tammikuu 10, 2025, 16:42:23 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Urheilu-topic

Aloittaja Horrigan, elokuu 12, 2009, 02:47:53 ap

« edellinen - seuraava »

Horrigan

Tänne voi kirjoittaa omista urheiluharrastuksistaan, urheiluravitsemuksesta ja -ravinteista, antaa neuvoja sekä omia näkemyksiä, kysyä paremmin asiaan perehtyneiltä neuvoja yms. kuntoiluun liittyvää.

Kuinka moni salilla käyvä luottaa lisäravinteisiin vai onko "kotiruoka" se ainoa oikea palautukseen soveltuva substanssi?

Tepi

Hurahdin ihan yllättäen lenkkeilyyn...lajiin josta en ole koskaan aiemmin ole ollut oikein innostunut. Nyt kuukauden jälkeen kun painovoimaa uhmaten pystyn mukamasten juoksemaankin niin en takuulla jätä urheilua kesken. Jos joku olisi keväällä sanonut että heitän vitosen lenkin puoleen tuntiin ilman että kunnolla hengästyn- olisin pitänyt vitsin kertojaa pahimman luokan vittuilijana.
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Rankkapanda

Itse käyn salilla vähän kaikkia lihaksia harjoittamassa kerran pari viikossa, siinä sivussa pyöräilen 60 kilsan lenkkejä ja hölkkään 5 kilsan lenkkejä. Kaikkea pientä. Hyvin alkaa paranemaan tulokset ja tuntumaan mukavammalta kerta kerran jälkeen, kun onnistumisen tunne on aina suuri.

Horrigan

Kunpa itsekin saisin taas uuden lenkkeilybuumin... En vain voi sille mitään, että juokseminen on niin perseestä ;D Ristiselkäkin tulee jostain syystä kipeäksi lähes poikkeuksetta. Enemmän treeniä vain sille alueelle sitten...

Tepi

Lainaus käyttäjältä: Horrigan - elokuu 19, 2009, 15:17:11 ip
Kunpa itsekin saisin taas uuden lenkkeilybuumin... En vain voi sille mitään, että juokseminen on niin perseestä ;D Ristiselkäkin tulee jostain syystä kipeäksi lähes poikkeuksetta. Enemmän treeniä vain sille alueelle sitten...

Itselläni oli ensimmäiset viisi "oikeaa" lenkkiä aina alaselkä kipeänä juoksun ajan. Meni ohi kait sillä kun lihakset pikkasen vahvistuivat. Juokseminen on tylsää- tai pikemminkin supertylsää. Mutta, vaikka ensimmäiset 5 minuuttia on yhtä jäiden polttelua, siitä se baana kuitenkin aina aukeaa :). Kun jalat alkavat elää omaa elämäänsä ja pääkoppa omaansa, on juoksu yhtä juhlaa. Vielä kun vauhti on juuri oikea niin tuntuu että voisi kipittää vaikka maailman ääriin  :).
http://ruoka.fi/blogit/paahtaja/

Älä koskaan leiki naisen sydämellä, koska hänellä on vain yksi sellainen. Leiki mieluummin hänen tisseillään, sillä niitä hänellä on kaksi.

Rince

Viime vuonna lenkkeilin ahkerasti, oikeastaan aloitin koko harrastuksen syksyllä 2007. Juoksin pääasiassa n. 5km lenkkejä; alussa siihen kului n. 40 minuuttia mutta sain sen painettua niukasti alle puoleen tuntiin. Cooperkin parani 1950 metristä 2500 metriin. Sitten vain tuntui että tuli joku raja vastaan, ei vaan ajat parantuneet enää. Siihen se into sitten lopahtikin, kun tuntui ettei siitä lenkistä ollut mitään 'hyötyä'. Tänä vuonna ei ole tullut lenkkeiltyä ollenkaan...

Tämän viikon alussa kävin sitten ensimmäisen kerran elämässäni punttisalilla  ;D
Se vaikuttaa näin ensikokemalta mielekkäämmältä harrastukselta. Parantamisen varaa ainakin on, kun olen tällainen rääpäle (BMI 20.0).

Varmaan tuossa lenkkeilyssäkin olisi ollut hyötyä siitä että olisi samaan aikaan treenannut myös lihasvoimaa? Tosin minusta tuntui että juoksussa vika ei ollut niinkään lihasvoimassa; jalat olisivat kyllä jaksaneet juosta kovempaakin mutta kun keuhkot eivät pysy vauhdissa mukana...

Horrigan

Lainaus käyttäjältä: Rince - elokuu 20, 2009, 18:47:29 ip
Viime vuonna lenkkeilin ahkerasti, oikeastaan aloitin koko harrastuksen syksyllä 2007. Juoksin pääasiassa n. 5km lenkkejä; alussa siihen kului n. 40 minuuttia mutta sain sen painettua niukasti alle puoleen tuntiin. Cooperkin parani 1950 metristä 2500 metriin. Sitten vain tuntui että tuli joku raja vastaan, ei vaan ajat parantuneet enää. Siihen se into sitten lopahtikin, kun tuntui ettei siitä lenkistä ollut mitään 'hyötyä'. Tänä vuonna ei ole tullut lenkkeiltyä ollenkaan...

Oma henkilökohtainen ennätykseni Cooperissa oli joskus 3200 metriä, mutta siitä on jo pari vuotta. En tahdo edes ajatella mikä olisi tämänhetkinen tulokseni, sillä en ole lenkkeillyt metriäkään tänä vuonna. Ainoat hapenottokykyä parantavat harjoitukseni ovat olleet kahvakuula ja crosstrainerilla polkeminen aina ennen ja jälkeen punttiksen :D

Tämän viikon alussa kävin sitten ensimmäisen kerran elämässäni punttisalilla  ;D
Se vaikuttaa näin ensikokemalta mielekkäämmältä harrastukselta. Parantamisen varaa ainakin on, kun olen tällainen rääpäle (BMI 20.0).

Onnistuneet habatreenit saavat kieltämättä todella hyvä fiiliksen päälle koko loppupäiväksi. Varsinkin silloin, kun tankkaamisesta ja palautumisesta on myös huolehdittu. Itse otan aina ennen saliharjoitusta tankkausjuomaksi mehuun sotkettua maltoa, johon olen lisännyt myös glutamiinia, kreatiinia ja leusiinia. Jaksaa kyllä täydellä höngällä repiä pitkään tuon cocktailin avulla.
Vielä kun muistaa ottaa salin jälkeen palautusjuomaa, niin tuloksia näkyy aika nopeasti.

Varmaan tuossa lenkkeilyssäkin olisi ollut hyötyä siitä että olisi samaan aikaan treenannut myös lihasvoimaa? Tosin minusta tuntui että juoksussa vika ei ollut niinkään lihasvoimassa; jalat olisivat kyllä jaksaneet juosta kovempaakin mutta kun keuhkot eivät pysy vauhdissa mukana...

Ei sillä lihasvoimalla ole niin väliä lenkkeilyssä - päinvastoin. Suuret lihakset kuluttavat happea todella paljon, sen takia parhaat ja kestävimmät juoksijat ovatkin aika laiheliineja. Tosin pieni jäntevyys on hyväksi.

Rigsu

Puntilla tulee käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti... vaikuttaa olevan niitä ainoita lajeja jotka meikäläisen vartalotyypille sopii; olin jo peruskoulussa koulun tytöistä kolmanneksi nopein satasella, ilman urheilutaustaa -kaksi muuta pelasivat MAPSissa. :P

Sitten on tämä rakas astma, ja tupakointi <3 sattuneesta syystä aerobinen liikunta ei oikein ole mun heiniä ;)

Heraproteiinia tulee käytettyä salikausina ja aina silloin kun jenkkakahvat meinaa yllättää; hiilarit vähemmälle, protskut tilalle, kokonaisenergiansaanti <1600kcal/vrk. Kyllä kahvat lähtee ;)

Ja palkkarijuomat salin jälkeen :)

est. 28.07.2009

Rankkapanda

Tulihan taas käytyä lenkillä ja nyt hetken ollut enemmän salitreeniä/polkypyöräilyä, niin kävi jalkoihin aika hyvin. Mutta huomasimpa, että hapenottokyky on parempi kuin koskaan. En hengästynyt lainkaan, vaikka hiki valuikin :D. Kyllä on mukava peltotietä yksin juosta, pääsee ajatus lentämään.

MikaK

Lenkkeilyä ei voi tehdä ilman iPodia, mutta pidempi fillarilenkki menee helposti ilman lisukkeita.

Muksu jossain määrin haitannut liikuntaharrastuksia, mutta valikoimalla kiipeily, pyöräily, sali, lenkkeily, melonta ja golf operoidaan. Salillakäynti firman pikku salilla pari kertaa viikossa kuntopiirihenkinen harjoittelu että saa jotain lihaskunnolle tehtyä. Liikkeet valikoitu pitkälti kiipeilyä ajatellen.

Mape

Golffia tulee pelailtua...
---

linker

Yritän palauttaa polkupyöräilyharrastustani henkiin, ja pysyä pois fillari-lehden foorumeilta.
Jos siinä mopo karkaa samoin kuin chileissä, niiin saattaa tulla kalliksi  :)

Ryhis

Lainaus käyttäjältä: linker - kesäkuu 18, 2010, 20:01:52 ip
Yritän palauttaa polkupyöräilyharrastustani henkiin, ja pysyä pois fillari-lehden foorumeilta.

Vieläkös Fillarilehden foorumilla jyllää "rahalla saa"-mentaliteetti? Itse lopetin selailun parin vuoden jälkeen kun alkoi ***tamaan se "2010-manitou keula on selvästi parempi kuin 2009-keula koska se on uudempi".

Lopetettuani selailun ja pyöräilyn joku keksi "fixin" ja "paluun yksinkertaisuuden juurille". Argh!
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - kesäkuu 18, 2010, 20:09:51 ip
Lainaus käyttäjältä: linker - kesäkuu 18, 2010, 20:01:52 ip

Vieläkös Fillarilehden foorumilla jyllää "rahalla saa"-mentaliteetti? Itse lopetin selailun parin vuoden jälkeen kun alkoi ***tamaan se "2010-manitou keula on selvästi parempi kuin 2009-keula koska se on uudempi".

Lopetettuani selailun ja pyöräilyn joku keksi "fixin" ja "paluun yksinkertaisuuden juurille". Argh!

Tarkoitus olis rakennella fixi tossa jossain välissä. Kunhan saa noi kolme muuta fillaria eka valmiiks. Vielä kun ehtis ajaan niillä, eikä pelkästään rakenteleen! Mä pistin viimeisen vaihdefillarini huutonetissä 50:llä 2006. Sen jälkeen mulla on ollu vaan yksivaihde - täysillä!

linker

Mulla ei ole aavistustakaan mikä on fixi, manitousta kuulin viimeksi noin vuonna 1997, jolloin ajoin 5000 km kesässä jäykällä hobby hallin pösöllä.

Fillarilehden foorumilta yritän pysyä pois nimenomaan "rahalla saa"  mentaliteetin takia. Joku Canyon- merkkinen fillari on jäänyt sieltä mieleen, ja se maksaa mallista riippuen 2500 - 4000 rahaa. Varmaan hieno vehje, mutta olen enemmän kiinnostunut siitä miten kiinnittäisin magellanin tritonin nykyisen HobbyHallista hankkimani raleigh-hybridin stongaan.

Vitun välineurheilua sekin, mutta olen kiinnostunut gps- ja sykemittaritiedon vertailusta. Niin: se rintavyöllä varustettu sykemittarikin täytyisi kaivaa jostain perunakellarin laarin pohjalta, jonne sen muistaakseni jokunen vuosi sitten "varastoin"

Hymyilytti, kun näin merkettijalluista käytettävän nimitystä "hybridi"....  tuli tuo hyb--- fillari mieleen. Selään ei ole häävi, mutta kaikkia joutuu polkemaan.

Nyt avaan toisen Heinekenin. Urheilullista  ;D

..

Ryhis

Martens Gold III

Mitäs me pyöräilijät  ;D
https://horinablogi.blogspot.com/<br /><br />Rohkeus lähtee vatsasta, muu on pelkkää vimmaa.<br /><br />
Lainaus käyttäjältä: mohla"Kokoamisohjehan on vain valmistajan mielipide asiasta ja kaikki mielipiteet eivät ole yhtä arvokkaita kuin toiset
<br><br>https://twitter.com/Yrtithepreaa

TunturiTiger

fixi on semmoenn vaihteeton pyörä missä ei oo vapaaratasta takana, eli jalat pörrää niin kauan ku fillari liikehtii. Joillain "nyypillä" on paniikkijarru fixissä, mutta kuulemma siihen ei sellaista kuuluis. Mä en ainakaan lähe mihinkään liikenteen sekaan ilman jarruja!

Avon Barksdale

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - kesäkuu 18, 2010, 21:38:16 ip
fixi on semmoenn vaihteeton pyörä missä ei oo vapaaratasta takana, eli jalat pörrää niin kauan ku fillari liikehtii. Joillain "nyypillä" on paniikkijarru fixissä, mutta kuulemma siihen ei sellaista kuuluis. Mä en ainakaan lähe mihinkään liikenteen sekaan ilman jarruja!

Fixin kanssa saa olla hyvät polvet. Kuulemma pistävät polvia pakettiin aika helposti.

Torakka

johan löyty topic. ei taida chilistit olla urheilijoita:D olisko kellään tietoo suunto t1c sykemittarista hommasin tänään sellasen ja manuaali oli sit 2sivua ja ei kertonut mitään kellon käytöstä? apuja kaivattas jotta osais käyttää tätä.

Kebabmaniac

Hienoa että päästiin näin äkkiä ASIAAN eli pyöräilyyn. Jotain maagista tässä chilissä taitaa olla koska se tapahtui näin äkkiä ja koska kommentit hyvin samanoloisia ... Itsellänihän yksi erinäisistä pakkomielteistä on pyöräillä ainakin 3650 km/vuosi. Joskus on sitten joulun välipäivät vedetty ne viimeiset kilometrit, joskus ei toki ole täyttyneet:( Ja pyörät ei ole hifiä vaikka f-foorumia satunnaisesti seurailenkin.
Valitettavasti muu urheilu on paljolti nyttemmin jäänyt polvien vuoksi.

Olihan tossa ylempänä muuten ihan chili-asiaakin: "Onnistuneet habatreenit!"  8)