heinäkuu 08, 2024, 06:46:27 ap

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!


piiput ynnä muut tubangit (i damn you pertsa)

Aloittaja Maunemaune, syyskuu 25, 2009, 23:59:49 ip

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Räyhäkäs - marraskuu 22, 2009, 11:52:39 ap
Lainaus käyttäjältä: pertsa - marraskuu 19, 2009, 02:06:39 ap
Oon mä tota tollasen 20g maistiaispussukan polttanu.


Mistäs tuollaisia maistiaisia saapi? Töölöstä?


Juu, kannattaa kysyä Markulta että myykö niitä lasipurnukoissa olevia tupakoita myös pienemmissä erissä. Yleensä on myyny. Tollanen 25 gramman setti on ihan ookoo, sen aikana ehtii kyllä päättämään että pitääkö ko. tupakasta vaiko ei.
Aikoinaan noita 25g settejä oli myös verkkokaupassa mutta mikälie syynä että katosivat valikoimasta, duunia niissä on ainakin ollu ihan tarpeeks.

=)
Meillä määrää Nainen!

Filago

 Kysymys teille ja miksei kaikille muillekin. Chilin kanssa voinee kasvattaa virusvapaata tupakkaa, eikö? Työkaveri pyysi laittamaan nuuskaa varten jokusen puskan hänellekin. Tuolta näyttää saavan siemeniä. Sata tai 200 siementä erässään, saisikohan jonkun kimppaan? Itse kun en edes tupakoi, niin en tarvitse kovin kummoista plantaasia, mutta mielenkiinnosta voisi hiukan kasvattaa.

http://www.tobaccoseed.co.uk/index.html

Filago, jolla kyllä tila täyttyy chileilläkin, ei siinä mitään
#163

Maunemaune

Kävin äsken polttamassa yhden Independence sikarin. suht suuri cigar mut ei  mikään maku elämys. lähen koht takas pihas ja poltan universal flaket pois ja painun nukkumaan  ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - marraskuu 13, 2009, 22:46:36 ip
Täytyy kyllä hehkuttaa kioskitupakkaa nyt. MacBarenin Harmony on aivan jär-jet-tömän hyvää. Erittäin positiivinen yllätys. Pussista löytyi karkeasti revittyä burleyfleikkiä, jossa on toppingit kohallaan. Pieni hunajasoundi siellä kilahtelee, vaan ei pure eikä raavi. Tuo hunaja -mielleyhtymä saattaa myöskin aivan hyvin juontaa juurensa makiaan virginiaan, jota tässä selvästi myöskin on. Vähän kuin polttaisi mökin vintiltä löytynyttä, 70-luvulla kudottua räsymattoa joka maistuu tupakalle. Aivan herkullista ja rotevaa burleyta.


Tuli maistettua äsken ja pakko todeta että varsin hyväähän moinen oli. Kylmätuoksussa oli pelkkää tupakkaa, Macbeemäinen hillo puuttui siitä tyystin.
Alun burleypommin (ellei muista miltä burley maistuu niin toi muistuttaa hyvin..) alta paljastui varsin pehmeitä ja rauhoittavia virginia-aromeja. Tota pitää polttaa hemmetin hitaasti että kaikki aromit saa kaivettua esiin, testipenkkinä toimi siro Iowattyyppinen Lontoolaisbilliard joka on juuri oikeanlainen piippu ko. tupakoille. Ohutseinämäinen pesä kuumenee heti jos tahti on hiukankaan kiivas..
Arkitupakaksi en tuota lukittelisi virginiasäväreiden johdosta.
Vaikea kyllä muutenkaan luokitella mitään tupakkaa arkitupakaksi koska jokainen pesällinen on tarkan harkinnan tulos ja vähemmän maistuvat tupakat menee itselläni kiertoon hyvin nopeasti..
Katsastin 40m päässä sijaitsevan Ärrän ja oli niilläkin tota, tarvinnee investoida 8e.
Helpohko ja konstailematon tupakka sanon minä, veikkaan että vasta tarkempi tutustuminen näyttää mitä hameen alla oikeasti on.
Meillä määrää Nainen!

chi_prman

CAPTAIN Black Gold -piipputupakka.
Aikoinaan kun täällä Lahdessakin oli tupakkakauppa niin tätä sai, mutta nyt ei ole löytynyt (tosin en ole pääkaupunkiseudulla paljoa pyörinytkään viime vuosina, tai paikkakunnilla jossa ko. kauppoja olisi).
Ainoa mesta josta tätä on saannut, mistä kaverit tätä ovat "silloin tällöin" mukanaan tuonnut on tuossa suomenlahden toisella puolella.

Nyt sitten kysyisinkin täällä, onko tätä myynnissä Suomen puolella -missään?
Googlettamalla ei löytynyt. Ja jos joku tunnistaa tämän merkin, niin ystävällisesti infota, onko vastaavia "makuja" muissa merkeissä (tai edes sinnepäinkään) -et onko asiantuntevaa piippumiestä.

Viime vuosina on ollut tyytyminen "ruokakaupan" laatuihin .. kitkeriin glaniin ja amphora full aroman .. joten pössyttelykin on jäännyt huomattavasti vähemmälle (sinänsä hyvä, mutta piippuakin tekisi mieli imutella -kun on tätä aikaa). Piippuja kymmenkunta odottelemassa hyviä savuvinkkejä -tosin menee nuo ruokakaupankin "purut".


Pertsa

joulukuu 10, 2009, 14:03:37 ip #125 Viimeisin muokkaus: joulukuu 10, 2009, 14:06:40 ip käyttäjältä pertsa
Lainaus käyttäjältä: chi_prman - joulukuu 10, 2009, 12:46:38 ip
CAPTAIN Black Gold -piipputupakka.
Aikoinaan kun täällä Lahdessakin oli tupakkakauppa niin tätä sai, mutta nyt ei ole löytynyt (tosin en ole pääkaupunkiseudulla paljoa pyörinytkään viime vuosina, tai paikkakunnilla jossa ko. kauppoja olisi).
Ainoa mesta josta tätä on saannut, mistä kaverit tätä ovat "silloin tällöin" mukanaan tuonnut on tuossa suomenlahden toisella puolella.

Nyt sitten kysyisinkin täällä, onko tätä myynnissä Suomen puolella -missään?
Googlettamalla ei löytynyt. Ja jos joku tunnistaa tämän merkin, niin ystävällisesti infota, onko vastaavia "makuja" muissa merkeissä (tai edes sinnepäinkään) -et onko asiantuntevaa piippumiestä.

Viime vuosina on ollut tyytyminen "ruokakaupan" laatuihin .. kitkeriin glaniin ja amphora full aroman .. joten pössyttelykin on jäännyt huomattavasti vähemmälle (sinänsä hyvä, mutta piippuakin tekisi mieli imutella -kun on tätä aikaa). Piippuja kymmenkunta odottelemassa hyviä savuvinkkejä -tosin menee nuo ruokakaupankin "purut".




Jos tarkoitat tätä http://www.tobaccoreviews.com/blend_detail.cfm?ALPHA=G&TID=649 niin en usko että Suomesta löytyy, näyttäisi kuitenkin olevan perus markettikamaa..
Kyllä suomesta muitakin tupakoita löytyy kuin mainitsemiasi, tutustu vaikkapa Sikaritalon valikoimiin josta uskallan suoralta kädeltä suositella vaikka mitä:
http://www.sikaritalo.fi/catalog/index.php?cPath=86&osCsid=3s095h1iaf0qva2e3rd70m2u46
Jos toi Captain on sellaista makeahkoa virginia/cavendish tyylistä tupakkaa niin esim tupakkahuoneen makea havanna tai connoisseurs choice, tai loistava sekoitus saattaisi olla lähellä.
Vanha Havanna on kanssa makeahkoa mutta astetta stydimpää johon sikarinlehti tuo oman säväyksensä.
Isot pojat kertovat että Suomesta saatava piipputupakkavalikoima ei ole koskaan ollut niin laadukas kuin nyt, siitä (ja monesta muusta....) Stalolle iso kiitos.
Ja muokkaus taas.
Ei Amphora oo mulla ollu koskaan kitkerää vaikka sitä on pussi jos toinenkin tullu polteltua. Koita kuivatella purut kunnolla ja polta äärimmäisen rauhallisesti, ei pääse kurlaamaankaan niin herkästi =)
Meillä määrää Nainen!

chi_prman

Tämä "CAPTAIN Black Gold" toppa oli valkoinen -tuolloin, kun sitä sai tupakkakaupasta, täältä Lahdestakin. Viron puolelta tuota saa, vieläkin mutta kun kaverit käy niin harvakseen, niin ei tuota ole sitten vähään aikaan tullut pössyteltyä.

Tuoksu vanilijalta ja maku mieto ja ehkäpä hivenen makeahko josta olen kuullut sanottavan "kuin linnunmaitoa" ... josta vaikea mennä sanomaan, kuin jos juo valkoryssiä.

Joo, olen katsellut tuota sikaaritalon sivustoa -mielenkiinnolla. Ja kiitoksia vihjeestä -pitääpä kokeilla mainitsemiasi laatuja/merkkejä. Ennen tietoa ja ihan itekseen on vaikea mennä valitsemaan merkkiä -sillä jokusen kerta on tullut ostettua sellaisia merkkejä, jotka ovat sitten jäänneet polttamatta. Hintaa kuitenkin on ollut sen verta, et on vaan jäännyt kokeilematta jolloin on ollut tyytyminen kauppa/marketti laatuihin. Kilta-Aroma ja Caravelle ovat pois laskuista -ollut jo 70 luvun jälkeen. Maistanut kuitenkin olen, jopa jymyä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: chi_prman - joulukuu 10, 2009, 14:18:24 ip
Tämä "CAPTAIN Black Gold" toppa oli valkoinen -tuolloin, kun sitä sai tupakkakaupasta, täältä Lahdestakin. Viron puolelta tuota saa, vieläkin mutta kun kaverit käy niin harvakseen, niin ei tuota ole sitten vähään aikaan tullut pössyteltyä.

Tuoksu vanilijalta ja maku mieto ja ehkäpä hivenen makeahko josta olen kuullut sanottavan "kuin linnunmaitoa" ... josta vaikea mennä sanomaan, kuin jos juo valkoryssiä.

Joo, olen katsellut tuota sikaaritalon sivustoa -mielenkiinnolla. Ja kiitoksia vihjeestä -pitääpä kokeilla mainitsemiasi laatuja/merkkejä. Ennen tietoa ja ihan itekseen on vaikea mennä valitsemaan merkkiä -sillä jokusen kerta on tullut ostettua sellaisia merkkejä, jotka ovat sitten jäänneet polttamatta. Hintaa kuitenkin on ollut sen verta, et on vaan jäännyt kokeilematta jolloin on ollut tyytyminen kauppa/marketti laatuihin. Kilta-Aroma ja Caravelle ovat pois laskuista -ollut jo 70 luvun jälkeen. Maistanut kuitenkin olen, jopa jymyä.



Kuulostaa melkolailla loistavan sekoituksen tai makean havannan heiniltä ( Btw. Loistava sekoitus on samaa kuin Petersonin luxury blend...).
Itse olisin ollu monesti enemmän kuin kusessa ilman Sikaritalon foorumia tai tuoteselosteita, ei toi Lontoonmurre oikein taitu meikäläiseltä. Hyvä kuin ko. blendiin käytetyt raakatupakkalaadut tajuaa...
Se Stalon foorumi löytyy täältä:
http://www.amanita.fi/phpBB3/index.php
Meillä määrää Nainen!

Hombre

Joskus tuota Captain Blackia on tullut poltettua, mutta ei se minuun tehnyt mitään erityistä vaikutusta.
Kokeile vaikkapa Erinmore Flakea sen sijasta. Voi olla makuusi.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

PetriPetri

Topikin hengen mukaisesti täytyy taas kerran nostaa Pertille hattua. Aika pitkään onnistuin välttelemään SG:n Best brown flakea, kun ei vaikuttanut ollenkaan seksikkäältä. Nyt maistiaispussillisen hiillostettuani tilasin ko. kampetta purkkisotalla. Aivan helvetin hyvä tupakka. Muistuttaa minua siitä, mistä piipun poltossa lopen on kysymys.

Gawith & Hoggartin Brown flake ei ollut yhtä hyvää, vaikka oikein hyvää olikin. Vähän liikaa kuitenkin leuhahteli järvimaan kukkaisaromit, eli turhan "chanel 5" mun makuun.

Mac Barenin syyrialainen osui ja upposi, kuten odottaa saattoi.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - joulukuu 19, 2009, 03:23:09 ap
Topikin hengen mukaisesti täytyy taas kerran nostaa Pertille hattua. Aika pitkään onnistuin välttelemään SG:n Best brown flakea, kun ei vaikuttanut ollenkaan seksikkäältä. Nyt maistiaispussillisen hiillostettuani tilasin ko. kampetta purkkisotalla. Aivan helvetin hyvä tupakka. Muistuttaa minua siitä, mistä piipun poltossa lopen on kysymys.

Gawith & Hoggartin Brown flake ei ollut yhtä hyvää, vaikka oikein hyvää olikin. Vähän liikaa kuitenkin leuhahteli järvimaan kukkaisaromit, eli turhan "chanel 5" mun makuun.

Mac Barenin syyrialainen osui ja upposi, kuten odottaa saattoi.


Kiva kun maistuu =)
BBF:ää lähemmäksi perustupakkaa en oo vielä päassyt, alku tosiaan vaikuttaa miedohkolta mutta kun vain malttaa poltella rauhassa ja säätää aistit Open asentoon niin aromikaruselli laittaa kutosvaihteen välittömästi päälle pääkopassa. YLINAM!
Pistin FVF:ää tilaukseen ja Bracken Flakea löytyy myös maistiaisen verran hyllystä. Ehkäpä juuri mainitsemasi tupakan ansiosta pelko virginioita kohtaan on kadonnut lopullisesti, joo koukussa ollaan.
Btw:
Latakialle persona ihmisenä oli pakko tilata myös Cornell&Diehlin Da Vinciä, 75% latakiaa ja loput virginiaa ja burleytä.
Tobaccoreviewsin mukaan toi olis The Latakiablendi (TM) jota suositellaan ainoastaan latakiafriikeille. Jahka rantautuu kotiin asti niin saat maistiaisen..
Mac Barenin Acadia Periqueta (suosittelen) tuli Lauantaina polteltua pesällinen ja oli sangen mielenkiintoinen tupakka, ei uskoisi että on samalta tehtaalta kuin Vanilla Cream sun muut ällötykset. Puhdasta tupakkaa oli myös hän, menee seuraavaan tilaukseen...
Ah kuinka ihanaa elämä on, jotain 8-10 piippua (muutama niistä menee myyntiin) on matkalla olkkarin piippuhyllyyn ja muutamia namitupakoita myös. Terassilla 23 lämmintä ja pian olis vuorossa varaslähtö joululahjapiipun kanssa, elämä koostuu pienistä hyvistä hetkistä ja piipunpoltto on Top 3:sen joukossa.
Meillä määrää Nainen!

Rankkapanda

Se on paha tapa, kun antaa muiden ihmisten juttujen vaikuttaa omaan mielipiteeseen, mutta oli pakko tilata piippu ja pari purnukkaa tupakkaa. Tuli Väinö Tanner Kakkonen hankittua, kun miellytti silmää ja siihen kaveriksi Commonwealthia sekä Best Brown Flakea. Commonwealthin avasin ja haju aivan uskomattoman hyvä. Saa nähdä miten koepolttelut sujuvat...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Rankkapanda - joulukuu 23, 2009, 21:04:45 ip
Se on paha tapa, kun antaa muiden ihmisten juttujen vaikuttaa omaan mielipiteeseen, mutta oli pakko tilata piippu ja pari purnukkaa tupakkaa. Tuli Väinö Tanner Kakkonen hankittua, kun miellytti silmää ja siihen kaveriksi Commonwealthia sekä Best Brown Flakea. Commonwealthin avasin ja haju aivan uskomattoman hyvä. Saa nähdä miten koepolttelut sujuvat...


Onnittelut uuden perheenjäsenen johdosta, voin luvata että matkastasi tulee varsin maistuva ja mielenkiintoinen =)
Kiva että päätit aloittaa heti kunnon tupakoilla. Molemmat tilaamasi blendit kuuluvat mulla parhaimpiin maistamiini. Joskin Commonwealthin savuisuus saattaa aluksi hieman hämmentää mutta jahka toivut ensijärkytyksestä, löydät mausta erittäin hienostuneita ja lempeitä aromeja.
Best Brown Flakea uskallan suositella aloittelijalle täydellä sydämellä, tupakka kuuluu keskivahvaan kastiin ja siinä maistuu vain ja ainostaan hyvälaatuinen tupakka ilman lisättyjä aromeja. Best Brown kuuluu puhtaisiin Virginiaflakeihin joita itse vasta opiskelen, nyt uskallan varauksetta suositella niitä piipunpolttajalle joka haluaa tietää kuinka täyteläistä ja makeaa voi tupakka puhtaimmillaan olla.

Viileitä savuja ja hyvää Joulua kaikille piippuihmisille.

-P-
Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

Lainaus käyttäjältä: Rankkapanda - joulukuu 23, 2009, 21:04:45 ip
Se on paha tapa, kun antaa muiden ihmisten juttujen vaikuttaa omaan mielipiteeseen, mutta oli pakko tilata piippu ja pari purnukkaa tupakkaa. Tuli Väinö Tanner Kakkonen hankittua, kun miellytti silmää ja siihen kaveriksi Commonwealthia sekä Best Brown Flakea. Commonwealthin avasin ja haju aivan uskomattoman hyvä. Saa nähdä miten koepolttelut sujuvat...


Noo mulla kävi vähän samalla tavalla kun aluksi lueskelin pertsan hehkutuksia  ;) nyt on 2 briar piippua ja 2 maissaria ja tupakkaa on 5 erilaista purkkia

Maunemaune

joulukuu 23, 2009, 21:35:07 ip #134 Viimeisin muokkaus: joulukuu 23, 2009, 21:50:31 ip käyttäjältä Maunemaune
Mua on häirinny noi flaket. En tiiä yritänkö polttaa sitä liian kosteana tai sit teen pakkaamisvaiheessa jonkun mokan. ei suostu palamaan, joutuu kokoajan päivystämään sytkärin kanssa  :(

Mä tykkään Irish oakista siinä on tosi jännä maku mun mielestä olisko perique?

oon pari kertaa heittäny Old dublinin sekaan vähän sellasta tupakkaa ku half&half et oon saanu siihen pientä eri makua mut tosin tuo old dublinin latakia meininki maistuu sen verran jytkyltä et pitäis varmaa koittaa tehä toisin päin toi sekoitus

Rankkapanda

Hmm koepoltto ohi, kun ei ollu piippu kuin puolillaan. Päässä huippaa, mutta jumaleissön maistui hyvältä. Commonwealth ainakin todettu jo tässä vaiheessa hyväksi. Ja syttyi kerrasta ja pienen pieni hiillos loppuun saakka, joten aikas lempeät sauhut. Positiivinen alku ainakin.

Pertsa

Tuli mieleen että jos täällä on pääkaupunkiseutulaisia, tai muuten vaan pyörii Helsingissä päin niin tehdään joskus treffit Töölön olohuoneeseen. Eli Sikarikaupan yhteydessä on Olohuone nimellä tunnettu polttelutila, varustettuna muutamalla sohvalla, jääkaapilla, poppivehkeillä ja WC:llä. On auki Sikarikaupan aukioloaikoina ja sisään maksaa 5.50e/kerta tai 19e/kk. Muutaman kerran testattu ja varsin viihtyisä tila on. Jos on innokkuutta niin mä voin tarvittaessa varata paikan. Lauantaisin tilavuokra on satasen ja iltaa saa istua aina puoleenyöhön saakka, eli kun kerää tarpeeksi jengiä kasaan niin kustannukset per lätty ovat varsin kohtuulliset =)

-P-
Meillä määrää Nainen!

Chilicutter

joulukuu 25, 2009, 12:31:07 ip #137 Viimeisin muokkaus: joulukuu 25, 2009, 12:49:50 ip käyttäjältä Chilicutter
Perskule...tarttu tuo piiputtelu minuunkin ;D
Onhan piippua tullut polteltua joskus kala-ja metsästys reissuilla.
Pari maissaria kävin investoimassa alkuun ja topan MCBarenin orginal choicea.
Jotenkin liian imelän oloinen on tuo sekoitus tai sitten imelyys tulee uusista maissareista.
Paiskasin tilauksen britteihin josta pitäisi tulla:Kendal Cherry Cream Flake Tobacco ja Kendal Balkan Flake Tobacco
On tainnut jäädä tullin haaviin kun ei tullut normaali ajassa briteistä :(
Muutaman edullisen piipunkin ostin Ebaysta laatu selvinneee kunhan saan piiput käsiini.
Merenvaha piippu on seuraavana listalla,saksalaisilla on suht edullisia tarjolla.


Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

Chilicutter

Ajatti vielä tänään paikalliselle ärrälle ostamaan piipun täytettä ;)
Päädyin Mcbarenin vanilla creamiin.
Yllättäin se onkin parempaa kuin tuo rginal choice.
Vaniliasta en saanu kyllä minkäänlaista viitettä.
Mielenkiintoinen sekoitus loose cuttia ja cut plugia.
Ihan jees noin aloittelian makuun.
Don't play with fire, but play with Wild Chilli's
HTTP://WWW.WILDCHILLI.EU

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Chilicutter - joulukuu 26, 2009, 00:22:16 ap
Ajatti vielä tänään paikalliselle ärrälle ostamaan piipun täytettä ;)
Päädyin Mcbarenin vanilla creamiin.
Yllättäin se onkin parempaa kuin tuo rginal choice.
Vaniliasta en saanu kyllä minkäänlaista viitettä.
Mielenkiintoinen sekoitus loose cuttia ja cut plugia.
Ihan jees noin aloittelian makuun.


Karu totuushan noiden karkkikessujen kohdalla on se, että harvoin ne maistuu sille mitä etiketti lupaa tahi tupakka tuoksuu kylmänä.
Mutta. Mac Barenin tuotteet edustavat kuitenkin tupakoiden parempaa kastia ja niitä voi hyvin suositella sekä aloittelijoille, että varttuneemmillekin piiputtelijoille. Amphoraa kannattaa kokeilla myös, ko. tupakka on rankattu aikojen saatoksi yhdeksi tasalaatuisimmista ja hyvistä blendeistä, maku on poltettunakin hieman makea ja siinä maistuu rehti ja puhdas tupakkakin hienosti.

=)
Meillä määrää Nainen!