lokakuu 06, 2024, 18:27:54 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


apuja tarvitaan.

Aloittaja baba, syyskuu 02, 2009, 10:25:49 ap

« edellinen - seuraava »

baba

morjens, oon uus käyttäjä tällä forumilla (huomaa varmaa postien määräst) ja tossa yritin haulla ettii mut ei iha varsinaisesti löytyny just sitä mitä halusin
elikkä, meidän chilit kellertyy.. siis lehdet.. alko ala lehdistä ja on siitä edennyt ylemmäksi.. mä luulen et kyseessä on lannoite vajari mut vaikee sanoo että minkä
vajauksesta on kyse, bio bizzin growta ja bloomia oon antanu kerran molempia noin 3 - 5 ml/litra.. ja sitten joissain lehdet on hieman käpristyneet ylöspäin (mikä lukemani mukaan voi johtua ylilannoituksesta jossa tässä ei kyllä voi olla kyse tai sitten jostain muutoksesta josta kasvi ikään kuin friikkaa tms.) astiat on aika pienet toistaiseksi (vaihdetaan kyl jossain vaiheessa hieman isommiksi) mutta en haluakaan kasveistani mitään jättiläisiä ihan vaa jo pelkästää tilan takia, valona toimii 250 w natikka. multa on normi puutarha multaa johon on sekoitettu lekasoraa noin 1/3 kokonais määrästä.

muutama kuva:

http://img168.imageshack.us/img168/4981/vajarit001.jpg     <-- tossa näkyy sitä kellastumista

http://img299.imageshack.us/img299/2158/vajarit002.jpg      <--- lisää kellastumia

http://img8.imageshack.us/img8/2307/vajarit003.jpg             <--- toi oli ihan uutta, oli alkanu kellastuu ylempää..

http://img10.imageshack.us/img10/152/vajarit004.jpg              <-- tässä näkyy sitä lehtien ylöspäin käpertymistä

http://img8.imageshack.us/img8/5750/vajarit006.jpg            <--- samaten tässä.


kaikki neuvot on tervetulleita.. kiitos.

-Baba

kuje

syyskuu 02, 2009, 15:35:11 ip #1 Viimeisin muokkaus: syyskuu 02, 2009, 15:58:37 ip käyttäjältä kuje
Morjens & tervetuloa!

Oletko siis antanut vain kerran lannoitteita koko kasvun aikana?
Ei noi mitään taimia kuitenkaan enää ole.
Jos näin on niin normaalin annostuksen mukaan vaan growia ja bloomia.

Ravinneongelmat on aina yhtä kivoja. :o
Itellä oli aikalailla samoja oireita, mutta kyseessä oli lannoite överit.
Annoin muutaman kerran pelkkää vettä niin toipuivat.

Semmosta spekulaatiota tällä kertaa.

tonttu

Katos, multakin jäi tuo sana kerran huomaamatta... ihmettelin kovasti, jotta miten ne nyt tolleen. Muistaakseni bloomiahan annetaan joka kastelukerralla, tai biogrowta kai noille pitää antaa. Kyllä ihmeen hyvin ovat pärjänneet noin vähällä lannotuksella.

Niabo

http://www.thctalk.com/gallery/data/571/BioBizz.jpg

kato tuolta noita lannotusohjeita... Mä oon biobizziä käyttäny ja laittanu yleensä joka toisella tai joka kolmannella kerralla ton taulukon mukaan.

baba

jooh, kerran oon antanu... pitää alkaa siis antaa nyt growta joka kastelus ku mä epäilen ite jotai typpivajareita.. ainaki se aiheuttaa muissa kasveissa (;
tota kellastumista.. vaikka kyl sen saman efektin saa tosiaan ihan ylilannoittamalla mut sit tulee mun mielest semmost "palamista" tai lehdet näyttää siltä et ne ois kärtsänny jne... :D  chilien ravinteen tarpeesta mulla ei oo yhtään kokemusta ni joutuu kyselee, ihan ummikko kasvatus touhuissa en ole vaan kokemusta löytyy kyllä jonkin verran muista kasveista.... huomen on seuraava kastelupv. joten katsotaan mitä seuraavat pari viikkoa tekee.. sen huomasin ainakin tosta ekasta lannoituksesta että nuppuja rupes pukkaa melkeein kaikista ja nagakin alko tekee nuppuja!!! toivottavasti nagasta tulee myös podeja.... :P

ja kyl mä ton taulukon tiiän... mut pitää nyt täs parit seuraavat kastelukerrat ainaki putkeen lisää tota growta.. riippuen tietty siitä et miten noi reagoi tulevaan typpipommiin... :D




-baba

kuje

Sitten vaan ravinteita kehiin. Parempi överit, kun vajarit. No ei kai. ;D

Mihin noita topspuikkoja käytät?
Pakko kysyä kun ihmetytti.

Niabo

Joo, ja jos sulla natikka on ni lannotuksen määrä on suhteessa valoon eli jos natikalla porotat ni voit lannottaa enemmän ku esim pienillä esleillä tai loistareilla. Eli lannotusta vaan kehiin rohkeesti!

wille

Lainaus käyttäjältä: kuje - syyskuu 02, 2009, 18:42:54 ip
Sitten vaan ravinteita kehiin. Parempi överit, kun vajarit. No ei kai. ;D

Mihin noita topspuikkoja käytät?
Pakko kysyä kun ihmetytti
.


Topsilla on hyvä pölyttää kukkia...  ;)
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

kuje

Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 02, 2009, 22:14:28 ip
Lainaus käyttäjältä: kuje - syyskuu 02, 2009, 18:42:54 ip
Sitten vaan ravinteita kehiin. Parempi överit, kun vajarit. No ei kai. ;D

Mihin noita topspuikkoja käytät?
Pakko kysyä kun ihmetytti
.


Topsilla on hyvä pölyttää kukkia...  ;)


Mut noi näyttää ruiskeilta. Ihan kuin niillä sörkittäis multaa tj.

Eipä ole omia tarvinnut pölyttää. Tuuli tekee tehtävänsä. :D
Vois sitä silti koittaa.

wille

Lainaus käyttäjältä: kuje - syyskuu 02, 2009, 22:49:02 ip
Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 02, 2009, 22:14:28 ip
Lainaus käyttäjältä: kuje - syyskuu 02, 2009, 18:42:54 ip
Sitten vaan ravinteita kehiin. Parempi överit, kun vajarit. No ei kai. ;D

Mihin noita topspuikkoja käytät?
Pakko kysyä kun ihmetytti
.


Topsilla on hyvä pölyttää kukkia...  ;)


Mut noi näyttää ruiskeilta. Ihan kuin niillä sörkittäis multaa tj.

Eipä ole omia tarvinnut pölyttää. Tuuli tekee tehtävänsä. :D
Vois sitä silti koittaa.


Jos makaavat ton mullan päällä ja multa on joskus kosteaa. Imevät kyllä mujun itseensä.
Uniformu ukkosesta
Prässit sirkkelin teristä
Kiehuvaa pikeä poletit

TunturiTiger

Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 03, 2009, 11:19:30 ap
Lainaus käyttäjältä: kuje - syyskuu 02, 2009, 22:49:02 ip
Lainaus käyttäjältä: wille - syyskuu 02, 2009, 22:14:28 ip
Lainaus käyttäjältä: kuje - syyskuu 02, 2009, 18:42:54 ip
Sitten vaan ravinteita kehiin. Parempi överit, kun vajarit. No ei kai. ;D

Mihin noita topspuikkoja käytät?
Pakko kysyä kun ihmetytti
.


Topsilla on hyvä pölyttää kukkia...  ;)


Mut noi näyttää ruiskeilta. Ihan kuin niillä sörkittäis multaa tj.

Eipä ole omia tarvinnut pölyttää. Tuuli tekee tehtävänsä. :D
Vois sitä silti koittaa.


Jos makaavat ton mullan päällä ja multa on joskus kosteaa. Imevät kyllä mujun itseensä.

ittekkin pidän noita topsi-puikkoja noitten kasvien juurella että tiedän millä kepillä oon mitäkin sörkkiny.

baba

joo siis tosiaan, topsyt on pölytystä varten ja ne tosiaan on hengannu noissa purkeissa ni on imassu vähä liejuu itteesä.. :D ja tosiaan ne on nois purkeis siks että ei tulis tahattomia ristiinpölytyksiä.. :D ja tänään tuossa parin tunnin päästä kastelen ja laitan ravinteita.. :D päivittelen sitte taas kun kaikki on menossa vielä pahemmin mönkään.. :D

-Baba