tammikuu 10, 2025, 12:03:19 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Lämpötilat taimille

Aloittaja Fudurez, helmikuu 17, 2009, 19:06:34 ip

« edellinen - seuraava »

Fudurez

Kestävätkö kolmiviikkoiset taimet n. 15C lämpötilaa? Minulla olisi hyvä ikkunapaikka, mutta siellä tuo lämpötila pyörii tuossa 10-15C paikkeilla. Saisivat taimet paremmin valoa kun siihen saisi 100W natikan päälle roikottamaan hyvin.

timppa

Lainaus käyttäjältä: Fudurez - helmikuu 17, 2009, 19:06:34 ip
Kestävätkö kolmiviikkoiset taimet n. 15C lämpötilaa? Minulla olisi hyvä ikkunapaikka, mutta siellä tuo lämpötila pyörii tuossa 10-15C paikkeilla. Saisivat taimet paremmin valoa kun siihen saisi 100W natikan päälle roikottamaan hyvin.

Pitäisi kestää. Kasvun kannalta noin alhainen lämpötila ei tosin ole paras mahdollinen.
Ruoka ilman chiliä on teeskentelyä!
ps. kysy siemeniä, löytyy yli 80 eri lajiketta! OTA YHTEYTTÄ SÄHKÖPOSTILLA: sir_timppa@hotmail.com

En lue yksityisviestejä!

naga morich

Lainaus käyttäjältä: Fudurez - helmikuu 17, 2009, 19:06:34 ip

kyl mul viime vuonna cayennet kesti 15 C lämpö tilaa, mut pistin joku kuukauden myöhemmin muutaman taimen jotka sai 20C lämpötilaa nii tuotti enemmän satoa.. älä missään tapauksessa anna taimille natikan valoa. kaverini onnistui viime vuonna "polttamaan" melkein kakki taimet joille antoi natikan valoa ;D    onneks ei antanu kaikille taimille natikan valoa
Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

Fudurez

Ei siinä mitään jos sitä antaa tarpeeksi kaukaa ;) itsekkin poltin noita samaisia taimia jo hieman samalla natikalla ku työnsin sen 15cm päähän kun en parempaan paikkaan saanut ja suuresta osasta tipahti sirkkalehdet mutta ovat onneksi nytten siitä toipuneet.

LemieuX

Mulla on pienet taimet 250w natikan alla, eikä ne mitään pala. Älä nyt ihmeessä niitä ihan kiinni lamppuun laita.

Fudurez

Joo oli sillon vähän turhan lähellä kun en siihen telineeseen sitä juuri korkeammalle saanut ripustettua. Nytten se on n. 1,3m korkeudella taimien päällä. Lähinnä siksi juuri kyselinkin tuota kun halusin ne taimet natikan alle enkä saanut sitä muualle kuin tuohon 15C huoneeseen ripustettua järkevästi.

LemieuX

Mulla on natikka n; 50 cm päässä ihan pienistä, eikä oo ottanut damagea. Tosin polttimo cooltubessa joten se vie 5-10% valotehosta ja aika paljon lämmöstä.

Hvannadalshnjukur

Mikä on suurin lämpötila, jossa taimet kestävät olla? Saako mennä yli 30°c?

Riiviö

Idätyksessä mulla oli lämpötilat tilapäisesti luokkaa 40++ mutta hyväksi yli 30 astetta ei ole taimille, ne stressaantuvat ja saattavat mennä shokkiin eli pyörtyä kun eivät ehdi saada tarpeeksi vettä haihtuneen tilalle. Myös liika lämpö suhteessa valon määrään saattaa aiheuttaa hontelokasvua.
...vaikka olenkin Puutarhuri, joka tappaa talossa ja puutarhassa...

Hvannadalshnjukur

Noista minun taimista yksi kasvaa hieman hontelosti, mutta tekee samalla jo uutta lehteäkin. Pari taimea on melko matalia, luokkaa 1-3 cm mullan pinnasta, saisivat kasvaa hieman pituuttakin jo. Elän siinä toivossa, että ne kasvattavat juurta enemmän kuin pituutta.