lokakuu 06, 2024, 06:31:20 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Maukkaat chilit

Aloittaja cola, maaliskuu 01, 2009, 21:28:48 ip

« edellinen - seuraava »

cola

Ai oli kyllä ihanaa saada näin talvellakin maukkaita chilejä.  Olin yllättynyt niiden mausta ja tulisuudesta.(oli jopa parempia kun kaupan aji cristallit)



Aji Cristallit kasvoivat mullassa ja valona on 120cm aqua relle putki

Missä vaiheessa muiden chilit on?

Mape

Minulla tuo cayanne kukkii ja pukkaa myös podia :D
Se kasvaa 2x58w loistarin alla (Cool white?)

mutta täämän vuoden taimista parilla alkaa nuppua näkymään mutta en usko niiden vielä satoa tuovan  ;D
---

Hakkis

Ensimmäinen sato on kerätty Habanero Bointed Yellow:sta ja laitettu ruuaksi.  ;D Tuli ihan toimivaa paholaisen hilloa tai niinkuin itse sitä kutsun helvetin hilloksi. ::)




wille

Täällä taas talvisen sadon antoi C. lanceolatum!

Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

naga morich

Ilman kahvia, chiliä  ja salmiakkia ei voi elää

Paprikaana

cola, kuin isoksi sulla kasvoi itse aji cristal kasvi?
Il Mondo Cambia, Io No!

Quini

Aika upeeta! Mulla vasta kukkii muutama kukka eikä puhettakaan podeista vielä  :(  Mutta jos hyviä puolia haetaan niin Chilit ovat kummiskin talven jäljiltä hengissä  ;)

cola

On kyllä todella ihanaa saada talvellakin muutamia tuoreita chilejä ;) Muillakin chilit näyttävät herkullisilta  :P
Paprikaana: toi mun aji on noin 60cm (mullassa ja leikelty) ja olen saanut siitä 8 podia. Joulun aikoihin mulla oli toinen todella iso aji kasvamassa ebbissä mut piti heittää se menemään ku rupes viemään niin paljon tilaa eikä hedelmiä tullut.

Olen kyllä todella tyytyväinen että en vaihtanut tota 120cm aqua relle putkea vaikka moni täällä sitä haukkuikin ja väitti että ei se valo tuota hedelmää. Väärässä olivat  ;D olen saanut noiden lisäksi kourallisen bolivian rainbow hedelmiä, 7kpl black hungariania ja pari piment despelettea. Nyt on tulossa muutamia haboja ja toivottavasti tosta nagasta lähtis muutama hedelmä kehittymään.

Ai vitsi odotan vaan sitä kreikkaan muuttoa ja mun tulevia chili viljelmiä  :D

Emilio

5 karibialaista habaneroa poimin viime viikolla, valona toimii luonnon valo. Muutamia Aji cristalleja on tullut poimittua talven mittaa.

cola

Wow aika hyvin Emilio. Minulla on nyt parhaillaan muutama caribbean red habaneroa tulossa  ;D

Emilio

Olen huomannut että haba tekee useampia pieniä satoja vuodessa ja joka kerta sadon määrä kasvaa :) Oma habani aloitti kukkimisen loppu kesästä ja on tehnyt tähän mennessä 3 mini satoa :D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: wille - maaliskuu 02, 2009, 09:17:56 ap
Täällä taas talvisen sadon antoi C. lanceolatum!




...minkä olisi pitänyt aiheuttaa täällä aikamoinen "VAU!" -efekti, koska puhumme jo kertaalleen sukupuuttoon kuolleeksi tuomitusta, yhä aivan äärimmäisen uhanalaisesta villichilistä! :)  Älä helkkarissa haaskaa tuon siemeniä!!

wille

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - maaliskuu 05, 2009, 03:17:10 ap
Lainaus käyttäjältä: wille - maaliskuu 02, 2009, 09:17:56 ap
Täällä taas talvisen sadon antoi C. lanceolatum!




...minkä olisi pitänyt aiheuttaa täällä aikamoinen "VAU!" -efekti, koska puhumme jo kertaalleen sukupuuttoon kuolleeksi tuomitusta, yhä aivan äärimmäisen uhanalaisesta villichilistä! :)  Älä helkkarissa haaskaa tuon siemeniä!!


Mulle se todellakin oli VAU! Siemeniä on tallella runsaasti! Eikä tuleviakaan siemeniä ole aikomus hukkaan heittää. Mainio kasvi. Pistokkaitakin olisi muutama kappale. Ajattelin kokeilla tota kesällä amppeliin, sen verran rönsyilevä on kasvutavaltaan. JA Fatalii muistaakseni mainitsi tuon viihtyvän oikein hyvin ulkosallakin Suomen kesässä!
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit