Katsokaa, Atheos__ yrittää kasvattaa chilejä. Part 1

Aloittaja Atheos__, kesäkuu 03, 2009, 22:27:25 ip

« edellinen - seuraava »

Atheos__

Tervehdys hilipäät!

Pari päivää lueskelin muiden kasvatuksista ja pakkohan se oli omat siemenet tilata. Hieman myöhäiseksi jäi ensimmäisen kauden istutukset mutta ei se mitään. Ei varmaankaan ehdi tänä vuonna satoa saamaan mutta ompahan hyvä pohja ensi keväälle.

Tilasin Fataliilta setin siemeniä, yhteensä yhdeksää erillaista. Lopullisen lajivalinnan hankaloittamiseksi tilauksessa tuli vielä vähän ekstaa, yhteensä 12 pussia siemeniä :D Noh, ei se mitään, laitoin seitsemää mallia multaan. Multaan meni Naga Morich, Bird's eye baby, Inca red drop, Cap1499, Bolivia bonsai, Hungarian hot cherry ja Aji benito.

Ensimmäinen yritys meni niin sanotusti reisille kun unohdin baarin jälkeen lemmikkirottien häkin auki yöksi. Rakkaat pienpedot kaivoivat yön aikana kaikki kukkaruukut auki ja levittelivät mullat pitkin kämppää :)

Uuden jyvät laitoin viime sunnuntaina itämään märälle suodatinpussille elmukelmulla peitettynä rottaturvalliseen paikkaan. Naga morich kasvatti parin millin "hännän" alle vuorokaudessa ja muut vuorotellen puolen päivän välein. Enää Bird's eye baby ja Bolivia bonsai itämättä. Olen siirtänyt siemenet multaan heti kun alkaa "häntää" olla pari milliä. Naga alkaa jo nousta pintaan, muut multaan siirretyt varmaan parin päivän sisällä.

Pitää varmaan laittaa kuvia heti kun mitään vihreään viittaavaa alkaa kunnolla pinnalla näkyä :D
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

snu


Voihan sitä pienellä lisävalaistuksella saada pari podiakin vielä tänä vuonna. Yllättävän hämärässäkin jaksaa puska puskea sen yhden kappaleen.
#419
Eksyminen on suotavaa.

Atheos__

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Kivasti naga kasvaa. Reilu vuorokausi ensimmäisestä vihreästä pilkahduksesta niin pituutta on tullut jo pari senttiä


Toinen naga nousi viime yönä mullasta, kypärä on vielä päässä.


Cap 1499 nousi myös viime yönä, kypäräpää tämäkin vielä.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Kesyrotat ja chilit ei tosiaankaan sovi yhteen. Rakkaat pienpedot teki "Houdinit" lauantaina, pakenivat häkistä ja mylläsivät hyvin kasvamaan lähteneen cap1499:n purkin pitkin olohuonetta.



Multakasan seasta löytyi kuitenkin elossa oleva, hieman maisteltu taimi. Hyvin näyttää voivan vaikka toinen sirkanlehti on syöty melkein kokonaan. Mahtaako jäädä henkiin?

Missä vaiheessa ensimmäisiä oikeita lehtiä alkaa kasvamaan? Valoa pitäisi ikkunalaudalla olla riittävästi.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Meinaa unohtua päiväkirjan päivittäminen. Kasvattelun opettelu alkaa tuottaa tulosta. Taimia on kuollut lannoitteiden puutteeseen, lannotteiden yliannostukseen ja rottien syöminä. Kasvu pysähtyi kaikilla kuukauden ikäisinä ja alkoi uudestaan kun tajusin ostaa lannoitetta. Yksi Naga vaihtoi myös omistajaa, piti kaveri koukuttaa lajiin mukaan  ;D

Inka Red Drop


Cap 1499


Naga Morich. Rotta söi latvan  8)


De Arbol. Ja taas rottavammaisia chilejä


Hoikahko Bird's eye baby. Meinasi kuolla lannoitusonnettomuudessa ja melkein kaikki lehdet lähti. Nyt tekee uusia oksia kovaan tahtiin ja 4 kukan alkuakin on.


Pikkuinen Malagueta pääsi erikoisempaan kasvuympäristöön.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__



Bird's eye baby puskee kukkia urakalla loisteputken alla! Inca red drop ja cap 1499 alkavat myös kukkimaan kohta, kukan alkuja on kymmeniä.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Eli loisteputken alla tosiaankin voi kasvattaa hilejä. Inca red dropissa on kymmeniä pieniä podeja ja Bird's eye babyssäkin lähelle kymmentä. Molemmissa vielä lähemmäs sataa kukan alkua
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Bird's eye baby ennen 2x36w loisteputkien alle pääsyä.


Sama horsma kuukauden loisteputkikuurin jälkeen.


Ja yhden podin metsästys on nyt ohi. Joko sen saa syödä  ;D


Inca red drop.


Ja sen podi.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Mikho


Atheos__

Lainaus käyttäjältä: kapsikumi - lokakuu 02, 2009, 17:15:22 ip
Lainaus käyttäjältä: Atheos__ - lokakuu 02, 2009, 12:06:00 ipJa yhden podin metsästys on nyt ohi. Joko sen saa syödä  ;D


anna rotalle maistiainen ;)


Saatan maistella rottaa jos nuo menevät syömään  8)
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Päivitystä.

Inca red drop. laskin 24 podia, suurin melkein parisenttinen ja pienimmät parin millin pallukoita. Kukkia tulee koko ajan lisää.


bird's eye baby. Parikymmentä pikkuista podia ja satoja kukan nuppuja. Osa kukista putoilee mystisesti, liekkö hedelmöitys epäonnistunut.


Ulupica large.


Malagueta


Bolivian bonsai


Todella pieni Chinese five color


Luvaton tunkeilija. Sillä on noin 4000000 kaveria. Harkitsen armeija ajoilta tuttua Sergein ilmatorjuntakanuunaa torjumaan noita.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ

Olet jopa toinen henkilö, kenellä tiedän olevan Bolivian Bonsain kasvamassa. Itselläni paraikaa meneillään tämän vuoden toinen sato kyseisellä kasvilla. :)

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: jeQQ - lokakuu 07, 2009, 22:45:24 ip
Olet jopa toinen henkilö, kenellä tiedän olevan Bolivian Bonsain kasvamassa. Itselläni paraikaa meneillään tämän vuoden toinen sato kyseisellä kasvilla. :)


Tuosta bonsaista ei vielä vähään aikaan satoa saada  :D Ehkä talven aikana
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ

Nopeasti se kasvaa hyvissä olosuhteissa, mulla jäänyt kyllä superpieneksi ja tuuheaksi puskaksi, kun jänöt ovat syöneet kolme kertaa ja kerran pudotti lehdet kun vedin överilannat. :) Nyt tulossa monta pikkupodia.

Atheos__

Pakko oli maistella yksi raaka, pikkurillin pään kokoinen Inca red drop  ;D. Tuossa vaiheessa toimisivat mukavasti salaatin lisukkeena, maistuu herneeltä ja kiva pieni polte.
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Mokkulat vaan kasvaa ja lisääntyy.

Inca red drop. Katala rehu yllätti tulisuudellaan. Ensimmäinen maisteltu raakile poltteli silleen mukavasti, tämä toinen, jo lähes täysikokoinen olikin jotain ihan muuta pizzerian jalapenoihin tottuneelle  ;D


Bird's eye baby


Ulupica large. Melko sekava tapa haarautua, tästä taitaa tulla aikamoinen viidakko
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

8 senttiä korkea Malagueta tekee nuppuja  :D Hullu kasvi

Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

Atheos__

Lainaus käyttäjältä: Atheos__ - lokakuu 15, 2009, 00:20:07 ap
8 senttiä korkea Malagueta tekee nuppuja  :D Hullu kasvi


Tarkemmalla tutkimisella päivänvalossa tuo hullu minichili on kasvattanut kolme nupun alkua. Meinaako se tosiaan kukkimaan ruveta?
Toimin testosteronilla ja turbohiivalla. Olen eeppinen! Olen upea! Olen tosimies! Päässäni on pissaa!

jeQQ