tammikuu 10, 2025, 23:46:43 ip

Uutiset:

Iloista kasvatuskautta !!

piiput ynnä muut tubangit (i damn you pertsa)

Aloittaja Maunemaune, syyskuu 25, 2009, 23:59:49 ip

« edellinen - seuraava »

Maunemaune

syyskuu 25, 2009, 23:59:49 ip Viimeisin muokkaus: syyskuu 26, 2009, 00:22:11 ap käyttäjältä Maunemaune
pertsa  haluan kiittää sinua (tai kirota sinut) lueskelin sinun  viestejä. normi tupakoitsijana mulla iski kauhea hinku oikeasti nautiskella savuttamisesta

ajattelin tällä tavalla uudellaa topicilla kysellä teiltä kaikilta tupakista nautiskelevilta vähän pieniä pointerseja. tälläista meinasin tilata

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=83_134&products_id=927

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=1069

url] http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=1071 [/url]

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - syyskuu 25, 2009, 23:59:49 ip
pertsa  haluan kiittää sinua (tai kirota sinut) lueskelin sinun  viestejä. normi tupakoitsijana mulla iski kauhea hinku oikeasti nautiskella savuttamisesta

ajattelin tällä tavalla uudellaa topicilla kysellä teiltä kaikilta tupakista nautiskelevilta vähän pieniä pointerseja. tälläista meinasin tilata

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=83_134&products_id=927

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=1069

url] http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=1071 [/url]

edit: mitä meinaa ku mä sain kaveilta 5 toppaa tollasta tupakkia ku petteroes, norjasta hän toi noi... kysymys kuuluukin et mitä meinaa ku topassa lukee että : mork virginia av beste kvalitet onks tää niinko piipputubangia vai perushöttöä?

Kiitän :D

Hienoa että harrastus kiehtoo, piiputtelu on varsin oivallinen sekä rentouttava harrastus.
Lähdetään ensiksi tärkeimmästä eli polttovälineestä. Sen tarkemmin en ole Jean Clauden merenvahavuorattuihin perehtynyt mutta kuuleman mukaan saattavat olla melkoista höpöhöpöä, tasan kerran olen sellaista kädessäni pitänyt ja ainakaan itse en ostaisi. Tottakai tuossa paketissa kiehtoo kun mukana tulee kaikki tarvittava mutta suosittelen kuitenkin (mahdollisuuksien mukaan tietenkin) sijoittamaan muutaman euron enemmän sekä ostamaan ennemmin vaikka Savinellin 42e piipun. Savinelli on italialainen laatumerkki, noi 42e Capitolit ovat ns "kakkosmerkkiä" mutta varsin hyviä smokereita.
Siihen kun ostat muutaman euron tsekkiläisen piipputyökalun sekä Blitzin rasseja niin kalusto alkaa olemaan hyvässä kuosissa. Jos se ensimmäinen piippu osoittautuu aivan paskaksi niin pahimmassa tapauksessa koko harrastus unohtuu tyystin ennenkuin on edes ehtinyt kunnolla alkamaankaan.
Sun valkkaamista tupakoista taas. Itse uskallan suositella Skiffiä täysin palkein, kuuluu tämän hetkisiin lemppareihini. Varaudu kuitenkin että latakian savuisuus saattaa hieman yllättää mutta uskoisin kuitenkin että tykkäät.
Firedancea en ole kokeillut mutta saattaa se ollakin hyvääkin, vaikkakin itse vierastan aromaattisia. Menee ne joskus, ja vain joskus. Kannattajakunta niilläkin on tosin vahva.
Muistat vaan että monasti noiden paskahillottujen tupakoiden etiketit lupailevat savun maistuvan esim kirsikalle, brandylle, vaniljalle, kanelille, ties mille. Sytyttämätön tupakka sille tuoksuu mutta harvemmin maistuu, ainakaan siinämäärin mitä kuvittelisi. Koita huvikses hiillostaa esim kuivattuja vadelmia ja kerro sitten miltä savu maistui ;)  Toki ne maut sieltä jollain tapaa erottuu mutta itse en kuitenkaan löydä niitä rommeja sun muita niin vahvasti. Itselläni on vakiorotaatiossa gawithin Chocolate Flake ja kerrankin savusta erottaa sen mitä etiketti lupaa. Jajoo, latakiaa siitäkin löytyy.
Petteroesin tupakoihin (niiden sätkäpapereita olen joskus kuluttanut laatikollisen) en ole koskaan tutustunut mutta veikkaisin että noi luokitellaan Norjassa perus markettitupakoihin. Saattaa olla melko hienoksi leikattua, et tosin mitään menetäkään koska ainahan ne voi laittaa lihoiksi ja kääriä sätkiksi kun kerran muutenkin polttelet.
Mork Virginia viittaa tummaan virginiaan jota löytyy varsin monesta tupakasta muutenkin, ei siis mitään ihmeellistä.

Jahka saat kaluston käsiisi niin suosittelen pänttäämään ahkerasti seuraavaa foorumia, löytyy sikana teoriaa. Joka mua on muinoin auttanu alkutaipaleelle. Jauhetaan siellä muustakin..
http://www.amanita.fi/phpBB3/
Perussääntönä voisin kuitenkin luetella kultaiset Viisi käskyä:

-Suoraan purkista/topasta otettuna tupakka on usein liian kosteaa, senkus arvioit abaut kopallisen verran esmes aaneloselle ja annat kuivahtaa puolesta tunnista tuntiin.

-Piippua ladatessa on hyvä muistaa ns "kolmen sormen pakkaus". Eli ensimmäinen kerros painetaan lapsen sormella, seuraava naisen, ja viimeinen miehen. Näin lataus on alhaalta löysempi ja ilmavampi, kuntaas päällimmäinen sopivan tiukka. Itse kokeilen vetoa useammankin kerran pakkaamisen aikana.

-Usein, ja varsinkin alussa tulee piippua imettyä tiuhaan tahtiin sammumisen pelossa. Asia on kuitenkin päinvastainen. Hitaat ja rauhalliset, mutta päättäväiset vedot pitävät tupakan juuri sopivasti kytevänä. Liiallisella imemisellä sammuu tupakka hyvin nopsaan.

-Ensimmäiset pesälliset tuskin ovat mitään riemuvoittoja tahi tunteja kestäviä nautintoja, vaan armotonta säheltämistä ja abaut vartin viiva puolituntisen kestäviä liian kuumia+kosteita savuja. Homma opettaa itse itsensä kun pitää mielensä auki.

-Malttia, malttia ja vielä kerran malttia.

Täten toivotankin viileitä sauhuja ja rupean miettimään mitä sitä hetikohtapikimmiten polttaisi, luultavasti Gawithin Grousemoorea.
Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

siinähän niitä pointerseja pamahti ja paljon  :D

itse aisiassa tuossa piippu paketissa kiehtoi just se et kaikki samassa, mut ei budjetti tosin pariin egeen kaadu.

mites kannattais sit alottaa merenvaha vai briaaripiippulla ? ja että mitä tarkoittaa käytännössä briaari piipun sisään ajo? 

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - syyskuu 26, 2009, 01:21:55 ap
siinähän niitä pointerseja pamahti ja paljon  :D

itse aisiassa tuossa piippu paketissa kiehtoi just se et kaikki samassa, mut ei budjetti tosin pariin egeen kaadu.

mites kannattais sit alottaa merenvaha vai briaaripiippulla ? ja että mitä tarkoittaa käytännössä briaari piipun sisään ajo? 

Mä alotin briarpiipulla..
Itellä on ollu kaikki briareja, lukuunottamatta erästä ruusupuista yksilöä jolla kirjaimellisesti heitin vesilintua. Tosin, tänään hain postista yhden himoitsemani merenvahavuoratun piipun jonka koeajelen sitten huomenissa. Niijoo, maissipiippuja on ollut, on nytkin ja tulee aina olemaan.
Sisäänpoltto tarkoittaa briaria suojaavan karstan hommaamista. Tapahtuu silleen että ensimmäiset ABAUT kymmenen kertaa kannattaa pesä ladata vain puolilleen ja polttaa erittäin hellästi. Kannattaa myös polttaa pesällinen aina loppuun saakka, tällätavoin kakku muodostuu myös pesän pohjalle.
Ei se sen kummempaa salatiedettä ole, oon välillä laiskotellukin ton sisäänpolton kanssa eikä piiput ole siihen kuolleetkaan.

Meillä määrää Nainen!

Maunemaune

emäntä voi kattoa kieroon ku tulee ~~100 € paketti mikä pitää sisällään piipun + tupangit  ;D mutta jos asiaa katsoo toiselta kantilta.... meneehän chilistelyynkin rahaa eikä siitä ole ainakaan vielä tullu mitään suurempaa napinaa  ;D

tän viikonlopun pohdin et mikä "instrumentti" sit tulee käyttöön. Maanantaina laitan tilauksen sisään   ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Maunemaune - syyskuu 26, 2009, 02:29:26 ap
emäntä voi kattoa kieroon ku tulee ~~100 € paketti mikä pitää sisällään piipun + tupangit  ;D mutta jos asiaa katsoo toiselta kantilta.... meneehän chilistelyynkin rahaa eikä siitä ole ainakaan vielä tullu mitään suurempaa napinaa  ;D

tän viikonlopun pohdin et mikä "instrumentti" sit tulee käyttöön. Maanantaina laitan tilauksen sisään   ;)

Näinhän se on että harrastukset maksaa, ja jokaisen harrastuksen aloituskustannukset saattaa hiukan kirpaista. Kunnollinen piippu kestää hyvin hoidettuna isältä pojalle. Itse saan erittäin paljon jo pelkästä piippujen huoltamisesta, piipputelineiden järjestyksen vaihtamisesta, ihan kaikesta mitä tohon liittyy. Kaunottaria ne mulle kaikki on..
Meillä toimii kotona erittäin hyvin se, että molemmat käyttää harrastuksiinsa yhtä suuren rahasumman kuukaudessa. Satunnaista kaljottelua ei onneksi niihin kuluihin lasketa.
Kertaakaan ei ole ollut myrtsi naama vastassa kun olen käynyt tupakkakaupassa shoppailemassa ja innoissani kertonut kuinka siellä oli taas sitä ja sitä, rahaa saattaa palaa pelkkään tupakkaan luokkaa 80e laakista mutta sillä rahalla saakin sitten fiiliksiä. PALJON! Naiseni tietää etten mäkään sen harrastuksiin kuluvaa rahasummaa kysele, vaikkakin kangas+askartelukauppoihin "katselemaan" meno saattaa tietää välillä rankempaakin rahanmenoa.
Me ollaan täälä vaan sen kerran, mä ainaki aion nauttia täysillä =)
Meillä määrää Nainen!

Janne

Lainaus käyttäjältä: pertsa - syyskuu 26, 2009, 00:51:22 ap
[
Firedancea en ole kokeillut mutta saattaa se ollakin hyvääkin, vaikkakin itse vierastan aromaattisia. Menee ne joskus, ja vain joskus. Kannattajakunta niilläkin on tosin vahva.
...
Täten toivotankin viileitä sauhuja ja rupean miettimään mitä sitä hetikohtapikimmiten polttaisi, luultavasti Gawithin Grousemoorea.

En ole minäkään Firedancea maistanut mutta siinä näkyy olevan pohjatupakkana Best Brown Flake, joka on minun makuuni yksi parhaimmista virginiafleikeistä, ellei peräti paras. Eli saattaa olla ihan maukas sekoitus tuokin.

Ja tuo grousemoore... Irtonaista en ole kokeillut mutta yksi grousemoor plug löytyy kaapista ja se ainakin tuoksuu urinaalinraikastimelta :D Aika erikoista, mutta ihan hyvää poltettuna, ajoittain tulee vähän mieleen palavan piparkakun käry.

Maissipiippua suosittelen minäkin, niistä saa ihan oikeasti hyvät savut eivätkä maksa juuri mitään. Ennen sisäänpolttoa antavat kyllä aika omanlaatuisensa maun, mutta minusta sekään ei ole paha. Mark Twain aikanaan kierteli ympäri amerikkaa tarinoita keräilemässä ja jätti matkansa varrella maissipiippuja kylän ukoille ja akoille sisäänpoltettavaksi, keräsi ne sitten paluumatkalla mukaansa.
www.vastahanka.fi - erilainen ruokablogi

Hombre

Kannattaa ostaa ainakin 1 kpl maissipiippuja, sen kunnollisen Briarin lisäksi.
Tekee sitten sekoituksen, johon tulee hiukan hunajaa ja esim. rommia tai viskiä.
Valelee sen maissarin pesän seoksella ja antaa kuivua päivän. Sen jälkeen alkaa varovaisen sisäänpolton.
Mitä tulee taas merenvahapiippuihin. Ne ovat erittäin herkkiä särkymään, enkä niitä aivan aloittelijalle lähtisi suosittelemaan.
nimim. 2 särkynyttä merenvahapiippua omistava.
"Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista."
R.Repomies

Pertsa

Maissipiiput on kyllä enemmän kuin hintansa arvoisia, tällä hetkellä löytyy 2 kpl. Mallia suora ja käyrä. Itse kammoan makua joka maissipiipun sisäänpoltossa lähtee, siispä kokeilin hiukan oikaista ja ERITTÄIN VAROVASTI esipoltin pesää butaanitohottimella. Toimi kohtalaisesti, pahimmat makeudet jäi mausta taakse sen siliän tien. Toikin sitten omalla vastuulla, jos joku onnistuu ko. metodilla polttamaan vehkeensä puhki niin multa on turha pyytää uutta tilalle.
Toinen asia mikä maissipiipuissa häiritsee, on varrenjämä pesän pohjalla. Maistuu palaneelle puulle ja vie paljon tilaa muutenkin pienestä kopasta. Jokaisesta maissaristani olen ko. ongelman poistanut dremelillä enkä ole ainoassakaan piipussa huomannut kyseisen toimenpiteen aiheuttavan minkään valtakunnan ongelmia. Muistaa vaan että puu puujämän alla oleva maissinkara on paljon pehmeämpää kuin puu, jyrsinterä/mikälie humahtaa helposti kopasta läpi ellei ole helkutin varovainen. Aikaa saan tohonkin toimenpiteeseen kulumaan vähintäänkin riittävästi mutta mä tykkään näpertelystä..
Jos vieläkin halvemmalla haluaa päästä alkuun kuin maissipiiput niin sitten Saksaan tilausta savipiipuista. Maistuvat kuulemma "ei miltään" ja hintaa alle 2e/zipale. Itse ajattelin ihan mielenkiinnosta tollasen kymppipäckin noita tilata, saa sitten lahjoitella kavereille jotka haluavat kokeilla piipunpolttoa. Väittämän mukaan ovat herkkiä särkymään mutta eräskin sankari kumosi moisen napauttamalla kohtuullisella voimalla, savipiipulla pöytää. Lattialle putoaminen on sitten toinen asia. Noita olisi kiva muutenkin olla varastossa, saisi testailla uusia tupakkalaatuja varmasti neutraalista piipusta. Joo, pikkuisen alkoi taas himottamaan ko. vekotin kun katselin telkusta Barry Lyndonin polttavan savipiippua. Neitoni sai siltä istumalta kuulla esitelmän savipiipuista =)

Toi samuel Gawithin Grousemoore taas; makuaistini on täten päättänyt että se on hyvää, vaikkakin tuoksuu hiukan imelälle. Sen tarkemmin en osaa sitä vielä kuvailla, muutakuin että helkkarin vaikea tupakka. Luultavasti menee toi purkki pelkästään kokeiluun ja tupakan tarkempaan analysointiin. Seuraavalla kerralla sitten tietää mitä polttaa, Koukutuskerroin kuitenkin 100. Btw, monasti tupakat joiden kylmäaromi tahi savu tuoksuu maallikon mielestä vehkeelle, ovat just niitä puhtaimpia ja parhaita laatuja. Esim Clan jonka toffeinen tuoksu muistuu monen mieleen vuosien takaa, maistuu vieläkin pahemmalle poltettuna kuin pesemätön ..ttu.
Meillä määrää Nainen!

PetriPetri

Mahtavaa! Meikä on kans vanhan liiton piippujätkiä. Lähiaikoina on eniten kytenyt Balkan flake ja Navy flake Samuel Gawithilta sekä Red rapparee Rattraylta. Latakia ja itämaiset soundit muutenkin siis ovat ruvenneet miellyttämään kovasti. Tuosta Skiffistäkin on ollut tarkoitus ottaa tyypit herra ties miten pitkään jo.

Sikaritalo tekee kyllä korvaamattoman hienoa duunia piippukulttuurin eteen. Eihän täältäkään saa kaupasta kuin Kiltaa. Vielä kun hommaisivat äkkiä Full Virginian ja Kendal creamin takaisin fleikkivalikoimiinsa, niin kovasti olisi lysti.
#727 - Your suffering will be legendary even in Hell!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - syyskuu 26, 2009, 18:42:39 ip
Mahtavaa! Meikä on kans vanhan liiton piippujätkiä. Lähiaikoina on eniten kytenyt Balkan flake ja Navy flake Samuel Gawithilta sekä Red rapparee Rattraylta. Latakia ja itämaiset soundit muutenkin siis ovat ruvenneet miellyttämään kovasti. Tuosta Skiffistäkin on ollut tarkoitus ottaa tyypit herra ties miten pitkään jo.

Sikaritalo tekee kyllä korvaamattoman hienoa duunia piippukulttuurin eteen. Eihän täältäkään saa kaupasta kuin Kiltaa. Vielä kun hommaisivat äkkiä Full Virginian ja Kendal creamin takaisin fleikkivalikoimiinsa, niin kovasti olisi lysti.

Kah, tuttujakin täälä. Ennytmuista sun nickiä Stalon foorumilta mutta Avatar paljasti. Mä heiluskelen siellä nimellä Perttuli =)
Meillä määrää Nainen!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - syyskuu 26, 2009, 18:42:39 ip

Eikö noita fleikkejä mukamas oo Stalolla? Ainakin töölössä niitä pyöriskelee.. Jos verkkokaupasta puuttuu niin mä voin kyllä toimia kuriirina, senkus laitat tilille nappulaa ja osoa tulemaan niin tupakat lähtee postiin =)
Meillä määrää Nainen!

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: pertsaKah, tuttujakin täälä. Ennytmuista sun nickiä Stalon foorumilta mutta Avatar paljasti. Mä heiluskelen siellä nimellä Perttuli =)

Joo, hehheh :) Teikäläisen allekirjoituksen hoksasin tänään piippufoorumilla niin piuhat yhdistyi.

Lainaus käyttäjältä: pertsaEikö noita fleikkejä mukamas oo Stalolla? Ainakin töölössä niitä pyöriskelee.. Jos verkkokaupasta puuttuu niin mä voin kyllä toimia kuriirina, senkus laitat tilille nappulaa ja osoa tulemaan niin tupakat lähtee postiin =)

Verkkokaupasta on nuo tosiaan loppuneet, mutta hieno homma jos jaksat vaivautua välittäjän hommiin. Pidetään mielessä jahka seuraavan kerran tupakkia tarvii tilata. Tarjoan vaikka kaljat sitten kun jossain chili-iltamissa törmätään. (piiput kans völjyyn sitten ;))

PetriPetri

Herutuskuva, click for big. Siinä on minun Väinö Tanner kakkonen ja lastu SG:n 1792 flakea.

Pertsa

FVF on kyllä hyvää.
Pakko yhtyä kehuihin Sikaritaloon liittyen. Nykypäivänä saattaa hyvä palvelu olla kortilla mutta Stalosta oon aina käyttäny nimitystä Palvelukauppias, kävi sitten Töölössä tai tilaa postitse niin aina alkaa hymyilyttämään.
Olkoonkin että Suomen verotus kusee totaalisesti ja hinnat on kalliimpia kuin esim Saksassa niin silti tulee aina käännyttyä Stalon puoleen kun jotain tarvitsee, poislukien Ebay josta tulee vaanittua piippuja. Tai sellaiset tupakat joita ei Suomesta löydy. Ei ne kalliimmat hinnat oo kauppiaan vika, sille ei kauheesti käteen jää esim 16e Gawithista. Monasti Töölönkin kauppiaasta huomaa että on oikealla alalla, joskus on tullut piiputeltua samassa pöydässä niin tajuaa että ihan sama onko duunissa vaiko ei. Samaa juttua se kuiteskin tekee, ja tietoa ko. ukolta löytyy sikana =)
Eräs asia mikä luettakoon Stalon hyväksi, on se että he seuraavat myös aktiivisesti foorumia ja vastailevat valikoimaa liittyviin kysymyksiin+toteuttavat asiakkaiden toivomuksia.
Löytyypä Töölön Sikarikaupalta oma Facebook ryhmäkin..
Meillä määrää Nainen!

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - syyskuu 26, 2009, 19:03:49 ip

Herutuskuva, click for big. Siinä on minun Väinö Tanner kakkonen ja lastu SG:n 1792 flakea.

Kuinka tyytyväinen oot ollu Tanneriin?
Multa löytyy kutonen ja kolmonen. Kolmonen on täyttä priimaa mutta kutosen savukanava oli porattu hieman vituralleen ja veto tökki. Hommasta selvittiin kun porasin kanavan 4mm poralla isommaksi. Nyt pelittää ku unelma..
Meillä määrää Nainen!

PetriPetri

Lainaus käyttäjältä: pertsa - syyskuu 26, 2009, 19:18:23 ip
Multa löytyy kutonen ja kolmonen. Kolmonen on täyttä priimaa mutta kutosen savukanava oli porattu hieman vituralleen ja veto tökki. Hommasta selvittiin kun porasin kanavan 4mm poralla isommaksi. Nyt pelittää ku unelma..

Ei juuri valittamista. Poraukset on just kohallaan, mutta olen parikin pettynyttä asiakaspalautetta kuullut/lukenut noista Amanitan piipuista yleensäkin. Taitaa olla ihan tuurissaan minkälainen sattuu, ei kannata ostaa sikaa säkissä. Jos jotain negatiivista välttämättä haluaisi sanoa, niin tuo stemi on aika neitsyt. Blitzin rassi ei mene sukkana läpi, vaan joutuu ähräämään.

Miltäs se kolmonen näyttää? Onko havaintoja nelosesta ja vitosesta? Ykkönen, kakkonen ja kutonen on mulle vain tuttuja. Olisi ihan kiehtova ajatus hamstrata itelle koko sarja.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: PetriPetri - syyskuu 26, 2009, 19:35:47 ip
Lainaus käyttäjältä: pertsa - syyskuu 26, 2009, 19:18:23 ip

Ei juuri valittamista. Poraukset on just kohallaan, mutta olen parikin pettynyttä asiakaspalautetta kuullut/lukenut noista Amanitan piipuista yleensäkin. Taitaa olla ihan tuurissaan minkälainen sattuu, ei kannata ostaa sikaa säkissä. Jos jotain negatiivista välttämättä haluaisi sanoa, niin tuo stemi on aika neitsyt. Blitzin rassi ei mene sukkana läpi, vaan joutuu ähräämään.

Miltäs se kolmonen näyttää? Onko havaintoja nelosesta ja vitosesta? Ykkönen, kakkonen ja kutonen on mulle vain tuttuja. Olisi ihan kiehtova ajatus hamstrata itelle koko sarja.

Kolmonen on ainakin itelläni helkkarin hyvä. Poraukset ja sovitukset on kohdillaan, stemi on kyllä kieltämättä kiree ku korkkaamaton kampe mutta noi on onneks niin halpoja että uskaltaa surutta suurentaa kanavia. Kutosen olisin voinu lähettää takasinkin mutta hinku oli liian kova päästä testaamaan sitä.. Nelosta tahi vitosta en oo ees ihmetelly mutta voin seuraavalla Töölönreissulla niitä tutkailla ja laittaa sitten raporttia.
Kolmosen lakkapinta otti kerran osumaa ku jossain 3 promillen kännissä sytyttelin piippua Torchilla (oli muuten eka ja viimenen kerta). Rakkain piippu se mulle on, eka piippu =)
Meillä määrää Nainen!

TunturiTiger

tä? mä oon vissiin jääny junasta ja resiinastakin aikaa sitten.  :o mulle kun on piisannu tähän asti toi suomalaisvalmisteinen bonanza-piippu ja siihen kilta.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: TunturiTiger - syyskuu 26, 2009, 20:15:37 ip
tä? mä oon vissiin jääny junasta ja resiinastakin aikaa sitten.  :o mulle kun on piisannu tähän asti toi suomalaisvalmisteinen bonanza-piippu ja siihen kilta.

No, jos tykkää tupakankorvikkeena poltella niin eihän siinä mitään. Kiltaa tietenkään väheksymättä, ihan ookoo tubangia sekin on. Muuten toi vertaus on luokkaa: Miksi kasvattaa chiliä ite ku kaupasta saa sitä punaista chiliä??
Meillä määrää Nainen!