tammikuu 09, 2025, 22:54:51 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Älkää hyvät ihmiset !!!

Aloittaja SahuriX, kesäkuu 17, 2009, 19:12:48 ip

« edellinen - seuraava »

SahuriX

Tossa kun olin Jalapenon siemeniä kaivellut talteen muutamasta podista... pesin kädet(melkein) hyvin... sitten kutitti nenää pakkohan sitä oli pikkasen koukkia...

Eli varotuksen sana: SORMIA EI SAA TYÖNTÄÄ NENÄÄN !!!
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Horrigan

kesäkuu 17, 2009, 19:25:34 ip #1 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 17, 2009, 19:32:48 ip käyttäjältä Horrigan
Ei myöskään kannata käväistä kusella ennen kuin on varma, että kaikki kapsaisiini on varmasti lähteny käsistä. Ystäväni teki sen virheen Red savinan käsittelyn jälkeen... Eikä asiaa varmasti auttanut se, että hän on juutalainen  ;)

Paprikaana

köhöm.. nyt myönnän tyhmyyteni mutta kysytään kumminkin: miten se juutalaisuus liittyy kusella käyntiin?
Il Mondo Cambia, Io No!

Horrigan

kesäkuu 17, 2009, 19:36:28 ip #3 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 17, 2009, 19:38:27 ip käyttäjältä Horrigan
Lainaus käyttäjältä: Paprikaana - kesäkuu 17, 2009, 19:33:31 ip
köhöm.. nyt myönnän tyhmyyteni mutta kysytään kumminkin: miten se juutalaisuus liittyy kusella käyntiin?

Arvasin, että jatkokysymyksiä seuraa, joten väännetäänpä rautalangasta. Mitä juutalaisille pojille tehdään syntymän jälkeen? Ympärileikataan of koors. Ja voit varmaankin kuvitella tuskan määrän, kun kapsaisiinia livahtaa "soltun, jolla ei ole kypärää", päälle.

SahuriX

Lainaus käyttäjältä: Horrigan - kesäkuu 17, 2009, 19:25:34 ip
Ei myöskään kannata käväistä kusella ennen kuin on varma, että kaikki kapsaisiini on varmasti lähteny käsistä. Ystäväni teki sen virheen Red savinan käsittelyn jälkeen... Eikä asiaa varmasti auttanut se, että hän on juutalainen  ;)

AUTS! Nenässäkin tuo tuntuu mukavalle... voin vaan kuvitella miltä se tuntuu muni öö muualla...
roskaposti@turha.tilaus.fi    http://yksi.fi/juha/      NRO:590

Paprikaana

no jooh, minulle täytyy kaikki vääntää siitä kuuluisasta rautalangasta  :D en kyllä halua edes kuvitella sitä tuskaa minkä hän on siitä saanut :/
Il Mondo Cambia, Io No!

Doc Evil

Lainaus käyttäjältä: Horrigan - kesäkuu 17, 2009, 19:25:34 ip

Pakko sanoa, että tämä on kyllä paras foorumi, mitä voi ikinä löytää. Näitä juttuja kun seuraa, niin ei ihme, että löytää itsensä täältä monta kertaa päivässä  ;D

Noli Me Tangere

Ja kun pilkotte tulista chiliä leikkuulaudalla, älkää jättäkö veitsen kahvaa siihen laudan päälle chiliseen kohtaan niin että kahva joutuu kosketuksiin kapsaisiinin kanssa. Koska siitä voi toinen samassa taloudessa asuva henkilö ottaa sen veitsen käteensä tietämättä kapsaisiinista, jättää kätensä kunnolla pesemättä ja...

Loppuja en ala teille kuvailemaan, vaan jätän mielikuvituksen varaan. Saivat kasvit miltei tappotuomion Voi elämän karut kävyt...

Xbow

Juu, pientä kihelmöintiä tai tuntua, että "saippuaa meni silmään" ( kuten Pirk sanoi ) lukuunottamatta olen selvinnyt isommilta järkytyksiltä... Nenäänkin on toisinaan mennyt. En nyt juuri ole nähnyt mitään erityistä vaivaa kapsaisiinin poistamisessa, ottaa tulee välillä hierottua yms. Saunaan on sit kiva mennä, saapi extralöylyt... Jugurttiakaan en ole ulkoisesti käyttänyt, en ole juutalainen, mutta minkäs teet, onneksi ei ole paha.

Etenkin Habanerosta tuo kapsaisiinin kulkeutuminen mitä ihmeellisimpiin paikkoihin lähentelee legendaarista. Eräs kaveri oli saksilla vähän leikellyt chiliä. Sittemmin parempi puolisko oli saksilla leikannut langan poikki, ja tietty nuolasi langan päätä, jotta pääsisi ompelemaan. No, äimisteli kyllä, että mitä HELV... Oli kuulemma säväyttävät aromit langan päässä.
#209 säälittävät 38,61 g
Disclaimer: Mun höpinöitä ei pidä sit ottaa liian vakavasti

Tepi

Nykyisen vaimon kanssa kun aloiteltiin seurustelua sattui kerran lievähkö tapaturma...päivällä olin kokkaillut jotain chilipitoista- olin mukamasten pessyt kädet mutta en mitenkään huolellisesti. Ilalla sainkin sitten naisvieraan, ja jossakin vaiheessa siirryttiin makuukammarin puolelle. Juuh, ja jokainen arvaa missä ne kädet oli vähän ajan päästä...
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

harvester

Juu juu.. kröhm.. se polte siellä alapäässä on kyllä Jännä juttu..
Habaneroa olen onnistunut omaan nenääni ja silmiini tunkemaan, ja kipu on ollut kyllä melko sietämätöntä.. nykyään tuleekin aina sormenpäät testattua nuolemalla, että vieläkö tulisuutta löytyy vai onko pesty kunnolla.

Kadotus

kesäkuu 26, 2009, 12:02:12 ip #11 Viimeisin muokkaus: kesäkuu 26, 2009, 12:04:55 ip käyttäjältä Kadotus
Minä tutustuin ensimmäistä kertaa chiliin ala-asteikäisenä kun vanhempien tuttu oli tuonu vähän chiliä Thaimaan reissultaan. En muista että olisin koskaan saanu niin hyvää cayenne-jauhetta kuin se, minussa asuu kai pieni masokisti kun vedin sitä vahingossa reilun satsin nenäänkin ja silti rakastuin tuohon jaloon poltteeseen heti kättelyssä. ;D En silti suosittele!

Siitä tulikin mieleeni kun join ekaa kertaa viskiä, olin saanu halvalla litran lekan 12-vuotista Chivas Regalia. Mukava kesäpäivä ja kaverilla pippalot pystyssä. Vetelin sitä viskiäni sitten sekä raakana että cokiksen kanssa ja myöhemmin illalla, pullon ollessa lähes tyhjä, sisäinen remonttimieheni sai minut uusimaan kaverin pastahuusin laatoituksen kokonaan (yhtään ei osunu pönttöön).
Aikaa ja pesukonetta säästääkseni kävin myös vaatteet päällä suihkussa ja saunassa, jossa istuin alkuillasta sammuneen kaverini kanssa. Se oli heränny kun pojat oli sotkenu sen naaman sinapilla ja sitten yks julppi oli keksiny että vois työntää kynttilänjalan sen "tuhkaluukkuun." Mistä seurasi takaa-ajo episodi ympäri pihamaata, kaveri kuitenkin säilytti koskemattomuutensa.
Saunassa se selitti järkyttyneenä tapahtumia naama sinapissa ja ite vaan örisin vieressä tajuten tuskin mitään... Kotimatkasta en muista juuri mitään mutta kotiinpäästyäni kävin pesemässä kirkkoveneen kuvat naamastani jotka olivat siihen mystineesti ilmaantuneet hetken levätessäni. No kaverin luona oli mm. voita makuuhuoneen katossa, olimme selvästi tekemisissä korkeampien voimien kanssa.
Onnistunut ilta kaikenkaikkiaan, seuraavana päivänä pääsin jo joskus 18:00 aikoihin sängystä, näin kaikenlaisia näkyjä ja muutenkin oli aikas paha jälkitauti ;D
Sinä päivänä rakastuin viskiin.

Lainaus käyttäjältä: Räyhis
Paska maa + paskat ihmiset = paskat kuljettajat.

MikaK

Lainaus käyttäjältä: Tepi - kesäkuu 18, 2009, 10:29:30 ap
Nykyisen vaimon kanssa kun aloiteltiin seurustelua sattui kerran lievähkö tapaturma...päivällä olin kokkaillut jotain chilipitoista- olin mukamasten pessyt kädet mutta en mitenkään huolellisesti. Ilalla sainkin sitten naisvieraan, ja jossakin vaiheessa siirryttiin makuukammarin puolelle. Juuh, ja jokainen arvaa missä ne kädet oli vähän ajan päästä...

Been there done that :)

Talvella käsittelin habaa ja pesin mielestäni kädet hyvin. No puolivuotias tyttö sylissä myöhemmin ja likka otti isin peukalosta otteen suulla. Seuraus outo ilme -> innokas kuolan eritys -> itkukohtaus. Ei kun jääkaapille ja maitokorviketta tarjoamaan pahimpaan hätään kunnes äitinsä tarjosi luonnonantimia. Nyt pitäisi alkaa pikku hiljaa oikeasti tarjoamaan chilejä nappulalle.

Torakka

omasta kokemuksesta ei kannata syödä hk potkuja maustettuna n.5 habanerolla ja syödä puolella naamaa ja mennä heti sen jälkeen saunaan...

Herra 47

:) mikäli kasvattaa nagaa ym muita tulisia ja varsinkin jos aikoo niistä jauhetta niin parempi vain totutella siihen että chiliä on joka paikassa siihenkin tottuu.... Ja ainoa keino välttää se on olla joko tiovaara asuste tai teettää kyseiset toimenpiteet muilla ;)

Viime syksynä käytin kumikäsineitä 2 kertaa... Molemmilla kerroilla halkaisin yli 100 nagaa + keräsin niistä siemeniä...

Muuten en ole enää viitsinyt käyttää hanskoja
Mutta jauhatus ja jauheen purkitus on aika pölyävää ja jauhetta onkin sitten kaikkialla :)
Ei se niin pahalta tuntunut enää lopuksi... Edes saunassa käynti tuon jälkeen
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)

hessi

juu kyllä se on niin, että kaikkeen tottuu...
ehkä ne ensimmäiset uuden sanon chilihöyryt
tulee aina yllärinä :)
mutta kun tuollaiset parisataa Nagaa valmistelee (tai chili kuin chili)
ja savustele, kuivaa ja jauhaa niin nagapölyä on kyllä jokapaikassa,
varsinkin tuo kuivausvaihe kuivurilla on hupaisaa, joka kerta kun menee
vaihtelemaan hyllyjenpaikkoja tai tarkistamaan kuivuusastetta, jostain
kumman syystä se vain "unohtuu" hanskojen käyttö ja se ettei työnnäpäätään sinne puhallusilman päälle ja räplää ja kääntele chilejä paljain käsin! minulla se käy sitten joka ikinen kerta! Blondi kun olen  :o)
ja kyllähän sen jokainen tietää että aina jotain paikka sormillansa räplää olise sitten nenä tai
silmät tai... ;)
mutta kyllä siihen tottuu.... ehkä.... ylläri se aina on...
ja kokeileppa ravistella ensin purkkia(suht isoa sellaista) jossa savunagaa ja sitten avaat purkin ja
nuuhkaiset pölyt ! huh ! mukavat fiilikset tulee ;)
nimimerkillä kokemusta on!

2012-2015> hallituksen jäsen/rahastonhoitaja
2011-> hallituksen varajäsen
2010-> hallituksen jäsen,sihteeri
2008-10 tilintarkastaja Suomen Chiliyhdistys ry

wiFFy

On tullut kanssa kokeiltua. Lähellä oli ensiapukeikka, kun puoliso itkee ja huutaa suihkussa 20 minuuttia putkeen. Olisikohan jugurtti toiminut ensiapuna? ;D

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: wiFFy - heinäkuu 02, 2009, 02:41:10 ap
On tullut kanssa kokeiltua. Lähellä oli ensiapukeikka, kun puoliso itkee ja huutaa suihkussa 20 minuuttia putkeen. Olisikohan jugurtti toiminut ensiapuna? ;D

Teillähän on hardcore-elämää!  ;D Sinkut jäävät moisista spektaakkeleista vallan paitsi!

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Aji Inferno - heinäkuu 02, 2009, 10:51:59 ap
Lainaus käyttäjältä: wiFFy - heinäkuu 02, 2009, 02:41:10 ap

Teillähän on hardcore-elämää!  ;D Sinkut jäävät moisista spektaakkeleista vallan paitsi!

Niin- ja juuh...kehtaakohan tätä edes kertoa...poltehan leviää kosteuden välityksellä- limakalvoilla oleva kapsaisiini lähtee ainakin vähemmäksi ihan sitä tavallisinta chilin reittiä käyttämällä...eli suulla  ::).
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Herra 47

heinäkuu 02, 2009, 12:50:45 ip #19 Viimeisin muokkaus: heinäkuu 02, 2009, 12:52:30 ip käyttäjältä herra 47
 tai sit just tasan toisinpäin :P.

Eli kannattaa sit hiukan ennen syödä kunnon chilipitoista ruokaa
kat ko kat kara puuhu
Chiliyhdistys ry, varajäsen

ainoastaan 56,8g nagaa kerralla ;)