http://hanfburg.de/Suurpainenatriumlamppuja - Varsin edullisesti

Aloittaja Ronja 7, tammikuu 20, 2004, 07:32:33 ap

« edellinen - seuraava »

Juha Tretjakov

Saa kertoa myös vähän sisältöä postaamastaan linkistä... Tuolla siis saksalaisella sivulla on 400 W natikan rakennussarja (Bausatz) 75 euroa. Näyttäis olevan mukana polttimo, kanta, heijastin ja kuristin. Kuristimen kotelon ja valaisimen rungon voinee kukin nikkaroida haluamakseen.

Kun ottaa huomioon, että kuristin painaa aika lailla ja kerää kohtuullisesti postikulua, ei tuo nyt niin ilmainen ole. Itse päädyin viime vuonna mieluummin Elektro-Valon 400 W Firefly-valaisimeen, jossa on kuristin (10 kg) erillisen piuhan päässä, niin valaisin (5 kg) pysyy katossa kiinni paremmin... Valaisin satasen + lamppu 13 + ALV + Matkahuollon kuluja joku 12 euroa (vai vähemmän, en muista). Matkahuollolla on sentään palvelu, että soittavat kun paketti tulee.

Samaa sarjaa on 250 watinkin natikkavalaisin, en tiedä mitä maksaa. Samaan runkoon menee halidi ihan päikseen, oon sitä käyttänyt talvella. Ja pienemmät Robin-valot on vielä halvempia (150 W 55 eur + ALV).

Janne

Hanfburgin postikulut tolle setille taisivat olla noin 15 euroa.

Elektro-Valosta kun aikanaan tiedustelin spna -lamppujen hintoja ilmoitti keski-ikäinen naishenkilö varsin tylysti että NIITÄ lamppuja ei yksittäiskappaleina myydä. Antoi vielä ymmärtää että kyllä hän tietää mitä minä sillä kasvattaisin. Menin sen verran hämilleni että sanoin vain kiitos, kuulemiin enkä ole asiaan sen jälkeen palannut.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Make

Elektro-valosta on ollut ennenkin puhetta. Myös minä yritin ostaa aikanaan natikkaa sieltä, vastaus kyselyyni tuli piiiitkän ajan kuluttua ja oli yleiseltä sävyltään erittäin tyly. Eivät siis suostuneet myymään, ties mitä yrttejä olisin sillä kasvattanut :)

Ronja 7

Lainaus käyttäjältä: "Make"Elektro-valosta on ollut ennenkin puhetta. Myös minä yritin ostaa aikanaan natikkaa sieltä, vastaus kyselyyni tuli piiiitkän ajan kuluttua ja oli yleiseltä sävyltään erittäin tyly. Eivät siis suostuneet myymään, ties mitä yrttejä olisin sillä kasvattanut :)

Moi
Yritän tässä opetella tän saitin käyttöä.

Mutta asiaan l. noihin valaisimiin. Tollasen mä nyt sitte kuitenkin Saksasta tilasin. Hinta oli sitte loppujen lopuks 59 € + posti 11€.

Kyselin ko. vehjettä parilta paikalliselta ja kevyen hiljasuuden jälkeen alettiin kertoa
A. sikahintoja!
B. viittailla joihinkin laittomuuksiin, joissa näitä kuulemma käytetään!?

Jos mä jotain laitonta sikahintasta haluaisin, niin mä ottasin yhteyttä:
http://www.sensiseeds.com/ml/shop.asp?MainLev=2

t. Jarmo ???

Juha Tretjakov

Niin niin... kun en mä ole ennen ostanut natikoita, en voi tietää miten vaikeaa niiden ostaminen on. Mä nyt vaan soitin sinne Elektrovaloon, kyselin että voiko siihen samaan kuristimeen ja kantaan ruuvata tarvittaessa halidin ja kun olin tyytyväinen vastaukseen, tilasin tavarat. Halidilamppua niillä ei ollut varastossa, mutta natriumlamppu löytyi hyllystä jotta sen sai samaan pakettiin (13 e).

Tosin tilasin ne taloyhtiön nimellä kotiosoitteeseeni, mutta ei mulle semmosta mielikuvaa jäänyt että olis jotenkin nihkeää ollut myynti vaikken olisi firmaa maininnutkaan. Ihan laskulla tuli, rahti maksettiin erikseen Matkahuollolle. Ehkä mä käyttäydyin niin asiallisesti ja kypsästi, ettei niille tullut mieleenkään että mä voisin kasvattaa sillä lampulla vaikka avokadoja tai basilikaa! Ei ei, kun chiliä vaan...

Se halidi sitten muualta ostettuna maksoikin suolaisesti, mutta on se hyvä.

Ronja 7

Tere Juha ja muut.

Toi ei ollu vitsi kun kerroin kieromielisestä suhtautumisesta Chilien kasvatukseen. Ja mä nyt puhun Chileistä! Olisko näin, että nää lamppudiilarit kasvattaa ja diilaa jotain muutakin!?

Mun täytyy nyt julkisesti myöntää, että mä meinaan laittaa tän lampun valoon vähän muutakin ku Chilejä. (Joista mulla ei oo vielä siemenen siementä). Mm. kurkut, "pari" eksoottisempaa. En nyt muista muita ku ton Morus Alban, valkosen mulperipuun. Se ei tuu mun syöntiin, vaan Bombyx Moris (mulperiperhonen)-toukan sapuskaks. Jotka ylijäävät toukat syötetään Lissun sekä Eken jälkeläisille:

http://www.bighairyspiders.com/minatrix.shtml

Kuten myös Leealle ja Eskolle:

http://www.bighairyspiders.com/minatrix.shtml

Eikä ollu vitsi. Mä oon totinen niinku petolinnun pymppy.

Ja että miten tää liittyy Chiliin. Vastaus on tässä Jannelta osa copy/pastattynä:

Tuolla kokkaus osiolla oli tämä kaikkien juomien äiti.
Joten hulluna kokeilin sitä... ja pidin siitä.
Mutta se valmistustapa on hieman liian hidas joten joudutetaampa prosessia hieman:
2 dl vodkaa tai rommia
1 habanero
1 tarantella, tai 1 scorppiooni. Edelliset voi korvata 3:lla mehiläisellä. (Ko. kappale on allekirjoittaneen lisäys, eikä allekirjoittanut suosittele juomaa kuin itselleen).
Tehosekoittimen läpi.
Sitten kahvinsuodattimella sakat pois ja wola.
Siinä sitä on ja eikun heti nauttimaan oranssisesta juomasta.
Makunautintoja.

T. Jarmo

JK. Moderaattorille: Hi-sanaa kannattaa kenties välttää jokunen päivä maileissa.

Aji Inferno

Lainaus käyttäjältä: "Ronja 7"Tere Juha ja muut.

Toi ei ollu vitsi kun kerroin kieromielisestä suhtautumisesta Chilien kasvatukseen. Ja mä nyt puhun Chileistä! Olisko näin, että nää lamppudiilarit kasvattaa ja diilaa jotain muutakin!?

JK. Moderaattorille: Hi-sanaa kannattaa kenties välttää jokunen päivä maileissa.

Tuskinpa tätä Infernon keskustelua aletaan suuremmin moderoimaan ellei siihen tule pakottavaa syytä... :cool:

Huumeenkasvattajat ovat saaneet aikaan sen, että todistustaakka esim. natriumlamppujen käyttöjen laillisuudesta on meillä täysin laillisilla chilin ja muiden eksoottisten herkkujen kasvattajilla. Mutta niinhän se aina: jos esim. tunnustat kopioivasi CD-levyjesi sisällön PC:lle MP3-muotoon, moni leimaa sinut heti "piraatiksi"! Ikävä kyllä, ennakkoluulot ovat ihmismielen vähemmän kaunis tosiasia. Asiat ovat monille sitä miltä ne ensisilmäyksellä näyttävät.

Kuulenhan itsekin lähes päivittäin töissäkin vitsejä näistä "rehuistamme", ja lähes aina huumesävyllä. Aina joku kuulee tällaisen vitsin ja ottaa sen tosissaan - ja kas, olet kenties epäilty. Sille ei mahda mitään. Tosiasia on vain se, että meillä on hauska, epätavallinen ja harvinaisen laillinen harrastus. Pitäkäämme siitä siksi entistäkin enemmän meteliä, natrium-lamppujen kera ja niitä ilman!  :p

Ronja 7

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"
Lainaus käyttäjältä: "Ronja 7"Tere Juha ja muut.

Tuskinpa tätä Infernon keskustelua aletaan suuremmin moderoimaan ellei siihen tule pakottavaa syytä... :cool:

Huumeenkasvattajat ovat saaneet aikaan sen, että todistustaakka esim. natriumlamppujen käyttöjen laillisuudesta on meillä täysin laillisilla chilin ja muiden eksoottisten herkkujen kasvattajilla. Mutta niinhän se aina: jos esim. tunnustat kopioivasi CD-levyjesi sisällön PC:lle MP3-muotoon, moni leimaa sinut heti "piraatiksi"! Ikävä kyllä, ennakkoluulot ovat ihmismielen vähemmän kaunis tosiasia. Asiat ovat monille sitä miltä ne ensisilmäyksellä näyttävät.

Kuulenhan itsekin lähes päivittäin töissäkin vitsejä näistä "rehuistamme", ja lähes aina huumesävyllä. Aina joku kuulee tällaisen vitsin ja ottaa sen tosissaan - ja kas, olet kenties epäilty. Sille ei mahda mitään. Tosiasia on vain se, että meillä on hauska, epätavallinen ja harvinaisen laillinen harrastus. Pitäkäämme siitä siksi entistäkin enemmän meteliä, natrium-lamppujen kera ja niitä ilman!  :p[/color]

Moi

Kiitti vastauksesta. Mä tarkotin tällä Hi-sanalla tätä, joka hipsuissa:

Bagle is a mass-mailing worm that was found on 18th of January, 2004. The worm sends messages with the subject 'Hi' and random EXE attachment names. The worm installs a backdoor to infected machines. Bagle has been programmed to stop spreading on 28th of January.

Noin muuten olen kanssasi samaa mieltä.

T. Jarmo

Aji Inferno

Jepulis..! "Hi"-sanahan on tulkittavissa vähän toisinkin. ;-)

Ronja 7

Lainaus käyttäjältä: "thietavu"Jepulis..! "Hi"-sanahan on tulkittavissa vähän toisinkin. ;-)

Jep jep Thietavu

Mä tän `Hi´:n kanssa oon tänään viimeks pelleilly about pari tuntia. *~##:tu oli päässy tunkemaan jostain lävestä. Siivoa siinä sitte, ku olis jotain muutaki duunaamista. No siivottu on. Norton oli taas isona apuna.

Josko sitte paljo myönteisempää:

"Kasvihuone" on lämmön-eristetty, lamp(p)u(t) tulossa. Chilin siemenet tilaamatta, vaan noihin palataan. Muita siemeniä tuli jo. Kiintosin niistä Morus Alba.

Jos vielä kevyesti vielä kasvattamattomaan chiliin:

Mä aion mixata pariin nekkaan l. litraan vähän tulevaa piristettä. Ekan ko. juomasta (pitkästä aikaa) mä nautin sellasenaan valmista vierrestä käyttäen.

Seuraavan vierteen mä väännän ite ja teen nää mixauskokeet. Avot - meillä on aito uussovellus Sysmäläisestä sahdista by Jarmo. Toivottavasti maksa kestää nää kokeet?! :p

Elikkätota, tästä lähetään liikenteeseen. Maailman, Maailmankaikkeuden ensimmäinen Chili-Sahti:

Sahti on ohra-ja ruismaltaista perinteisin menetelmin valmistettu pintahiivatyyppinen olut. Yhdestä mallaskilosta saadaan reilut 2 litraa sahtivierrettä. Vierre siirretään käymissäiliöihin ja hiivataan. Tämän jälkeen vierteen annetaan hiljalleen käydä n. 15 - 18 asteen lämpötilassa noin viikon. Pääkäynnin jälkeen lämpötilaa lasketaan ja vierre saa kypsyä rauhassa 2 - 3 viikkoa, jonka jälkeen se on valmista sahtia nautittavaksi. Sahtia ei suodateta ja se on sameahkoa. Säilytyslämpötila on 1 - 5 astetta ja tarjoilulämpötila lähes sama.

T. Jarmo

Ronja 7

Moi

Chilistä perjantaita. Tää ko. lamppu on nyt asennettu. Tuli varsin vauhdikkaasti Saksasta door to door. Ja eikö ollu hampunviljelyohjeet följyssä! No, niillä ei oo käyttöä.

Lamppu itte on rakennussarja, joka vaati n. 6 ruuvia, yhen parimetrisen jatkojohdon ja tietty seinän johon se tällättiin.

Hyvin pelaa, eikä ollu sikahintanen. Lamppu 59,- €, postikulut 11,- €. Postinkantaja vielä soitti aamulla ja kysy että sopiiko tulla siihen ja siihen klo-aikaan. Sopi.

Suosittelen lämpimästi (400 W  :) .

Jos sitte näihin Chileihin: Ne on nyt tilattu Exotic Gardenista. Kieli pitkänä venttailen.

T. Jarmo