Kukinnan aikaiset häiriöt

Aloittaja Provenzano, syyskuu 13, 2009, 10:20:02 ap

« edellinen - seuraava »

Provenzano

En nyt aluksi vielä tänne laita kuvaa tapahtuneesa, koetan ilman sitä selittää.

Eli minulla alkoi chinensessä (habanero) kukinta jo reilun aikaa sitten, ja nyt on jo kaksi hedelmääkin kasvussa. Toinen on ehkä muutaman millin kokoinen ja toinen jo melkein sentin halkaisijaltaan.
ONgelma piilee siinä, että kukat kellastuvat ja saattavat tipahdella pois (varsinkin pienet ja kasvin "sisäosissa") ja usein ne muuttavat väriään saaden ruskeita ja kellertäviä kohtia itseensä, usein lehden päähän. Kaikki muutoksen saaneet lehdet ei kuitenkaan ole tippunut pois.

Olen kuullut, etttä tämä saattaisi johtua jonin ravinneaineeen puutoksesta. Olen nyt kukinnan aikana antanut lähinnä Biolan-merileväuuteta veteen sekoitettuna, en lannoitetta jota käytin ennen kukintaa. (en merkkiä muista muta se on kasville sopivaa joten siitä ei tarvitse sen enempää jauhaa...)

Eli osaisiko joku tämän kuvauksen perusteella selittää tapahtunutta? Vai pitääkö kuvia räpsiä malliksi?

axo

Lainaus käyttäjältä: Provenzano - syyskuu 13, 2009, 10:20:02 ap
Olen nyt kukinnan aikana antanut lähinnä Biolan-merileväuuteta veteen sekoitettuna...


Toihan ei ole lannoitetta vaan ravinnelisää, sä tarviit jotain oikeeta lannotetta. Itellä käytössä Bio Bizz, jotkut vannovat Puutarhan Kesän nimeen, ja saapa täältä foorumiltakin lannotetta, kärsä babarilta ainakin.

Provenzano

Juu juu en annakaan merileväuutetta lannoitteena, vaan yhtä toista jauhemaista, jonka merkkiä en kuitenkaan tiedä. Pitäisikö sitä sitten ihan normaalisti antaa? Kun siitähän on juttua vaikka kuinka että kukat tippuu pois jos on väärää lannoitetta?

axo

Siis eikö sulla ole mitään käryä mitä lannotetta on käytössä?

kuje

Jos ei merkki ole tiedossa, niin mitkä on lannoitteen N-P-K arvot?
Pitäis löytyä siitä purkista.

Provenzano

Siinä  se just onkin että se ei ole alkuperäisessä purkissa. Ilmeisesti porukoiden tavaraa, mutta kyselin hommaa ja väitti että jotain kukkiville kasveille tarkoitettua ravinetta...

axo

No sitten menee kyllä jo aika vaikeeksi. Mä suosittelisin hommaamaan jotain kunnon lannotetta, puutarhan kesä ei ainakaan maksa paljoa...

Provenzano

Joo no täytyypi ostaa, kun tää nykynen tökötti on lopussa joka tapauksessa...