tammikuu 10, 2025, 19:58:34 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Moderointi? ja muuta avautumista

Aloittaja nikke, huhtikuu 13, 2009, 20:19:07 ip

« edellinen - seuraava »

Avon Barksdale

Entäs jos otsikon ikoneja kehitettäisiin? Jokainen voisi valita topicia tehdessä siihen sopivan merkin, esim. pirun tulisen reseptin topicciin vaikka dynamiitin kuva jne.

Tapolan Tulikeppi

Lainaus käyttäjältä: Avon Barksdale - toukokuu 20, 2009, 22:49:01 ip
Entäs jos otsikon ikoneja kehitettäisiin? Jokainen voisi valita topicia tehdessä siihen sopivan merkin, esim. pirun tulisen reseptin topicciin vaikka dynamiitin kuva jne.

Mukailen ideaa ravintoloista tutuilla chilimerkeillä, niillähän helpohkosti saadaan merkittyä miten poppaa on tulossa.. Sittenhän se on enää kirjoittajasta kiinni mitä arvioi tulisuuden olevan. Siihenkin varmasti joutuisi joku moderoimaan merkintöjä kohdalleen, mutta se onkin sitten jo aivan toinen tarina. Esimerkiksi 0-3 chiliä ei mitään eri värejä tai puolikkaita chilejä. Luokittelut voisivat esimerkiksi olla:

0) Ei chiliä (?)
1) Mieto
2) Tulinen
3) Omalla vastuulla

Vaikken sinänsä ymmärrä miten voi olla vaikeata "tuunata" mummon jauhelihasoppa reseptistä semmoista mikä sulattaa kattilankin alta tai toisinpäin jostain ääritulisesta laavasta mietoa sosetta.. Siinähän on sitten enää chilin määrästä kyse. Niinkuin aina kokkailun kanssa, kokki soveltaa reseptiin omat vivahteet ja määrät
# 1022

Noli Me Tangere

Olen myös miettinyt että onko se nyt ihan välttämätöntä erotella tulisia ja exxxxxtratulisia ruokia keskenään tällä foorumilla.

Luulisi nyt jokaisen järjen sanovan että jos reseptissä käsketään heittämään kastikkeeseen 7 nagaa, kastike tulee olemaan todella tulista. Vastaavasti jos keittoon neuvotaan laittamaan puoli teelusikallista jalapenojauhetta, keitto mitä todennäköisemmin ei polta suuta.

Lainaus käyttäjältä: Tapolan Tulikeppi - toukokuu 21, 2009, 09:46:10 ap
Vaikken sinänsä ymmärrä miten voi olla vaikeata "tuunata" mummon jauhelihasoppa reseptistä semmoista mikä sulattaa kattilankin alta tai toisinpäin jostain ääritulisesta laavasta mietoa sosetta.. Siinähän on sitten enää chilin määrästä kyse. Niinkuin aina kokkailun kanssa, kokki soveltaa reseptiin omat vivahteet ja määrät

Tästä olen aivan samaa mieltä.

Nimim. "En koskaan noudata keittokirjojen reseptejä tarkasti"

Janne

Jos joku tekee otsikkoikoneita, hymiöitä ym. grafiikoita niin niitä saa lähettää muuten minulle vaikka meiliin. Saadaan väriä foorumille :)
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Aji Inferno

Hyviä ajatuksia ja tarkemmin ajatellen, myös oikeanlaisia. Pitää siis vielä vähän säätää tuon aluejaon kanssa.

snu

Tuo "Aloittelijan ja yleinen nurkka" kuulostaa tosi kankealta. Parempi voisi olla ehkä "Aloittelijan nurkka ja yleistä chilikeskustelua" tjsp.
Eksyminen on suotavaa.

Endalion

Samaa mieltä edellisen puhujan kanssa.

SahuriX

Miten sointuisi: Yleinen kyselynurkka (myös aloittelijoille)/ Kyselynurkkaus/ Neuvonurkka/
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Klopisto

Mikäs näissä on vikana  >:( On toiminut ja toimii vieläkin. Te jotka heitätte kommentteja menkää hetkeksi Modettamaan niin jopa lähti hermot. Kokemuksella paskaa pystyy suodattamaan ja ottamaan hieman rennominkin  ;D Tämä saitti ei halua muutoksia >:(

Aji Inferno

Heh, jokainen muutos aiheuttaa tosiaan jonkinlaisen vastalausevyöryn...  Että miksikö muutin (syyllinen siis jälleen Mr. Inferno) aloittelijan nurkan nimen? En vain piruuttani. Kun aloitamme harrastuksen, meitä kiinnostavat hyvin yleiset asiat, kuten: mikä chili oikeastaan on? Miten sitä kasvatetaan? Ja siihen malliin. Mutta eivät nuo teemat mihinkään katoa kokemuksenkaan karttuessa. Aloin jossain välissä huomata foorumilla kysymyksiä, jotka eivät oikein sopineet "aloittelijan nurkka" nimityksen alle, vaan paremminkin luokkaan "yleinen chilitietämys". Jaottelu "aloittelijoiden jutut" vs. "edistynyt chilinkasvatus" tuntui aivan turhaan jakavan asioita ja porukkaa kahteen keinotekoiseen leiriin. Kumpaan siis laittaa esim. kysymykset siitä, mikä on paras tapa kasvattaa chinense-lajin paprikoita?

Homman nimi on yksinkertaisesti se, että kaikki chiliä yleisesti käsittelevä keskustelu sopii tuohon yleiseen & aloittelijoiden alueeseen. Siellä saa kysyä tarvitsematta (toivon!) tuntea itseään tyhmäksi! Ja eksperteille on sitten tuo oma alueensa, jossa saa maksimoida osaamisensa ja satonsa koneiden, kemikaalien ja oman osaamisensa voimin! :)

Noli Me Tangere

Itse olen tähän sivustoon tyytyväinen. Mutta kannattaa muutoksia tehdessä muistaa että kun yhteen suuntaan kumartaa, niin toiseen pyllistää... Ei kaikkia voi miellyttää.

snu

toukokuu 29, 2009, 19:13:19 ip #51 Viimeisin muokkaus: toukokuu 29, 2009, 19:17:32 ip käyttäjältä snu
Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - toukokuu 29, 2009, 00:40:42 ap
Homman nimi on yksinkertaisesti se, että kaikki chiliä yleisesti käsittelevä keskustelu sopii tuohon yleiseen & aloittelijoiden alueeseen. Siellä saa kysyä tarvitsematta (toivon!) tuntea itseään tyhmäksi! Ja eksperteille on sitten tuo oma alueensa, jossa saa maksimoida osaamisensa ja satonsa koneiden, kemikaalien ja oman osaamisensa voimin! :)

Tämä on hyvä idea, en sitä kritisoikkaan, vaan alueen nimeä, joka kuulostaa kankealta suomenkieleltä.

Edit: "Aloittelijat ja yleisesti chileistä" ehkä toimisi paremmin.
Eksyminen on suotavaa.

Klopisto

Suomalaiset kun ovat niin s-tanan arkaa porukkaa kyselemään julkisesti >:(. Yleisessä tilaisuudessa kun kysytään jotain niin päät painuu kuin kirkkokansalla. Silloin kun on oma tahto takana että haluaa tehdä jotain, niin sitten ei mikään ole edessä. Katsotaan kymmenen -kahdenkymmenen vuoden päästä, niin meilläkin alkaa olla small-talk ja yhteisö -kokemuksia ja jopa kansainvälistä kulttuuri-osaamista ;). Täälläkin turhat nurinat suodatetaan kuuntelematta ja mennään eteenpäin. Kuten kokeneempi duunikaveri totesi että liike on tärkeää, varsinkin se edestakainen liike, mitä sitten lieneekin tarkoittanut :)

snu

Yksi pieni häiritsevä juttu / jutun puute tuli mieleeni, josta vielä valittaa: Tuossa alapuolella oikeassa reunassa on tuo siirry-nappula. Siitä ei voi siirtyä lainkaan chilifoorumi.fi -sivulle suoraan, ainoastaan jollekin alasivulle.
Eksyminen on suotavaa.

Klopisto

Jos tuon saman linkkirivin
LainausChilifoorumi.fi > Muuta > Foorumin & Infernon tietosivujen kehittämisideat > Vastaa ( Vs: Moderointi? ja muuta avautumista )
luetulta sivustolta saisi tuonne sivun alareunaan viimeisen viestin jälkeen niin ;D.

snu

heinäkuu 02, 2009, 22:38:52 ip #55 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 02, 2009, 22:42:29 ip käyttäjältä snu
Tuo on myös hyvä idea. Helpottaa menoa.

Edit: Piti vielä kommentoida, että uusi palstajako toimii mun mielestäni nyt hyvin.
Eksyminen on suotavaa.

Xbow

Öö, pitäisköhän toi tori osio jakaa kahteen osaan, tyyliin
- chiliharrastukseen liittyvät tuotteet ( tänne ei hyväksytä ilmoituksia chilinpunaisistakaan autoista :p )
- sekalainen kirpputori ( täällä sit saa myydä vaikkapa mummoansa ).

Hyvin vähän siellä kaupitellaan chileihin liittymätöntä, mutta näytti se vähän hämäävän kuitenkin.

#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Endalion

Lainaus käyttäjältä: Xbow - heinäkuu 19, 2009, 20:59:56 ip
Öö, pitäisköhän toi tori osio jakaa kahteen osaan, tyyliin
- chiliharrastukseen liittyvät tuotteet ( tänne ei hyväksytä ilmoituksia chilinpunaisistakaan autoista :p )
- sekalainen kirpputori ( täällä sit saa myydä vaikkapa mummoansa ).

Hyvin vähän siellä kaupitellaan chileihin liittymätöntä, mutta näytti se vähän hämäävän kuitenkin.

Eli toisinsanoen ei pitäisi. Jos tulee ongelmaksi asti niin sitten pitää harkita, mitä tehdään. Miksi chiliin liittyvällä foorumilla pitäisi olla osio muuhun kaupusteluun?

Linda

Mä oon miettiny tota aloittelijan ja yleistä nurkkaa...Tietenkin on hyvä, että on sellanen foorumi missä uudetkin uskaltavat kysyä "tyhmiäkin" kysymyksiä, mutta mun mielestä siellä vois pikkusen kiristää moderointia. Lähinnä tarkotan kiristämistä sillä, että kun siellä kerran on pysyvä triidi esim. lannoitusasioille, niin mun mielestä on vähän hassua, että melkeinpä päivittäin sinne avataan uusi aihe, jossa käsitellään lannoitusta. Uuteen aiheeseen tulee pari vastausta ja kun se on tipahtanut pari pykälää alaspäin, tulee taas uusi ketju samasta aiheesta. Ei siinä muuten, mutta tuolla systeemillä monet aiheet, jotka ovat omia keskustelujaan, tippuvat ja katoavat jonnekin kauas. Eihän noita uusia kysymyksiä poistaa pidä, mutta helpottais paljon, jos ne vaan siirrettäisiin saman aiheen alle.

Voisko sinne lisätä jonkun sellasen pysyvän ketjun, jossa vois keskustella kaikenlaisista ongelmista. Esim. ötököistä ja muista?

Muuten mun mielestä hirveen hyvä foorumi ja mukavaa väkeä, jolta saa vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Ryhis

lokakuu 27, 2009, 19:49:55 ip #59 Viimeisin muokkaus: lokakuu 27, 2009, 19:57:01 ip käyttäjältä Räyhäkäs
Mielestäni tekstejä voisi moderoida vieläkin rankemmalla kädellä. Tällekin sivustolle näyttää pesiytyneen pari yhdys sana-vammaista ja sellaista pelleä jotka kirjoittavat koko tekstin putkeen ilman välimerkkejä.

Samoin helvetin huonolla suomella tai täysin ilman jäsentelyä kirjoitetut viestit voisi samantien räjäyttää bittitaivaaseen, minua ei ainakaan lämmitä "joo mäki oon syänny ryyni makkaroita turussa lauantaina turrussa"-tyyliset heitot jotka eivät ole A) Kommentteja B) Mielipiteitä. Jos kirjoittaja on niin kamoissa, jurrissa, asennevammainen tai alle kuusivuotias ja tämän johdosta ei pysty tuottamaan ymmärrettävää tekstiä, on heitä varten http://www.suomi24.fi
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa