lokakuu 06, 2024, 12:24:46 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


Monen kasvin bubleri...

Aloittaja Kekishero, huhtikuu 14, 2009, 21:36:35 ip

« edellinen - seuraava »

Kekishero

Eli mulla on 2 vierekkäin ja kolme peräkkäin (kaksi tuollaista) riviä ruukkuja bublerissa niin riittääkö tila kun peräkkäin olevissa 6cm rako ja vierekkäin 9cm rako? Chilit ovat siis Datil sweet, Naga Morich, 7pod, Pimenta De Neyde, Limon, Scotch Bonnet Red, Pointed Yellow Habanero, Gambia Habanero, Goronong Yellow, Peito De moca ja Yellow Fatalii... (siis jos tällä jotain väliä) Eikö nuo muuten risteydy helposti? Jos risteytyy niin maistuuhan ne samalta? (esim. Limon+naga Limonista maistuu limonilta?) Ne on nyt 50l resossa mutta tilalle tulee piakkoin 100l-150l reso. (Ovat vasta "taimia" , jos niitä nyt edes voi niiksi vielä sanoa...)

Edit:typo

calm

Lainaus käyttäjältä: Kekishero - huhtikuu 14, 2009, 21:36:35 ip
Eli mulla on 2 vierekkäin ja kolme peräkkäin (kaksi tuollaista) riviä ruukkuja bublerissa niin riittääkö tila kun peräkkäin olevissa 6cm rako ja vierekkäin 9cm rako?


Taimikasvatukseen joo - isommille ei. Ison kasvin voit helposti laskea vievän pinta-alaa 0,5-1 neliömetriä. Siinä jää 6-9 sentin kasvivälit meeelko pieniksi.

chilimieli

Lainaus käyttäjältä: calm - huhtikuu 15, 2009, 09:13:23 ap
Lainaus käyttäjältä: Kekishero - huhtikuu 14, 2009, 21:36:35 ip
Eli mulla on 2 vierekkäin ja kolme peräkkäin (kaksi tuollaista) riviä ruukkuja bublerissa niin riittääkö tila kun peräkkäin olevissa 6cm rako ja vierekkäin 9cm rako?


Taimikasvatukseen joo - isommille ei. Ison kasvin voit helposti laskea vievän pinta-alaa 0,5-1 neliömetriä. Siinä jää 6-9 sentin kasvivälit meeelko pieniksi.


Tosin tämäkin riippuu varmasti lajikkeesta, itsellä bubblerissa muutamia chilejä tuollaisin välein, hyvin näyttää viihtyvän ja kasvu pysähtynyt sopiviin mittoihin. ;D