tammikuu 10, 2025, 11:35:33 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

Sadonkorjuumiittiä Helsingissä.

Aloittaja Pertsa, elokuu 13, 2009, 13:10:51 ip

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Päivää.

Oli eilen puhetta pikkusen isommasta miitistä täällä ison kirkon perukoilla.
Alustavasti mietittiin esim jotain puistoa höystettynä muutamalla kertakäyttögrillillä. Jatkoista päätätte te, arvon kansalaiset.
Toki olisi parempi jos jollakulla on paikka jossa voi grillailla, nauttia sekä nestemäisistä. Että kiinteistä eväistä ja laulattaa radiota. Bileet voisivat alkaa vaikka jo iltapäivästä, näin mahdollisimman moni saisi sovitettua aikataulunsa ynnä tulemisensa henkilökohtaisten auktoriteettiensa mukaan (mun auktoriteetti kulkee kiltisti mukana ;) )
Ideoita saa laittaa, täten!
Meillä määrää Nainen!

Niabo

Joo, joku grillausmesta vois olla jees! Asuuko joku vaikkapa omakotitalossa tai onko taloyhtiöllä grillipaikkaa? Chilipäiden ruuat kyllä kiinnostais :)

Rigsu

elokuu 13, 2009, 14:25:21 ip #2 Viimeisin muokkaus: elokuu 13, 2009, 14:26:57 ip käyttäjältä Rigsu
nii. en mä noista kotijutuista niin oikein... puisto ois jees... tai... tai vaikka hevibaari... tai... tai... lähteä vaikka nuuksioon vaeltelemaan, keräämään niitä SYÖTÄVIÄ ::) sieniä, grillailemaan yms. onko siellä joku saunamahdollisuuskin? tai kun on näitä herppiharrastajia niin vaikka tropicarioon porukalla? tai sitte sinne anviliin, synapsiin, johonkin?

est. 28.07.2009

Rankkapanda

Itselle käy hyvin puisto tai sitten jonkun takapiha tai muuta vastaavaa. Saa vain nähdä, kun työt varmaan estävät (yleensä aamusta iltaan tai muuten vain niin paskasti, että ei pääse ikinä mihinkään), lukuunottamatta harvoja vapaapäiviäni. Saa nähdä ja jos päivä varmistuisi, niin voisin sumplia ehkä vuoroni.

MikaK

Puistoissa on se ongelma, että järjestyssäännöt suhtautuvat nihkeästi kertakäyttögrilleihin. Nuuksiossa hyviä nuotiopaikkoja, missä voisi napostella eväitä ja tosiaan kerätä matkalla suppiksia/kanttarellejä ruuan sekaan. Yksi vaihtoehto on myös Espoon/Helsingin edustalla olevat saaret, joissa monissa on nuotiopaikat, mutta niissä ollaan varmaan julkisten veneiden armoilla aikataulujen suhteen. Nuuksio voisi olla kulkemisen suhteen helpoin vaihtoehto ja lähimmät nuotiopaikat on 1-2 kilsaa parkkipaikalta hyvän polun varrella joten urbaanienkaan kasvattajien ei tarvitse kokea metsän
kauhuja tai karhuja :)

Itseäni on pidempään houkuttanut kokeilla Nuuksiossa lohen loimuttamista, kun siellä on nuotiopaikkojen luona puutavaraa poltettavaksi, mistä tehdä lankku ja siihen lohi kiinni -> nuotion viereen. Lisukkeeksi sieniä ja chilejä, niin mentäis jo gourmeen puolelle outdoor fine dining.

Rigsu

est. 28.07.2009

MikaK

Mites ajankohta? Syyskuun puolella varmaan satoa parhaiten ja lauantait varmaan sopii ihmisille parhaiten? Näillä oletuksilla joko 5., 12., 19. tai 26. päivä.

5. päivä on vaimon kaverin häät, joten päivä ei ole sopiva.
26. päivä voi mennä vähän myöhäiseksi jo ja itsellä voi alkaa kylppäriremppa tuona viikonloppuna purkujen osalta joten päivä ei sopiva.

Itselleni jäisi siis joko 12. tai 19. päivä. Paikkana Nuuksio olisi sopiva ja mieluisa. Suppilovahveroita voisi jo silloin hyvin löytyä, niin saisi chilin kaveriksi vähän metsän satoakin.

Sadon puolesta näyttäisi oma tarjonta olevan fresno, ehkä jalapeno ja ehkä lemon droppia. Habasta ei varmaan ehdi tulla tuotavaksi asti satoa. Oltaisiinko linjalla omat eväät vaiko enemmän nyyttärilinjalla? Minusta sadon puolesta voisi olla nyyttärilinjalla, niin pääsisi maistamaan ehken erikoisempiakin lajikkeita sekä sellaisia mitä ei ole ennen maistanut ja jokainen sitten huolehtii muuten ruuistaan&juomista.

Niabo

Menee nyt kyl vähän ristiin ku mulla taas 5. ja 26. ois vapaana mut 12. päivä mul on kaks keikkaa ja 19. päivä duunimestan bileet joten ne ei kumpikaan käy :S

Mulla löytyy siinävaiheessa kypsänä ainakin 7podii, nagaa, habanero harold st bartsii, aji citoo, dong xuan markettii, lemon droppii, aji cristalii, goats weedii ja parii mysteeristä villiä. Nii ja pitää kaivella tuolta puskan syvyyksistä josko siellä olis scotch bonnettejaki jo roikkumassa :)

Rigsu

nyyttärilinjalla :) voidaan kunkin omista tuomisista sitten kokkailla yhdessä. Habat pitäisi tohon mennessä olla kypsiä, samoin tomaatit, yrttejäkin voin tuoda. Mikä tahansa päivä käy mulle.

est. 28.07.2009

Jiri

Nyyttikestit OK. Nuuksio erittäin OK.

Toisaalta, joku takapiha grillillä ja ehkä jopa saunalla olis ihan huikee.
Minkä verran meitä olisi tässä pääkaupunkiseudulla halukkaita osallistumaan. Varmaan kun pääluku alkaa mennä yli 10 niin tuollaiset privaattimestat alkaa olla ns. siinä.

Mä osallistun kyllä mielelläni, vaikken varmaan omaa satoa vielä saakaan.
http://jirin.hommat.info | cl @ IRCnet

Aji Inferno

MikaK

Syyskuussa 26. päivä vapautui, koska remonttireiskalle ei sovikaan rempan aloitus lokakuun alussa. Tuolloin siis minä ja Niabo olisivat vapaat lähtemään maastoon ja Celt+Aji Inferno ehkä olisivat messissä. Rigsu, Rankkapanda, Pertsa ja Doc Evil M.I.A. Muut mahdolliset paikalle lähtijät eivät ole keskusteluissa vierailleet, mutta toki ovat erittäin tervetulleita. The more the merrier.

Chilien osalta kukin tuo mitä kykenee ja muuten kokkaillaan omiamme sekä nautitaan omia ruokajuomia. Toki saa muillekin tarjota ja/tai vaihdella, mutta perusolettamana chilinyyttärit omilla eväillä.

Tällä hetkellä näyttää että omat tuomiset jäisivät fresnoihin ja lemon droppeihin. Habasta ei taida tulla riittävän isoa satoa ja jalluissa sama juttu.

Rigsu

Lainaus käyttäjältä: MikaK - elokuu 25, 2009, 20:29:47 ip
Syyskuussa 26. päivä vapautui, koska remonttireiskalle ei sovikaan rempan aloitus lokakuun alussa. Tuolloin siis minä ja Niabo olisivat vapaat lähtemään maastoon ja Celt+Aji Inferno ehkä olisivat messissä. Rigsu, Rankkapanda, Pertsa ja Doc Evil M.I.A. Muut mahdolliset paikalle lähtijät eivät ole keskusteluissa vierailleet, mutta toki ovat erittäin tervetulleita. The more the merrier.

Chilien osalta kukin tuo mitä kykenee ja muuten kokkaillaan omiamme sekä nautitaan omia ruokajuomia. Toki saa muillekin tarjota ja/tai vaihdella, mutta perusolettamana chilinyyttärit omilla eväillä.

Tällä hetkellä näyttää että omat tuomiset jäisivät fresnoihin ja lemon droppeihin. Habasta ei taida tulla riittävän isoa satoa ja jalluissa sama juttu.

Tulossa ollaan, Habsut mukana ;)

est. 28.07.2009

Rankkapanda

Pitää toivoa, että saan päivän vapaaksi, mutta eiköhän jotenkin se onnistuisi. Varmaan oma tarjonta rajoittuu pariin Lemon Droppiini, pariin Sweet Bananaan ja sitten Chilly Chiliä ja Riottia riittää vaikka muille jakaa. Ainakin vielä tekevät kahtakymmentä palkoa per puska jatkuvasti. Kämmien takia tänä vuonna sato olematon :D, mutta onhan se parempi kuin ensimmäinen vuosi, josta tulos oli nolla.

Doc Evil

Mä olen valitettavasti tuolloin jälleen keikalla, mutta se oli odotettavissa, koska vapaat lauantait on mulle erittäin harvinaista herkkua :( Olen joka tapauksessa hengessä mukana. Pitäkäähän hyvä miitti kun sen aika koittaa.

Niabo

MikaK

Onko mielipiteitä paikan suhteen? Mikäli ihmiset viitsivät hieman enemmän kävellä, niin Iso-Holman nuotiopaikalla voisi olla rauhaisaa. Paikka ei ole merkittyjen reittien varrella joten päiväkävelijät eivät sinne pahemmin eksy. Toinen vaihtoehto voisi olla Holma-Saarijärven nuotiopaikat, mikä sitten on merkittyjen reittien varrella. Minimaalisella metsäsiirtymällä olisi Mustalammen nuotiopaikka, noin kilometri parkkipaikalta :)

teemu

Alppipuisto? siellä ainakin järjestellään jos jonkunlaisia tapahtumia ympäri vuotta ja sinne sais jopa vähän isommatkin musisoinnit järkättyä? vaikka se fataliin bändi soittamaan :D. grillausmahiksista en sitten kyllä tiiä. notski on aina pop.

Rankkapanda

Ja kuten arvattua, meikähän on töissä. Eli en valitettavasti pääse paikalle tuolloin.

Rigsu

no niin... Ketäs kaikkia sinne olisi tulossa, kun näitä perumisia näyttää tulevan?

Itselleni sopii kyllä. Käsiä ylös! Vai sovitaanko kaikille paremmin sopiva päivä..?

est. 28.07.2009