hyödyt, jne) tehty siellä päässä. Patentointikriteerit ovat aika selkeät ja tiukat. Onnea myös matkaan! Jos patentti myönnetään, ihmetellään sitten yhdessä että mitä se oikeasti suojaa. Kohtahan se on julkinen se hakemus ja näkyvissä, siitähän näemme sitten suuntaa.

Täs tämä minun puolelta oli tämä patentti- ja lakijuttu, ei syytä enempään vääntöön (pistä vaikka privaa jos joku vielä kaihertaa). Ja edelleen haluan painottaa, että minä haluan teidän onnistuvan! Minä haluan suomalaisen yrityksen hydyjuttui kauppoihin! Edelleenkin oli tarkoitus vaan jeesiä ja sparrata. Ja tämä on enämpi kasvispalsta kuin pykäläpalsta kuitenkin. Ei oikein kuulu teemaan "edistyneempi chilinkasvatus".

Jo myönnetyistä patenteista saattaa oppia itse kukin kaikkea jännää, oli diy-henkilö tai alalla liiketoimintaa harjoittava! Eli tsekatkaa tuon ylempänä olevan linkin takana olevia patskui jos kiinnostaa. On niissä kuviakin, "Mosaics"   :D

Nyt hei odotellaan käyttäjien kokemuksia ja patentin myöntämistä ym. positiivista juttua. Rauhaa, aurinkoa ja iloisia kasvuja kaikille!

Maveric

Lainaus käyttäjältä: Rince - maaliskuu 04, 2009, 10:40:26 ap
Olenko ymmärtänyt tämän tuotteen oikein; kyseessä on siis 'dripper' -tyyppinen sovellus eli vettä suihkutetaan suoraan kasvin juurille? Onko pumppu käynnissä koko ajan (vuorokauden ympäri)? Onko teillä tietoa kauanko tuo pumppu kestää tuollaisessa käytössä?


Uppopumppu pumppaa vettä ns. vesikanteen josta se kulkeutuuu kuutta eri uraa pitkin jokaiselle kasville erikseen ja tippuu takaisin vesiastiaan.
Pumppu on ollut 24h päällä, valoja olen sammuttanut muutamaksi yöksi, mutta nekin on vähintään 16-18h päällä vuorokaudesta.
Pumpun kestosta en tietenkään osaa mitään sanoa, se jää nähtäväksi.


ZENGROW

Teksti muutettu!

Selvitin asiaa ja ei se patenttilain mukaan olisi ollut edes tarpeen. Jenkeissä ovat kuulemma tiukempia asian kanssa.

Suomessa riittää kun kysyttäessä ilmoittaa oikean tilan.

http://www.prh.fi/fi/patentit/lainsaadantoa/patenttilaki.html#1p

8. Patenttia koskeva ilmoitusvelvollisuus 56 §

:)

Lainaus käyttäjältä: Scoville - maaliskuu 04, 2009, 11:15:41 ap
Älä nyt kuitenkaan käytä "normaalisti tässä tilanteessa" patentoitu-muotoa.  Se on "tasan eksaktisti" virhe jos sanotte sen julkisesti markkinoinnissa (oli ainakin eilen vielä suomenkielisillä sivuilla). Patent pending-lisäily ei poista ongelmaa. Eihän se kerro yhtään mitään ja sen voi heittää ihan mihin vaan jos siltä tuntuu. Mistä patent pending? Joo kaikesta joo... Lampun nostomekanismista? ESL-lampun kiinnitysmekanismista? (no se oli se kannen rakenne, sehän tuli jo hiukan esiin sivulauseessa). Jos jätät sen yhden pienen sanan "patentoitu" pois, ongelma poistuu. Eli kauhean pieni asia ja helppo korjata ja mitään ette häviä. Ihmeellistä mutta totta! Patentin hakemiseen tehty työ ei todellakaan ole vielä tehty, hakemus on vasta jätetty hakemusprosessiin (vrt. lottokupongin palautus ja lottovoitto). Nyt alkaa se vääntövaihe, supistetaaan/tarkennetaan patenttivaatimuksia, jne. Ja muuten rahaa tulee menemään vielä ihan kivasti.

LemieuX

LainausTuotteen taustalla on yli 20-vuotinen vesiviljelykokemus.

Mitä tällä tarkoitetaan?