Tepinkapsikuumi - Satoa hinnalla millä hyvänsä (1st season)

Aloittaja TepinKapsikuumi, huhtikuu 26, 2009, 22:25:18 ip

« edellinen - seuraava »

TepinKapsikuumi

Kyllä tässä orthexin vippikorttia odotellaan. Mä kokeilin aluks 200mm pauliina ruukkuja ja hylkäsin ne kun jotenkin ne oli niin matalia ja mulle alkaa muodostua sellainen kuva että chilit tykkää porautua syvälle. Melkein tapoin yhden Pink Haban sellaisessa ylikastelun takia...noh kidutin ainakin. Nyt käytössä oleva pienin altakasteluruukku on 230mm mimosa passiivihydrona ja suurin on 400mm pauliina ja noissa juuret pääsee vesitilaan muualtakin kuin keskeltä.
Noissa altakasteluruukuissa on mulle perusideana se että kasvit sietäisi paremmin poissaoloa kun lataa vaan lähtiessään vesisäiliöt täyteen -> ei tule niin sidottu olo.

106cm pitkä PI441551 f4 ulkoilee. Kannattaisko tätä leikellä?

axo


Chilivaari

Tuokin on luultavasti mallia "köynnöskasvi". Jos sinulla on tilaa, anna kasvaa vaan. Johan se on haarautunut. Noihin sivuhaaroihin se sato tulee. Luultavasti se on loppukesällä kolmimetrinen. Minulla Campane ja Starfish kasvoivat viime kesänä tuohon tapaan. http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=4107.msg44510;topicseen#msg44510

Nyt kylvin myöhemmin ja Campane on vasta reilu metrinen.

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Chilivaari - toukokuu 10, 2009, 18:40:49 ip
Tuokin on luultavasti mallia "köynnöskasvi". Jos sinulla on tilaa, anna kasvaa vaan. Johan se on haarautunut. Noihin sivuhaaroihin se sato tulee. Luultavasti se on loppukesällä kolmimetrinen. Minulla Campane ja Starfish kasvoivat viime kesänä tuohon tapaan. http://chilifoorumi.fi/index.php?topic=4107.msg44510;topicseen#msg44510

Nyt kylvin myöhemmin ja Campane on vasta reilu metrinen.


Melkoisia köynnöksiä! Ehken pysty tarjoamaan kolmemetrisille enää valaistusoloja. No rohkaisin kuitenkin mieleni kun noita PI441551 f4:sia mulla on yhteensä 4 kpl ja kokoluokka sama...otin ja leikkasin yhden 55 cm korkeudelta tylysti poikki.
Noissa hujopeissa kun pelottaa se, että miten ne pysyy kasassa jos satoakin alkaa ilmaantumaan. Pääseepähän nyt seuraamaan katkaistun ja (vielä) katkaisemattomien yksilöiden kasvutaivalta. Olen havaitsevinani itsessäni selvää "leikkausarkuutta"...

Chilivaari

Eri lajikkeethan nämä ovat, vaikka ehkä sukua.
Minulla ne sivuoksat kääntyivät melkein vaakasuoraan ja niihin tuli pitkä rivi kelloja. Laitoin langalla katosta vähän tukea jonnekin metrin päähän rungosta, etteivät roikkuneet pöydälle tai lattialle sadon painosta. Yksi kasvi peitti jo monta neliötä parvekelasia ja kattoa. Kattoon ei tullut kyllä satoa. Kai siellä oli liian hämärää.

TepinKapsikuumi

toukokuu 13, 2009, 22:57:41 ip #25 Viimeisin muokkaus: toukokuu 13, 2009, 23:24:04 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Kuvat on minusta mukavia. Laitetaanpa siis muutama näytille.
100cm Surinam Red

140cm Aji White Wax...kamalassa kasvuvauhdissa mutta köynnös siitä taitaa tulla

Chinense Jungle. Kyllä ne sellasia metrisiä monet jo on. Nyt pitää oikeesti alkaa selvittää miten siirrytään blooming-modeen noiden kanssa. Käytössä olisi floramato/micro sekä topmaxia.

TepinKapsikuumi

toukokuu 18, 2009, 21:57:24 ip #26 Viimeisin muokkaus: toukokuu 18, 2009, 22:18:18 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Nyt alkoi chinenset saada kukitusravinnetta. En enää raaskinu nyppiä nuppuja pois ja olivathan ne jo haaroittuneetkin.
En kyllä tiedä menikö annostelu sinnepäinkään.
Eli 40 litraan vettä laitoin 130ml matoa, 55ml microa ja topmaxista ei ollu mitää käsitystä, joten laitoin varmuuden vuoksi riittävän tuntuisesti eli 120 ml. EC 1.6. Onko topmaxille jotain annosteluohjetta jossain?

esanssi

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 18, 2009, 21:57:24 ip
Onko topmaxille jotain annosteluohjetta jossain?


Pullossa ainakin sanotaan 2-5ml/l.
Muihin lannoitteisiin, enkä EC:hen, ota kantaa, kun on eri lannoitteet ja mittari vielä matkalla jossain päin maailmaa. Pitää sitten tutustua noihin arvoihin.  :)

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: esanssi - toukokuu 18, 2009, 22:33:39 ip
Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 18, 2009, 21:57:24 ip
Onko topmaxille jotain annosteluohjetta jossain?


Pullossa ainakin sanotaan 2-5ml/l.
Muihin lannoitteisiin, enkä EC:hen, ota kantaa, kun on eri lannoitteet ja mittari vielä matkalla jossain päin maailmaa. Pitää sitten tutustua noihin arvoihin.  :)


Jep sen pullon ohjeen huomasin, mutta sitä en huomannut että onko ohje hydroiluun vai konventionaaliseen kasvatukseen.

esanssi

Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 18, 2009, 22:37:32 ip
Lainaus käyttäjältä: esanssi - toukokuu 18, 2009, 22:33:39 ip
Lainaus käyttäjältä: TepinKapsikuumi - toukokuu 18, 2009, 21:57:24 ip
Onko topmaxille jotain annosteluohjetta jossain?


Pullossa ainakin sanotaan 2-5ml/l.
Muihin lannoitteisiin, enkä EC:hen, ota kantaa, kun on eri lannoitteet ja mittari vielä matkalla jossain päin maailmaa. Pitää sitten tutustua noihin arvoihin.  :)


Jep sen pullon ohjeen huomasin, mutta sitä en huomannut että onko ohje hydroiluun vai konventionaaliseen kasvatukseen.


Ai, mä ajattelin, että olet ostanut "pimeän pullon".  ;)

Itse annostelin tuolta haitarin alapäästä. Pari päivää vasta liemet pyörineet, ettei paljon ole vielä sanottavaa. Nuppuja on tullut lisää, eikä yhtään sen jälkeen pudonnut, mutta se voi kyllä johtua myös pienemmästä typen määrästä näissä liuoksissa. Suuremmalla määrällä saa harrastuksesta ainakin kalliimman, jos ei muuta. Mutta tuostahan oli turha huomauttaa, kun katsoo päiväkirjasi nimeä.  ;)

TepinKapsikuumi

toukokuu 19, 2009, 13:17:18 ip #30 Viimeisin muokkaus: toukokuu 19, 2009, 13:22:41 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
No ei mulla itsetarkoituksena kyllä ole mahdollisimman kalliilla tehdä ja tuo päiväkirjan nimi tuli siitä kun harrastuskustannukset muuttuivat nelinumeroisiksi ja tajusin että kilohinta alkaa olla kohdallaan ja paineet kavereiden silmissä sadontuotannon suhteen alkoivat kasvaa.
Lähinnä haen ensimmäisen vuoden chinenseille optimaalista topmax annosta aeroflo systeemissä. Nythän tuo on sen 3ml/L.
Ainakin yksi jo antautui.

Surinam c.chinense

esanssi

Vitsinähän tuo oli tarkoitettu...  :)

Mullakin on ensimmäinen kausi hydroilua meneillään. Olet oikeassa, helkutin kalliiksi tämä leikki tulee, kun joutuu hankkimaan paljon rojua ja aineita. Pikkuhiljaa kun on kantanut kaupoista yhtä sun toista, on jotenkin salakavalasti tullut upotettua tähän hommaan semmoinen määrä rahaa, että olisin kahdesti harkinnut hydroilun aloittamista, jos koko summa olisi pitänyt lyödä kerralla pöytään.
Sitten syssyllä voi laskea sitä kilohintaa. Tokihan näistä tänä vuonna ostetuista ja rakennetuista kamoista suurin osa toimii tulevinakin vuosina, että voisikin alkaa laskea kuinka kauan aikaa menee, että kilohinta putoaa vaikka alle kolmenkympin.  ;D

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: esanssi - toukokuu 19, 2009, 14:35:27 ip


Mullakin on ensimmäinen kausi hydroilua meneillään....


Ei muuta kun päiväkirjaa pystyyn ja kuvia kanssa.

TepinKapsikuumi

toukokuu 19, 2009, 16:50:15 ip #33 Viimeisin muokkaus: toukokuu 19, 2009, 17:53:15 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Innostuinkin tänään näköjään kuvailemaan..sorry!
Bih Jolokian veljekset.

Toinen on ilmeisesti saanut paremmat eväät elämään tai minä olen epäonnistunut kasvattajana surkeasti.

Latvasta typistetty Bolivian Rainbow maaliskuun lopun idätyksistä 200mm pauliinassa.

Yritän pitää tämän pienenä.

TepinKapsikuumi

toukokuu 26, 2009, 14:37:18 ip #34 Viimeisin muokkaus: toukokuu 27, 2009, 11:50:48 ap käyttäjältä TepinKapsikuumi
Jos vaikka pientä fotoupdatee laittelis...

Latvasta katkottu PI441551 f4 live and kickin'

Reilu 2 viikkoa sitte se menetti latvansa.

Lemon Dropin annan tehdä työtään.


Aji Cristal turvemullassa näyttää nyt tältä. Nuppui on jo aika mukavasti.


Kukkiva Lemon Drop


Ebbissä kaikki hyvin.


Pink Habeneroa ja Scotch bonnettia koetan juurruttaa pistokkaista.


Näin ei saisi tehdä. Poltin elinvoimasen Fataliin auringossa.


Mutta muuten menee ihan mukavasti.

Edit: Onko tämä nyt Surinamin sellainen miksi sitä luulen?


TepinKapsikuumi

toukokuu 29, 2009, 22:58:54 ip #35 Viimeisin muokkaus: toukokuu 29, 2009, 23:04:21 ip käyttäjältä TepinKapsikuumi
Nyt on piru merrassa.
Surinam kukkii kyllä


mutta

mutta


tulos on tämännäköistä


Eli vesiviljelysysteemissä eteläikkunalla olevat chinenset tiputtavat kukintojaan.
Eikö valo riitä vai onko niillä menossa joku kylmäharjoittelu? Nyt juuri tuntuu siltä, että ei tämä helppoa olekaan.

Niabo

Kuulemma ne ekat kukat yleensä on harjottelua, tokista tulee pari palkoa ja kolmansista kukista räjähtää :) itellä kans kunnon valoissa ja vesiviljelyssä ekat kukat on kuihtunu, tokia ei vielä oo tullu...

TepinKapsikuumi

Lainaus käyttäjältä: Niabo - toukokuu 30, 2009, 00:06:10 ap
Kuulemma ne ekat kukat yleensä on harjottelua, tokista tulee pari palkoa ja kolmansista kukista räjähtää :) itellä kans kunnon valoissa ja vesiviljelyssä ekat kukat on kuihtunu, tokia ei vielä oo tullu...

Kiitos mieltä rauhoittavista sanoista.

TepinKapsikuumi

kesäkuu 01, 2009, 23:04:21 ip #38 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 02, 2009, 00:11:02 ap käyttäjältä TepinKapsikuumi
Tänään ei hermo enää pitäny. Pari viikkoa tuli katseltua tuota kukkien tippumista..noh kyllä sen vielä aikuinen mies kestää, mutta ei enää sitä että lehtiäkin alkoi putoilla tasasee. Johtopäätös: liemet vaihtoon.
Kasvit on kuitenkin ihan ok kokoisia semmosia 130-160 cm korkeita pusikoita.
Aikaisempi seos: 40 litraa vettä, 100ml diamond nectaria, 130ml floramatoa, 55ml floramicroa ja 120ml topmax

Nyt: 50 litraa vettä, 100ml diamond nectar, 150ml floramatoa, 100ml floramicroa ja 250ml topmax.
EC 1.6

Tänää tuli taas yhdelle innokkaalle luovutettua taimia. Toivottavasti saa Tepinin kasvamaan.

Jos jotain positiivista niin lemon dropissa on potentiaalisen näköisiä möykkyjä.


Tämän toisen Tepinin kanssa olen tuskaillut jo kauan. Siinä missä kaveri kasvaa pituutta ja runko on vihreä niin tämä toinen tekee punertavaa runkoa ja on kitukasvuinen...Auttaisikohan ruukunvaihto?


wille

Mulla on kanssa Tepin erittäin kitukasvuinen. Luovuin sen osalta jo toivosta tälle vuodelle. Se ei ole kasvanut oikeastaan ollenkaan. On tuommoinen 10-15cm heinä. Runko on ohut kuin sirkkataimella ja muutenkin kasvu on outoa. Josko se kuitenkin siitä ensi keväänä..  ::)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit