Miten tunnistaa chilejä?

Aloittaja mkorhonen, elokuu 10, 2009, 15:12:29 ip

« edellinen - seuraava »

mkorhonen

Tuli keväällä ostettua Kiteen Tokmannilota chili setti, jossa oli kolme peltipurkkia, siemenet ja turpeet. Laitoin chilit kasvamaan ja eukko perhana oli heittänyt pakkauksen roskiin  :-[, nyt on chilit kasvaneet oikein mukavasti, mutta nimistä ei ole mitään hajua. Osaisiko joku forumilainen auttaa?

Onko jotain sivuja tai vastaavia, josta voisi yrittää tunnistaa kasveja?

Linda

^ Mä oon ostanu saman setin. Pussien mukaan paketissa on Capsicum annuum Hercules, Capsicum chinense Caribbean red habanero ja sit joku Lombardo muistaakseni. :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Mape

Lainaus käyttäjältä: Linda - elokuu 10, 2009, 15:19:11 ip
^ Mä oon ostanu saman setin. Pussien mukaan paketissa on Capsicum annuum Hercules, Capsicum chinense Caribbean red habanero ja sit joku Lombardo muistaakseni. :)


tuttava osti itselleen samanlaisen setin. muuten yhdyn lindan sanoihinutta hercules oli jonkin näköinen jalapeno
---

Linda

^ Okei, mä tosiaan katoin vaan mitä noissa pusseissa lukee :) Kävin itseasiassa hakemassa noita pari lisää, kun ainakin Someron Tarjoustalossa noi paketit maksoi 1€/kpl, keväällä kun ostin, hinta oli muistaakseni jotain 3-4€/kpl. Hyvin noi ainakin tuntuu kasvavan, ehdin jo vaipua epätoivoon siinä vaiheessa, kun sirkkalehtien lisäks oli muutama lehtipari ja sitten kissanprkleet meni ja söi kaiken muun paitsi varren. Annoin niiden sitten olla kuitenkin vielä kun halusin kattoa josko ne vielä kasvais ja kyllähän ne kasvoi. Kaikki kasvit on nyt yli puolmetrisiä ja kukkii oikein huolella ;D

Edit: Nyt kun muuten sanoit, niin paketissa tais tosiaan ton Herculeksen kohdalla lukea jotain jalapenosta :)
The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...

Peisi

Jos paketissa on mainittu jalapeno ja hercules, niin voisi veikata, että kyseessä on Jalapeno Hercules:)

Linda

The fact that no one understands you
doesn't make you an artist...